Mode & Beauty alle pijlers

Krullen verdwenen na stoppen pil

13-02-2020 23:50 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
In september ben ik gestopt met de pil en vrijwel meteen daarna zijn mijn krullen verdwenen. Mijn haar krult nog wel een beetje, maar het is bij lange na niet meer de bos krullen die ik altijd gehad heb. Ik heb gelezen dat het vaker voorkomt en inderdaad aan hormoonveranderingen ligt, maar ik vraag me af of mijn krullen nog wel terug gaan komen, en zo ja hoe lang dat dan zou kunnen duren. Vind het toch wel heel jammer, zeker nu het anderen ook opvalt en ik er elke week wel op word aangesproken. Iemand hier ervaring mee? Of tips?
Alle reacties Link kopieren
Daar heb ik ervaring mee, andersom. In mijn puberteit begon mijn haar ineens als een gek te krullen. Geen idee wat ik ermee moest, ik was net een poedel en heb het gekortwiekt.

Toen ik aan de pil ging: weg krullen (beetje slag). Ik blij, van de weeromstuit mijn haar tot op mijn billen laten groeien, haha.

Zwanger: poef krullen. Daarna ben ik niet meer aan de hormonen gegaan. Ongesteld zijn heeft ook effect op de krullen. Met belangstelling wacht ik nu op de overgang. :mrgreen:
Bij mij ook hormonaal van super stijl haar naar krullen gegaan na het stoppen met anticonceptie. En inderdaad heeft mijn periode invloed op het wel/niet krullen van mijn haar.

Ook ik kijk uit naar de overgang. Ik hoop er na jaren onbedwingbaar haar stijl haar aan over te houden.
Alle reacties Link kopieren
Haar wat uit je hoofd is gegroeid is al dood; alleen in de haarpapil vindt celgroei plaats.

Wat de reden kan zijn van je bad hair days is de atmosfeer (wind, vocht), een slechte kleuring (iets gewijzigde chemie kan de stevigheid volledig uit je haar halen), of een kleine wijziging in de overige producten (shampoo, conditioner). Verder kan je haar uitvallen, sneller vet worden, of de kapper was je coupe kwijt (coupe is ontzettend belangrijk voor de ondersteuning van het model).
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik heb na het stoppen met de pil veel meer last van haaruitval.. Hele bos komt eruit na het wassen. Nu 5 maanden later lijkt het minder te worden eindelijk. Ik had gelukkig erg veel en dik haar, nja nu iets minder maar nog steeds een flinke bos gelukkig :)
Drink water. Get sunlight. You're basically a houseplant with more complicated emotions.
Ik ben al een paar keer in mijn leven van krul naar slag gegaan. Ik heb nooit de link met de pil gelegd. Grappig! Misschien kan je met cg methode je haar nog een beetje krullend krijgen. Er is hier een topic over en online is er veel over te vinden.
Alle reacties Link kopieren
Mijn krullen gingen niet weg, wel werd mijn haar dof en snel vet (soms na een halve dag terwijl ik normaal als ik niet sport aan een keer per week met shampoo wassen genoeg heb). Bij mij trok het gelukkig na een paar maanden weer bij, dus er is hoop!
De leuke mannen zijn niet op. Het zijn geen leren jasjes maat M bij de hema. - DropDrop
Alle reacties Link kopieren
Toen ik zwanger was was mijn krul opeens weg. Echt volledig stijl, bizar!
Pas 2 jaar na de zwangerschap was m'n krullenbol weer zoals vanouds.
Als ik ziek ben heb ik ook minder krul.
Mijn dochter heeft dat ook, ik kan aan haar haar zien of ze ziek is.
retrostar schreef:
14-02-2020 07:55
Haar wat uit je hoofd is gegroeid is al dood; alleen in de haarpapil vindt celgroei plaats.

Wat de reden kan zijn van je bad hair days is de atmosfeer (wind, vocht), een slechte kleuring (iets gewijzigde chemie kan de stevigheid volledig uit je haar halen), of een kleine wijziging in de overige producten (shampoo, conditioner). Verder kan je haar uitvallen, sneller vet worden, of de kapper was je coupe kwijt (coupe is ontzettend belangrijk voor de ondersteuning van het model).
Ik begrijp ook nooit hoe mensen over haar praten alsof er bloedvaatjes in zitten.
Alle reacties Link kopieren
Geen ervaring mee, maar misschien (als je het nog niet gebruikt) krijg je door de CG methode meer krullen?
Ik heb het andersom, juist weer meer slag/krullen na stoppen van de pil. Maar kan ook door de beginnende overgang komen. ;-)

Hormonen hebben zeker invloed op dingen als krullen en vettigheid hoofdhuid problemen.
MevrKakel schreef:
14-02-2020 00:23
Bij mij ook hormonaal van super stijl haar naar krullen gegaan na het stoppen met anticonceptie. En inderdaad heeft mijn periode invloed op het wel/niet krullen van mijn haar.

Ook ik kijk uit naar de overgang. Ik hoop er na jaren onbedwingbaar haar stijl haar aan over te houden.
Weinig kans. ;-)
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de tips over de CG-methode! Daar had ik nog nooit van gehoord en ik ben meteen enthousiast om het te gaan uitproberen. :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven