Mode & Beauty alle pijlers

Kleine kids in merkkleding. Ik snap het niet...

10-08-2012 14:29 354 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik las het net weer op facebook: 'Zo net weer de Ralph Lauren leeg gekocht voor mijn kinders' Ik snap dat dus niet he. Waarom zou je je kids in dure merkkleding steken als ze er toch binnen een half jaar weer uitgroeien. Heeft het ermee te maken dat ouders toch het beste voor hun kids willen? Of is het toch een dingetje naar de buitenwereld toe in de zin van 'Kijk mijn kind eens lopen in een DKNY, Ralph Lauren of whatever, wij kunnen dat lekker betalen.



Ook al zou ik het kunnen betalen, h&m, c&a en zeeman will do!
Alle reacties Link kopieren
quote:kadanz schreef op 10 augustus 2012 @ 16:19:

[...]



Heb ik het over merken? Nee, ik heb het net als jij over kwaliteit. Dat die twee vaak samen gaan is echter wel een feit.



Dus misschien staken je ouders je niet in merkkleding, maar kochten ze bewust lagere kwaliteit voor jullie?





In Nederland is er iets heel vreemds aan de gang. We steken ons diep in de schulden met aflossingsvrije hypotheken maar durven er niet voor uit te komen dat we een merkjasje hebben gekocht ZONDER korting. Als we iets moois dragen dan komt het 'uit Amerika, van de outlet, in de uitverkoop'. We durven niet te zeggen dat we het geld er gewoon voor over hebben. Waarom schamen we ons zo voor ons geld?Omdat het erg afleidt van die je eigenlijk bent?
it's a big club and you ain't in it
quote:spitsmuisje schreef op 10 augustus 2012 @ 16:25:

Kadanz, omdat er altijd mensen zijn die het minder hebben en je die dus niet jaloers mag maken? (zie post van Ksssss) Ik heb werkelijk geen idee.



Wij hebben het gelukkig financieel goed en genieten van dit feit. Ik schaam me hier niet voor, maar praat er niet veel over in het echte leven. In het verleden heb ik wel eens opmerkingen gekregen toen ik een mooi horloge had gekregen van mijn man en dat voelde niet prettig.

Ik weet wat je bedoelt en het is heel jammer dat het zo gaat in Nederland, terwijl we vreemd genoeg een heel rijk land zijn. Kijk in de zomer hoeveel grachtenbootjes er rondtuffen, elk van rond de 30 a 40.000 euro. Kijk hoeveel nieuwe wagens er over de snelweg rijden. En hoe vaak we op vakantie gaan, daar heb je een eigen pijler voor op Viva. Onze dure huizen heb ik al genoemd.



Maar draag eens een duur horloge zoals je zegt, of hijs je kinderen in kwaliteitskleding en voor je het weet figureer je in een viva-topic. We zijn een vreemd volkje!
Alle reacties Link kopieren
quote:khemam schreef op 10 augustus 2012 @ 15:41:

Sommige mensen zijn koopjesjagers en anderen niet. Ik vermijd het liefst de uitverkoop want ik hou niet van drukte en beperkte keus. Het is altijd net niet mijn maat die in het rek blijft hangen grrrr.



Ligt ook aan hoe je jezelf kleed denk ik. Zou raar zijn als ik op Loubies loop en mijn kinderen op Scapinoschoenen.



Die moeders mogen zich wat mij betreft wel schamen. Lopen zelf in het duurste van het duurste en hun kinderen lopen erbij als roemeense zwerfkinderen.Ja, maar daar groeien de kinderen na een aantal maanden uit en is het weer te klein.
Alle reacties Link kopieren
quote:khemam schreef op 10 augustus 2012 @ 16:28:

[...]





Ja en? Wat is dat toch een kromme gedachtengang. Ken idd een paar mensen die moeite hebben om hun kinderen te kunnen kleden, nou die zijn dan heel blij als ik 1x in de zoveel tijd een zak kinderkleding bij ze breng en ze kunnen uitzoeken wat ze leuk vinden. Zodoende heeft mijn buurmeisje een echte Burberry bijstandsbaby Kan zij haar beetje geld lekker aan pampers en voeding spenderen.haha, en dan komt er een moeder op het schoolplein oid die dan vind dat ze haar geld verkeerd uitgeeft, want dat hele kind zit in de Burberry, terwijl ze niet eens geld heeft voor andere dingen
Alle reacties Link kopieren
OEH! Ikquote:khemam schreef op 10 augustus 2012 @ 16:18:

[...]





Nou is het weer waar ik woon niet erg afwisselend dus ben je met een korte broek en t-shirt snel klaar. Maar na het een paar keer voor "net" te hebben gedragen gaat het lekker op de school stapel en naar gelang het terugkomt wordt het kliederkleding of de kliko in. Thuis draagt hij meestal niet meer dan een zwembroek Nu ben ik dan weer wel jaloers Lijkt me heerlijk, niet veel afwisselend weer ..
Computer says nooooo
Alle reacties Link kopieren
quote:kadanz schreef op 10 augustus 2012 @ 16:33:

[...]



Ik weet wat je bedoelt en het is heel jammer dat het zo gaat in Nederland, terwijl we vreemd genoeg een heel rijk land zijn. Kijk in de zomer hoeveel grachtenbootjes er rondtuffen, elk van rond de 30 a 40.000 euro. Kijk hoeveel nieuwe wagens er over de snelweg rijden. En hoe vaak we op vakantie gaan, daar heb je een eigen pijler voor op Viva. Onze dure huizen heb ik al genoemd.



Maar draag eens een duur horloge zoals je zegt, of hijs je kinderen in kwaliteitskleding en voor je het weet figureer je in een viva-topic. We zijn een vreemd volkje!Elk volk heeft zo zijn eigenaardigheden. Er is relatief veel welvaart in Nederland, ben ik met je eens.



Ik vind het wel meevallen. Het ligt er aan hoe je er mee omgaat.
Ik ken zat mensen die het geld hebben en wij vroeger thuis ook maar geen enkel kind dat ik ken loopt in merkkleding.. gewoon Zeeman en oude kleren van de kinderen van vriendinnen en broertjes en zusjes. Zakken oude kleren gaan van hand tot hand in die villa's.

Raar gedoe over merkkleding. Echt mooie kleding koop je maar als je de leeftijd hebt dat je het kan waarderen en dat heeft sowieso nooit in megaprint de merknaam op de kleding staan en je schept er al helemaal niet over op.
Kwaliteit en merk wordt hier trouwens al te makkelijk op 1 lijn gezet, dat gaat zeker niet altijd op. Heel vaak niet zelfs.
Alle reacties Link kopieren
quote:bloemetje77 schreef op vrijdag 10 augustus 2012 16:39 Ik ken zat mensen die het geld hebben en wij vroeger thuis ook maar geen enkel kind dat ik ken loopt in merkkleding.. gewoon Zeeman en oude kleren van de kinderen van vriendinnen en broertjes en zusjes. Zakken oude kleren gaan van hand tot hand in die villa's.

Raar gedoe over merkkleding. Echt mooie kleding koop je maar als je de leeftijd hebt dat je het kan waarderen en dat heeft sowieso nooit in megaprint de merknaam op de kleding staan en je schept er al helemaal niet over op. Helemaal met u eens ...
quote:khemam schreef op 10 augustus 2012 @ 15:41:

Sommige mensen zijn koopjesjagers en anderen niet. Ik vermijd het liefst de uitverkoop want ik hou niet van drukte en beperkte keus. Het is altijd net niet mijn maat die in het rek blijft hangen grrrr.



Ligt ook aan hoe je jezelf kleed denk ik. Zou raar zijn als ik op Loubies loop en mijn kinderen op Scapinoschoenen.



Die moeders mogen zich wat mij betreft wel schamen. Lopen zelf in het duurste van het duurste en hun kinderen lopen erbij als roemeense zwerfkinderen.

Nou, ik ga me dan maar diep schamen...loop ik daar op mijn uggs met mijn louis vuittontas achter de stokke wagen terwijl mijn kind in een zeeman-shirtje erin ligt. Poeh poeh, ik schaam me dood....



Serieus, ik koop dure dingen voor mezelf omdat ze jaren meegaan. Ik koop goedkope dingen voor mijn kind, omdat ze maar 2 maanden meegaan. En daar schaam ik me geen moment voor!
Alle reacties Link kopieren
quote:bloemetje77 schreef op 10 augustus 2012 @ 16:39:

Ik ken zat mensen die het geld hebben en wij vroeger thuis ook maar geen enkel kind dat ik ken loopt in merkkleding.. gewoon Zeeman en oude kleren van de kinderen van vriendinnen en broertjes en zusjes. Zakken oude kleren gaan van hand tot hand in die villa's.

Raar gedoe over merkkleding. Echt mooie kleding koop je maar als je de leeftijd hebt dat je het kan waarderen en dat heeft sowieso nooit in megaprint de merknaam op de kleding staan en je schept er al helemaal niet over op.



je hebt merkkleding en merkkleding.

(Zie ook je volgende post)
Alle reacties Link kopieren
Ben het er wel mee eens dat zodra je er uitziet alsof je een shirtsponsor hebt het minder leuk is. Maar de collectie van bv. D&G junior kan ik soms echt serieus blij van worden. Het heeft dan net weer een pofmouwtje wat je nergens anders ziet of een print die je zelf wel zou willen dragen.



Ik zou bijna nog een meid erbij willen.
Alle reacties Link kopieren
Dat kinderen in dure merkkleding lopen vind ik tot daar aan toe, moeten mensen zelf weten. Maar mijn zus werkte bij op een basisschool en daar waren kinderen die niet de zandbak inmochten etc. "anders werd hun Ralph Lauren jas vies". Dat is gewoon zielig.
Alle reacties Link kopieren
Merkkleding, geen merkkleding, D&G, Ralph Lauren, Tommy Hilfiger, H&M, C&A, Zeeman etc.



Leven en laten leven!
Alle reacties Link kopieren
Ik word blij van mooie dingen en ook als mijn kinderen er leuk/mooi uitzien. Ik heb een dure smaak, altijd als gehad. Daarom koo p ik vaak merkkleding voor mijn kinderen. Sommige mensen gaan elke week uit eten, kopen dure gadgets of roken 2 pakjes per dag. Daar heb ik dan weer niks mee. Ieder zijn ding.



Overigens koop ik ook wel eens een shirtje van 2 euro bij de Zeeman als ik dat toevallig leuk vind. Het gaat me absoluut niet om het merk, maar om wat ik mooi vind.
Ik heb geen kind, wel een hond en hij heeft ralph lauren kleding, maar hij groeit er niet uit dus is het geld meer dan waard!
Alle reacties Link kopieren
Wat ik dan weer frappant vind: ik was met koninginnedag op de rommelmarkt wat ouwe meuk van mijn kind aan het verkopen. En ja, mijn kind droeg toen hij nog een ukje was vaak merkkleding, gewoon omdat ik dat leukere kleding vond/vind en ik hem graag leuk aankleed. Nu hij buitenspeelt en om de haverklap met grasvlekken die er nooit meer uitgaan en kapotte knieën thuiskomt doe ik hem geen dure merkbroeken meer aan, maar toen van buitenspelen nog geen sprake was deed ik dat dus wel.



Sta ik dus op de rommelmarkt met een vriendin, komt er zo'n vrouw die in de kinderkleding begint te neuzen, en ik zie uit mijn ooghoek dat ze uit de stapel een Ralph Lauren trui trekt. Ze begint nog net niet een dansje te doen, maar ze begon wel helemaal te glimmen en duikt dus in die bak en begint alle kleren te inspecteren. En gewoon de manier waarop, alle H&M en andere merkloze kleertjes smeet ze weer terug, maar wel elk merkkledingstuk eruit vissen. Baby Gap, Hilfiger, RL, ze duwt nog een andere vrouw aan de kant die ook aan het kijken was, en vouwt alles een beetje sneaky zo om dat de merkjes niet meer te zien zijn, maar ja, ik ben gekke Henkie niet en heb die kleding zelf gekocht, dus ik herken echt wel dat ze alleen de merkkleding eruit vist. Dus ik zeg liefjes: "merkkleding is 3 euro per stuk, mevrouw".



Was ze me toch beledigd! Ze gooide briesend alles weer terug en liep al mopperend "het is een rommelmarkt, hoor!" door. Zo iemand gun ik het dan ook gewoon niet, die vrouw was zich duidelijk bewust van de waarde van die kleren, want anders vis je niet alléén de merkkleding uit de bak, maar dan kennelijk wel denken dat je een trui die mij 60 euro heeft gekost voor 50 cent kan kopen ofzo. En dan zeker vervolgens op het Vivaforum stoer vertellen dat je nóóit veel geld aan kleding uit zou geven...



Uiteindelijk heb ik die kleding gewoon weggegeven aan iemand met een jong kindje, want ik ben heel simpel, ik geef het liever weg dan dat ik het aan zo'n aasgier verkoop.



Maar goed: de reden dat mijn zoon dus vroeger vaak merkkleding aan had is gewoon omdat ik dat leukere kleding vind en jongenskleertjes in goedkope winkels meestal niet zo heel leuk zijn. Vaak sombere kleuren en agressief aandoende of juist ordinaire prints, terwijl ik voor mijn kind van vrolijke, felle kleuren hou. Dus dan liever een leuke knaloranje jas van een merk, dan een saaie donkerblauwe dertien-in-een-dozijn jas van H&M.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt me trouwens heerlijk om in een land te wonen waar je geen winterjassen, sjaals, winterlaarzen, dikke truien etc. Hoeft te kopen. Gewoon wat zomerjurkje s en je bent klaar. Zou een hoop geld schelen ieder jaar.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ivetje schreef op 10 augustus 2012 @ 16:44:

[...]



Nou, ik ga me dan maar diep schamen...loop ik daar op mijn uggs met mijn louis vuittontas achter de stokke wagen terwijl mijn kind in een zeeman-shirtje erin ligt. Poeh poeh, ik schaam me dood....



Serieus, ik koop dure dingen voor mezelf omdat ze jaren meegaan. Ik koop goedkope dingen voor mijn kind, omdat ze maar 2 maanden meegaan. En daar schaam ik me geen moment voor!Wie de schoen past........ Voor mij wil Zeeman niet zeggen dat je kind er armoedig bijloopt. Laat ik voorop stellen dat ik niet alleen maar dure kinderkleding koop en zeker geen oordeel vel over anderen. Iedereen bepaalt zelf hoeveel ze uitgeven. Zolang het schoon is en heel kan er weinig misgaan volgens mij. Ik hou van fashion en dat zie je ook bij mijn kinderen. Dochter van 17 koopt tegenwoordig van haar eigen geld wel meer goedkope dingetjes, vind ik heel verstandig van haar. Als ze straks gaat studeren zal ze ook moeten leren met minder te doen. Je eigenwaarde haal je niet uit je kleding, het is een afspiegeling van je persoonlijkheid. Dat kun je in alle prijsklasses vinden.
Alle reacties Link kopieren
quote:bloemetje77 schreef op 10 augustus 2012 @ 16:39:

Raar gedoe over merkkleding. Echt mooie kleding koop je maar als je de leeftijd hebt dat je het kan waarderen en dat heeft sowieso nooit in megaprint de merknaam op de kleding staan en je schept er al helemaal niet over op.Wie heeft het nu weer over mega prints? Dat maak jij er van.
Computer says nooooo
Alle reacties Link kopieren
Ik geef wel veel geld uit aan merkkleding voor mijn dochtertje. (wordt dit jaar nog 7)



Vooral veel Vingino, MimPi, Bengh, Muy Malo etc. Wat vaak heel goed te combineren is met hema (en H&M en zeeman en wibra ben ik ook niet vies van, soms pik ik er de leukste dingen tussenuit)



Ik draag zelf geen merkkleding (omdat mijn weelderige heupen en boezem daar niet in passen



Verder heb ik geen hobby's dus ach...



En ze mag ermee vies worden hoor. En als iets stuk is of onuitwasbare vlekken is het jammer. Risico van het vak. Als het nog ok is verkoop ik het op MP. Loopt goed en met zo'n volle kast draagt ze veel dingen maar enkele keren.



Ik krijg heel vaak leuke complimenten over hoe mijn dochtertje eruit ziet.Ja ook bij de zeeman dingen. Ik ben gewoon een beetje kinderkledingfanaat. Ieder zijn tic toch?
Alle reacties Link kopieren
quote:ardni schreef op 10 augustus 2012 @ 16:08:

[...]



ik noem dat gewoon afgunst.



Is het ook wel, ik zou best een keer willen shoppen zonder rekening met de prijs te houden. Als ik er verder over nadenk zijn er weinig mensen (ook met meer geld) waar ik echt mee zou willen ruilen. We hebben het goed genoeg en zijn gezond en gelukkig samen. Dus ben een tevreden mens, met af en toe wat afgunst wat ik dan de kop weer probeer in te drukken.

Is iedereen niet af en toe wat afgunstig, zou je niet allemaal soms iets van een ander willen hebben? Van het haar, figuur, zelfvertrouwen, mooie tanden, leuk huis, goede smaak, lekkere vent of het ruime inkomen. Kan toch ook motiveren om te gaan sporten, naar de kapper te gaan of een betere baan te zoeken.



Jammer is alleen dat we begingen met datgene af te zeiken wat we zelf graag willen. Ik probeer dat over te slaan, lukt soms beter dan een andere keer.
Iemand een blokje kaas bij de mosterd?
Alle reacties Link kopieren
En die Zeeman, ik heb het een paar keer geprobeerd, maar ze snappen echt geen hol van een goed patroon maken. Of hun katoen is niet voorgekrompen voordat het kledingstuk in elkaar wordt gezet, want de fit klopt meestal voor geen meter. En nu is 'boxy fit' dit seizoen dan wel weer hip, maar dat is het dan weer net niet.
Computer says nooooo
Alle reacties Link kopieren
quote:aaquamarine schreef op 10 augustus 2012 @ 17:02:

Het lijkt me trouwens heerlijk om in een land te wonen waar je geen winterjassen, sjaals, winterlaarzen, dikke truien etc. Hoeft te kopen. Gewoon wat zomerjurkje s en je bent klaar. Zou een hoop geld schelen ieder jaar. Heb je helemaal gelijk in. Dus op jaarbasis ben ik met merkkleding nog steeds goedkoper uit dan wanneer ik ieder seizoen weer een nieuwe garderobe aan moet schaffen. Sommige dingen gaan al meer dan een jaar mee.
Alle reacties Link kopieren
Laat iedereen lekker kopen wat ze zelf willen.

Mijn zoons hebben vanaf hun geboorte alleen in merkkleding gelopen,veel leukere kleding van betere kwaliteit.De Salty Dog jas die ik voor hem kocht toen hij 5 was heeft 10 jaar later een neefje aan,de jas is nog steeds hip en van goede kwaliteit,uiteindelijk dus veel goedkoper dan de mindere kwalitet van C&A .

Straks krijgen we het gezeur weer dat sommige kinderen veel te dure sinterklaascadeau's krijgen.Pietje de nieuwste 3DS XL en Keesje een auto van de Action.Wat maakt het uit,de 1 geeft geld uit aan dure merkkleding en de ander gaat liever 2x per jaar op vakantie.Ieder zijn keus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven