Mode & Beauty alle pijlers

is positiekleding stom als je nog niet zo dik bent?

27-10-2012 19:14 28 berichten
Typisch gevalletje van mens waar maak je je druk om, maar goed, je moet wat te doen hebben op zaterdagavond toch?



Nouja, het volgende is er aan de hand. Ik ben 17 weken zwanger van m'n tweede kindje en begin al een buikje te krijgen. M'n eigen broeken zitten niet meer lekker en m'n shirtjes zijn te kort aan het worden.



Ik heb dus een positie shirt besteld met een leuk vest. Nu wil ik dat eigenlijk graag aan maar ik vraag me af of dat niet nog een beetje té is, ik bedoel, ik ben pas 17 weken..



Het gaat om dit shirtje http://www.kleertjes.com/ ... ngerschap-1006112920.html met een vest wat openhangt.



Vinden jullie dat dat kan, kleding dragen die duidelijk positie is als je nog niet zo ver/dik bent?

Ik ben een beetje bang dat mensen dat kansloos vinden ofzo. (tuurlijk hoef ik me daar niets van aan te trekken)



Het vervelende is, zwanger zijn maakt me op de een of andere manier extra onzeker..
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het wel een leuk shirt. Als het mooi staat zou ik het gewoon aan doen!
Alle reacties Link kopieren
Hij is leuk!

Die kun je nu al prima aantrekken hoor!
Er zijn zelfs mensen die positiekleding dragen en niet zwanger zijn. Als het leuk is, lekker doen. Je groeit er vanzelf in
Alle reacties Link kopieren
Hoeveel weken je bent en of dat dan te vroeg is boeit toch totaal niet? Je eigen shirts worden tekort, dus ga je over op langere shirts of positieshirts. Simple as that. Het viel me op dat de mode nu ook wat langer is, dus misschien kun je bij gewone shirts ook nog wel slagen.
Alle reacties Link kopieren
Dat je kleren niet meer lekker zitten lijkt me veel belangrijker en doorslaggevender dan wat anderen ervan denken . Ik geloof dat ik ook zo rond die tijd in zwangerschapskleding ben gaan lopen, heb er geen seconde over nagedacht. Daarbij.. hoe later je het gaat dragen, hoe minder lang plezier je ervan hebt .
Alle reacties Link kopieren
Ik droeg positiebroeken al met 9 weken ofzo en positie bovenkleding met 15? Zit mooier en zoveel meer comfortabel. Ik vind dat het kan hoor En daarnaast, waarom wachten tot je eigen kleding echt echt niet meer past?
Alle reacties Link kopieren
Als het maar lekker zit toch!

Ik moest al positiekleding aan met 8 weken bij mijn tweede zwangerschap. Dit wilde ik eigenlijk niet, maar een buik in de knel zit helemaal niet fijn.
Positiebroek draag ik al langer hoor mijn gewone broeken deden echt zeer dus dat ging zelfs mij wat te ver!

T voelt alleen of ik zo overdrijf om met een klein buikje al gelijk in positiekleding te gaan lopen.

Ook omdat ik het lastig Vind om te bepalen of mensen zien dat ik zwanger ben. Ze zeggen het in ieder geval niet en dat maakt me een beetje onzeker (maar van die mensen is het wel slim want stel ik ben niet zwanger...)



Ik had al ergens gehoord dat de sting erg lange hemdjes heeft dus die ga ik volgende week even opzoeken, dan kan ik m'n gewone vestjes ook beter aan (open)



Dank voor jullie reacties! Fijn om even andere vrouwen te lezen! Mijn man vind alles mooi en prachtig en alles kan maar vrouwen reageren toch anders!
Ik hoop dat je je snel mooier gaat voelen en wat zekerder. Al herken ik wel dat ik me afvroeg in het begin of mensen wel in de gaten hadden dat ik zwanger was en niet verdikt wegens teveel eten. Ik ben toen juist wat strakkere kleding gaan dragen, daarin was het erg duidelijk en dat stond ook mooi.
Alle reacties Link kopieren
Tuurlijk kan dat, als je gewone kleren niet goed of lekker meer zitten wordt het toch tijd voor positiekleding. Ik herken wel dat je even een drempel over moet hoor, maar het zit nu eenmaal zoveel lekkerder, dat went snel genoeg.
quote:hedda2hedda schreef op zaterdag 27 oktober 2012 19:41 Ik hoop dat je je snel mooier gaat voelen en wat zekerder. Al herken ik wel dat ik me afvroeg in het begin of mensen wel in de gaten hadden dat ik zwanger was en niet verdikt wegens teveel eten. Ik ben toen juist wat strakkere kleding gaan dragen, daarin was het erg duidelijk en dat stond ook mooi.

dankje!



Punt is dat ik niet echt slank ben van mezelf (mt 44) maar wel lang gelukkig en als ik zit is de onderkant van m'n buik meer vergelijkbaar met een vetrolachtig iets terwijl ik als ik sta echt een zwangerenbuik heb. (vind ik dan) komt ook wel goed als ik langer zwanger ben weet ik uit ervaring, maar nu dus nog even niet.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon lekker doen, en probeer te genieten van je zwangere lijf. Zwangere vrouwen zijn zo mooi, ik heb zelfs nog heimwee naar mijn lijf van tijdens mijn zwangerschap! Maar buiten dat: als t lekker zit, trek aan, al was je nog maar 5 weken, who cares!?

Goeie zwangerschap, en gefeliciteerd :-)!
Het leven is wat je gebeurt, terwijl je andere plannen maakt
Alle reacties Link kopieren
Eens met Hedda. Wat ik tot nu toe heb gemerkt is dat:

1. Iedereen een mening heeft over mijn buik.

2. Dat de meningen behoorlijk uiteenlopen



Vind de een dat het een mooi bescheiden buikje is ("joh, ik was twee keer zo dik destijds"), de ander zegt plompverloren dat ze er zo uitzag op het laatst. Weer een ander vraagt zich af of het er echt wel 1 is, terwijl collega nummero vier vindt dat je het niet goed kan zien in de outfit die ik die dag droeg. Zoveel mensen, zoveel meningen. En jij: jij moet lekker doen wat je zelf wilt en waarbij je je fijn bij voelt. Je man vindt je mooi en zolang alles goed gaat met kind en jezelf is dat alles wat belangrijk is.



(o, en ik moet zeggen: die positiebroeken zitten eigenlijk superrelaxed! Die ga ik na de bevalling ook nog wel een tijdje dragen hoor )
Lekker overstappen op positiekleding, het zit veel lekkerder en je bent zwanger!
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar!! voelde me ook een tijdje gewoon dik en dacht dat anderen vast ook die conclusie zouden trekken. Moet je gewoon ff doorheen. En de meeste mensen herkennen positiekleding niet eens joh ik zou me er lekker niet druk om maken!
Alle reacties Link kopieren
Als het maar lekker zit.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon, lekker aantrekken, jouw buik, jouw zwangerschap, jouw kleren.



Gefeliciteerd nog.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Nou, en dan denken mensen maar dat je een buikje hebt van de uitgebreide lunch, is toch ook niet erg?

En inderdaad, ik heb toen ik zwanger was ook alles gehoord, van jee wat een kleine buik tot zit er een motorhelm in verstopt? (die laatste vond ik niet zo leuk eigenlijk), ik voelde me niet heel enorm, maar als ik terugkijk naar foto's van toen was ik dat toch best wel haha

Als je je maar goed voelt, en leuke kleren doen zo veel, positiemode of niet!
Alle reacties Link kopieren
Leuk shirtje! Ik zou ook gewoon lekker positiekleding aantrekken. Met de mode van nu valt het al helemaal niet op als shirtjes wat wijder zijn en je kunt er nog lekker in groeien.



En inderdaad: boeiend wat een ander denkt! Als jij kleding aantrekt dat lekker zit, voel je je ook een stuk lekkerder en straal je dat ook uit. Gefeliciteerd met je zwangerschap.
Alle reacties Link kopieren
Hoop dat je em nog hebt kunnen bestellen; hij is nu uitverkocht zie ik.
Aandoen wat lekker zit.

Je bent 17 weken zwanger, dus positiekleding kan echt wel hoor. Persoonlijk liep ik al met 15 weken in dit soort shirtjes, ook met een vest. De meeste collega's hadden niet eens door dat het positiekleding was. Lekker comfortabele kleding aan, en of je het shirt nu met 17 of 20 weken gaat dragen, iedere buik verschilt. De een ziet er uit alsof ze op het punt van bevallen staat met 26 weken, bij de ander begin je dan pas eens iets te zien.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon doen!

Ik vind positiekleding het buikje vaak mooier maken, ronder, op een of andere manier. Je moet kleding kopen waar je je lekker in voelt, en in te strakke shirts of broeken is dat niet zo.



Ik was nog geen twee maanden en moest een positiebroek aan vond ik zelf ook raar, want t was natuurlijk alleen maar vocht/lucht/ whatever wat die buik vormde, maar heb t wél gedaan. Lekker belangrijk, gewoon doen dus.
kiwibanaansap,leuke nick heb je trouwens ,ten eerste gefeliciteerd met je zwangerschap!Ik heb het shirtje bekeken en ik

vind het een mooi shirtje.Dus ik zou het gewoon dragen.Geniet van

je zwangerschap!
Alle reacties Link kopieren
Gaat er toch om wat lekker zit schijt aan hebben hoor!
Loat goan!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven