Mode & Beauty alle pijlers

Kleine gaatjes in t-shirts,wie lost dit mysterie op?

22-03-2008 22:16 240 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al maanden last van een vreemd verschijnsel.

In t-shirts bij mij en bij mijn dochter ontdekken we steeds kleine gaatjes op de buikstreek.De heren in huis hebben er geen last van.

Ik heb al van alles bedacht en weer uitgesloten.



Eerst dacht ik dat het alleen bij h & m shirts was,nu hebben we het ook bij andere merken.

We dragen wel eens een riem,maar ook vaak niet.

Het gebeurt bij oudere shirt,ook bij pas nieuwe shirts.

Soms zijn ze al in de wasmachine geweest,soms niet.

Geen scherpe voorwerpen in de wasmachine (inmiddels wast mijn moeder ook tijdelijk voor mij,dus andere wasmachine).

Shirts worden bij elkaar gewassen,dus niet bij spijkerbroeken.

Soms trek ik s'morgens een shirt aan die nog gewoon intact is en ontdek ik in de loop van de dag ineens gaatjes.

Of het gaat ongeschonden de wasmachine in en schoon in de kast.

Als ik het dan pak om aan te trekken,gaatjes!!



Ik word er wanhopig van. Bedenk mij suf wat de oorzaak kan zijn,en controleer obsessief de kleding(meerdere malen per dag).



Heb al gezocht op internet,Ik vind alleen verhalen van "lotgenoten" die ook in het duister tasten.



Wie weet het?? (of heeft er ook last van)
Ik had afgelopen weekend zo'n gaatje in mijn sok!
Wij hebben laatst ook zo'n breinbrekend mysterie gehad met t-shirt en truien van vriend. Bleek dat hij de accu een paar keer had getild, en het zuur daaruit had gaatjes in zn kleding gevreten.

Maargoed voor jou en dochter zal dat niet het geval zijn. Succes ermee.
Wel vreemd. Denk niet dat het door schuren over riem of tas komt want mijn man heeft regelmatig dat soort gaatjes op zijn schouder en hij draagt zeker geen slechte kwaliteit shirts en ook geen tassen of andere dingen. Mysterieus!
Grrrr, ik heb het ook!!! Bij mij zelfs op mijn rug en bij t-shirts van mijn vriend op de borststreek. Dus riem, autogordel, aanrecht, rits, e.d lijk mij niet van toepssing qua oorzaak.Het gebeurt bij shirtjes van allerlei merken en verschillende stoffen.

Heb de trommel van de wasmachine helemaal gecheckt maar er zit niets scherps..

Raar probleem maar wel geinig dat er een topic over is..
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dit dus ook!! Niet te geloven dat zoveel mensen er last van hebben. Ik heb het op verschillende plaatsen bv op mijn bovenarm. (draag geen schoudertas en autogordel zit daar niet) En mijn vriend heeft het ook op zijn rug en buik en zelf in een polo (wat toch best een dikke stof is) we wonen niet samen dus niet hetzelfde wasmiddel en niet dezelfde wasmachine.



Ik vraag me een paar dingen af wat voor wasmiddel gebruikt iedereen die last van dit verschijnsel heeft?

Ik Feuril en soms wasverzachter van verschillende merken

mijn vriend Dash



En hoe kan je zeker weten dat je geen enge beestjes als motten en kevers heb in je kast (ieuw)



Iemand zei een pagina terug dat het kwam door teveel wasmiddel, ik zelf doe altijd best veel vloeibaar wasmiddel in mijn bolletje... zou dat het dan toch zijn?
Alle reacties Link kopieren
Hoiii

werk je soms in een winkel?????

want ik had ook allemaal gaatjes btj onder me navel, en ik ben er achter bij mij kwam het door de kassa in combinatie met een riem dragen...

Misschien heb je er wat aan...

Greets Giena
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vorig jaar ontdekt waar die gaatjes van komen!

In joggingbroeken of trainingsbroeken zit toch zo'n koort?

Aan de uiteinden zijn deze verhard tegen het rafelen. Net als veters van schoenen.

Deze koordjes zitten ook weleens in een sweater oid.

De puntjes steken tijdens het centrifugeren door dunne stof heen, waardoor die vreemde gaatjes ontstaan.
Zie net dat de gaten gewoon in mijn esprit shirtje vallen. Heb het maar een paar keer aangehad. Het was niet echt goedkoop tenminste 39,95 is voor mij toch wel veel.

Geen bon meer want het is van vorig jaar. Kan het waarschijnlijk weggooien.

Zit ook echt op een plek, rond de navel.
Alle reacties Link kopieren
Ik herken het probleem. Ik heb het ook in heel veel van mijn truitjes, allemaal in de buikstreek. Een riem draag ik nooit, ik had het ook al voor ik een auto had, het was ook zo toen ik nog een andere wasmachine en ander wasmiddel gebruikt. Ik kan me niet voorstellen waar ik achter blijf haken en steeds op dezelfde plek. Heel raar....
Zou het een combinatie van iets kunnen zijn?



Dunne stof (dunner dan vroeger, het valt mij altijd op dat mannenshirts véél dikker zijn), en dan een riem die er tegen aanschuurt, of



een bepaalde chemische behandeling tijdens de productie, bijv. om het zwart te verven, vervolgens zweet op een bepaalde bepaalde plek (buikstreek), die dan reageert met chemische resten, of



goedkope materialen (die snel pluizen, uit elkaar vallen, etc), en zeer geconcentreerd vloeibaar wasmiddel, waarvan druppels op de stof vallen voordat het water erbij komt.
Of het wasmiddel van tegenwoordig reageert veel sterker op vuil (zweet), zo sterk dat het gaten in de stof vreet



(onder een riem zweet je ook meer)



(wasmachines tegenwoordig wassen ook met veel minder water)
Alle reacties Link kopieren
Ik had het gisteren met een truitje wat net nieuw was!!! Dus nog niet gewassen, ik draag geen riem. Was wel hele dunne stof. Echt vervelend dit.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het ook. Van de week ontdekt bij een nieuw spaghettitopje, 1 x gewassen...heel merkwaardig. Draag bijna nooit een riem. Mysterieus...
Alle reacties Link kopieren
quote:lampie3 schreef op 07 juni 2009 @ 09:59:

Ik heb het de laatste tijd dus ook weer. Alleen rond de buikstreek en alleen bij mij. Ik denk zelf dat het met slechte kwaliteit stof in combinatie met vaak schuren op die plek is.

Autogordel, aanrecht. Ik denk dat mijn schoudertas die ik sinds een paar maanden heb en ongeveer daar hangt de grote boosdoener is.



Dus voor al die mensen die het nog niet weten: hebben jullie mss een tas die daar vaak hangt?Jemig, daar was ik nog niet opgekomen. Er hangt wel daar een tas maar 9 van de 10 keer over een jas heen. Ook heb ik een granieten aanrecht, dus daar kan het ook van komen.
Alle reacties Link kopieren
Poeh wat een herkenning.. Ik heb ook allemaal gaten in mijn shirt's, de meeste rond mijn buikstreek en ik word er helemaal gek van. Vorige week heb ik 3 nieuwe shirts gekocht: allemaal vol gaten.. Ik heb nu zeker 20 shirts waar allemaal gaten in zitten... verschrikkelijk...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er ook last van, geen oplossing.
Alle reacties Link kopieren
Ik had van de week ook ıneens ın 2 (stretch)t-shırts gaatjes zıtten op de buık. Het ıs gekomen doordat mıjn zusje de t-shırts heeft opgehangen aan de waslıjn met alleen een knıjper ın het mıdden (hang ze zelf altıjd met 2 wasknıjpers vast).
Alle reacties Link kopieren
Bij mij is het overduidelijk de bureaurand van mijn bureau op mijn werk.



Ik zit met mijn stoel vrij dicht tegen mijn bureau waardoor de rand vaak in mjin buik snijdt. daaronder zit dan mijn riem of de knoop van mijn spijkerbroek en dat schuurt volgens mij die gaatjes er in.



Heel irritant want na 1 dag werken hebben al mijn gloednieuwe shirtjes dus witte plekjes en gaatjes



Maar ik heb nu de oplossing: ik heb een soort foam over m'n bureaurand geschoven. M'n vriend schuift die dingen op de dakdragers van zijn auto als hij bagage er op legt, maar je kan ze dus ook over je bureaurand schuiven

Ik heb dat nu sinds vorige week en tadaaaaaaaaaaa..geen gaatjes of witte slijtplekjes meer gezien!!
Alle reacties Link kopieren
dubbel
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hier ook last van. Gaatjes in de buikstreek. Ik draag wel riemen, maar die zijn niet scherp ofzo. Grr zo frustrerend, een nieuw shirtje kan vaak na 2/3 x dragen al weg..

Ik heb geen oplossing, maar het valt me op dat het vooral (het snelst) gebeurd bij katoenen shirtjes van stretch-stof. Ik hoorde laatst iemand zeggen dat het komt door te heet wassen, 30 gr zou beter zijn dan 40 gr. Hier ben ik nu mee aan het experimenteren, ik hou jullie op de hoogte van de resultaten ;)
Alle reacties Link kopieren
Je wasmiddel heeft er volgens mij weinig mee te maken aangezien het bij iedereen rond de buikstreek zit. Zou een beetje gekl zijn als een wasmiddel heel selectief op 1 plek zou gaan "bijten".



T heeft echt te maken met schuren langs een bureaurand, het aanrecht of je autogordel. Let er maar eens op
bij mij ook in de nek en in onderbroeken. Heeft dus niets met riem of aanrecht te maken. Wat het wel is?????
Alle reacties Link kopieren
Vraag het me ook af.. Ik heb vorige week een pyjamajurkje gekocht.. Vanochtend zag ik ook dat er allemaal van die kleine gaatjes in de hals zitten.. pfhh alsof 20 shirt's nog niet genoeg is!
Alle reacties Link kopieren
haha , erg grappig, maar blijf erbij dat het probleem zich in de trommel van je wasmachine bevindt.



gewoon goed voelen aan de trommel en je zal merken dat er ergens een heel klein uitsteekseltje zit wat de gaatjes veroorzaakt,



succes!
Alle reacties Link kopieren
Hmm... wij hebben ze ook, die gaatjes in allerhande shirts! In mijn shirts zitten ze met name rondom mijn broekriem, maar bij mijn vriend ook op andere plekken. Ik snap er werkelijk niks van! Er zit niks scherps in de wasmachinetrommel en er gaat niks in de droger. Ik snap alleen niet wat een granieten aanrechtblad te maken heeft met gaatjes in je shirt...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven