Mode & Beauty alle pijlers

Kindermaat Air Force als volwassen maat?

28-09-2021 20:29 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben van plan nieuwe Air Force te bestellen. Nu zie ik dat de kindermaat (39) goedkoper is dan de volwassenen maat. Zit er verschil in schoen? Dat de kindermaat smaller valt bijvoorbeeld? Het scheelt namelijk 20 euro.
Alle reacties Link kopieren
Ja, heb ik ook een keer gedaan maar de schoenen waren te smal.
Ik heb altijd de kindervariant. AF1 en Air Max90
Maar ik heb dan ook geen brede voeten. Ook niet heel smal ofzo, gewoon.

En altijd maat 38, of het nou de kindervariant is of niet.
Alle reacties Link kopieren
Niet met die variant, maar ik pas vaak de kinder maat wel bij zulke schoenen maar loop toch echt beter op de volwassenen versie. Alsof de demping beter gericht is op het gewicht van een volwassenen ipv een kind. Geen idee of het klopt hoor, maar dat is wel de reden dat ik geen kinderschoenen meer draag.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 2 paar Air Force in kindermaat 39, inderdaad een stuk goedkoper en ik merk geen nadelen aan dat het een kindermodel is. Ik heb wel smalle voeten dus daar kan het ook mee te maken hebben. Anders even beide modellen passen in de winkel?
You know what, take off your cranky pants and go take a nap, all right?
Alle reacties Link kopieren
In de kindermodellen zit minder air! Ik vind de volwassenversie daarom veel lekkerder zitten. Heb een tijdje terug de kinder en volwassenversie besteld om te vergelijken
Alle reacties Link kopieren
Verschillende ervaringen dus!

Voor de zekerheid, bestel ik ze ook maar allebei. Helaas geen winkel in de buurt waar ik ze kan passen.
Alle reacties Link kopieren
MonaLisa31 schreef:
28-09-2021 20:53
Niet met die variant, maar ik pas vaak de kinder maat wel bij zulke schoenen maar loop toch echt beter op de volwassenen versie. Alsof de demping beter gericht is op het gewicht van een volwassenen ipv een kind. Geen idee of het klopt hoor, maar dat is wel de reden dat ik geen kinderschoenen meer draag.
Ik heb ooit gelezen dat kinderschoenen uitgaan van een gewicht van ongeveer 40 kilo. Het klopt dus dat daar minder demping in zit dan bij schoenen voor volwassenen.
Due-scimmie schreef:
28-09-2021 22:13
Ik heb ooit gelezen dat kinderschoenen uitgaan van een gewicht van ongeveer 40 kilo. Het klopt dus dat daar minder demping in zit dan bij schoenen voor volwassenen.

Lijkt mij ongeloofwaardig voor tieners met maat 38, 39 of 40.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven