Mode & Beauty alle pijlers

Kun je ook teveel gezichtsverzorging gebruiken?

07-12-2018 22:18 63 berichten
Dat is dus mijn vraag aan jullie. Ik ben bijna 50 jaar en 45 kilo afgevallen wat een aantal tekens in mijn gezicht heeft achtergelaten. Geen rimpels maar wat lijnen onder aan de wangen tegen de mondhoeken aan. (groeven?)
Ik gebruikte altijd al huidverzorginsproducten maar merk dat ik er nu meer aandacht aan besteed.

Ik doe dus het volgende.
In de ochtend na het douchen gebruik ik een watje met hydraterende lotion. Daar overheen breng ik een dagcreme aan.
Als ik thuiswerk gebruik ik geen make up. Voor het naar bed gaan maak ik mijn gezicht schoon met een nat gezichtsreinigingsdoekje, watje met hydraterende lotion en daar overheen breng ik dan een nachtcreme aan.
Draag ik wel make-up dan maak ik mijn gezicht schoon en doe het avondritueel.
Daarnaast gebruik ik twee a driemaal per week een peel off masker. Een keer een hydraterende en een keer een herstellende en naar gelang de derde keer een van deze twee.

Is dit teveel, juist prima en hoe doen jullie dat?
Alle reacties Link kopieren
prada schreef:
08-12-2018 14:26
Nee, ik ben geen voorstander van fillers e.d. Ik vind ouder worden en rimpels krijgen verder geen probleem maar stel het graag nog even uit haha. En ik hoop dat die groeven (een optimist zou het lachrimpels noemen ;) ) niet dieper worden.


Ik wil je even een compliment geven dat je zo veel bent afgevallen.

Knap hoor!
Yasna schreef:
08-12-2018 22:03
Ik wil je even een compliment geven dat je zo veel bent afgevallen.

Knap hoor!
Dankjewel maar wel met de hulp van de chirurg hoor. Mijn held :flirting:
Mevrouw Mikmak, hoevaak gebruik je die micro-needle? En heb je een droge of eentje die je kunt vullen met een serum?
prada schreef:
08-12-2018 19:18
Dankjewel voor de tip. Ga ik eens naar kijken.
Mocht je merken zoeken: persoonlijk vind ik The ordaniry een goed merk voor dit soort producten. Goedkoop en als het niet voor je werkt, stuur je het terug en krijg je je geld terug.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een lastige huid, jaren vanalles geprobeerd. Toen ik daarmee stopte en nu 1 heel simpel product voor alles gebruik ging het een stuk beter.
whitewolves schreef:
09-12-2018 12:07
Mocht je merken zoeken: persoonlijk vind ik The ordaniry een goed merk voor dit soort producten. Goedkoop en als het niet voor je werkt, stuur je het terug en krijg je je geld terug.
Dankje voor de tip. Ga er eens naar kijken.
Levade schreef:
09-12-2018 12:14
Ik heb een lastige huid, jaren vanalles geprobeerd. Toen ik daarmee stopte en nu 1 heel simpel product voor alles gebruik ging het een stuk beter.
Ja voor sommige huidtypes is het beter er niet te veel aan te rommelen. Fijn dat het nu een stuk beter gaat.
Alle reacties Link kopieren
prada schreef:
09-12-2018 14:38
Ja voor sommige huidtypes is het beter er niet te veel aan te rommelen. Fijn dat het nu een stuk beter gaat.
Ik reageerde zelfs slecht op biodermal :roll:

Soms zou ik ook wel eens een lekkere crème willen gebruiken.. maar ach wel goed voor de portemonnee dit. :biggrin:
prada schreef:
09-12-2018 11:54
Mevrouw Mikmak, hoevaak gebruik je die micro-needle? En heb je een droge of eentje die je kunt vullen met een serum?
Ik gebruik hem 1x per maand ongeveer. Een droge, ik wist niet dat er ook nog andere soorten bestonden!
Omdat ik een dunne huid heb is dat voldoende, ik doe ook niet mijn hele gezicht, ik heb een beetje couperose op mijn jukbeenderen en ben bang dat mijn huid daar té gevoelig is.

Verder mijn hele gezicht en op advies van een dermatoloog gebruik ik geen serum maar Purolzalf, serum is prima als je niet zo'n kurkdroge huid als ik heb, je huid slurpt het echt op na het rollen.
Je gezicht is een paar uur wat rood, daarom doe ik het voor ik ga slapen. Volgende dag is alles weer normaal.

Ik moet nu even weg maar zal nog een linkje plaatsen met wat meer tekst en uitleg.
Ben er echt enthousiast over, grove porien op kin en neus verdwijnen ook, je lippen worden wat voller maar wel oppassen want overdrijven werkt averechts. In het filmpje dat ik net had gevonden stond 4x per week wat veel te veel is, dan schiet je je doel voorbij.

Sorry moet gaan rennen, wordt vervolgd :-)
Levade schreef:
09-12-2018 14:58
Ik reageerde zelfs slecht op biodermal :roll:

Soms zou ik ook wel eens een lekkere crème willen gebruiken.. maar ach wel goed voor de portemonnee dit. :biggrin:
Haha lekker wat andere luxe kopen om jezelf te verwennen.
Mevrouw Mikmak, bedankt voor de uitleg. Ben benieuwd naar het vervolg.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb van mijn dermatoloog geleerd dat smeren met dingen die zogenaamd hydraterend zijn avererechts werkt. Deze zijn vaak op waterbasis en drogen de huid uit. Ik smeer zelf geen dagcreme of iets maar ik heb dus ook constitutioneel eczeem en zalf en creme van de apotheek. Ik heb in het verleden wel van alles geprobeerd, hele routines met producten van merken als Clinique of Louies Wildmer. Ik merkte altijd hoe meer ik er op smeerde, hoe slechter mijn huid werd. Ik verwijder wel elke grondig mijn makeup. Bij warm en zonnig weer smeer ik ook altijd meermaals zonnebrand creme.
Alle reacties Link kopieren
Je zou even naar de verschillende blogs ( bloggen?) kunnen kijken van Jetske Ultee. Zij is een dermatoloog. Zij behandeld allerlei verschillende producten waar ze goed voor zijn en waarvoor niet. Ze heeft zelf ook een productenlijn op de markt gebracht. Die vind ik erg prijzig, en bevielen mij niet zo goed. Ik gebruik producten van The Ordinary en NIOD. Beiden van Deciem. Vraagt wel echt verdieping om er achter te komen welke producten goed zijn voor jouw huid.
ach.. ik doe ook maar wat..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven