Mode & Beauty alle pijlers

Kleurtype? Kleuranalyse?

31-08-2019 23:47 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie hier heeft er weleens een kleuranalyse laten doen? Heb je er wat aan gehad?
Volgens zo’n kleuranalyse ben ik Lente.

Volgens mijn omgeving Gothic.

Ik draag alleen maar zwart (e heel zelden donkerblauw of donkergrijs). Kleur in kleding vind ik 9 van de 10x alsof je in een pot met verf bent gevallen.
Alle reacties Link kopieren
Ook een jaar of 3 geleden een kleuren analyse gekregen via m’n werk. Ik vond het ontzettend leuk en heb er heel veel aan en gebruik die kleuren die mij goed staan nog steeds.
De kleuren die ik droeg waren niet de juiste kleuren, dus heb ik radicaal alles weg gedaan en de “juiste” kleuren gekocht qua kleding en ook qua sieraden (ik droeg goud maar zilver staat mij mooier).

Na enige tijd kreeg ik best vaak complimenten, mensen vonden dat ik er veel beter uitzag. Ze konden dan niet precies aangeven wat, maar zagen wel dat er iets veranderd was.

Dus ik zou het zeker aanraden.
Alle reacties Link kopieren
Ik ken dus iemand die ooit zo’n analyse heeft laten doen en zich sindsdien strikt aan die tips houdt.. ze draagt alleen nog kleuren in die groep. Alleen die kleuren maken haar enorm flets. Het haalt haar totaal niet op en geeft haar ook niks extra’s.
De persoon die haar dat advies gegeven heeft was dus niet zo goed al vind de persoon in kwestie dat het echt haar kleuren zijn. Hierdoor ziet ze er altijd ziek en bleek uit...
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
biol schreef:
01-09-2019 10:49
Ik ken dus iemand die ooit zo’n analyse heeft laten doen en zich sindsdien strikt aan die tips houdt.. ze draagt alleen nog kleuren in die groep. Alleen die kleuren maken haar enorm flets. Het haalt haar totaal niet op en geeft haar ook niks extra’s.
De persoon die haar dat advies gegeven heeft was dus niet zo goed al vind de persoon in kwestie dat het echt haar kleuren zijn. Hierdoor ziet ze er altijd ziek en bleek uit...
Wat zonde.
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
01-09-2019 07:45
Dat zie je zelf toch wel in de spiegel?
Ja lijkt mij ook, ik kijk in de spiegel en vind het me wel of niet staan
Alle reacties Link kopieren
EHR schreef:
01-09-2019 10:37
Volgens zo’n kleuranalyse ben ik Lente.

Volgens mijn omgeving Gothic.

Ik draag alleen maar zwart (e heel zelden donkerblauw of donkergrijs). Kleur in kleding vind ik 9 van de 10x alsof je in een pot met verf bent gevallen.

Je moet ook doen waar jezelf je lekker in voelt en mooi vindt.
Alle reacties Link kopieren
Niet door iemand anders laten doen, maar wel via internet tests gedaan, en het resultaat was vrij duidelijk. Ik ben dan ook een best duidelijk geval :-D het bevestigde wat ik al eigenlijk wist, maar vermijd sommige kleuren (pastel, koele kleuren) nu helemaal.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook via internet tests gedaan, maar kom er niet uit. Ik zie er zonder make-up nogal flets uit, kleuren als beige enzo staan me echt niet, maar als ik iets aandoe wat felrood id, dan is t net of ik zelf bijna onzichtbaar ben. Ik vind het dus best lastig
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
noa schreef:
04-09-2019 13:38
Ik heb ook via internet tests gedaan, maar kom er niet uit. Ik zie er zonder make-up nogal flets uit, kleuren als beige enzo staan me echt niet, maar als ik iets aandoe wat felrood id, dan is t net of ik zelf bijna onzichtbaar ben. Ik vind het dus best lastig

De juiste haarkleur kan ook heel veel,doen in je gezicht.
Alle reacties Link kopieren
noa schreef:
04-09-2019 13:38
Ik heb ook via internet tests gedaan, maar kom er niet uit. Ik zie er zonder make-up nogal flets uit, kleuren als beige enzo staan me echt niet, maar als ik iets aandoe wat felrood id, dan is t net of ik zelf bijna onzichtbaar ben. Ik vind het dus best lastig

Je moet ook kijken naar of een kleur licht of donker is, helder of gedempt en warm of koud. En daarnaast is het goed om te kijken of jij zelf veel contrast hebt tussen je huid, haar en ogen. Zowel qua kleur als qua licht en donker. Dat draagt allemaal bij aan of iets wel oke of heel goed staat.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt SHV en Choco.
Weten jullie mss een goede test op t internet?
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
Ik weet geen online test Noa.
Alle reacties Link kopieren
Google had een paar matige, en deze lijkt wel oké: https://kledingstyliste.nl/blogs/gratis ... n-bij-jou/.

Omdat je leert te kijken. Wat gebeurt er als je een kleur pakt die wel of niet bij je past, waar kun je dat aan zien?

De eerste hits waren onder anderen van Libelle en fashion iets. Daar moest ik geel en zand gaan dragen. Dat staat mij echt niet.

Daarom deze link, die zegt waar je op moet letten.
Je kunt natuurlijk altijd naar een adviseur gaan, het is echt een vak.
Alle reacties Link kopieren
Volgens die test ben je of koel of warm. Dat is wel heel beperkt.
Alle reacties Link kopieren
Maar wel een begin.
In het 12-typesysteem heb je ook tussentypes die niet uitgesproken koel of warm zijn. Dit Sci\Art-systeem vind ik het beste. Het volgt een logisch pad langs de kleuren en is nauwkeurig uitgewerkt. Het gaat erom welke kleuren het mooist bij je gezicht staan, ongeacht haarkleur.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven