Kleding verkopen via een 2e hands winkel

maandag 17 juli 2023 om 10:55
Af en toe verkoop ik kleding op Vinted. Maar toen ik laatst sneakers stond in te pakken, adresseren en naar een of ander vaag afgiftepunt bracht om naar Frankrijk te worden verzonden, voelde dit heel slecht. Niet duurzaam en veel te veel gedoe voor een paar tientjes.
Ik overweeg nu om mijn kleding naar een 2e hands winkel te brengen. Ik ben daarom benieuwd naar jullie ervaringen.
Ik overweeg nu om mijn kleding naar een 2e hands winkel te brengen. Ik ben daarom benieuwd naar jullie ervaringen.

maandag 17 juli 2023 om 12:16
Niet helemaal. Bij de tweedehands winkel in mijn woonplaats kun je kleren wel inbrengen, maar ze maken een selectie van wat ze willen hebben en de rest mag je meteen weer meenemen. En wat na 3 maanden niet verkocht is moet je weer op komen halen (of zij gooien het weg).
Je krijgt er weinig meer voor. Je hebt er minder werk van, maar het levert ook nauwelijks iets op. Tenzij je naar een winkel gaat die duurdere merkkleding verkoopt. Dan zijn ze heel kritisch op wat ze aannemen, maar dan verdien je er ook nog wel wat aan.
En het verkoopt niet per se beter. Een leren jas wilde de winkel niet hebben, terwijl ik die nog voor 35 euro verkocht heb op MP.
maandag 17 juli 2023 om 12:24
Als je die afstand aflegt te voet, met de fiets of je combineert de wandeling met inkopen in supermarkt ernaast dan is dit wel een van de milieuvriendelijkste opties.
Zelf heb ik niet veel wat ik niet tot op de draad opdraag maar soms heb ik me vergist in hoe een kledingstuk blijkt te zitten in de praktijk en dan leg ik ze bij kringloopspullen die ik eens per zoveel tijd als ik genoeg volume heb overdraag aan de kringloop.
Zelf heb ik niet veel wat ik niet tot op de draad opdraag maar soms heb ik me vergist in hoe een kledingstuk blijkt te zitten in de praktijk en dan leg ik ze bij kringloopspullen die ik eens per zoveel tijd als ik genoeg volume heb overdraag aan de kringloop.
Dan moet het maar zoals het kan
maandag 17 juli 2023 om 12:30
Zo zeg, dat is picky. Denk je een goed werk te verrichten.Ginevra schreef: ↑17-07-2023 12:16Niet helemaal. Bij de tweedehands winkel in mijn woonplaats kun je kleren wel inbrengen, maar ze maken een selectie van wat ze willen hebben en de rest mag je meteen weer meenemen. En wat na 3 maanden niet verkocht is moet je weer op komen halen (of zij gooien het weg).

Dan moet het maar zoals het kan
maandag 17 juli 2023 om 12:46
Als het je meer gaat om duurzaamheid dan om een paar euro te verdienen, kun je ook nog meedoen met kettingkledingruil. Zit in aardig wat plaatsen. Zie https://samensnellerduurzaam.nl/tips/ke ... edingruil/

maandag 17 juli 2023 om 13:36
Ik zit websites van die winkels te bekijken en het is inderdaad allemaal behoorlijk kritisch. Op zich ook wel logisch. Er komt geen hond naar je zaak als je er klakkeloos de zooi van anderen in hangt.
Hier zitten 2 zaken. De ene schrijft: we nemen alleen kleding aan dat maximaal 2 seizoenen oud is en hangen het 6 weken in de winkel. En de andere neemt nu alleen herfst en winterkleding aan.
maandag 17 juli 2023 om 13:45
Ik heb niet zo heel goede ervaringen. In 1 winkel kwam ik met mijn tas zorgvuldig uitgezochte kleding (alles merk en nog heel mooi) aanzetten en ging ze het midden in de winkel uit zitten zoeken. Iedereen kon zien hoe ze elk kledingstuk keurend bekeek en hoe ze 80% afkeurde. Zonder echte reden.
Bij een andere winkel kinderkleding ingebracht en waar ik normaal op Vinted echt wel goede winst kan maken, had ik nu een heel schamele opbrengst.
Ik spaar het dus weer op en eens in de zoveel tijd knal ik van alles op Vinted en neem ik pakketjes mee om te verzenden. Ik spaar doosjes op om het te gebruiken en het pakketpunt zit naast de supermarkt waar ik lopend naartoe kan.
Ik heb eigenlijk nauwelijks kopers uit het buitenland gelukkig en mensen kopen vaak een bundel bij mij, dat scheelt ook al een hoop vind ik.
Bij een andere winkel kinderkleding ingebracht en waar ik normaal op Vinted echt wel goede winst kan maken, had ik nu een heel schamele opbrengst.
Ik spaar het dus weer op en eens in de zoveel tijd knal ik van alles op Vinted en neem ik pakketjes mee om te verzenden. Ik spaar doosjes op om het te gebruiken en het pakketpunt zit naast de supermarkt waar ik lopend naartoe kan.
Ik heb eigenlijk nauwelijks kopers uit het buitenland gelukkig en mensen kopen vaak een bundel bij mij, dat scheelt ook al een hoop vind ik.
maandag 17 juli 2023 om 14:28
Joe schreef: ↑17-07-2023 13:45Ik heb niet zo heel goede ervaringen. In 1 winkel kwam ik met mijn tas zorgvuldig uitgezochte kleding (alles merk en nog heel mooi) aanzetten en ging ze het midden in de winkel uit zitten zoeken. Iedereen kon zien hoe ze elk kledingstuk keurend bekeek en hoe ze 80% afkeurde. Zonder echte reden.
Bied je de kleding dan als bundel aan, of geef je een flinke korting als mensen verschillende losse stukken kopen?

maandag 17 juli 2023 om 22:23
Ook geen geweldige ervaring met tweedehands winkelverkoop: heel kieskeurig en er wordt nauwelijks wat verkocht (kijkend naar de opbrengst iig). Via Vinted verkopen vind ik te veel gedoe al koop ik er wel zeer geregeld. Als alternatief zit ik bij zo'n kledingketting en ga ik wel naar kledingruilfeestjes.

dinsdag 18 juli 2023 om 09:20
Ben echt slecht in spullen een 2e leven geven. Vinted, Marktplaats ik vind het allemaal te veel gedoe voor die paar euro dat het vaak oplevert.
Ik zet alleen dingen online te koop wanneer ik er meer dan 10 euro voor kan krijgen.
Kleding begin ik al helemaal niet aan, lekker naar de kleding bak scheelt mezelf een hoop gedoe voor die 2 tot 5 euro wat je er nog voor terug krijgt.
Vaak als ik kleding weg doe is het ook, omdat het echt vervormd, verwassen of kapot is. Niemand die het dan nog wil hebben.
Ik zet alleen dingen online te koop wanneer ik er meer dan 10 euro voor kan krijgen.
Kleding begin ik al helemaal niet aan, lekker naar de kleding bak scheelt mezelf een hoop gedoe voor die 2 tot 5 euro wat je er nog voor terug krijgt.
Vaak als ik kleding weg doe is het ook, omdat het echt vervormd, verwassen of kapot is. Niemand die het dan nog wil hebben.

dinsdag 18 juli 2023 om 12:17
Het gaat erom dat het pakket naar Frankrijk gaat, niet de reis naar het afgiftepunt..... (al ben ik het er mee eens dat mensen dat gewoon lopend of op de fiets moeten doen en niet met de auto).tv-icoon schreef: ↑17-07-2023 12:24Als je die afstand aflegt te voet, met de fiets of je combineert de wandeling met inkopen in supermarkt ernaast dan is dit wel een van de milieuvriendelijkste opties.
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF
dinsdag 18 juli 2023 om 12:19
Ikzelf vind dat ook een groot nadeel van Vinted dat het ook door buitenlandse mensen gekocht kan worden. Ik heb al gezocht of ik dat uit kan schakelen, maar volgens mij kan dat niet.
De meeste kledingstukken worden bij mij ook door Nederlanders gekocht maar toch al een paar keer iets naar het buitenland moeten verzenden. Ik probeer dat maar voor mezelf goed te praten door te bedenken dat het kledingstuk dan in ieder geval gerecycled wordt en ik het niet in de kledingbak hoef te gooien, waarna het op de kledingberg in Afrika terecht komt, wat nog veel slechter voor het milieu is.
Maar toch hoop ik dat Vinted binnenkort met de optie komt dat je alleen binnenlands wilt verzenden.
De meeste kledingstukken worden bij mij ook door Nederlanders gekocht maar toch al een paar keer iets naar het buitenland moeten verzenden. Ik probeer dat maar voor mezelf goed te praten door te bedenken dat het kledingstuk dan in ieder geval gerecycled wordt en ik het niet in de kledingbak hoef te gooien, waarna het op de kledingberg in Afrika terecht komt, wat nog veel slechter voor het milieu is.
Maar toch hoop ik dat Vinted binnenkort met de optie komt dat je alleen binnenlands wilt verzenden.
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in