Mode & Beauty alle pijlers

Kleding/pyama ziekenhuis

20-10-2018 13:51 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Binnenkort moet ik voor een schildklieroperatie naar het ziekenhuis en waarschijnlijk een aantal dagen blijven. Voor thuis om te herstellen heb ik voldoende kleding (travelstof Studio Anneloes).

Nu zoek ik fijn zittende pyama’s die er ook niet te oidbollig uit zien. Ik denk zelf aan een soort blousenachthemd omdat ik dit aan de hals open kan doen. Vandaag ben ik de stad in geweest en of het nachthemd is mooi maar vreselijke stof die niet lekker zit (geen rek) of je kijkt er dwars doorheen.

Online heb ik ook al gezocht, ik vind fantastische nachthemden, maar die kosten. Eer dan €100. Normaal draag ik een spaghettibandjes nachthemdje want ik vind iets aan mijn benene niet prettig.

Wie heeft een goede tio, het mag ook een set zijn met kimono/ badjasje erbij, maar niet te dik en graag tot zeker halverwege dijbeen. Ik heb maat 36 en ben 1.75 m.
Lucifer2018 schreef:
26-10-2018 21:20
Echt niet. :-D
Er zijn er inderdaad die in pyjama rondlopen, maar dat zijn ook vaak de mensen die hangend aan een infuus buiten bij de voordeur staan te paffen. Maar gewenst is dat niet. Personeel spreekt patiënten ook weleens aan op hun kleding als dat er echt te 'doe alsof je thuis bent' uitziet. Als je niet doodziek bent, dan is een pyjama echt niet nodig.
Alle reacties Link kopieren
Zou het iets regionaals zijn? Ik mocht niet in een tanktop met yogabroek over de gang lopen. Daar moest een kamerjas/badjas/kimono/vest overheen. Tijdens die hitte afgelopen juli en met zes draadjes en plakkers op mijn borstkas en een infuus. Man wat was het warm. En dat bezoek liep fijn rond op slippers in luchtige jurken.

OT: mijn moeders schildklier is verwijderd en zij had wat meer wondvocht dan verwacht (drain). Voor haar heb ik toen ook tops gehaald met dunne bandjes en een kort katoenen vest (haar eigen nachthemden rekten niet voldoende mee). Dit gecombineerd met wat geklede joggingachtige broeken. Het is zo ontzettend warm in zo’n ziekenhuis, je ligt dan 9 van de 10 toch op de lakens i.p.v. eronder. En die broek en vest heb je zo uit om te gaan slapen.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Ik moest de laatste keer in mijn operatiehemd en verder alleen een netonderbroek in de gang aan een leuning oefeningen doen voor de fysio en de chirurg om te zien of ik dat kon en naar huis mocht of niet.

En verder liep iedereen in een pyama of joggingpakje.
Misschien is dat niet oke in de biblebelt ofzo maar in de ziekenhuizen in mijn omgeving liep er niemand netjes bij.
Monchu69 schreef:
26-10-2018 23:13
Er zijn er inderdaad die in pyjama rondlopen, maar dat zijn ook vaak de mensen die hangend aan een infuus buiten bij de voordeur staan te paffen. Maar gewenst is dat niet. Personeel spreekt patiënten ook weleens aan op hun kleding als dat er echt te 'doe alsof je thuis bent' uitziet. Als je niet doodziek bent, dan is een pyjama echt niet nodig.
Ja hoor. :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Ik heb deze ok ook gehad. Had pyjama blousje met knoopjes voor s nachts gekocht. Iets over je hoofd aan/uit doen is niet zp prettig na deze ok. Verder voor overdag relaxte kleren. Dag voor ok nog mijn haren gewassen. En de ochtend na de ok weer naar huis. Voor thuis is het prettig als het hoofdeinde van je bed omhoog kan evt. Door middel van kussens onder je matras.
Ik wist niet dat kleding in een ziekenhuis een ding is? Ik zou dan wel een heel onstijlvolle patient zijn, maar als ik in het ziekenhuis moet verblijven zou kleding wel het laatste zijn waar ik me druk om maak.
Lucifer2018 schreef:
20-10-2018 15:03
Tegenwoordig?

Wanneer niet dan?

Ik heb op de kraamafdeling na altijd gemend gelegen en heb meerdere operaties gehad helaas. En dan moet je er extra leuk uitzien in een ziekenhuis? Voor mannen?

Of wil je goed bedekt?
De zweep erover! :whip: ;-D
JonathanStrange schreef:
27-10-2018 13:28
De zweep erover! :whip: ;-D
:-D :-D :-D :-D

Scherp.
Lucifer2018 schreef:
26-10-2018 23:56
Ja hoor. :rofl:
Wat zit je stom te lachen?
Dit is de realiteit. Verdiep je eens in het leven in ziekenhuizen en je ziet dat de enige die uitgelachen zou kunnen worden, jijzelf bent.
Lucifer2018 schreef:
26-10-2018 23:56
Ik moest de laatste keer in mijn operatiehemd en verder alleen een netonderbroek in de gang aan een leuning oefeningen doen voor de fysio en de chirurg om te zien of ik dat kon en naar huis mocht of niet.

En verder liep iedereen in een pyama of joggingpakje.
Misschien is dat niet oke in de biblebelt ofzo maar in de ziekenhuizen in mijn omgeving liep er niemand netjes bij.
Ik weet niet wie daar woont in die bible belt, maar ik woon hipper dan jij, want netonderbroeken en in je operatiehemd de gang op moeten, gebeurt alleen in zeer gedateerde ziekenhuizen. Van het soort dat op omvallen staat.
En de kledingmerken draagt men hier niet eens tijdens ziekte. Maar reageer vooral zo door, dan volgt er vanzelf een ‘stafje’, want ik ben niet gediend van je indirecte beledigende reacties.
ik droeg laatst een deux piece van chanel in pied de poule. Hakjes eronder, hoedje op en elke avond haar in de rollers. thuis zou ik dat nooit dragen maar in het ziekenhuis moet je toch flaneren. het is kijken en bekeken worden
S-Meds schreef:
27-10-2018 17:12
ik droeg laatst een deux piece van chanel in pied de poule. Hakjes eronder, hoedje op en elke avond haar in de rollers. thuis zou ik dat nooit dragen maar in het ziekenhuis moet je toch flaneren. het is kijken en bekeken worden
:rofl:
Very__Cherry schreef:
26-10-2018 22:44
Rituals heeft leuke en fijne homewear.
https://www.debijenkorf.nl/product-list ... st-keyword
cher het is uitverkocht
Monchu69 schreef:
27-10-2018 16:41
Wat zit je stom te lachen?
Dit is de realiteit. Verdiep je eens in het leven in ziekenhuizen en je ziet dat de enige die uitgelachen zou kunnen worden, jijzelf bent.
Moeilijk he lezen?
Monchu69 schreef:
27-10-2018 16:49
Ik weet niet wie daar woont in die bible belt, maar ik woon hipper dan jij, want netonderbroeken en in je operatiehemd de gang op moeten, gebeurt alleen in zeer gedateerde ziekenhuizen. Van het soort dat op omvallen staat.
En de kledingmerken draagt men hier niet eens tijdens ziekte. Maar reageer vooral zo door, dan volgt er vanzelf een ‘stafje’, want ik ben niet gediend van je indirecte beledigende reacties.
Jeetje. Wat ben jij geweldig. En dreigen met staffen? Classy.
Alle reacties Link kopieren
Monchu69 schreef:
27-10-2018 16:49
Ik weet niet wie daar woont in die bible belt, maar ik woon hipper dan jij, want netonderbroeken en in je operatiehemd de gang op moeten, gebeurt alleen in zeer gedateerde ziekenhuizen. Van het soort dat op omvallen staat.
En de kledingmerken draagt men hier niet eens tijdens ziekte. Maar reageer vooral zo door, dan volgt er vanzelf een ‘stafje’, want ik ben niet gediend van je indirecte beledigende reacties.
Doe even normaal zeg. Lucifer reageerde op een reactie van mij, ik las er echt niets beledigends in. Direct of indirect.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Joh je wilt gewoon iets dragen wat lekker zit. En het interesseert niemand ene moer wat je aanhebt. Als je maar niet stinkt, voor al dat personeel dat de hele tijd aan je lichaam moet zitten. En alle recente keren dat ik in het ziekenhuis lag (in de hoofdstad notabene) ging ik gewoon in pyama met sloffen en badjas om de warmte naar beneden de gang door.

Een zachte joggingbroek, (rituals heeft inderdaad fijne) een hemdje en een stoffen vestje zonder knopen is het fijnste. Daarnaast vond ik lichte sportbeha's voor bijvoorbeeld yoga ook lekker zitten en net wat prettiger dan helemaal geen beha, maar een beugelbeha prikt teveel in je rug als je de hele tijd op bed ligt.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
27-10-2018 17:36
cher het is uitverkocht
Fuk.
Afzeggen dat ziekenhuis. Er zijn grenzen.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
superbe schreef:
27-10-2018 19:16
Joh je wilt gewoon iets dragen wat lekker zit. En het interesseert niemand ene moer wat je aanhebt. Als je maar niet stinkt, voor al dat personeel dat de hele tijd aan je lichaam moet zitten. En alle recente keren dat ik in het ziekenhuis lag (in de hoofdstad notabene) ging ik gewoon in pyama met sloffen en badjas om de warmte naar beneden de gang door.

Een zachte joggingbroek, (rituals heeft inderdaad fijne) een hemdje en een stoffen vestje zonder knopen is het fijnste. Daarnaast vond ik lichte sportbeha's voor bijvoorbeeld yoga ook lekker zitten en net wat prettiger dan helemaal geen beha, maar een beugelbeha prikt teveel in je rug als je de hele tijd op bed ligt.
Weet je dat zelfs dát niet zo'n enorm probleem is? Je ligt daar namelijk specifiek niet vanwege je zweetvoeten. Tegenwoordig lig je alleen in het ziekenhuis als je daadwerkelijk iets hebt en zíek bent. De tijd dat mensen na een 'gewone' operatie dagenlang in het ziekenhuis lagen is allang voorbij (disclaimer: het komt nog wel eens voor, natuurlijk).
En als je dus daadwerkelijk ziek bent, kun je vaak minder aan je hygiëne doen en dat vind ik (even voor mezelf sprekend) als verpleegkundige helemaal niet erg, maar heel begrijpelijk. En ja, joh, dan ruikt je haar eens wat vet of je oksels niet naar bloemen, maar meestal valt het reuze mee. Mensen die ernstig ziek zijn, krijgen sowieso meer zorg en ja, dan worden de genitaliën gewassen en die ruiken over het algemeen niet specifiek fris bij mensen die niet uit bed kunnen en dus ook niet gemakkelijk zich kunnen ontlasten, afvegen of wassen in de badkamer. Maar ja, die mensen zijn dus ziek.
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk maar je kunt ook ernstig ziek zijn en wel nog even douchen. Enfin Nou bij mij was er een zeer aanstellerige man die weigerde te douchen en dat vond het verplegend personeel echt niet zon pretje.
Waarom de kleding die je al hebt voor thuis van studio Anneloes niet ook in het ziekenhuis aan doen?

Ik heb regelmatig in het ziekenhuis gelegen makkelijk zittende kleding, en dat hoeft echt geen pyjama te zijn.

Ik slaap zelf in van die katoenen zomerjurken (korte mouw mini jurkjes, bijna overal te koop, Hema Only sissyboy, etc.) die vallen over je billen dat vind ik prettig als er iemand aanbelt of zo sta ik niet in mijn onderbroek. Dat zou ik nu meenemen naar het ziekenhuis voor de nacht en voor overdag de makkelijk zittende joggingbroek en een shirt en een vest voor als je door het ziekenhuis wilt lopen en SLIPPERS want de vloer is zo vies in het ziekenhuis. Oooh en oordoppen! ;-)
Alle reacties Link kopieren
Wat een reacties! Het ging mij alleen om iets wat makkelijk zit er netjes uit ziet en niet irriteert aan de operatiewond. Ik heb inmiddels een paar heerlijk zittende jogabroeken (otto) gekocht en wat shirts met ruimere hals. Daarover voor als ik uit bed ga een wat langer vest. Als ik het koud heb kan ik in bed er nog een korter vest op aan of een sweater.
Dikke sloffen met zool heb ik.

Het maakt mij niet uit hoe ik eruit zie als het maar netjes is en vooral comfortabel.
De tip van de oordoppen ben ik ook erg blij mee.
Dank je wel voor de reacties,
Alle reacties Link kopieren
superbe schreef:
28-10-2018 17:38
Natuurlijk maar je kunt ook ernstig ziek zijn en wel nog even douchen. Enfin Nou bij mij was er een zeer aanstellerige man die weigerde te douchen en dat vond het verplegend personeel echt niet zon pretje.
Als je écht ernstig ziek bent kan je over het algemeen niet even douchen.

Verder maakt het geen klap uit wat je draagt maar ga niet in je onderbroek over de gang. Oh en het is wel fijn als het een beetje fris ruikt. Voor de zorgverleners en je medepatiënten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven