Mode & Beauty alle pijlers

Kun je ook teveel gezichtsverzorging gebruiken?

07-12-2018 22:18 63 berichten
Dat is dus mijn vraag aan jullie. Ik ben bijna 50 jaar en 45 kilo afgevallen wat een aantal tekens in mijn gezicht heeft achtergelaten. Geen rimpels maar wat lijnen onder aan de wangen tegen de mondhoeken aan. (groeven?)
Ik gebruikte altijd al huidverzorginsproducten maar merk dat ik er nu meer aandacht aan besteed.

Ik doe dus het volgende.
In de ochtend na het douchen gebruik ik een watje met hydraterende lotion. Daar overheen breng ik een dagcreme aan.
Als ik thuiswerk gebruik ik geen make up. Voor het naar bed gaan maak ik mijn gezicht schoon met een nat gezichtsreinigingsdoekje, watje met hydraterende lotion en daar overheen breng ik dan een nachtcreme aan.
Draag ik wel make-up dan maak ik mijn gezicht schoon en doe het avondritueel.
Daarnaast gebruik ik twee a driemaal per week een peel off masker. Een keer een hydraterende en een keer een herstellende en naar gelang de derde keer een van deze twee.

Is dit teveel, juist prima en hoe doen jullie dat?
Alle reacties Link kopieren
Jeetje wat een gedoe allemaal...ik draag elke dag make up en savonds haal ik het eraf met een billendoekje en smeer wat nivea en dat was het.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben net de 50 voorbij en word regelmatig 10 jaar jonger geschat.
Ik gebruik huismerk reinigingsdoekjes. Smeer zelden dagcrème. Soms paar druppels bio oil. Scrub zo'n 2 x per week. Maskertje zo eens in de 2 weken.

Vrijwel rimpelloos terwijl ik wel rook en s zomers ook echt de zon niet mijd.

Kwestie van goede genen waarschijnlijk....
Lijkt me prima zo, al heb ik de maskertjes vervangen door af en toe mijn gezicht te bewerken met een microneedle (0,5mm) na het douchen en voor het slapen gaan.
Ik heb deze: ZGTS® - Titanium Dermaroller - 0.5mm en masseer daarna doodgewone Purol zalf op mijn gezicht.
De volgende ochtend was ik mijn gezicht met Intervene 3-in-one daily cleanser van Elisabeth Arden, dan de Intervene Boosting Moisture Lotion spf15 (dagcreme) et voila, mijn gezicht is echt zichtbaar opgeknapt!

Toevallig gisteravond gedaan en fijne lijntjes zijn verdwenen, rimpels rond mijn mond zijn echt opvallend minder zichtbaar.
Gebruik weinig make-up, alleen wat dekkende poeder en lipgloss met een kleurtje en wenkbrauwen "invullen" waar dat nodig is.
Beetje teveel geëpileerd in het verleden.. als ik uitga ook oogschaduw, mascara, foundation en blusher.

Als ik geen make-up heb gebruikt is een reinigend doekje voldoende voor het slapen gaan, als mijn huid erg droog wordt zoals nu met de cv aan en koud buiten gebruik ik ook de Intervene nachtcreme na het reinigen.

Ook ik heb zgn. goede genen denk ik, mijn moeder leek niet ouder te worden na haar 50e, ik ook niet (sprak zij bescheiden kuch kuch).
Overgang heb ik al gehad en op de rimpeltjes rond mijn mond na (vroeger veel gerookt..) ben ik best tevreden al met al.

Denk dat het feit dat ik gezond eet, voldoende water of thee drink zeker meehelpt!

Ook heb ik pas aloe veraplantjes gekocht en wil dat eens gaan proberen, zie filmpjes op YouTube hoe je dat gebruiksklaar kunt maken als verzorgende creme.
De rimpeltjes rond mijn mond vind ik echt vervelend maar fillers durf ik niet aan.

Over die genen: toen mijn moeder 64 was had ze maar een paar grijze haren, haar blonde haar werd alleen wat donkerder net als bij mij.
Toch een genenkwestie denk ik; ik heb ook nog steeds een paar grijze haren die alleen ik zie, vriendinnen vragen weleens waar ik mijn haar zo subtiel laat verven, net echt! :-) (nog nooit mijn haar geverfd, wel laat ik het regelmatig knippen zodat het als vanzelf goed valt).

Om je vraag te beantwoorden: je kan ook overdrijven maar dat doe je volgens mij niet. Ik heb er verder weinig weet van, alleen dat je wel elke avond je make-up moet verwijderen en een likje creme op moet smeren. Aldus mijn moeder en moeders hebben altijd gelijk ;-)
Alle reacties Link kopieren
Ik zou een masker hooguit 1x per week doen. Wat denk je met al die masker te kunnen bereiken?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de maskers ook vrij veel, gebruik geen reinigingsdoekjes maar reinigingsmousse. Soms nog een serum of oogcreme als ik proefjes heb. Ben 47 en heb nagenoeg geen rimpels.

Heb mezelf wel een pot Sublimage Masque van Chanel geschonken. Is prijzig maar je doet er erg lang mee. Deze smeer ik 1 keer per week als nachtcreme en laat het dus lekker zijn werk doen 's nachts.
Overigens ben ik qua verzorging heel blij met Chanel.
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Alle reacties Link kopieren
Knap trouwens dat je zoveel bent afgevallen! Mij lukt 5 kilo zelfs niet
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
felice71 schreef:
08-12-2018 10:23
Knap trouwens dat je zoveel bent afgevallen! Mij lukt 5 kilo zelfs niet
Ik heb een gastric Bypass gehad dus niet alleen op eigen kracht hoor. Maar omdat ik long en nierpatient ben heb ik 2 jaar lang bijna volcontinue prednison en andere medicatie he moeten slikkendie vreetbuien uitlokten was ik nogal aangekomen en woog ik bijna 110 bij 1.63. Die operatie was een cadeautje voor mezelf omdat de longen bijna vrij zijn van ziekten.
Alle reacties Link kopieren
prada schreef:
08-12-2018 10:29
Ik heb een gastric Bypass gehad dus niet alleen op eigen kracht hoor. Maar omdat ik long en nierpatient ben heb ik 2 jaar lang bijna volcontinue prednison en andere medicatie he moeten slikkendie vreetbuien uitlokten was ik nogal aangekomen en woog ik bijna 110 bij 1.63. Die operatie was een cadeautje voor mezelf omdat de longen bijna vrij zijn van ziekten.
nou.. dan vind ik dat je jezelf zo'n pot Sublimage best mag gunnen hoor :)
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Mevrouw Mikmak, ik ga die microneedle ook eens proberen en dan doe ik nog maar 1x per week een masker zoals Viva-Amber en Felice aanraden. Roken en alcohol gebruik ik nooit.
Het gaat dus echt om die paar groeven langs de mondhoeken.
felice71 schreef:
08-12-2018 10:31
nou.. dan vind ik dat je jezelf zo'n pot Sublimage best mag gunnen hoor :)
Ga er eens naar kijken. Ik heb wel eens horen vertellen dat het goed voor je huid is als je af en toe merken afwisselt.
viva-amber schreef:
08-12-2018 10:15
Ik zou een masker hooguit 1x per week doen. Wat denk je met al die masker te kunnen bereiken?
Ik hoop dat de groeven dan niet dieper worden (op zich valt het mee hoor) en ik heb nog geen rimpels dus ik hoop dat zo lang mogelijk uit te stellen.
Maar omdat ik het ook niet precies weet hoe en wat werkt en hoeveel leek het me wel handig en leuk om te lezen hoe anderen dat doen. Leuk om te lezen ook trouwens. :-D
Alle reacties Link kopieren
Ik denk niet dat je groeven met een maskertje weg krijgt, daar helpen alleen fillers. Om huidveroudering te vertragen kun je beter de zon mijden.

Je gebruikt zeker niet teveel. Ik hou niet van reinigingsdoekjes, alleen maar extra afval. Ze zijn ook vaak te grof. Om makeup te verwijderen gebruik ik 1 watteschijfje.Ik maak mijn gezicht schoon met reinigingsolie of lotion, net wat ik in huis heb. Dan een serumpje en moisturizer.

Overdag altijd spf en af en toe een maskertje, gewoon voor het lekker. Net als af en toe een peeling gebruiken.

Ik gebruik wel iedere dag make up. En SPF. Ook in de winter.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het geld voor die maskers een jaar opsparen en er dan wat fillers (restylane) in spuiten dan ben je weer voor 1,5 - 2 jaar klaar en dan hoef je ook niet meer zo veel te smeren.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Peel off maskers zijn trouwens helemaal niet zo goed voor je huid. Ook kleimaskers kunnen je huid beschadigen.
Alle reacties Link kopieren
Sjulia schreef:
08-12-2018 10:57
Peel off maskers zijn trouwens helemaal niet zo goed voor je huid. Ook kleimaskers kunnen je huid beschadigen.
Inderdaad. Het kan je opperhuid beschadigen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een vette huid en smeer er niks op. S’avonds haal ik mijn make up eraf met een milk en dan nog een micellair watertje.
Ja peel off maskers mag je volgens mij maar 1x per week gebruiken maximaal. Ik gebruik zelf sheetmasks en soms een masker die je af moet spoelen. maar vind sheetmasks het fijnst.
Prada, ik vind je routine een beetje kort. Ik mis de uv protectie. Ook als je binnen werkt hoor je die op te doen
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
07-12-2018 22:54
Ik geloof in de natuur en verzorg mijn gezicht nooit. Enkel wassen met koud, tot lauw water. Bij heel schraal weer soms een beetje dag/nachtcrème.

Zolang je huid niet schraal wordt kan hij prima voor zichzelf zorgen. Ik werd pas nog 10 jaar jonger geschat dan ik ben...

Dus, ja ik denk dat je er te veel mee bezig bent.
Ik denk er precies hetzelfde over. En word inderdaad ook meestal jonger geschat. Enige wat ik wel doe is een hoge spf smeren al vanaf het voorjaar als ik maar even wat langer in de zon dreig te zijn dan alleen de straat oversteken. Heb in elke tas tubes zitten. Verder rook ik niet en heb ik nooit een erg wild uitgaansleven gehad. Ik heb wel wat overgewicht, meestal heb je dan wel wat minder rimpels. Maar ik geloof heilig in het zelfherstellend vermogen van de huid en dat je dat doorbreekt door te smeren. Ik was begin 20 toen ik daarachter kwam. Ik had droge lippen en smeerde labello, maar ik moest steeds vaker. Op een gegeven moment elk half uur al ofzo, toen heb ik besloten om maar even door te bijten en er steeds meer tijd tussen te laten. Blijkbaar waren mijn lippen opeens niet meer in staat om zichzelf vet te houden. In mijn ogen kon het niet anders dan ook voor de rest van mijn gezicht gelden.
Eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik wel een ooglidcorrectie heb gehad. Ik had wel erg last van dichtzittende ogen, maar dat had ik al vanaf heel jong, alleen werd dat steeds erger. Heeft meer met stand van de ogen te maken dan met wel of niet smeren volgens mij. Rimpels voorkom je door niet roken, weinig zon en gunstige genen en zijn ze er toch dan helpt alleen de plastisch chirurg nog.
Alle reacties Link kopieren
Smeren helpt wel.. Retinol, anti oxidanten, vitamine c. Allemaal bewezen effectief voor de huid. Maar smeren met zoiets nivea doet inderdaad ontzettend weinig.
En veel producten die je kan kopen van merken als L'oreal beschadigen de huid vaak alleen maar.
dutchsuzanne schreef:
08-12-2018 10:54
Ik denk niet dat je groeven met een maskertje weg krijgt, daar helpen alleen fillers. Om huidveroudering te vertragen kun je beter de zon mijden.

Je gebruikt zeker niet teveel. Ik hou niet van reinigingsdoekjes, alleen maar extra afval. Ze zijn ook vaak te grof. Om makeup te verwijderen gebruik ik 1 watteschijfje.Ik maak mijn gezicht schoon met reinigingsolie of lotion, net wat ik in huis heb. Dan een serumpje en moisturizer.

Overdag altijd spf en af en toe een maskertje, gewoon voor het lekker. Net als af en toe een peeling gebruiken.

Ik gebruik wel iedere dag make up. En SPF. Ook in de winter.
Oh, ik weet dat ik die groeven daar niet me weg krijg hoor. Ik hoop alleen dat ze niet dieper worden.
viva-amber schreef:
08-12-2018 10:56
Ik zou het geld voor die maskers een jaar opsparen en er dan wat fillers (restylane) in spuiten dan ben je weer voor 1,5 - 2 jaar klaar en dan hoef je ook niet meer zo veel te smeren.
Nee, ik ben geen voorstander van fillers e.d. Ik vind ouder worden en rimpels krijgen verder geen probleem maar stel het graag nog even uit haha. En ik hoop dat die groeven (een optimist zou het lachrimpels noemen ;) ) niet dieper worden.
Alle reacties Link kopieren
prada schreef:
08-12-2018 14:19
Oh, ik weet dat ik die groeven daar niet me weg krijg hoor. Ik hoop alleen dat ze niet dieper worden.
Hydrateren en gebruik spf. Eventueel zou je een product met retinol kunnen overwegen.
dutchsuzanne schreef:
08-12-2018 18:29
Hydrateren en gebruik spf. Eventueel zou je een product met retinol kunnen overwegen.
Dankjewel voor de tip. Ga ik eens naar kijken.
Alle reacties Link kopieren
Ik word ook 10 jaar jonger geschat. Gebruik alleen dagcrème in de winter als mijn gezicht droog aanvoelt. Zomers bijna nooit, scrub af en toe mijn gezicht en draag geen make-up

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven