Mode & Beauty alle pijlers

Krullen creme, 30 euro of kan het voor minder?

14-10-2019 13:18 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Van de week ben ik bij de kapper geweest, en zij heeft mijn haar onwijs mooi geknipt met mooie krullen. Nu stopte ze er natuurlijk iets in wat 30 euro kost. Ik probeer het zelf nu, maar uiteraard wordt het niet zo mooi als in de salon :P
Maar nu ben ik benieuwd of jullie nog goede krul creme weten die niet zo duur is.

Wat ik nu doe, is haar nat, krul creme erin, fohnen met de diffuser, dan haarspray. Maar het zakt toch een beetje uit.

Dus, welke krul creme moet ik hebben? Of moet ik het toch met Unite Boing aan de gang?
Afbeelding
'Happiness is only real when shared'.
Alle reacties Link kopieren
Nivea heeft een nieuwe lijn speciaal voor krullen, ik gebruik de mousse en/of de crème, bevalt me prima.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik de Boucleme:

https://www.lookfantastic.nl/boucleme-c ... 357291de8b
Alle reacties Link kopieren
Ken je de CG methode?

Daar lees je goede/goedkope en dure alternatieven voor de diverse soorten krul/haar types.
30 euro is natuurlijk niet de enige optie.
Alle reacties Link kopieren
Ik zag wel dat topic, maar ik had even gelezen dat er curvy girl stond :facepalm:
Ik ga daar eens kijken. En daarom stel ik de vraag ook, er zijn vast goedkopere alternatieven :)
'Happiness is only real when shared'.
Na het douchen borstel ik mijn haar en dan gaat er daarna mousse in van Taft. Soms ook nog wat Andrélon perfecte krul. En dan gewoon aan de lucht opdrogen en af en toe opschudden.

Op dagen dat ik niet douche, doe ik alleen wat Andrélon perfecte krul erin. Krijg aan de lopende band complimenten dat mijn haar lekker ruikt. Maar eerlijk is eerlijk, het zit alleen perfect als ik 't die ochtend gewassen heb (en dus mousse erin gedaan heb).
Alle reacties Link kopieren
Welke krulcreme je gebruikt zal minder boeien dan hoe je met verzorging en styling om gaat.

Als je CG gaat vergt dat wel een andere aanpak (o.a. geen haarlak en geen siliconen meer).
Lady_Day schreef:
14-10-2019 14:53
Welke krulcreme je gebruikt zal minder boeien dan hoe je met verzorging en styling om gaat.

Als je CG gaat vergt dat wel een andere aanpak (o.a. geen haarlak en geen siliconen meer).
Maar de kapper heeft het natuurlijk ook voor elkaar gekregen zonder curly girl method.

Ik vind het enig hoor doen curly girl method, maar het is natuurlijk niet zo dat iedereen met een mooie bos krullen CGM volgt.
Alle reacties Link kopieren
Kom je ooit in de DM in Duitsland? Ik ben heel tevreden over deze

https://www.dm.de/balea-professional-st ... 59517.html

Kost niks en werkt goed.
I can keep my mouth shut, but you can read the subtitles on my face.
MrsNiceGuy schreef:
14-10-2019 15:13
Kom je ooit in de DM in Duitsland? Ik ben heel tevreden over deze

https://www.dm.de/balea-professional-st ... 59517.html

Kost niks en werkt goed.
Kan ik alleen maar beamen.

Daarnaast heb ik ook krul olie van dm. Geeft ook wat glans.
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
14-10-2019 15:05
Maar de kapper heeft het natuurlijk ook voor elkaar gekregen zonder curly girl method.

Ik vind het enig hoor doen curly girl method, maar het is natuurlijk niet zo dat iedereen met een mooie bos krullen CGM volgt.
Nee, klopt. Maar de CG methode werd genoemd maar dat is toch wel even een omschakeling als je die methode wilt volgen. Dan hebben we het over meer dan de keuze van een krullencreme. Daar moet je maar net zin in hebben. Dat had ik. Maar nu niet meer ;)
Goedkoop is duurkoop. (zegt de vrouw die tientallen halfvolle producten heeft weggemieterd omdat het toch weer nét niet deed wat ik wilde)

Ik gebruik deze:

Afbeelding

Bij mijn kapper kost ie inmiddels €43 maar ik koop altijd online voor een stuk minder.
Ik doe nu al wel ruim een half jaar met deze verpakking (en nog lang niet leeg) Iedere dag na het wassen wat olie en een pompje van deze in mijn haar.

(hier bv €33 https://www.superwinkel.nl/product/1075 ... gLoDPD_BwE )
Cantu. 6 euro bij de toko. De witte fles.
Ik heb geen haar voor de Curly girl, mijn kapster met mijn haar maar dan mooi zegt ook gewoon: lekker wassen.
Ik heb nu shampoo van de Franse supermarkt met keratine, Garnier de groene pot olive haarmasker en daarna cantu en ben blij.
Lady_Day schreef:
14-10-2019 15:34
Nee, klopt. Maar de CG methode werd genoemd maar dat is toch wel even een omschakeling als je die methode wilt volgen. Dan hebben we het over meer dan de keuze van een krullencreme. Daar moet je maar net zin in hebben. Dat had ik. Maar nu niet meer ;)
Ik ben nooit zo streng in de leer geweest met CGM. Ik wilde juist mínder werk aan mijn haar hebben (dus minder föhnen en stylen), niet méér. Maar het ontwijken van sulfaten en siliconen etc. doe ik nog wel enigszins. Maar ik ben natuurlijk ook al zo’n 10 jaar bekend met CGM, dus het nieuwe is er al jaren vanaf.
Alle reacties Link kopieren
Soms is de truc ook om de werkende combinatie te vinden tussen de budget dingen die al in je kast staan

Ik heb een boel spul waarvan ik elk afzonderlijk de werking mwah vind maar een heel klein beetje van het één (andrelon krulcreme, of zelfs maar die van het kruidvat) direct gevolgd door net iets meer l'oreal heat protector en dan vaak nog een heel heel klein beetje arganolie echt alleen in de puntjes kneden. Altijd nog minder dan 30 euro :whoops:
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
14-10-2019 15:50
Ik ben nooit zo streng in de leer geweest met CGM. Ik wilde juist mínder werk aan mijn haar hebben (dus minder föhnen en stylen), niet méér. Maar het ontwijken van sulfaten en siliconen etc. doe ik nog wel enigszins. Maar ik ben natuurlijk ook al zo’n 10 jaar bekend met CGM, dus het nieuwe is er al jaren vanaf.
Ik wil zo min mogelijk sulfaten gebruiken want ik zie echt wel dat mijn haar daar goed van opgeknapt is. Dat betekent dus ook geen siliconen. Prima. Maar ik gebruik wel weer Aveda producten met alcohol. En dat is niet CG natuurlijk maar mijn routine is veel makkelijker en ik zit niet meer 3 uur te wachten tot mijn haar droog is en heb een hoofd vol krullen. Prima!

Die Moroccanoil krullencreme heb ik trouwens ook lang gebruikt. Ruikt heel fijn (maar zitten wel siliconen in).
Het-groepje schreef:
14-10-2019 15:49
Cantu. 6 euro bij de toko. De witte fles.

Ik zie hier 77 Cantu producten (oké niet allemaal witte flessen) maar welke?
Alle reacties Link kopieren
Slapen op een satijnen kussensloop helpt ook mee voor mooiere krullen. En ik zou minder mijn haar drogen met een föhn en meer aan de lucht.
PoesinBoots schreef:
14-10-2019 15:38
Goedkoop is duurkoop. (zegt de vrouw die tientallen halfvolle producten heeft weggemieterd omdat het toch weer nét niet deed wat ik wilde)

Ik gebruik deze:

Afbeelding

Bij mijn kapper kost ie inmiddels €43 maar ik koop altijd online voor een stuk minder.
Ik doe nu al wel ruim een half jaar met deze verpakking (en nog lang niet leeg) Iedere dag na het wassen wat olie en een pompje van deze in mijn haar.

(hier bv €33 https://www.superwinkel.nl/product/1075 ... gLoDPD_BwE )

Flink wat jaren geleden was er anders een hele uitgebreide test met krulcrèmes en toen kwam Perfecte Krul van Andrélon als de beste uit de test. Sindsdien koop ik nooit meer van die dure meuk.
MarvelousMrsMaisel schreef:
14-10-2019 16:22
Flink wat jaren geleden was er anders een hele uitgebreide test met krulcrèmes en toen kwam Perfecte Krul van Andrélon als de beste uit de test. Sindsdien koop ik nooit meer van die dure meuk.

Fijn dat die voor jou werkt. Ik heb die ook geprobeerd en voor mij werkte het niet. Kreeg er viezig haar van (ook met maar 1 pompje)
Deze heb ik ook (kost rond de €10) en doet ook wat ie moet doen.
Ik vind het alleen zo lijmerig aanvoelen. Krijg mijn handen ook slecht schoon als ik deze gebruik.

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Hm sja, ik ben gewoon een snob en heb liever een duurder product wat mij een (misplaatst?) gevoel van luxe geeft of zo. Heel oppervlakkig maar ja...
Alle reacties Link kopieren
Die Tigi Curls Rock gebruikte ik ook wel eens. Echt maar een erwtje of zo en dat mengde ik dan met iets vloeibaars... in een knalroze pompje. Weet het merk niet meer.
Alle reacties Link kopieren
MarvelousMrsMaisel schreef:
14-10-2019 16:22
Flink wat jaren geleden was er anders een hele uitgebreide test met krulcrèmes en toen kwam Perfecte Krul van Andrélon als de beste uit de test. Sindsdien koop ik nooit meer van die dure meuk.
Die testen zijn ook altijd bagger hoor. De slechtste en goedkoopste crèmes winnen altijd, hoeveel parfum en alcohol er ook in zit.
Alle reacties Link kopieren
Voor mij werkt Nivea crème gel goed. https://www.nivea.nl/shop/care-and-hold ... 10061.html
... en een bordje yoghurt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven