Mode & Beauty alle pijlers

Kleine kids in merkkleding. Ik snap het niet...

10-08-2012 14:29 354 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik las het net weer op facebook: 'Zo net weer de Ralph Lauren leeg gekocht voor mijn kinders' Ik snap dat dus niet he. Waarom zou je je kids in dure merkkleding steken als ze er toch binnen een half jaar weer uitgroeien. Heeft het ermee te maken dat ouders toch het beste voor hun kids willen? Of is het toch een dingetje naar de buitenwereld toe in de zin van 'Kijk mijn kind eens lopen in een DKNY, Ralph Lauren of whatever, wij kunnen dat lekker betalen.



Ook al zou ik het kunnen betalen, h&m, c&a en zeeman will do!
Ach, als mensen dat nou mooi vinden, waarom zouden ze het dan niet mogen kopen? Alleen maar omdat jij het te duur en zonde vindt?
Alle reacties Link kopieren
Tja, als je het kan betalen en je vind die kleren mooi? Waarom niet.
Alle reacties Link kopieren
Tja, ieder heeft zn eigen prioriteiten. Sommige mensen hebben gewoon heel veel geld en vinden het onnodig om koopjes te jagen. Anderen zijn er van overtuigd dat de merken een hogere kwaliteit hebben. Soms kunnen mensen bepaalde merken gewoon heel mooi vinden.

Redenen genoeg.

Ik heb

a) geen geld

b) geen smaak

c) ben gek op koopjesjagen

Geen merkkleding hier dus.
Alle reacties Link kopieren
O je denkt: leuk voor je, ik zou het anders doen en gaat van de zon genieten nu?
Alle reacties Link kopieren
tja ieder zijn ding toch, als zij het niet zonde van het geld vinden en het kunnen missen is er toch niks aan de hand ?
Half jaar is nog lang dochter hier in een half jaar en ben nu al door 50, 56 en 62 heen! Dat is dus 2 maandjes per maand. Ik shop dus ook niet bij de dure merken. Sowieso slijten haar kleertjes nog niet echt en ze past er dus binnen no time al niet meer in. Vind het zo zonde! En zeeman heeft hele leuke kleertjes

Maar denk ook dat het naar de buitenwereld toe is hoor. Beetje showen met wat je hebt. Vind daar op zich niks mis mee, moeten die mensen zelf weten. Maar ik doe er voor mijn dochter niet aan mee. Voor mezelf koop ik weleens dure merkkleding daarentegen.
Alle reacties Link kopieren
Of misschien worden de kledingstukken wel door 4 verschillende kinderen gedragen.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Maak je niet zo druk joh. Kan jou het schelen dat een ander zijn kind in merkkleding rondloopt.
quote:ontbijtkoekje schreef op 10 augustus 2012 @ 14:29:





Ook al zou ik het kunnen betalen, h&m, c&a en zeeman will do!Dat denk ik dus niet. Zodra je het ruim kunt betalen koop je hoogwaardiger kwaliteit voor je kids. Gegarandeerd. En waarom ook niet?
Alle reacties Link kopieren
quote:Ivetje schreef op 10 augustus 2012 @ 14:34:

Half jaar is nog lang dochter hier in een half jaar en ben nu al door 50, 56 en 62 heen! Dat is dus 2 maandjes per maand. .Zo dan, de tijd gaat hard bij jou!
Ik koop graag merkkleding tweedehands, het combineert uitstekend met de Zeeman e.a. En ik zit niet te stressen als dochter weer eens verf/ limonade/tomatensaus over zich heen gooit.
Alle reacties Link kopieren
Zelf heb ik er het geld niet voor en ik denk ook dat ik het er niet voor uit zou geven als ik het wel kon missen. Vind het toch belangrijk dat kleren vies mogen worden en dat een gat of winkelhaak geen al te groot probleem is. En met dure kleren vind ik dat wel erg jammer. Maar als anderen dat anders doen, heb ik daar geen probleem mee. Denk er ook niet zoveel van.

Al vind ik het op facebook vermelden wel weer bijzonder. Maar ja ik ben zo'n fossiel zonder facebook en twitter dus ja dat snap ik sowieso niet.
Iemand een blokje kaas bij de mosterd?
Alle reacties Link kopieren
Wie zegt dat die kleding nieuw is? Ik heb ooit gehoord dat merkkleding veel makkelijker door verkoopt op Marktplaats, dus misschien zijn uiteindelijk minder kwijt dan als ze alles nieuw kopen.
Keetje_stippel : ja idd zo hard dat ik het met typen niet eens bij kan benen



Moet dus zijn 2 maandjes per maat haha!
Alle reacties Link kopieren
Tja, als mensen dat nou mooi vinden? Ik vind het ook zonde maar ik vind het ook zonde als een volwasenne 600 euro uitgeeft aan een jurk.

Ieder zijn ding toch?



toen ik nog werkte op het kdv kwam een ouder eens naar mij toe en zij: eigenlijk schaam ik mij dood voor deze dure kleren, ze mogen best vies worden hoor. Tja zegt ze, oma uit amerika heeft het mee genomen, kan ik toch niet weigeren.

( meisje had ralph lauren aan).



Vond ik dan weer omgedraaide wereld. Het meisje heeft normaal ook niet de goed koopste kleren aan, maar idd ook niet van deze dure.

We hadden daar ook een baby en die had tommy hilfinger onderbroeken aan, tja ik vind dat dus on nodig en duur, maar als die mensen dat graag willen, be my quest.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook niet nodig. Ik werk als kinderstylist en heb soms kledingstukken van honderden euro's in handen ... dan denk ik ook 'why'



Maar het is gewoon één van de dingen waar je je geld aan uit kunt geven wanneer je het hebt. Ik snap heel veel hobbies ook niet, en veel mensen snappen mijn gekozen geldposten niet etc..
Alle reacties Link kopieren
Wij droegen vroeger áltijd merkkleding. Niet omdat we te veel geld hadden, maar omdat mijn moeder er heilig van overtuigd was dat zeeman van veel mindere kwaliteit was en ze voor dezelfde prijs Ralph Lauren kleding kon krijgen in tweedehandswinkeltjes.



Dus helemaal niet om te showen dat 'wij dat kunnen betalen', want ze kwam er ronduit voor uit dat het niet nieuw was.
Vanaf 2 jaar doen ze soms langer dan een jaar met kleding, als je het een beetje ruim koopt.

Misschien was het uitverkoop.

Ik koop ook wel eens merk, maar altijd uitverkoop of 2e hands.



Voor mij is het meer de vraag, waarom moet je dit soort nieuws wereldkundig maken? Zit iemand hierop te wachten. Als je schoenen bij De Schoenenreus koopt zet je dat toch ook niet op fb?
Alle reacties Link kopieren
En ik snap weer niet dat mensen zoiets op Facebook zetten, komt vrij pocherig over.
Alle reacties Link kopieren
quote:nederlandsevrouw schreef op 10 augustus 2012 @ 14:37:

Zelf heb ik er het geld niet voor en ik denk ook dat ik het er niet voor uit zou geven als ik het wel kon missen. Vind het toch belangrijk dat kleren vies mogen worden en dat een gat of winkelhaak geen al te groot probleem is. En met dure kleren vind ik dat wel erg jammer. Maar als anderen dat anders doen, heb ik daar geen probleem mee. Denk er ook niet zoveel van.

Al vind ik het op facebook vermelden wel weer bijzonder. Maar ja ik ben zo'n fossiel zonder facebook en twitter dus ja dat snap ik sowieso niet.Als mensen het bij hun kind mooi vinden staan, zeker doen. Maar als je je kind wil showen met merkkleding en het idd op facebook wil vermelden dan gaat daar toch zachtjes mijn haar van overeind staan. Dan heeft het meer met het merk te maken dan hoe het kledingstuk eruit ziet.
En ach, een kind op de wereld zetten is sowieso ook onnodig en ontzettend duur, die merkkleding kan er voor sommigen ook wel bij!
Alle reacties Link kopieren
Tja waarom niet? Als je een beetje goed shopt kan je in de uitverkoopvoor redelijk weinig leuke dingen kopen en dan voor een mooi prijsje weer verkopen via marktplaats.



Ik koop bepaalde merken eigenlijk altijd in de outlet of uitverkoop. Dan is het net zo duur als bij de HEMA.
Als je een inkomen hebt dat je toestaat om kleding te kopen zonder op de prijs te letten dan snap ik dat wel. Ik heb vriendinnen met kinderen in dure kleding. Soms kopen ze het in de US of in outlets, en ze geven het aan elkaar door zodra een kind er uit is gegroeid. Die spullen blijven goed en mooi en zien er vaak tijdloos/klassiek uit.
Alle reacties Link kopieren
Waarom?



Omdat wij het mooi vinden. Ben geen snob of zo. H&M of Zara vind ik ook prima.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven