Mode & Beauty alle pijlers

Kapsel fijn haar

23-10-2020 20:35 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal, door langdurige stress (en nee niet door de corona) is m'n haar behoorlijk aan het uitvallen. Waar ik eerst nog veel haar had is het nu erg dun aan het worden :| . Ik heb het nu nog langer dan schouder lang maar je kijkt nu door de lengte, als jullie begrijpen wat ik bedoel. Wie heeft ook fijn haar en welk kapsel heb je? Ik heb een lang gezicht dus op kaaklengte zal niet mooi staan. Foto's of links naar kapsels graag :daisy:.
Alle reacties Link kopieren
Krullen maakt altijd dikker. Je zou krullers kunnen indraaien voor het slapen gaan. Laat je haar in ieder geval niet in laagjes knippen, dat maakt het alleen maar fijner ogen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou juist wel denken aan een bobkapsel, korter doorbreekt dan de lengte van je gezicht toch? Waar lang(er) het lange juist accentueert?
Ik heb ook fijn haar en het hangt nu wat slapjes op mijn schouder. Omdat ik vind dat lang haar me leuker staat ga ik wat extensions nemen. Niet mijn hele schedel vol hoor, ik moet er niet aan denken. Ik heb een lieve kapster die er 25 in wil zetten en dat maakt mijn kapsel net wat voller. Volledig onzichtbaar.
Alle reacties Link kopieren
Een vriendin van mij heeft hetzelfde probleem. Zij heeft ook een lang gezicht maar heeft het iets korter dan schouderlengte. Ze heeft wel een klein beetje slag. Staat haar mooier dan het lange vlassige wat ze voorheen had.

Dit heeft zij ongeveer:
Afbeelding
tuinbank wijzigde dit bericht op 23-10-2020 21:13
20.43% gewijzigd
Ik heb ook fijn haar en laat het achter recht afknippen en aan de voorkant wat laagjes omdat ik een lang gezicht heb.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb fijn, dun haar en ook niet bijzonder veel. Het is ook slap en steil, met op sommige plaatsen een rare niet-wenselijke slag. Gelukkig ben ik handig met de föhn, maar desondanks heb ik gewoon echt ongeschikt haar voor iets anders dan korte kapsels. Nu heb ik een schuine bob, maar wel met wat extensions aan de zijkanten, anders ziet er dat echt niet uit.
Dus dat is een mooie oplossing, tot ik het weer beu ben en de schaar er weer in gaat. Gelukkig staat kort haar me goed.
Het nadeel van deze extensions vind ik dat je er niet bepaald minder werk mee hebt. Het wassen, verzorgen en in model brengen kost (mij in ieder geval) meer tijd dan zonder. Maar goed, het is toch even leuk om een klein beetje lengte te hebben voor zolang het duurt.
Een beetje zoals Alexa Chung? Die heeft ook fijn haar en een lang gezicht. Een langere bob staat juist goed bij een wat langer gezicht. Een pony ook.

Afbeelding

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
The shag is in ideaal voor dun haar.

Zowel lang als korter:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
rumforviva schreef:
23-10-2020 21:16
Een beetje zoals Alexa Chung? Die heeft ook fijn haar en een lang gezicht. Een langere bob staat juist goed bij een wat langer gezicht. Een pony ook.

Afbeelding

Afbeelding
Dit zijn ook shags alleen wat minder extreem geknipt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
rumforviva schreef:
23-10-2020 21:16
Een beetje zoals Alexa Chung? Die heeft ook fijn haar en een lang gezicht. Een langere bob staat juist goed bij een wat langer gezicht. Een pony ook.

Afbeelding

Afbeelding
Leuk! Maar vergis je niet in hoeveel werk hierin heeft gezeten voor de foto's. Het ziet er moeiteloos uit, maar met mijn eigen haar in gedachten: ik zou hier érg veel werk aan hebben. Dat lijkt misschien niet zo als je enigszins 'normaal' haar hebt, maar bij echt fijn, dun haar hangt dit gewoon dun en lijzig langs je hoofd, tenzij je echt bereid bent om er veel werk in te steken. En zeker met een pony, dan ben je al helemaal haast verplicht om er veel aan te doen, omdat je er anders uitziet als een achtjarig meisje met je platte vlashaar recht naar beneden.
Wel mooi, dat wel.
Alle reacties Link kopieren
Een beetje zeezout spray op zijn kop fohnen en wat kneden en klaar.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
23-10-2020 21:26
Een beetje zeezout spray op zijn kop fohnen en wat kneden en klaar.
Bij jouw haar misschien wel. Voor sommigen is dat echt niet genoeg. Voor mijzelf bijvoorbeeld ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Tuinbank schreef:
23-10-2020 21:10
Een vriendin van mij heeft hetzelfde probleem. Zij heeft ook een lang gezicht maar heeft het iets korter dan schouderlengte. Ze heeft wel een klein beetje slag. Staat haar mooier dan het lange vlassige wat ze voorheen had.

Dit heeft zij ongeveer:
Afbeelding
Ziet er leuk uit!
Jufjoke schreef:
23-10-2020 21:22
Leuk! Maar vergis je niet in hoeveel werk hierin heeft gezeten voor de foto's. Het ziet er moeiteloos uit, maar met mijn eigen haar in gedachten: ik zou hier érg veel werk aan hebben. Dat lijkt misschien niet zo als je enigszins 'normaal' haar hebt, maar bij echt fijn, dun haar hangt dit gewoon dun en lijzig langs je hoofd, tenzij je echt bereid bent om er veel werk in te steken. En zeker met een pony, dan ben je al helemaal haast verplicht om er veel aan te doen, omdat je er anders uitziet als een achtjarig meisje met je platte vlashaar recht naar beneden.
Wel mooi, dat wel.
Ja, natuurlijk moet je er wel wat voor doen. Ik heb heel dik haar met slag/krullen dat op zich makkelijk valt, maar ik doe er toch ook wel behoorlijk wat mee om het extra leuk te krijgen. Ik föhn het met de ronde borstel in model of ik doe er grote rollers, dat soort dingen. Als je wil dat je haar leuk zit moet je er inderdaad wat voor doen. Ik heb ook weleens een pony gehad, ja, dat moet je stylen met mijn haar, anders zie je eruit als een champignon. Er zijn maar weinigen die het zo op laten drogen en het dat het dan ook leuk zit.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
23-10-2020 21:21
The shag is in ideaal voor dun haar.

Zowel lang als korter:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
M'n kapsel is zoals op de eerste foto. Je kijkt door het haar heen. Daarom denk ik dat het nog wat korter moet.
seashore schreef:
23-10-2020 21:35
M'n kapsel is zoals op de eerste foto. Je kijkt door het haar heen. Daarom denk ik dat het nog wat korter moet.
Mijn haar is nu wat langer dan dat kapsel, over de jaren heen is het iets dikker geworden (nog steeds dun dat wel). Maar ik kan nu zelfs zo’n kapsel niet hebben. Dan kijk je door de onderste laag heen.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon je lange dunne haar mooi en zorgvuldig opsteken. Je krijgt dan als het ware een dubbele laag haar op je hoofd die de dunheid maskeert. En mooi opgestoken haar misstaat niemand.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Ik vind opgestoken haar zelden echt mooi, en met dun haar is dat vaak juist lastiger dan je denkt.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou voor een 'blunt cut' (recht afgeknipt) tot op de schouder gaan. Eventueel iets korter aan de voorkant.
Alle reacties Link kopieren
blondelady88 schreef:
23-10-2020 21:50
Ik zou voor een 'blunt cut' (recht afgeknipt) tot op de schouder gaan. Eventueel iets korter aan de voorkant.
Zo even googlen. Klink leuk.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind opgestoken haar juist wel vaak mooi staan, ook bij dun haar.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt zover dames. Meer ideeën en foto's mogen altijd :)
Alle reacties Link kopieren
Recht afknippen ipv veel lagen.

Mijn haar is ook dun en een tijdje erg zwak geweest.
Heb een haarverdikking genomen en daar is mijn eigen haar bijzonder van opgeknapt.
Het is veel minder kwetsbaar, nauwelijks meer haaruitval en heb mijn haarverdikking nu al sinds februari niet meer gedragen.

Hoe verzorg je je haar?
Peertjes schreef:
23-10-2020 23:20
Recht afknippen ipv veel lagen.

Mijn haar is ook dun en een tijdje erg zwak geweest.
Heb een haarverdikking genomen en daar is mijn eigen haar bijzonder van opgeknapt.
Het is veel minder kwetsbaar, nauwelijks meer haaruitval en heb mijn haarverdikking nu al sinds februari niet meer gedragen.

Hoe verzorg je je haar?

Peertjes, wat is dat, een haarverdikking? Ik heb wel belangstelling.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven