Mode & Beauty alle pijlers

Leuk jurkje voor volslank figuur

21-07-2019 08:55 73 berichten
Ik ben druk aan het googelen maar kom er niet uit. Ik ben niet zo modebewust en vind het moeilijk kleding te vinden die bij mijn figuur past.

Ben niet heel dik maar heb stevige bovenbenen en een buikje. En ben boven de 50 dus en enigszins last van zwabber-bovenarmen :)

Voor mijn werk draag ik nette maar eenvoudige kleding (broek met bloes en jasje, rok met bloes en jasje etc). Nu heb ik echter over een paar weken een bruiloft en wil er graag echt goed uitzien. Ik ben 20 kilo zwaarder inmiddels en voel me daar heel onzeker over. Ik heb zelfs overwogen om niet te gaan omdat ik mezelf niet mooi vind. Ik wil echter niet dat dit me tegenhoud maar wil er wel graag weer eens echt mooi uitzien. Ik wil graag een jurkje dragen, niet superchic want zo'n bruiloft is het niet, een relaxte zomerse trouwerij in de tuin dus mag ook een relaxed jurkje zijn.

Ik heb vorig jaar zo'n jurkje van jersey gekocht, gewoon rechtvalkend, met gympen eronder best leuk maar een buikje en dikke bovenbenen komen daar wel goed in uit dus ik zoek iets wat meer flatteert. Hebben jullie tips/ervaring? Heb maat 44 van onderen, bovenkant maat 40.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou eens bij Expresso kijken. Die hebben super mooi vallende kleren. Niet goedkoop, gaan wel jaren mee en zijn best tijdloos.
Because when you stop and look around this life is pretty amazing.
Alle reacties Link kopieren
Overigens niet online bestellen, maar je laten helpen in de winkel.
Because when you stop and look around this life is pretty amazing.
TO toch, ‘overwogen om niet te gaan omdat ik mezelf niet mooi vind’ ?! o_o
Zonde joh ! Weet je, mensen letten helemaal niet zo op anderen. Ze zijn vooral met zichzelf bezig. Net als jij :-) Verander je mindset ! Plezier, levenslust en je gelukkig voelen moet niet afhankelijk zijn van je gewicht. Iedereen heeft wel wat. Er bestaat volgens mij geen kleding die verhult dat je zwaar bent. Dik is dik. Nou en ? Een vriendin van mij is echt heel zwaar. Zij ziet er altijd fantastisch uit ! Ze draagt frisse kleuren gecombineerd met zwart. Vaak wijde kleurige katoenen broeken met een mooie zwarte top en vrolijke sjaal. Zij slaagt vaak bij Norah.eu. (Hebben ook fysieke winkels)
Veel plezier op de bruiloft !
anoniem_386639 wijzigde dit bericht op 21-07-2019 09:42
2.08% gewijzigd
mrs.lamaze schreef:
21-07-2019 09:01
Ik zou eens bij Expresso kijken. Die hebben super mooi vallende kleren. Niet goedkoop, gaan wel jaren mee en zijn best tijdloos.
Dank je, ik ga eens kijken of er hier in de buurt winkels zijn die dit merk verkopen
Alle reacties Link kopieren
Yesta heeft ook leuke jurkjes en sybel. Bij die merken heb je het kleinste maatje, ook leuk natuurlijk :-)
Als je een mooie soepele stof hebt, kan bijna alles mooi staan. En als jij je er fijn in voelt, zie je er goed uit!
Alle reacties Link kopieren
Wat jammer dat je zo onzeker bent. Ik zelf ben veel zwaarder maar draag met plezier jurkjes. Ik kies vaak een jurk met een mooi decolleté (tja pluspunten moet je benadrukken toch?) die vanaf de taille wat wijder uitlopen. Dat verhult bij jou dan ook je moeilijke zones. Maxi jurken zijn ook weer in. Ideaal! Met zo'n mooi mouwtje die je schouders bloot laat. Zijn je bovenarmen ook bedekt. Waar je die vindt? Ja waar niet. Gewoon bij M&s of kik (ideaal als je niet te veel wilt betalen.) ga lekker rond neuzen en kies een jurk waarin jij je geweldig voelt!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb maat 48/50 en draag ook graag jurkjes. Ik slaag vaak bij zizzi of Norah. Ook Miss Etam en MS hebben soms leuke dingen, maar dan moet je er wel tegen aan lopen. En maak je niet druk, het mooiste wat je kunt dragen is zelfverzekerdheid en een mooie glimlach op een prachtige dag! :)
Alle reacties Link kopieren
A-lijn jurken
Inderdaad niet online bestellen maar in de winkel passen
Als jij je zo slecht voelt met je huidige gewicht doe er dan iets aan! Laat je leeftijd geen excuus zijn. Vandaag is een mooie dag om er mee te beginnen, geen honger lijden, regelmatig eten maar doordacht, gezonde voeding, ELKE DAG voldoende bewegen (wandelen, fietsen, trappen lopen,...) Succes, je kan het!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb oook maat 44. Wat ik doe is naar een betere winkel gaan (bv Arthur en Willemein, of Noa. Of XPC clothing), en me goed laat adviseren. Kun je een keer door de week? Dan hebben de verkoopsters meer tijd om met je mee te denken.
Hoe lang ben je en welke lengte van jurk/rok staat je goed? Tegenwoordig is er veel midi (tot halverwege de kuit) en zelfs maxi jurken.

Expresso wordt hier al genoemd als merk. Steps vind ik ook altijd mooi (en heb zelf nog nooit meegemaakt dat meer mensen in hetzelfde jurkje liepen wat hier wel eens gezegd wordt).

Met je smalle bovenlichaam t.o.v je heupen zou ik eventueel voor een wikkeljurk gaan. Misschien moet je zo'n jurk zelfs een beetje laten vermaken door een kleermaker (De Gouden schaar doet dat voor een tientje) maar dan zie je er wel perfect uit.
Deze jurk is nu bij Expresso met 50% korting in maat 42 en 44 (gewoon online beide maten bestellen, je hebt je geld heel snel weer terug en als je met creditcard betaald is het zelfs nog niet afgeschreven als je het weer terug hebt).

Afbeelding

Dit jurkje bij Steps is nu ook in je maat met korting:

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook voor een A-lijn jurk gaan. Met een wat strakkere bovenkant en dan vanaf de taille wijder.

Kijk eens op YouTube naar de video's van Justine Leconte. Zij geeft hele goede tips over kleding, bodytypes en wat je zou kunnen dragen. In deze video geeft ze tips over het verhullen van een buikje https://youtu.be/zybhYJ0vGCU
Oh, en Topvintage heeft ook prachtige jurken voor vollere dames ! Alleen online helaas.
Alle reacties Link kopieren
Wat Hillegonda zegt; een wikkeljurk zit vaak fantastisch.
Alle reacties Link kopieren
Francien2019 schreef:
21-07-2019 09:49
Oh, en Topvintage heeft ook prachtige jurken voor vollere dames ! Alleen online helaas.
Maar wel heel geschikte stoffen voor vollere/alle dames. Dat is de enige winkel waar ik al jaren af en toe online een jurkje bestel, als je de maattabellen volgt past je jurkje altijd perfect.
De lichte stofjes waarin je alle vetrolletjes ziet zijn veel minder geschikt. En aangezien TO zich al slecht voelt in haar vel is dat absoluut te vermijden.
Ga voor een stevige stof die alles mooi glad duwt.
Claudia2010 schreef:
21-07-2019 09:59
Wat Hillegonda zegt; een wikkeljurk zit vaak fantastisch.

Op dit moment zijn er ook veel blouse-jurken (met een kraag en knopen tot onder), daar kun je zelf een mooie ceintuur omdoen om je taille (die bij TO met bovenmaat 40 vast smal(er) is te accentueren en zo'n blouse-model hoeft niet strak op maat te zitten zodat en het probleem van 2 maten verschil tussen boven en onder en het probleem van een buikje verholpen wordt.

Dit idee:

Afbeelding

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Welke kleur staat je goed? Wil je lange of korte mouw?

Hier kan je merken shoppen voor wat jij zoekt denk:
https://www.rinsmamodeplein.nl/dames/ge ... _sort=Sale

https://www.rinsmamodeplein.nl/1974992- ... id=2251807

https://www.rinsmamodeplein.nl/1988203- ... 0954805/33

https://www.rinsmamodeplein.nl/2005587- ... 0304820/33
esther55 wijzigde dit bericht op 21-07-2019 10:45
37.68% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Promiss zit in veel steden en heeft ook prachtige jurken in die maat, onder andere van Mart Visser. Deze is er bijvoorbeeld nog in 44:

https://www.promiss.nl/jurk-overslag-st ... uct/90432/
Overwegen om thuis te blijven omdat je geen maatje 36 hebt, maar 40 en 44...

Ik hoop serieus dat je hiervoor hulp gaat zoeken! :hug:
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen stevige bovenbenen, maar wel overgewicht en een buikje.

Ik vind jurken het mooist staan als ze getailleerd zijn en wijd uitlopen. Het getailleerde geeft meer vorm aan je lijf, terwijl de wijde rok de probleemzones verhult.

Door mijn buikje, let ik er wel op dat de taille wat hoger zit. Als de taille op of vlak boven je buik zit, dan accentueert dat een buikje juist.

En wat drukkere patronen zorgen er ook voor dat de lijn van het lijf lastiger te zien is, dus die hebben ook een verhullend effect.

Dit jurkje vind ik bijvoorbeeld heel mooi afkleden bij het model:
https://www.zalando.nl/violeta-by-mango ... ml?size=42

Ik selecteer trouwens altijd op “plus size”, omdat ik het makkelijker vind om te zien hoe een jurk valt als er geen model met maatje 32 voor de foto’s is gebruikt.
Wikkeljurken, die kun je heel goed op maat maken, wat losser of strakker doen.
Vooral omdat je verschillende maten hebt boven en onder. Kuitlengte of maxi met een klein mouwtje vind ik persoonlijk erg mooi staan.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Ik zou toch voor een luchtig broekpak gaan. Ik haat jurkjes. ;-) Staan mij gewoon niet.

Je kan dan ook feestelijk uitpakken met je haar, clutch en schoenen/hakken ect.
**
anoniem_387451 wijzigde dit bericht op 26-10-2019 13:34
0.00% gewijzigd
En goedzittend (corrigerend) ondergoed eronder aan doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven