Mode & Beauty alle pijlers

Kleden jullie je nog wel eens echt netjes?

01-06-2024 09:01 773 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Vroegah, als in een paar jaar geleden had ik het idee dat het nog gebruikelijk was om je echt leuk te kleden voor een avondje uit.
En dan heb ik het over theater, duur uiteten, een feestje. Ik trok dan echt een leuke jurk uit de kast, hakken aan. En ik had het idee dat iedereen moeite deed om gekleed voor de dag te komen.
Ik merk nu dat als ik een feestje heb of ik ga met vriendinnen eens een keer naar een duurder restaurant dat ik al snel overdressed ben. Ook in dure restaurants zie je spijkerbroeken en gympen.
Naar een feestje wordt gewoon een broek en een trui aangedaan.
Ik hou niet van opvallen dus ik pas mij aan. Maar stiekem vind ik het wel wat jammer. Ik hou van mooie kleding en schoenen. Maar ik krijg nooit meer de kans om ze aan te doen.
Ligt dit aan mijn omgeving of is dit een algemene tendens?
Ik heb trouwens wel al jaren geen bruiloft ofzo meer gehad. Zit niet meer in die leeftijdsgroep
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb amper broeken. En jeans draag ik al helemaal niet. Sneakers heb ik niet, vind ik echt te lelijk.
Ben wel gestopt met echt hoge hakken, daar op lopen lukt me niet meer.
Bij avondje theater/restaurant kleed ik me zeker netjes, minne moeite.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja, dat herken ik wel. Natuurlijk, ik kan zelf uitpakken met mijn outfit, los van wat anderen doen, maar het voelt ook niet lekker om overdressed te zijn. Dus ik doe dat zelf ook minder vaak. Best jammer, ik kon daar altijd wel van genieten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Sowieso al naar mijn werk, maar ook voor etentjes en theater. Nu vind ik het al snel netjes genoeg met een jurk en goede schoenen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Voor een avondje uit eten / theater / feestje kleed ik me zeker netjes aan. Bij feestjes hangt het er wel van af wat voor feest het is: een bruiloft is toch anders dan de verjaardag van schoonvader. Ook op werk kleed ik me extra netjes aan (jurkje, panty, hakken) als ik bv een presentatie moet geven. Ik heb ooit gehoord dat overdressed eigenlijk niet bestaat: de rest is dan gewoon underdressed. Maar ik snap je gevoel wel als je de enige bent op een feest in jurk en hakken en de rest in spijkerbroek/fleecetrui.
Alle reacties Link kopieren Quote
De algemene tendens denk ik. Als ik nu naar het theater of ballet ga zie ik mensen minder “gekleed” gaan. Idem ditto voor feestjes.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik kleed me nog steeds wel naar wat in mijn ogen passend is voor de gelegenheid, maar echt uitpakken...nee. Vooral met hoge hakken voel ik me tegenwoordig snel overdressed, die zie ik in het wild echt niet veel meer. Ik heb volop schoenen met hoge hakken, maar ik draag ze tegenwoordig niet vaak meer. Misschien toch een beetje dat gevoel dat je ermee uit de toon valt of zo.
In de winter is dat nog iets anders; laarzen met hoge hakken zijn voor mijn gevoel minder snel overdressed, die draag ik nog wel.
Verder zie ik om me heen in de zomer wel volop jurken, maar wel casual jurken. Met casual schoenen dus.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zeker! We gaan regelmatig naar het theater en dan meestal eerst uit eten. Dan kleed ik me wel netter dan gewoon een spijkerbroek en trui ja. Voor een bruiloft of feest al helemaal. Dan koop ik vaak nog wat nieuws zelfs. Ik herken wel wat je zegt. Veel mensen die gewoon in hun dagelijkse kloffie komen. Laatste uitvaart die ik had kwam iemand zelfs in korte broek…tja, in mijn ogen kan dat gewoon niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wel n broek maar tegenwoordig mooie wijde pantalons gewoon overdag met n mooie top. Als ik weg ga en vaak zeggen wildvreemde mensen mevrouw wat ziet u er prachtig uit .

Jurken draag ik nog zelden en vind ik vaak lastig .Ik kan alleen maar op sneakers lopen vanwege n moeilijk linker been .Plus dat ik mij minstens zo mooi vind in n mooie wijde pantalon .
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren Quote
Vanmiddag heb ik een lunch met kind en aanhang in een restaurantje. Dan vind ik het wel leuk om een jurkje te dragen. Hakken doe ik niet aan maar ik heb elegante zomersandaaltjes.
Gaat u anders ondertussen even wat voor u zelf doen. (Viktor)
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik kleed me eigenlijk altijd netjes. Zeker naar kantoor. En nu ik de jeans heb uitgefaseerd, oogt het super netjes. Ik vind het prettig om er mooi uit te zien. En ik vind het ook prettig dat ik word gezien. Ik houd van kletsen, netwerken, vrienden maken. Ik wil dat mensen mij onthouden. Dat lukt heel goed als je een beetje opvalt.

Wat anderen aan hebben, maakt mij niet zoveel uit. Tuurlijk voel ik me weleens overdressed, maar liever overdressed dan underdressed.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja, ik kleed me graag heel mooi aan als ik een avondje uit ga. Of het nou naar de bioscoop is, een museum of een avondje ga stappen. Ik ga dan liever overdressed dan underdressed. Ik heb ook een hoop mooie vintage swing jurken en mooie pumps voor er onder. Dat gecombineerd met mijn prachtige sjieke trenchcoat van Ted Baker ( ook swing model ) en ik voel me prachtig.

Soms, als het hartje zomer is en bloedheet ga ik ook in zo'n jurk naar de supermarkt. Gewoon omdat ik het leuk vind en ik het daar de rest van het jaar te koud voor vind.
Maar in de winter/herfst draag ik in het dagelijks leven gewone kleding, dus spijkerbroek, laarzen, pumps. Ik heb sneakers maar draag ze alleen naar mijn werk eigenlijk of als ik met de hond ga lopen.
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb het idee dat veel mensen hun bijzondere/mooie sneakers voor bepaalde gelegenheden bewaren, en ik inmiddels de aansluiting met mode te veel mis om nog in te kunnen schatten wanneer iemand bijzondere schoenen aan heeft. Dus de sneaker- en spijkerbroekmensen komen juist opgetut, al lijkt dat misschien niet zo.

Idem met t-shirts, van die jaren-80 losse mode is nu in.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik krijg een beetje jeuk van dit soort topics/opmerkingen

Fijn dat mensen van mooie kleding houden.
Naar een bruiloft of begrafenis kleed ik me ook echt wel netjes aan, naar mijn werk doe ik leuke kleding aan, gewoon casual.
Uitgaan doe ik amper, maar naar feestjes ga ik gewoon in een leuke trui of broek. Is toch niks mis mee?

Mensen moeten gewoon dragen waar ze zich goed bij voelen, ga ze alsjeblieft niks opleggen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik kleed mij best vaak leuk, maar dat is nooit per se netjes geweest, ik denk niet dat ik een stijl heb die door boomers als netjes gezien wordt.

En als dat anderen irriteert, mooi.
Ga je bezig houden met iets nuttigs. En vroeger was het niet beter.
Alle reacties Link kopieren Quote
noas_1993 schreef:
01-06-2024 09:28
Ik krijg een beetje jeuk van dit soort topics/opmerkingen

Fijn dat mensen van mooie kleding houden.
Naar een bruiloft of begrafenis kleed ik me ook echt wel netjes aan, naar mijn werk doe ik leuke kleding aan, gewoon casual.
Uitgaan doe ik amper, maar naar feestjes ga ik gewoon in een leuke trui of broek. Is toch niks mis mee?

Mensen moeten gewoon dragen waar ze zich goed bij voelen, ga ze alsjeblieft niks opleggen.
Zoiets idd.
Alle reacties Link kopieren Quote
Baggal schreef:
01-06-2024 09:11
De algemene tendens denk ik. Als ik nu naar het theater of ballet ga zie ik mensen minder “gekleed” gaan. Idem ditto voor feestjes.
Ik was laatst toevallig bij een balletvoorstelling en het viel mij juist op dat er zoveel mensen deftig gekleed waren :)
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik denk ook dat mensen vergeten dat mode gewoon veranderd. En het doel ook.
Alle reacties Link kopieren Quote
noas_1993 schreef:
01-06-2024 09:28
Ik krijg een beetje jeuk van dit soort topics/opmerkingen

Fijn dat mensen van mooie kleding houden.
Naar een bruiloft of begrafenis kleed ik me ook echt wel netjes aan, naar mijn werk doe ik leuke kleding aan, gewoon casual.
Uitgaan doe ik amper, maar naar feestjes ga ik gewoon in een leuke trui of broek. Is toch niks mis mee?

Mensen moeten gewoon dragen waar ze zich goed bij voelen, ga ze alsjeblieft niks opleggen.
Eens.
Alle reacties Link kopieren Quote
Voor een feestje of theater of uit eten kleed ik me zeker om in nette, danwel feestelijke kleding. Ik vind dat leuk en ook een beetje ‘dat het zo hoort’. Maar als ik dan de enige ben bv bij een etentje die in een rok, jurk etc. loop voel ik me ook weleens een beetje truttig.
Voor sollicitatie, uitvaart of huwelijk zou ik nooit maar dan ook nooit casual verschijnen.
Op mijn werk draag ik wel casual kleding, praktisch, moet vies mogen worden en broekzakken om mijn telefoon bij de hand te hebben. Het is niet bepaald een kantoorbaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
noas_1993 schreef:
01-06-2024 09:28
Ik krijg een beetje jeuk van dit soort topics/opmerkingen

Fijn dat mensen van mooie kleding houden.
Naar een bruiloft of begrafenis kleed ik me ook echt wel netjes aan, naar mijn werk doe ik leuke kleding aan, gewoon casual.
Uitgaan doe ik amper, maar naar feestjes ga ik gewoon in een leuke trui of broek. Is toch niks mis mee?

Mensen moeten gewoon dragen waar ze zich goed bij voelen, ga ze alsjeblieft niks opleggen.
Oh je mag en moet absoluut aandoen waar je je prettig bij voelt. Maar ik heb het idee dat het vroeger meer verdeeld was. Je zag mensen meer casual en mensen die echt netjes gekleed waren. Nu zie ik dat laatste eigenlijk nooit meer.
Oudste had afgelopen zomer haar diploma uitreiking. Ik had een nieuwe jurk, bijpassende sandalen met hak etc.
Ze had zelf ook een leuke jurk met hakken aan. Ze lijkt op mij en houdt van mooie kleren😂
We voelen beide echt uit de toon. Spijkerbroeken sneakers en dr Martens.
Nu draag ik die laatste ook graag maar niet naar zo’n gelegenheid.
Ik ben wat dat betreft ook opgevoed met het idee dat je je netjes kleed.
Alle reacties Link kopieren Quote
Maar wat houdt nette kleding precies in? Ik zie het als zwart en vrij behouden? Of mag het ook een galajurk zijn met toeters en bellen ?
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren Quote
Het wordt niet gezellig van mooie kleding, wél van gezellige mensen.

Ik ga echt niet in mijn klusbroek naar de kerstborrel of een uitvaart, maar verder vind ik het niet zo heel erg belangrijk.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik haat jurken en hakken. Blijkbaar is dat toch wel nets voor de dames natuurlijk.
Alleen daar krijg ik al jeuk van.
Alle reacties Link kopieren Quote
noas_1993 schreef:
01-06-2024 09:28
Ik krijg een beetje jeuk van dit soort topics/opmerkingen

Fijn dat mensen van mooie kleding houden.
Naar een bruiloft of begrafenis kleed ik me ook echt wel netjes aan, naar mijn werk doe ik leuke kleding aan, gewoon casual.
Uitgaan doe ik amper, maar naar feestjes ga ik gewoon in een leuke trui of broek. Is toch niks mis mee?

Mensen moeten gewoon dragen waar ze zich goed bij voelen, ga ze alsjeblieft niks opleggen.
Ik leg niemand wat op. Iedereen moet lekker aan trekken waar ze zich goed in voelen, dat is toch hun keuze? Als jij je zo wil kleden zal je mij er niet over horen hoor.
Ik vind de hele sneakers onder leuke jurkjes hype echt vreselijk en niet om aan te gluren. Onder jurkjes staan pumps gewoon mooier. Maar no way dat ik je er op aan ga spreken als ik het zie. Dat moet jij weten. Jij zal mij te overdressed vinden, ik jou underdressed.
Boeiend. Lekker doen wat jij wil.
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven