Mode & Beauty alle pijlers

Kan retro nog?

11-10-2017 20:47 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo

Sinds afgelopen seizoen valt het me op dat alle retro prints, vintage modellen en felle kleuren (blauw rood felgroen ) nagenoeg verdwenen zijn. Ik heb zo nog wel wat in de kast en zie die stijl ook graag. Twijfel dus of ik nog van dat spul (tweedehands) zou aanschaffen. Denk spullen a la wow to go en zo. Vinden jullie dit nog ok en kunnen?
Of niet meer aan beginnen omdat je er binnen een jaar mee voor gek loopt?

Ben niet meer op een leeftijd (40) dat ik.nog zomaar met alles weg kom. ..
"I'm Not crazy. My reality is just different from yours" ( - Cheshire Cat)
Draag lekker wat jij mooi vindt. Boeien wat de rest van de wereld wil dat jij draagt.
Alle reacties Link kopieren
Persoonlijk vind ik juist dat je boven de 40 de leeftijd hebt bereikt om te weten wat je mooi vindt, welke kleuren je staan en wat je zelf wilt dragen.
En niet meer als een dwaas kind achter elke trend aan te hollen, of het je nu staat of niet.
nounou
Juist die trend is prominent aanwezig op alle websites die ik bezoek voor het trendstopic. Het is juist nu dat winkels dit volop beginnen aan te bieden, dus je kan het rustig dragen hoor en trouwens, mooi verhaal dat je je laat ringeloren door een industrie die zich alleen maar richt op jonge blommen.
Het is juist op jouw leeftijd dat je jezelf uit gaat vinden en draagt wat je zelf wilt en mooi vindt. Toedeloe met high fashion.
Alle reacties Link kopieren
retro kan áltijd... gewoon lekker aantrekken waar jij je fijn in voelt... zoals zaza zegt :proud:
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Draag gewoon wat je leuk vind :facepalm:
kan zeker wel.
Alle reacties Link kopieren
Als je modieus wil zijn: niet doen. Als jij je er mooi in voelt en achter de designs staat, en het niet erg vindt om erg af te wijken van de trends: wel doen.
Alle reacties Link kopieren
Oef, wat zijn we het eens. Eng bijna. Een nieuwe trend ? ;-D
nounou
thankyouforthedays schreef:
11-10-2017 20:56
Als je modieus wil zijn: niet doen. Als jij je er mooi in voelt en achter de designs staat, en het niet erg vindt om erg af te wijken van de trends: wel doen.
Mag ik vragen wat je leeftijd is?
Alle reacties Link kopieren
25 :D

En net afgestudeerd in moderichting.
thankyouforthedays schreef:
11-10-2017 21:01
25 :D

En net afgestudeerd in moderichting.
Zoals ik al stelde, de laatste trends zijn vooral voor jonge blommen. Een vrouw van 40 en ouder draagt waar zij zich mooi in voelt ongeacht of haar kleding onlangs op de catwalk te zien was. Een vrouw van 40 en ouder weet wat zij mooi vindt en wat haar goed staat terwijl jonge blommen bereid zijn vreselijk voor gek te lopen omdat hetgeen zij dragen toevallig high fashion is.
Alle reacties Link kopieren
thankyouforthedays schreef:
11-10-2017 20:56
Als je modieus wil zijn: niet doen. Als jij je er mooi in voelt en achter de designs staat, en het niet erg vindt om erg af te wijken van de trends: wel doen.
Dit. En ik ben 22. Maar wellicht kan de mening van twintigjaren een veertigplusser niets schelen.
Veritas vos liberabit
Alle reacties Link kopieren
Tsja dat is ook prima. Daarom gaf ik aan, als je de trends wil volgen, is retro nu geen goed idee. Maar als je die stijl mooi vindt, en het bij je past, dan moet je het zeker doen.
thankyouforthedays schreef:
11-10-2017 21:07
Tsja dat is ook prima. Daarom gaf ik aan, als je de trends wil volgen, is retro nu geen goed idee. Maar als je die stijl mooi vindt, en het bij je past, dan moet je het zeker doen.
Retro is juist de trend die ik nu volop tegenkom in webwinkels.
Alle reacties Link kopieren
geen idee, maar mijn kast ligt vol retro, tweedehands en vintage dat ik lekker mix and match met moderne kleding. De ene dag tomboy/rockchick, de andere jaren 40 of juist 20 geïnspireerd. Ik zie zelden mensen met mijn stijl lopen, maar dat maakt mij werkelijk niks uit. Dus of retro kan? Geen idee, ik doe het gewoon.
Al zie je mij dan weer niet de rockabilly en meer New Look geïnspireerde kleding wat juist heel hip was volgens mij, maar dat past niet bij me.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Retro is nu 90's.
Ik zag een tijdje terug een voorstelling van een cabaretiere en ik vond haar kledingstijl (wow achtig maar dan ook nog versleten) er echt mede voor zorgen dat ik haar ergerlijke voorstelling nog suffer vond.


Dit idee, ik droeg die printjes ook een tijd graag maar dat was wel even confronterend zeg.

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
11-10-2017 21:18
Retro is juist de trend die ik nu volop tegenkom in webwinkels.
Welke webwinkels bezoek je?
Ik krijg er een beetje bakfietsgevoel van.

Het moet bij je passen, zegmaar.

Maar wat al eerder genoemd is: je weet toch wel inmiddels wat bij je past en wat je staat?
Alle reacties Link kopieren
Wat is retro dan? Retro eighties zie ik namelijk best veel.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Ja die Vlaamse retro trend is over.
fijn toch, als het nu goedkoper, tweedehands te vinden is? of ga echt vintage dragen inderdaad. lekker struinen op Etsy.
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Enn schreef:
11-10-2017 21:41
Afbeelding
Dit is inderdaad heel nu! Maar ik googlede het 'wow to go' wat in de OP werd genoemd, en dat valt daar niet onder. Prima, maar niet trendy.
Alle reacties Link kopieren
LadyMadonna schreef:
11-10-2017 21:40
of ga echt vintage dragen inderdaad. lekker struinen op Etsy.
http://www.episode.eu
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
11-10-2017 21:33
Retro is nu 90's.
Ik zag een tijdje terug een voorstelling van een cabaretiere en ik vond haar kledingstijl (wow achtig maar dan ook nog versleten) er echt mede voor zorgen dat ik haar ergerlijke voorstelling nog suffer vond.


Dit idee, ik droeg die printjes ook een tijd graag maar dat was wel even confronterend zeg.

Afbeelding
Oh, Katinka Polderman ! Die heeft wel een erg leuke ode aan Nick en Simon geschreven ;-D Maar dit is wel erg off-topic, sorry.
nounou

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven