Mode & Beauty alle pijlers

IPL apparaat voor thuis

20-06-2022 20:38 27 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Op zoek naar ervaringen want door alle reviews zie ik door de bomen het bos niet meer!

Ik ben op zoek naar een IPL apparaat voor thuis om oksels, benen en bikinilijn te flitsen.
Na jaren scheren, ingegroeide haren en waxen bij een wax bar (wat gewoon heel prijzig is) ben ik het zat en is het tijd voor plan B. Maar welk IPL apparaat moet ik dan aanschaffen? Ik heb gegoogeld op top 10 en beste koop maar merk dat dat me toch te weinig zeg. Daarom hoop ik hier wat goede tips te krijgen.

Wie wil haar/zijn ervaringen delen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Een 2e handsje op Marktplaats scoren.

Lang niet iedereen is tevreden na aankoop. Het duurt te lang, te weinig effect, te pijnlijk. En dus worden er heel veel verkocht die weinig zijn gebruikt.
Als onwetendheid schreeuwt, dan zwijgt intelligentie ~ Unknown

(Het gras is blauw, het verhaal van de ezel en de tijger)
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik volg! Zat al te kijken voor een mp exemplaar maar dan is zijn het er alsnog veel om uit te kiezen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb een Philips Lumea maar ben er al snel mee gestopt. Heb t geduld niet en de tijd niet dan maar even scheren. En op mijn gezicht helpt t nidts
where ever you go, go with your heart
Alle reacties Link kopieren Quote
M3LL0N4 schreef:
20-06-2022 21:18
Een 2e handsje op Marktplaats scoren.

Lang niet iedereen is tevreden na aankoop. Het duurt te lang, te weinig effect, te pijnlijk. En dus worden er heel veel verkocht die weinig zijn gebruikt.
Ik zag idd dat ze op marktplaats staan, goede tip!

Ik weet alleen dan nog steeds niet voor welke ik moet gaan (dus hoop op tips) en vind het misschien ook wel spannend om zo’n duur apparaat via marktplaats aan te schaffen. Moet ik nog even over nadenken!
Alle reacties Link kopieren Quote
Koettie schreef:
20-06-2022 21:21
Ik volg! Zat al te kijken voor een mp exemplaar maar dan is zijn het er alsnog veel om uit te kiezen.
Ja dit dus!
Alle reacties Link kopieren Quote
Skawa schreef:
20-06-2022 21:47
Ik heb een Philips Lumea maar ben er al snel mee gestopt. Heb t geduld niet en de tijd niet dan maar even scheren. En op mijn gezicht helpt t nidts
Hoeveel tijd kost 1 sessie denk je?
Ik heb nu het idee dat ik de tijd er wil in wil investeren. Mocht ik het te lang vinden duren dan vind ik voor nu bikinilijn het belangrijkst ivm huisirritatie daar. Benen en oksels zijn altijd zo geschoren.
Ik wax sinds Corona zelf, tot en met Brazilian aan toe. Daarmee scheelt het me zoveel geld in de salon. Het is even op je tanden bijten en je moet wel wat felle lampen en spiegels in huis hebben, maar inmiddels ben ik er heel bedreven in. Enige investeren was een wax smelter die minder kostte dan een behandeling.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind de Philips Lumea wel prettig werken. Je kunt daar ook eerst een proefperiode van een paar maanden doen, voor 34,95 of 39,95 per maand. Als het bevalt kun je 'm kopen tegen een lager tarief (soort staffel, iedere maand wordt de prijs dan lager).

In totaal ben ik meestal zo'n 1,5 uur bezig, soms ietsjes langer. Dat is inclusief douchen en scheren vooraf. Dan beide benen, oksels en bikinilijn flitsen.
Benen duurt het langst. Bikinilijn been ik met een minuut of 8 wel klaar mee en oksels ook zoiets.

Ik doe het nu sinds april en merk bij benen en bikinilijn nu wel echt resultaat. Oksels een klein beetje.
De eerste twee behandelingen vond ik nog wel wat 'aanklooien', maar daarna ging het beter en miste ik ook minder plekjes, waardoor er beter resultaat is.

Het doet bij mij geen pijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb de nieuwste Braun aangeschaft, nu 4 weken bezig.
Het doet nauwelijks pijn bij mij. Ik ben in totaal denk ik 20min bezig: oksels, bikini lijn, benen. Heb het idee dat het haar minder snel terug groeit maar is nog niet weg, ook nog wat te vroeg voor denk ik.
Alle reacties Link kopieren Quote
Vutje schreef:
20-06-2022 22:56
Ik vind de Philips Lumea wel prettig werken. Je kunt daar ook eerst een proefperiode van een paar maanden doen, voor 34,95 of 39,95 per maand. Als het bevalt kun je 'm kopen tegen een lager tarief (soort staffel, iedere maand wordt de prijs dan lager).

In totaal ben ik meestal zo'n 1,5 uur bezig, soms ietsjes langer. Dat is inclusief douchen en scheren vooraf. Dan beide benen, oksels en bikinilijn flitsen.
Benen duurt het langst. Bikinilijn been ik met een minuut of 8 wel klaar mee en oksels ook zoiets.

Ik doe het nu sinds april en merk bij benen en bikinilijn nu wel echt resultaat. Oksels een klein beetje.
De eerste twee behandelingen vond ik nog wel wat 'aanklooien', maar daarna ging het beter en miste ik ook minder plekjes, waardoor er beter resultaat is.

Het doet bij mij geen pijn.
1,5 uur?!?!?
Chocolade, altijd goed!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb Philips lumea.
Oksels en bikinilijn is zo klaar. Maar benen, jeetje wat een werk. Achterkant kom ik niet goed bij, deed mijn man in begin, maar ben ik mee gestopt.
Inmiddels laat ik benen en oksels en gezicht harsen in een salon bij een opleidings instituut.
€ 25.00 voor alles. Kost wat meer tijd als in een luxe salon maar daarom moeten ze t nog leren en is de prijs ook naar.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bikinilijn werkt hij voor mij onvoldoende moest na 4 maanden flitsen nog scheren daar. Dat hielp ook niet mee met motivatie, oksels deed hij niets en benen wel goed resultaat maar kost me een uur alles in totaal en haal dan net zo lief t scheermes over mijn benen ;(
where ever you go, go with your heart
Alle reacties Link kopieren Quote
Tvp
Ik ben niet perfecd, wat is daar mis mee?
Alle reacties Link kopieren Quote
TheeMetChocolade schreef:
21-06-2022 05:56
1,5 uur?!?!?
Ja. Benen duurt behoorlijk lang. Zie ook de andere reacties onder mij.
en die 1,5 uur is dus inclusief douchen, scheren en daarna de zooi weer schoonmaken.
Ik heb de Philips lumea. Het werkt prima maar bijhouden is wel een ding. Ik gebruik hem alleen voor m’n benen. Ik doe Brazilian wax bij een salon. Ik vind dat toch prettiger omdat je met dat apparaat niet overal bijkomt. Dat merk ik trouwens ook bij m’n benen. Soms flitst hij niet goed. Ik ben ongeveer 20 minuten bezig.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb de Philips Lumea BRI 959 vanmiddag via marktplaats gekocht. Voor 190 euro. Vond ik best een goede deal. Is een wat ouder model maar de recensies waren goed. Ik ben heel benieuwd!
TheeMetChocolade schreef:
21-06-2022 05:56
1,5 uur?!?!?
Nou, ik dacht ook al, daar heb ik echt het geduld niet voor.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb een Braun. Vorig jaar mee begonnen en het duurde even, maar ben zo blij met het resultaat!
Heb jarenlang alles laten waxen, maar na 2 weken kon ik dan weer opnieuw, zelfs na tig keer. Deed het na een poos zelf, maar bleef ook vreselijk pijnlijk.
Daarna met een aanbieding en terugstuurgarantie de Braun gekocht. In het begin deed ik er ongeveer 20 min over, 1x per week. Na bijna 3 maanden hoef ik nog maar 1x per maand en doe ik er 10 min over.
Ik doe oksels, brazilian en onderbenen.
Het verschilt per persoon en per apparaat misschien ook. Toen ik het 10 jaar geleden in een salon liet doen, gebeurde er helemaal niets en deed vreselijk pijn. Nu vind ik het nog steeds onaangenaam, maar niet zo erg als toen.
Alle reacties Link kopieren Quote
sende schreef:
21-06-2022 22:24
Ik heb de Philips lumea. Het werkt prima maar bijhouden is wel een ding. Ik gebruik hem alleen voor m’n benen. Ik doe Brazilian wax bij een salon. Ik vind dat toch prettiger omdat je met dat apparaat niet overal bijkomt. Dat merk ik trouwens ook bij m’n benen. Soms flitst hij niet goed. Ik ben ongeveer 20 minuten bezig.
Ipv bikinilijn wil ik Brazilian doen maar ik lees net in de beschrijving dat binnenste schaamlippen en de verdere omgeving niet geflitst mag worden. Dat durf ik dus niet. En toch weer naar een salon vind ik zonde. Nog maar even over nadenken :-)
Alle reacties Link kopieren Quote
roodwitblauw schreef:
22-06-2022 19:16
Ik heb een Braun. Vorig jaar mee begonnen en het duurde even, maar ben zo blij met het resultaat!
Heb jarenlang alles laten waxen, maar na 2 weken kon ik dan weer opnieuw, zelfs na tig keer. Deed het na een poos zelf, maar bleef ook vreselijk pijnlijk.
Daarna met een aanbieding en terugstuurgarantie de Braun gekocht. In het begin deed ik er ongeveer 20 min over, 1x per week. Na bijna 3 maanden hoef ik nog maar 1x per maand en doe ik er 10 min over.
Ik doe oksels, brazilian en onderbenen.
Het verschilt per persoon en per apparaat misschien ook. Toen ik het 10 jaar geleden in een salon liet doen, gebeurde er helemaal niets en deed vreselijk pijn. Nu vind ik het nog steeds onaangenaam, maar niet zo erg als toen.
Jij doet dus wel een Brazilian? Hier staat in de beschrijving dan binnenste schaamlippen moet mogen (nou prima ik wil juist de buitenste) maar ook dat mannen het niet mogen gebruiken bij de geslachtsdelen. Dus ik wist nog niet helemaal of ik dat durfde :-)

Ik voel trouwens geen pijn maar wel hitte. Is dat erg? Na de test zei de ipl dat ik strand 5 kon gebruiken maar ik vind stand 3 al vrij warm. Is dat herkenbaar?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb ook een Braun, al een paar jaar.
Benen doe ik nu nog maar 1 keer per jaar. Oksels wat vaker maar dat is in twee minuten gebeurd.
Ik heb er een donkere bril bij gekocht want de flitsen zijn erg fel vind ik.
In het begin flitste ik elke week. Na een maand werden de haartjes al minder. Ging echt heel snel.
Ben er echt blij mee.
Alle reacties Link kopieren Quote
Elizaar schreef:
23-06-2022 22:24
Jij doet dus wel een Brazilian? Hier staat in de beschrijving dan binnenste schaamlippen moet mogen (nou prima ik wil juist de buitenste) maar ook dat mannen het niet mogen gebruiken bij de geslachtsdelen. Dus ik wist nog niet helemaal of ik dat durfde :-)

Ik voel trouwens geen pijn maar wel hitte. Is dat erg? Na de test zei de ipl dat ik strand 5 kon gebruiken maar ik vind stand 3 al vrij warm. Is dat herkenbaar?
Op de binnenste schaamlippen zitten geen haartjes (bij mij in elk geval niet), dus ja ik doe een brazilian. De haartjes op de buitenste schaamlippen gaan trouwens niet echt weg tot net boven waar het bij elkaar komt, dat is de enige plek. Ze groeien wel een stuk langzamer. Vanaf ongeveer 0.5-1 cm daar van af is het wel weg. Ik noem het een snorretje :P

Ik voel soms de hitte als ik niet kort genoeg geschoren heb te voren. Ik heb het opgebouwd naar de hoogste stand, maar soms (afhankelijk van mijn cyclus?) doe ik toch een lagere stand als het te vervelend wordt. Of ik stop tussendoor even een paar minuten (ga even wat drinken of zo), dan gaat het ook beter. Nu ben ik met 5 minuten klaar, dus is het soms even tanden op elkaar.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben tevreden over de Philips Lumea. Het heeft veel effect als ik het heel regelmatig bijhoud.
Hoe gaan jullie om met het voorschrift om de dag erna niet in de zon te gaan? Dat maakt het in de zomer wel lastig vind ik.
Alle reacties Link kopieren Quote
Kleine update: tot op heden ben ik best tevreden. Haren groeien nog maar voor mijn gevoel echt wel wat langzamer.
Morgen behandeling 3. Ik flits wel op een iets lagere stand (soms zelfs 2 standen lager). Wellicht moet ik ook wat beter scheten dus morgen poging 3.

Qua snelheid vind ik het vrij vlot gaan. Ik hou de stekker er in want dan flitst die sneller achter elkaar en dan maar op gevoel. Een vriendin van me tekent lijnen op haar been maar zo nauwkeurig ben ik dus niet. Ik hou van veel resultaat in weinig tijd 😆

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven