Mode & Beauty alle pijlers

Krijg kreukels niet uit topje Esprit (viscose/elastane)!

24-09-2009 22:11 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Is er hier toevallig een strijkexpert?

Ik ben dat namelijk écht niet....

Nou heb ik een mooi topje (met lange mouwen) van 95 % viscose en 5 % elastane. Het komt elke keer extreem verkreukeld uit de wasmachine (als enige kledingstuk) en hoe lang ik ook strijk, er blijven allemaal kleine kreukeltjes in zitten.

He tis een zakelijk kledingstuk, het moet er dus wel gestreken uit zien....... tips??



Bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Naar stomerij brengen? Ik heb zelf ook een T&*% hekel aan strijken.

Heb je al geprobeerd het stuk vochtig te strijken? En hang je het nat aan een hangertje? Dit scheelt ook. Droogt dan mooier.
Alle reacties Link kopieren
In de badkamer hanger als je lekker heet doucht? Door de stoom verdwijnen ook kreukels.
Alle reacties Link kopieren
Wassen op wolwas programma, nat ophangen en dan voor het ophangen het kledingstuk in modeltrekken. Dan moet je de ergste kreukels er al uit hebben en de rest moet je er dan uit kunnen strijken denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Heb je geen anti-kreuk programma op je wasmachine? ( lagere toerental met centrifugeren ? )
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe altijd alles bij elkaar. Alle kleding komt er normaal uit, behalve dit kledingstuk. Ik heb hem gewoon te drogen opgehangen, niet aan een hangertje... zou het daaraan liggen?

Heb meerdere programma's op strijkijzer geproberen (nijlon, katoen- wolstand), helpt niet...
Alle reacties Link kopieren
een té volle machine, heeft ook als gevolg dat je kleding kreukt.

Lastig verhaal. Misschien bij je moeder brengen!? :P
Alle reacties Link kopieren
quote:Euhmmm schreef op 24 september 2009 @ 22:33:

een té volle machine, heeft ook als gevolg dat je kleding kreukt.

Lastig verhaal. Misschien bij je moeder brengen!? :P



haha tja kon dat nog maar.......



Maar ik had inderdaad wel een volle machine... zou dat er echt mee te maken hebben? Hoeveel mag hij zijn, 75 % ofzo?
Alle reacties Link kopieren
Ow sorry Kim.



Ja te vol dan prop je het in feite al in de machine. Ik was sommige kwetsbare kleding vaak met een programma voor fijne was en dan halve trommel. (minder toeren, en niet te heet, max 30 graden).

Gelijk ophangen als het klaar is en de ergste vouwen eruit trekken.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb eigenlijk niet zoveel kwetsbare kleding, dus tja om nou 1 of 2 t-shirtjes apart te wassen...Maar dat 'gelijk ophangen' houd ik me inderdaad niet altijd aan.....Soms haal ik het pas na een paar uur uit de wasmachine..
Alle reacties Link kopieren
is die van jou ook ineens een stuk korter? ik heb een jurkje dat echt ineens 20 cm korter is ofzo, ook viscose!
Ik vouw mijn tops op en doe ze dan in de grootste maat lingeriezak.Ze kunnen dan niet om de andere kledingstukken heen draaien en vervormen ook niet.



Ook handig als er een gesp o.i.d. aan zit.



Strijken doe ik dan als het uit de wasmachine komt en laat het drogen op een hanger.Geen kreukeltje te bekennen daarna....
anoniem_64b10e9293e04 wijzigde dit bericht op 25-09-2009 08:24
Reden: toevoeging
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:Kim05 schreef op 24 september 2009 @ 22:27:

Ik doe altijd alles bij elkaar. Alle kleding komt er normaal uit, behalve dit kledingstuk. Ik heb hem gewoon te drogen opgehangen, niet aan een hangertje... zou het daaraan liggen?

Heb meerdere programma's op strijkijzer geproberen (nijlon, katoen- wolstand), helpt niet...Bedoel je met alles bij elkaar echt alles? Dus wit en bont door elkaar en handdoeken en kleren ook bij elkaar? Daar wordt de meeste was ook niet mooier van en je hebt dan voor een gedeelte van de was ook niet de juiste temperatuur. Goed sorteren komt je mooie spullen ten goede.
Alle reacties Link kopieren
hoi,



ja alles door elkaar inderdaad.Nou heb ik geen witte kleding, dus dan kan dat ook denk ik.



@Watchamacallit: Ja! Een ander zwart truitje was inderdaad na 1 keer wassen al een stuk korter, mouwen ook!



wat doe je daaraan he?



@ JaneJane: meen je dat? Terwijl het nog nat is al strijken?
Alle reacties Link kopieren
quote:Kim05 schreef op 26 september 2009 @ 12:38:

hoi,



ja alles door elkaar inderdaad.Nou heb ik geen witte kleding, dus dan kan dat ook denk ik.

Maar je kunt toch niet alles op dezelfde temperatuur wassen?
Alle reacties Link kopieren
Ik doe alles op 30 graden, 1400 toeren en het 'korte' wasprogramma. Is dat niet goed?
Alle reacties Link kopieren
Alles op 30 graden? Dat vind ik nogal vies. Handdoeken, theedoeken, vaatdoekjes, onderbroeken en lakens moeten toch echt wel op 60 graden en op een normaal wasprogramma, dus niet kort. Je was lijkt misschien schoon, maar is het niet.

Laat je wel geregeld de wasmachine een was op 90 graden draaien? Anders kun je erop wachten dat je binnenkort last krijgt van vlekken en/of stinkende was.
Alle reacties Link kopieren
Viscose kreukelt altijd heel erg.
Alle reacties Link kopieren
Strijken als het net uit de wasmachine komt en dan ophangen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Roelfien schreef op 26 september 2009 @ 20:56:

Alles op 30 graden? Dat vind ik nogal vies. Handdoeken, theedoeken, vaatdoekjes, onderbroeken en lakens moeten toch echt wel op 60 graden en op een normaal wasprogramma, dus niet kort. Je was lijkt misschien schoon, maar is het niet.

Laat je wel geregeld de wasmachine een was op 90 graden draaien? Anders kun je erop wachten dat je binnenkort last krijgt van vlekken en/of stinkende was.



Neee ik heb het natuurlijk niet over ondergoed ofzo. Doen jullie ondergoed op 60 of 90 graden? Sommig ondergoed (van mooi gladde stof) mag maar maximaal 40 graden!

Soms heb ik weleens maar 1/10 gevuld van de wasmachine, omdat ik dan op dat moment weinig heb dat op 60 graden moet..



Aha dus Viscose staat erom bekend dat het veel kreukelt? Eerlijk gezegd nooit bij stil gestaan! Ik ga eens proberen het nat te strijken, ben alleen bang dat het dan krimpt ofzo of de kleur aantast.
Alle reacties Link kopieren
quote:Kim05 schreef op 26 september 2009 @ 22:17:

[...]





Neee ik heb het natuurlijk niet over ondergoed ofzo. Doen jullie ondergoed op 60 of 90 graden? Sommig ondergoed (van mooi gladde stof) mag maar maximaal 40 graden!

Soms heb ik weleens maar 1/10 gevuld van de wasmachine, omdat ik dan op dat moment weinig heb dat op 60 graden moet..



Aha dus Viscose staat erom bekend dat het veel kreukelt? Eerlijk gezegd nooit bij stil gestaan! Ik ga eens proberen het nat te strijken, ben alleen bang dat het dan krimpt ofzo of de kleur aantast.Binnenste buiten strijken?
quote:Roelfien schreef op 26 september 2009 @ 20:56:

Alles op 30 graden? Dat vind ik nogal vies. Handdoeken, theedoeken, vaatdoekjes, onderbroeken en lakens moeten toch echt wel op 60 graden en op een normaal wasprogramma, dus niet kort. Je was lijkt misschien schoon, maar is het niet.

Laat je wel geregeld de wasmachine een was op 90 graden draaien? Anders kun je erop wachten dat je binnenkort last krijgt van vlekken en/of stinkende was.een was op 90 graden, holy fuck! Dat doe ik echt nooit!
Hoeft ook niet met was erin, kan ook gewoon leeg. Dan wordt alles een keer goed heet doorgespoeld.
Alle reacties Link kopieren
Doen jullie ondergoed op 60 of 90 graden? Sommig ondergoed (van mooi gladde stof) mag maar maximaal 40 graden!

Soms heb ik weleens maar 1/10 gevuld van de wasmachine, omdat ik dan op dat moment weinig heb dat op 60 graden moet..
Alle reacties Link kopieren
quote:ossiepossie schreef op 27 september 2009 @ 18:53:

Hoeft ook niet met was erin, kan ook gewoon leeg. Dan wordt alles een keer goed heet doorgespoeld.Precies, het is echt nodig voor de wasmachine. Ik doe het zelf 4 keer per jaar, maar was ook vaak op 60 graden. Als je alleen op lage temperaturen wast, is het wel vaker nodig denk ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven