Mode & Beauty alle pijlers

Is de roklengte onder de knie?

10-05-2018 09:14 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
De roklengte is een hele tijd verschillend geweest van kort tot lang. Ook nu is dit nog maar het valt me op dat ik steeds vaker een roklengte zie van een stukje onder de knie kan dat kloppen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zelf ook lang en net boven de knie vind ik het fijnst. Minirokjes zijn wat gewaagder en dat durf ik dan weer niet. Tot welke leeftijd een minirok gaat verschuift ook steeds en kun je best nog lang dragen.

In zuid-Amerika dragen oudere vrouwen toch ook minirokjes en strakke jurkjes?
Alle reacties Link kopieren
moonlight schreef:
11-05-2018 00:37
Ik ben zelf ook lang en net boven de knie vind ik het fijnst. Minirokjes zijn wat gewaagder en dat durf ik dan weer niet. Tot welke leeftijd een minirok gaat verschuift ook steeds en kun je best nog lang dragen.

In zuid-Amerika dragen oudere vrouwen toch ook minirokjes en strakke jurkjes?
Klopt, vrouwelijkheid verdwijn't daar niet met de jaren.
Alle reacties Link kopieren
Goh dat wist ik niet van Zuid Amerika en hun vrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Waarom nemen wij vrouwen daar dan geen voorbeeld aan? Ook blijft hun haar vaak lang. Een kort kapsel, 3 kwart broeken en teva sandalen zie je gewoon niet zo snel.
Alle reacties Link kopieren
moonlight schreef:
11-05-2018 08:53
Waarom nemen wij vrouwen daar dan geen voorbeeld aan? Ook blijft hun haar vaak lang. Een kort kapsel, 3 kwart broeken en teva sandalen zie je gewoon niet zo snel.
Dat beeld ;-D
Dit is mijn motto
Alle reacties Link kopieren
Mooi dat het aanbod groter wordt!
Ik draag liefst rokken/jurkjes die net over de knie vallen maar vind ze best moeilijk te vinden. Midi is bij mij snel tuttig en mini vind ik te kort.
Alle reacties Link kopieren
moonlight schreef:
11-05-2018 08:53
Waarom nemen wij vrouwen daar dan geen voorbeeld aan? Ook blijft hun haar vaak lang. Een kort kapsel, 3 kwart broeken en teva sandalen zie je gewoon niet zo snel.
Teva sandalen zitten hartstikke lekker!
Alle reacties Link kopieren
jufank schreef:
10-05-2018 09:43
Ik heb liever iets over de knie. Ik weet nooit zo goed wat voor schoenen ik moet dragen met jurken onder de knie.
Een rok onder je knie is toch hetzelfde als over je knie? Of bedoel je boven je knie?
Alle reacties Link kopieren
irona schreef:
11-05-2018 13:22
Een rok onder je knie is toch hetzelfde als over je knie? Of bedoel je boven je knie?
Ik bedoel dat de rok onder de knie valt ik zie ze in de winkel/webshop op foto's zo'n 10 cm onder de knie.
Ik draag altijd rokken en jurken tot over de knie. Dat vind ik bij mezelf het mooist. Staat me erg vrouwelijk en sjiek.

De afgelopen jaren heb ik geen enkel probleem ervaren dat ze er niet waren. Mijn kast ligt er bomvol mee.
lisa2 schreef:
12-05-2018 07:53
Ik bedoel dat de rok onder de knie valt ik zie ze in de winkel/webshop op foto's zo'n 10 cm onder de knie.
Hahaha jij snapt niet dat de vraagsteller (en ik ook) niet snappen wat ONDER de knie betekent. Betekent dat dat de rok je knieen bedekt of juist niet?
Alle reacties Link kopieren
zakdoek schreef:
11-05-2018 12:02
Mooi dat het aanbod groter wordt!
Ik draag liefst rokken/jurkjes die net over de knie vallen maar vind ze best moeilijk te vinden. Midi is bij mij snel tuttig en mini vind ik te kort.
https://www.kaleidoscope.co.uk/mother-o ... /N-1z141nd?

Dit soort jurken hangen nu juist overal
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Hangt af van de leeftijd toch? Ik vind het geen zicht van die oudjes met rimpelige benen en afhangend vel in een korte rok :-? Zelf heb ik mottige knieën dus draag ik altijd onder de knie.
Zie gewoon wat je benen aankunnen en waar jij zin in hebt ;-))
Poker schreef:
12-05-2018 13:12
Hangt af van de leeftijd toch? Ik vind het geen zicht van die oudjes met rimpelige benen en afhangend vel in een korte rok :-? Zelf heb ik mottige knieën dus draag ik altijd onder de knie.
Zie gewoon wat je benen aankunnen en waar jij zin in hebt ;-))
Echt? Dus dan maar de rest van je oude leven benen en armen bedekt? Van mij mag iedereen in korte rok of broek en bikini en mouwloos. Of dat staat, hangt wat mij betreft niet af van rimpelige of witte huid, maar of het past en niet (in mijn ogen) te bloot of ordinair is.
Alle reacties Link kopieren
miems schreef:
12-05-2018 08:07
Hahaha jij snapt niet dat de vraagsteller (en ik ook) niet snappen wat ONDER de knie betekent. Betekent dat dat de rok je knieen bedekt of juist niet?
Is onder de knie niet correct Nederlands? De meeste hier schijnen wel te begrijpen wat ik bedoel. Maar ik bedoel dat de knie bedekt is.
Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
eva-luna schreef:
12-05-2018 14:11
Echt? Dus dan maar de rest van je oude leven benen en armen bedekt? Van mij mag iedereen in korte rok of broek en bikini en mouwloos. Of dat staat, hangt wat mij betreft niet af van rimpelige of witte huid, maar of het past en niet (in mijn ogen) te bloot of ordinair is.
Je gezicht wordt ook ouder maar die hoeven we gelukkig niet te bedekken :-D
Alle reacties Link kopieren
eva-luna schreef:
12-05-2018 14:11
Echt? Dus dan maar de rest van je oude leven benen en armen bedekt? Van mij mag iedereen in korte rok of broek en bikini en mouwloos. Of dat staat, hangt wat mij betreft niet af van rimpelige of witte huid, maar of het past en niet (in mijn ogen) te bloot of ordinair is.
Als je de leeftijd hebt van rimpelige benen met afhangend vel vind ik een mini rok zelfs ordinair! Dat is een vrouw zonder klasse die zichzelf belachelijk maakt!
Alle reacties Link kopieren
Een mini rok is overdreven maar je helemaal bedekken na mate je ouder wordt is ook overdreven.
lisa2 schreef:
12-05-2018 16:39
Is onder de knie niet correct Nederlands? De meeste hier schijnen wel te begrijpen wat ik bedoel. Maar ik bedoel dat de knie bedekt is.
Afbeelding
Ja ik denk ook echt dat het aan mij ligt (en die andere reageerster had er volgens mij ook last van), dat ik onder de knie een verwarrende term vindt. Ik twijfel altijd wat er bedoeld wordt, maar heb het eigenlijk ook nog nooit echt gevraagd. Nu weet ik het dus (bijna 40 het kan maar eens duidelijk zijn :-) )
Alle reacties Link kopieren
lisa2 schreef:
12-05-2018 16:39
Is onder de knie niet correct Nederlands? De meeste hier schijnen wel te begrijpen wat ik bedoel.
Ik snap wel wat je bedoelt hoor. Maar degene op wie ik reageerde had over onder de knie en over over de knie. En dat daar twee verschillende dingen mee bedoeld werden. Maar volgens mij is dat hetzelfde.
Alle reacties Link kopieren
Poker schreef:
12-05-2018 16:49
Als je de leeftijd hebt van rimpelige benen met afhangend vel vind ik een mini rok zelfs ordinair! Dat is een vrouw zonder klasse die zichzelf belachelijk maakt!
Ja, een oudere vrouw heeft geen klasse dus bedekken die handel! Hoe haalt ze het in haar hoofd rimpels te vertonen?!
Alle reacties Link kopieren
Spraakverwarring alom!
Annelleke schreef:
14-05-2018 12:49
Ja, een oudere vrouw heeft geen klasse dus bedekken die handel! Hoe haalt ze het in haar hoofd rimpels te vertonen?!


Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
12-05-2018 10:53
https://www.kaleidoscope.co.uk/mother-o ... /N-1z141nd?

Dit soort jurken hangen nu juist overal
Dank!
Voor mij persoonlijk is het nogal aan de prijs en feestelijk maar die lengte bedoel ik wel.
Alle reacties Link kopieren
[quote=Hillegonda1 post_id=28508798 time=1526334996 user_id=356031]
poker wijzigde dit bericht op 15-05-2018 12:31
Reden: Mijn reactie komt er niet op...
0.74% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven