Mode & Beauty alle pijlers

Kleine kids in merkkleding. Ik snap het niet...

10-08-2012 14:29 354 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik las het net weer op facebook: 'Zo net weer de Ralph Lauren leeg gekocht voor mijn kinders' Ik snap dat dus niet he. Waarom zou je je kids in dure merkkleding steken als ze er toch binnen een half jaar weer uitgroeien. Heeft het ermee te maken dat ouders toch het beste voor hun kids willen? Of is het toch een dingetje naar de buitenwereld toe in de zin van 'Kijk mijn kind eens lopen in een DKNY, Ralph Lauren of whatever, wij kunnen dat lekker betalen.



Ook al zou ik het kunnen betalen, h&m, c&a en zeeman will do!
quote:blijfgewoonbianca schreef op 12 augustus 2012 @ 20:44:



Maar OT, ik koop nooit merkkleding. Ik geloof dat ik het ook meestal niet echt mooi vind.

En de kleren die je krijgt vind je niet mooi maar je doet ze wel aan bij je kind?





Tja, het is natuurlijk wel merkkleding hè .



Serieus: natuurlijk trek ik het mijn kinderen aan. Ik vind het niet mooi vaak en zou het ook niet snel zelf kopen, maar het is natuurlijk weer niet zo dat ze er in voor gek lopen (en het bespaart mij weer winkelen (waar ik een hekel aan heb), dus ik ben er zeer blij mee (ook met de derdehands verwassen kleding )).
Alle reacties Link kopieren
Ik wil dat mijn kinderen er leuk en verzorgd uitzien en in welke kleding of in welke prijsklasse dat is maakt me niet uit.

Soms hebben ze duurdere kleren aan en soms niet.

De laatste tijd maak ik wel veel setjes zelf, van gekke tricots, zomerjurkjes, 3/4 leggings etc. eerst vond de oudtse het niet zo. Totdat ik er nu in de zijnaad als 'merkje' een stukje lint meestik, nu zijn ze megapopulair (bij haar...)



Mijn schoonzus dacht geld te besparen door zelf kinderkleding te maken... maarja de duurdere stofjes zijn toch leuker dan de goedkopere......aiaiai
Alle reacties Link kopieren
Olivia, jou leenneefjes hebben waarschijnlijk de leeftijd dat ze het zelf echt kunnen waarderen. Dat maakt voor mij nl. het verschil.



Mijn dochter heeft, toen ze 10 was, een paar D&G laarzen van me gekregen. We vonden ze beiden prachtig en ze waren lekker degelijk en warm (het was een koude winter). Geen haar op mn hoofd die zoiets zou kopen voor een kind onder de 6/7 jaar.
Even totaal andere vraag. Aangezien kleding in het 'Oosten' worden gemaakt in hoeverre is er nog sprake van onderscheid in kwaliteit?



Zoon draagt van alles, maar merk dat spullen van Z8 bij mij snel pillen en vaal worden. Hetzelfde geldt voor sommige producten van de Hema en sommige dingen blijven juist mooi. Daarentegen blijven de spulletjes van Mexx, Little Feet en H&M hier heel lang mooi. Ligt het aan mijn waskwaliteiten? Of zit er eigenlijk geen verschil meer in kwaliteit tussen duurdere en goedkopere merken?
Alle reacties Link kopieren
Heel veel kleding wordt gemaakt in lage loon-landen. Fabrieken aldaar stikken de ene dag voor H&M en de volgende dag voor Ralph Lauren. Ik ben ervan overtuigd.
Ik vind de kwaliteit van z8 ook niet geweldig, er zijn ook duurdere merken met slechte kwaliteit.

Hema wordt bij mij wel vrijwel altijd snel vaal, maar ik vind sommige dingen (voor meisjes) zo leuk dat ik het toch koop. Op vakantie herkent mijn dochter Nl meisjes ook altijd aan de Hema bikini's, dat is dan weer makkelijk.
De merken die ik mijn kinderen aan doe/deed (op gaastra na) kent bijna niemand in nederland. Veelal engelse merken en daar staan geen logo's of wat dan ook op. Je ziet dus niet dat het 'merkkleding' is. Op Gaastra dus na, want die laten echt niet na om op elke mogelijke plek het woord 'Gaastra' of hun Logo te plakken
Dat vind ik ook zo jammer van kleding (dit geldt niet alleen voor dure merken): waarom moeten er letters, logo's of merknamen op kleding? Ik vind dat gewoon niet mooi!



En waarom geldt dit met name voor jongenskleding? Ik wil gewoon unikleding in een leuke vlotte kleur (geen grijs, bruin of zwart) zónder merknaam, groot logo, onzintekst of grote afbeelding. Best lastig soms...
Dan kun je bij de hema toch best slagen anky?



@Oriane, daarom vind ik gaastra ook zo lelijk.
Gaastra logo's, precies op een plek zodat je het goed ziet als je zo'n longsleeve om je nek geknoopt hebt over je pastel gekleurde polo'tje. Best tokkie achtig (sorry kon het niet laten).
Op de kinderkleding van Ralph Lauren die ik gelijk uit de VS heb gehaald, staat toch heel vaak Made in Mexico. Ik heb er eigenlijk geen dingen tussen zitten die in China gemaakt worden. Ik heb hier ook een shirt van Molo en daar staat: Made in Ukraine op. Dus niet alle dingen worden in China gemaakt. Dit zijn trouwens wel de kledingstukken die erg mooi blijven in de was.
Tja, Gaastra zal ik niet echt heel snel kopen vermoed ik (oftewel, het is gewoon echt mijn smaak niet).
En in China wordt ook nog eens geproduceerd voor het Westen en voor de eigen markt. En de kleding voor de eigen markt is echt wel van heel heel slechte kwaliteit. Ik snuffel wel eens op de markt in Centraal Azie als ik daar op vakantie ben (gewone winkels bestaan haast niet. Behalve Benetton, Mexx en Zara, maar ook 3x zo duur als in het Westen) en als je daar iets koopt, dan staan er teksten in heul slecht engels op, denk aan Happi froch voor Happy frog en als je het dan wast, dan zie je het water in de wasmachine gewoon verkleuren van de verf. Vervolgens kun je het dan ook niet meer aantrekken.
Alle reacties Link kopieren
@Bergje: jongste neefje is 7,5 ongeveer. Maar ik koop al kleding voor ze vanaf hun geboorte. En ook altijd voor alle kinderen uit hetzelfde gezin tegelijk iets ongeacht leeftijd want ik wil geen scheve gezichten. Alleen de merk zonnebril op sterkte niet, de andere kinderen van dat gezin hadden al een goede zonnebril dus dat vind ik dan weer nergens voor nodig.
Alle reacties Link kopieren
quote:abidjan schreef op 14 augustus 2012 @ 00:22:

[...]





Bataviastad en kwaliteit? Dat is nieuw voor mij..Wat een puinzoon heb je daar zeg; stikfouten, stoffouten, vlekken, draaipijpen, missende knopen, drukfouten, kleurverschillen en ga zo maar door. Vreselijk!Geen idee of het voor alle winkels geldt want ik ga meestal naar 2-3 winkels en dan ben ik weer klaar. Bij de RL shop is de kwaliteit hetzelfde als in de normale winkel. Ze verkopen alleen kleding waarvan de kleuren minder goed lopen, en de minder exclusieve poloshirts.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Als ze het kunnen betalen of daar zin in hebben moeten ze dat toch zelf wel bepalen of kijk je ook regelmatig op de bankrekening van desbetreffende?

Jij hebt er toch geen last van ?

Het jammere is dat het gros van de mensen is zoals jij, en niet alleen over dit maar ook over minder futiele dingen
quote:Carlo21 schreef op 14 augustus 2012 @ 00:10:

Op rommelmarkten en marktplaats kopen van merkkleding lijkt mij als 'voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten'. En merk of niet je ziet toch wel dat het vierde of vijfde hands is. Dan zie ik liever nieuw zeeman dan aftandse weet ik hoeveelste hands merken. Dat ziet er echt armoedig uit.



Dat is jouw mening.Ik heb tijdens de vakantie nog schoenen van

Gabor,een designjurk en een jaren '20 top gekocht en daarvoor

de volle prijs betaald.Dat was duur zat maar had het er graag voor over.De meeste dingen die in mijn kast hangen zijn niet tweedehands (heb echt een hoop kleding)maar nieuw en zowel voor de volle prijs als ook in de uitverkoop gekocht.Als ik naar de rommelmarkt ga dan ben ik erg kritisch en koop ik alleen wat er goed eruitziet.Het komt zelf voor dat sommige dingen nog nieuw zijn.En als ik een keer naar de rommelmarkt ga (2 keer per jaar)en ik dan iets koop dat weinig kost dan kan het me totaal niets schelen dat er mensen zijn die denken dat ik voor een duppie op de eerste rij wil gaan zitten.Ik betaal vaak al genoeg en dan is het mijn goed recht om ook een keer minder uit te geven.Iedereen zijn ding!Leven en laten leven!



Op naar de volgende rommelmarkt!
quote:ragweed schreef op 14 augustus 2012 @ 16:23:

Als ze het kunnen betalen of daar zin in hebben moeten ze dat toch zelf wel bepalen of kijk je ook regelmatig op de bankrekening van desbetreffende?

Jij hebt er toch geen last van ?

Het jammere is dat het gros van de mensen is zoals jij, en niet alleen over dit maar ook over minder futiele dingen



Dat zijn ook mijn gedachtes.Wat kan het mij schelen of iemand of

facebook zet dat hij naar de Zeeman of naar Gucci is geweest.Het

is de manier waarop het is gezegd.Maar als iemand mooie kleding

heeft gekocht en dat op een trotse en normale manier mededeelt

dan heb ik er totaal geen moeite mee.Ik kreeg vroeger ook soms een opmerking van een vriendin die achteraf geen vriendin bleek te zijn en me schuldgevoelens aanprate,lekker zeg!Ik werk er toch voor en anderen ook.Verder bepaal ik zelf wel wat ik draag of nou

Hema of tweedehands of helemaal nieuw!!!



En of iemand nou van top tot teen Hema,Esprit,Nike of Burberry draagt dat moet iemand zelf weten.Het enige wat ik belangrijk vind dat degene een aardig mens is waar je goed mee om kun gaan.



Inderdaad bemoeien mensen zich soms met elkaar.Doe maar

gewoon dan doe je al gek genoeg,wat saai!Ik ben meer voor

diversiteit.Draag wat je leuk vind en probeer je er niets van aan te

trekken hoe moeilijk soms ook!
Alle reacties Link kopieren
Ik combineer merk kleding van replay Ralph enz. Met broekjes van de WE h
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon heeft een winterjas van Ralph Lauren , afdankertje van de buren,.
Alle reacties Link kopieren
quote:Carlo21 schreef op 14 augustus 2012 @ 00:10:

Op rommelmarkten en marktplaats kopen van merkkleding lijkt mij als 'voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten'. En merk of niet je ziet toch wel dat het vierde of vijfde hands is. Dan zie ik liever nieuw zeeman dan aftandse weet ik hoeveelste hands merken. Dat ziet er echt armoedig uit.



Precies,vind ik ook, ik koop vaak dure merkkleding voor mijn oudste zoon,2 jaar later draagt jongste het dan nog,en dan zet ik het op mp,je wilt niet geloven wat mensen betalen voor een 3e hands vingino shirt,zelf had ik het in de zak van max gegooid.

Koop dan een leuk fleurig nieuw H&M shirt van 5 euro ipv een 3e hands vingino voor 10 euro.
Alle reacties Link kopieren
Nou ben ik het helemaal niet mee eens. Ik koop ook heeeel veel op MP. Mensen willen er van af en ik kan leuke dingetjes kopen, net ff wat anders dan H&M waar heel de klas inloopt, en t kost me niet de hoofdprijs. Mensen die er in de winkel wel veel voor hebben betaald zijn er vaak ook zuinig op. Kwaliteit is ook veel beter vin ik dan Zeeman of iets dergelijks, maar wil er zelf niet de hoofdprijs voor betalen. En hoezo zie je dat t 4e of 5e hands is??? Staat dat erop geschreven dan?



En voor een winterjas of winterschoenen geef ik wel wat geld uit maar gewone kleding tussendoor, koop ik bijna alles op MP, ideaal! Geen drukke of dure parkeerplaatsen, niet in de rij staan bij de kassa, ideaal hoor!!
Echt, wat een rare gedachtegangen lees ik hier soms.
Alle reacties Link kopieren
Heel raar ja...idd!
Ik word daar altijd een beetje misselijk van, van texten als ik heb ralph lauren leeggekocht.

Dat vind ik een beetje opscheppen.



Ik koop echt geen dure kleren meer.

Zo gek was ik wel, maar aangezien ze zeker snel groeien en mijn oudste kleding slijt tot in het gestoorde, vertik ik het echt om ook maar meer dan 16 euro uit te geven voor een broek.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven