Mode & Beauty alle pijlers

kleding/stijladvies, heeft dat zin?

07-12-2019 22:49 83 berichten
Toen ik nog een jong kind was, leende ik van die boeken uit de bibliotheek om samen met mijn beste vriendin te bepalen wat voor seizoenstype we waren. Aangezien het boeken uit de jaren tachtig waren (want het was bepaald niet goed gesteld met de openbare bibliotheken in Oost-Groningen), heb ik lang gedacht dat alleen koraal me goed zou staan. Maar dat kocht ik nooit, want veel kleren zijn er niet in die kleur en fraai vind ik het ook niet.

Maar nu heb ik toch echt wat nieuws nodig. En ik lijk maar geen idee te hebben van wat me echt goed staat. Het is meestal mwah-okay of echt leuk, maar ik kom er niet achter waarom echt leuk juist leuk is.
Dus vraag ik me af: heeft het zin om zo'n meneer of mevrouw eens te vragen een soort advies voor me op te stellen? Wat voor soort kleding bij mijn figuur past, wat voor soort kleuren wel en juist niet?

Heeft iemand hier ervaring mee? Het voelt namelijk enorm decadent zoiets te gaan doen, dus ik ben benieuwd of het überhaupt werkt. En straks mag ik weer alleen koraal, zeegroen en pink dragen.
Alle reacties Link kopieren
Say no more! Ik heb dé jurk voor jou gevonden:

Afbeelding

Ik zou er meteen 10 bestellen als ik jou was, hoef je ook nooit meer na te denken wat je aantrekt.

Maar inderdaad, gun het jezelf gewoon. Soms is het ook lekker om iemand anders even voor je te laten werken :)
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Alle reacties Link kopieren
En je kunt natuurlijk ook je accessoires in jouw kleuren doen hè. Dus een zwarte wikkeljurk met lange mouwen en een koraalkleurige sjaal of ketting kan dan ook heel mooi staan.
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Met mijn figuur zie ik er in die jurk uit als een Poolse bordeelhoudster die het allemaal al eens gezien heeft in haar leven en de hele dag bietensoep staat te koken voor al haar maisjes.
Ik mag geen zwart, geloof ik. Ik trek me er weinig van aan, maar het is echt verboden voor mij.
Betty_Slocombe schreef:
08-12-2019 09:28
Ik ben een obese lentezandloper. Dus ik heb nog steeds een taille in maat 46. Helaas heb ik wel spekarmen, die ik bij voorkeur bedekt houd (ook vanwege kledingvoorschriften), maar van dit forum mag ik geen bolero dragen.

Als ik al die pagina's zo analyseer, dan moet ik dus voortaan wikkeljurken dragen in camel of (echt, ik lieg dit niet) koraal. Hmm. Ik ga jouw link eens bekijken, Malaguena!

Bedankt voor het meedenken. Ik denk dat ik mezelf dit gewoon gun. Bij mij in de buurt zit het grootste modehuis van het Noorden, maar ik ben een beetje bang voor snobbige medewerkers daar (al zijn er vast ook heel veel lieve).
Wat ik altijd wel mooi vind bij vrouwen die dik zijn is de kleding van Topvintage of iets dergelijks. Niks zo erg als vrouwen die hun lichaam verbergen onder lagen wijde kleding. "Show those curves" en kleed je vrouwelijk, echt prachtig om te laten zien dat je trots bent op je lichaam. Hier een link van een jurk die tot 4 xl gaat, vrouwelijk is en je "curves" mooi uit laat komen. https://topvintage.nl/nl/vintage-retro/ ... s-in-multi
Ik zou me niet laten adviseren. Ik winkel voor mezelf het liefste alleen. Ik heb wel is gehad dat vriendinnen en verkoopster heel enthousiast waren over wat ik aan had en ik me er echt niet fijn in voelde. Maar ik vind dat ik er zelf wel kijk op heb :-$ dus dat maakt het wel anders.
Je klinkt onzeker TO.
Iemand heeft ooit gezegd wat je wel en niet aan mag en daar laat je je flink door leiden heb ik het idee. Neem een vriendin mee en winkel op gevoel zou ik zeggen. Wat je aan trekt moet ook bij je passen. Niks moet of mag niet. Het is aan jou!
Alle reacties Link kopieren
Betty_Slocombe schreef:
08-12-2019 09:44
Met mijn figuur zie ik er in die jurk uit als een Poolse bordeelhoudster die het allemaal al eens gezien heeft in haar leven en de hele dag bietensoep staat te koken voor al haar maisjes.
Ik mag geen zwart, geloof ik. Ik trek me er weinig van aan, maar het is echt verboden voor mij.
😂

Zwart mag altijd, vind ik. Het staat sowieso mooi als je voller bent. Maar als het je gezicht te hard maakt dan kan je het beter aanvullen met iets anders. Met mijn kleurtype gebruik ik dan bijv mooie gouden oorbellen of een warme herfstsjaal :biggrin:

Wat jou misschien ook mooi zou staan is een shirt in jouw kleurtype en dan een getailleerde zwarte blazer of getailleerd zwart vest erover.
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Alle reacties Link kopieren
Een aantal jaren geleden heb ik een styling en kleuren advies laten doen. Het is mij iedere cent waard geweest. Nooit meer een miskoop in de kast, altijd complimenten over mijn kleding. Daarna heb ik ook een make-up advies gedaan. Ook daarbij heb ik nu geen miskopen meer. Nu ik er aan denk moet ik binnenkort maar eens een update laten doen. Ben nu helemaal grijs, dus het kan zijn dat er nuances zijn veranderd,
leef, geniet en eet!
Alle reacties Link kopieren
mijn Moeder was fan van kleurenanalyse en die heb ik rond m’n 12e al gehad. Ideaal! Incl. Waaier. Bij twijfel heb ik hem er nog altijd bij. Zo’n 15 jaar geleden heb ik ook style advies gekregen. Ook zó fijn! In het begin kocht ik bijna niks, omdat het niet perfect was. :P Nu weet ik het ongeveer wel. Heel erg fijn.

Begrijp ik goed dat je uit het noorden komt? Ik heb het bij Nelleke Mulder laten doen.
Ze nam m’n maten op met een touwtje, ik heb een boek gekregen waar alles in staat en ik moest wat kleding meenemen, iets wat ik vaak droeg en iets wat ik nooit droeg en daarmee liet ze me ook zien waarom. Want vaak weet je het onbewust wel. Het mooie is dat je nu weet waarom en je kunt winkelpersoneel veel bewuster sturen in hun advies.
Bij mij staat het bijvoorbeeld beter als ik beneden effen draag en boven prints. Als ik dat vertel, kan het personeel beter meedenken. Ideaal.
~What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?~
Alle reacties Link kopieren
Betty_Slocombe schreef:
07-12-2019 23:19
Superidee, maar ik moet daar wel 2 uur voor rijden :proud: Maar echt heel goedkoop, dus dan heb ik de reiskosten er wel zo'n beetje uit. Iemand hier ervaring mee?
Ja ik. Het is prima en ze kunnen met zakelijke dames omgaan. Bijenkorf heeft ontzettend veel keuze en degene die ik er ooit trof wist wat hij deed en kon vrij logisch uitleggen waarom het een me wel stond en het ander niet.
watdachtjehiervan schreef:
08-12-2019 09:51
Je klinkt onzeker TO.
Iemand heeft ooit gezegd wat je wel en niet aan mag en daar laat je je flink door leiden heb ik het idee. Neem een vriendin mee en winkel op gevoel zou ik zeggen. Wat je aan trekt moet ook bij je passen. Niks moet of mag niet. Het is aan jou!
Oh nee, ik ben echt helemaal niet onzeker over mijn uiterlijk. Ik ben gewoon op zoek naar een tijdefficiente wijze om er voor altijd een beetje gekleed uit te zien, zonder daar veel moeite voor te hoeven doen.
Geronimo2 schreef:
08-12-2019 09:47
Wat ik altijd wel mooi vind bij vrouwen die dik zijn is de kleding van Topvintage of iets dergelijks. Niks zo erg als vrouwen die hun lichaam verbergen onder lagen wijde kleding. "Show those curves" en kleed je vrouwelijk, echt prachtig om te laten zien dat je trots bent op je lichaam. Hier een link van een jurk die tot 4 xl gaat, vrouwelijk is en je "curves" mooi uit laat komen. https://topvintage.nl/nl/vintage-retro/ ... s-in-multi
Ja, ik vind dit type jurk ook erg mooi. Ik ben ook geen fan van die wijde kledingtrend, want dan lijk ik heel massief.
Alle reacties Link kopieren
Dat grote modehuis in het noorden heb ik ook wel goede dingen over gehoord trouwens. Dus zou vooral nadenken over waar je denkt de beste kleding te kunnen vinden. Bijenkorf is wel eeg internationaal/posh these says en ik heb bv zelf niet zo veel met al die overpriced merken waar 46 als een Nederlandse 38 valt. Dus daar blijf ik vanaf (al is er meer, veel meer).
Betty_Slocombe schreef:
08-12-2019 10:01
Oh nee, ik ben echt helemaal niet onzeker over mijn uiterlijk. Ik ben gewoon op zoek naar een tijdefficiente wijze om er voor altijd een beetje gekleed uit te zien, zonder daar veel moeite voor te hoeven doen.
Dan interpreteer ik het verkeerd.
Alle reacties Link kopieren
TO: je hebt het over ‘zwart is verboden’, maar ze geven toch advies, geen wet! Je blijft er zelf bij toch. Gewoon je zwarte jurk blijven dragen :)
Geronimo2 schreef:
08-12-2019 09:47
Wat ik altijd wel mooi vind bij vrouwen die dik zijn is de kleding van Topvintage of iets dergelijks. Niks zo erg als vrouwen die hun lichaam verbergen onder lagen wijde kleding. "Show those curves" en kleed je vrouwelijk, echt prachtig om te laten zien dat je trots bent op je lichaam. Hier een link van een jurk die tot 4 xl gaat, vrouwelijk is en je "curves" mooi uit laat komen. https://topvintage.nl/nl/vintage-retro/ ... s-in-multi
Met een zandloperfiguur is het mooi inderdaad. Met teveel buik maakt het alsnog massief. En vanaf een bepaalde leeftijd is het ouwelijk. Dus ja: leuk, maar niet altijd!
Elmex schreef:
08-12-2019 10:09
TO: je hebt het over ‘zwart is verboden’, maar ze geven toch advies, geen wet! Je blijft er zelf bij toch. Gewoon je zwarte jurk blijven dragen :)


Met een zandloperfiguur is het mooi inderdaad. Met teveel buik maakt het alsnog massief. En vanaf een bepaalde leeftijd is het ouwelijk. Dus ja: leuk, maar niet altijd!
Inderdaad en als die kleur je niet staat is ie ook niet leuk maar daar ging het niet om en "te veel" buik valt meer weg achter een hoge klokrok dan een oversized wijde jurk. Toch mooi dat je boezem benadrukt wordt en kort daaronder een wijde broek of rok zit, alles beter dan een vormeloos gebeuren.
Geronimo2 schreef:
08-12-2019 09:47
Wat ik altijd wel mooi vind bij vrouwen die dik zijn is de kleding van Topvintage of iets dergelijks. Niks zo erg als vrouwen die hun lichaam verbergen onder lagen wijde kleding. "Show those curves" en kleed je vrouwelijk, echt prachtig om te laten zien dat je trots bent op je lichaam. Hier een link van een jurk die tot 4 xl gaat, vrouwelijk is en je "curves" mooi uit laat komen. https://topvintage.nl/nl/vintage-retro/ ... s-in-multi
Bij het model staat het goed. Ik heb ( ook) een zandloperfiguur en lijk in bovenkleding zonder v- hals massiever dan ik ben. Wellicht geldt dit ook voor TO?
De kleuradviezen vind ik zo’n ontzettende onzin. Maar iedereen is er altijd blij mee omdat het ze houvast geeft.
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
08-12-2019 13:47
De kleuradviezen vind ik zo’n ontzettende onzin. Maar iedereen is er altijd blij mee omdat het ze houvast geeft.

Vind ik echt niet. Ik snapte ineens waarom bepaalde heldere kleuren zoals lichtblauw me niet mooi stonden.
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Zalon van Zalando?
Ik heb een garderobecheck gehad, was stijladvies en meteen check of alles wat ik had daarbij paste. Erg leuk. Kan het aanraden!
Malagueña schreef:
08-12-2019 14:29
Vind ik echt niet. Ik snapte ineens waarom bepaalde heldere kleuren zoals lichtblauw me niet mooi stonden.
“Me niet mooi stonden” is eigenlijk gewoon: “vind ik niet mooi”, dat is geen wet van Meden en Perzen. Heel extreem gezegd, maar een Gothic vindt het mooi om er bleek uit te zien, terwijl iemand die de Ibiza boho-chic look mooi vindt er juist gebronsd en niet pips uit wil zien. Het is allemaal een kwestie van smaak, niet een kwestie van, dat staat je nooit. Het is maar welke look je in gedachten hebt.

Alleen die kleuradviezen gaan altijd uit van een bepaalde voorkeur.
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
08-12-2019 14:52
“Me niet mooi stonden” is eigenlijk gewoon: “vind ik niet mooi”, dat is geen wet van Meden en Perzen. Heel extreem gezegd, maar een Gothic vindt het mooi om er bleek uit te zien, terwijl iemand die de Ibiza boho-chic look mooi vindt er juist gebronsd en niet pips uit wil zien. Het is allemaal een kwestie van smaak, niet een kwestie van, dat staat je nooit. Het is maar welke look je in gedachten hebt.

Alleen die kleuradviezen gaan altijd uit van een bepaalde voorkeur.
Nee hoor, bij een kleuradvies zie je heel duidelijk dat verkeerde kleuren maken dat je er grauw uit ziet, dat je wallen meer opvallen, dat vlekjes meer opvallen, dat je er uit ziet alsof je twee nachten niet hebt geslapen, dat je ogen een matte uitstraling krijgen. Terwijl de goede kleuren het tegenovergestelde doen. Dat heeft niks met voorkeur te maken.
meisje85 schreef:
08-12-2019 15:11
Nee hoor, bij een kleuradvies zie je heel duidelijk dat verkeerde kleuren maken dat je er grauw uit ziet, dat je wallen meer opvallen, dat vlekjes meer opvallen, dat je er uit ziet alsof je twee nachten niet hebt geslapen, dat je ogen een matte uitstraling krijgen. Terwijl de goede kleuren het tegenovergestelde doen. Dat heeft niks met voorkeur te maken.


Ik kan me nooit zo goed voorstellen waarom je dat zelf niet ziet. Waarom zie je dat pas als die styliste je daar op wijst? Als je zelf een shirt in 2 kleuren voor je houdt zie je toch zelf ook het effect op je huid en ogen?
Maar goed, blijkbaar ziet niet iedereen dat, dan is een kleuradvies wel een idee.

Ik denk dat meer mensen baat hebben bij een stijladvies. Dat is lastiger dan een kleur. Waarom staat een v-hals je wel en een ronde hals je niet, of waarom kun je beter een jasje zonder kraag doen dan een jasje met kraag, dat soort dingen.
Alle reacties Link kopieren
meisje85 schreef:
08-12-2019 15:11
Nee hoor, bij een kleuradvies zie je heel duidelijk dat verkeerde kleuren maken dat je er grauw uit ziet, dat je wallen meer opvallen, dat vlekjes meer opvallen, dat je er uit ziet alsof je twee nachten niet hebt geslapen, dat je ogen een matte uitstraling krijgen. Terwijl de goede kleuren het tegenovergestelde doen. Dat heeft niks met voorkeur te maken.

Precies! Tenzij je er natuurlijk graag oud en vermoeid uitziet.
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven