Mode & Beauty alle pijlers

Mag je partner jouw kleding aan ?

22-08-2008 09:53 114 berichten
Alle reacties Link kopieren
" nee, want mijn kleding is te klein " is een onacceptabel antwoord X-D . Ga voor je mening dus uit van dezelfde maat , of van een partner die vrouwenkleding in ZIJN maat koopt .

Mannen grijpen naar vrouwenkledij

Jared Leto, ook rockster tegenwoordig, doet lustig mee. Johnny Borrell (Razorlight) volgt zelfs de 'broek in laars'-trend. Ook op de catwalk werd de trend al gespot. En Levi's heeft al een eigen lijn.Er was een tijd dat vrouwen streden voor het recht om 'mannenkledij', zoals een broek, te dragen. Nu merken stylisten een omgekeerde beweging: steeds meer mannen shoppen in de vrouwenafdeling. Omdat ze meer keuze hebben in kleuren, snit en afwerking. En nee, deze mannen zijn niet homoseksueel, alleen extreem modebewust.

Skinny jeans

Vooral de door veel vrouwen gehate 'skinny jeans' vindt gretig aftrek bij onze mannen. Sterker zelfs, voor mannen was de skinny jeans nooit 'uit' en gaat de trend al mee sinds de punkjaren '80. Eind de jaren '90 werd het terug geherlanceerd door Hedi Slimane voor Dior Homme.

Pete Doherty

Het bekendste uithangbord van deze trend is muzikant en (ex?)-drugsverslaafde Pete Doherty die van zijn ex, supermodel Kate Moss, alles leende. Van jeans en sjaals tot eyeliner toe. En dat komt niet omdat Doherty geen geld heeft: Kate's huidige lief, Jimmy Hince, draagt zelfs haar truitjes. Doherty koopt intussen enkel nog vrouwenjasjes 'omdat ze beter passen'. Nog volgers van deze trend: Noel Fielding (Mighty Boosh), Russell Brand en Johnny Borrell van Razorlight.

Ro(c)k 'n roll

Daarmee wordt een tweede patroon zichtbaar: de mannen die deze trend volgen behoren tot het groepje alternatieve rockers dat een imago op het podium even belangrijk vindt als de muziek die ze voortbrengen. Al blijkt ook David Beckham een fan van vrouwenaccessoires, zoals make up en een Louis Viutton-tas.

70s revival

Vogue-stylist Karl Plewka: "Het gaat niet om het vrouwelijke in de kledij, wel eerder om een terugkeer naar de androgyne, magere look zoals we die kenden in de jaren '70. Niet om te provoceren, wel omdat androgyne kleren de vorm van het mannenlichaam volgen, in plaats van het te verstoppen." Mick Jagger, David Bowie en Iggy Pop waren de bekendste iconen van de trend in de jaren '70, die in de glam-rock tot in de uiterste hoeken werd verkend.

Herlanceren

Zowel topdesigners als ketens zoals Topshop en H&M zijn zich bewust van de trend, en herlanceren een 'vrouwenjeans' voor mannen in iets grotere maten. "Rond vrouwenjeans zit een hele wetenschap. Waar een slijtplek, hoe hoog moet ze komen, waar zitten de zakken¿ voor mannen bestaat dat nog niet. Maar dat komt nog wel", gelooft David Bitton van het jeansmerk Buffalo.

Origineel én creatief

Nik Brown (28) is al helemaal verkocht. "Ik zwem in de meeste mannenkledij. Daarom kies ik voor mannelijke vrouwenkledij, dat is ook origineler. Bijna geen enkele andere man draagt dat nu."

Bijkomend voordeel: de extra keuze. In vrouwenkledij zijn er meer silhouetten, meer kleuren en wordt er meer geëxperimenteerd. Iets wat ook Owen Parry (24) beaamt: "Wil je creatief zijn, dan moet je naar vrouwenkledij grijpen. Er valt zoveel meer mee te doen!"
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
verschrikkelijk!!! ik heb graag zijn shirts aan want die hebben betere schouders... hmmm.... stelletje homos kunnen ze niet meteen een rokje aan dan?

das wel cute op zn schots...wel naakt dan he?
[quote]-xxx- schreef op 22 augustus 2008 @ 11:47:

[...]

Sja dat stropdassen voor vrouwen opeens mode worden, daar kan ik ook niks aan doen. En als je zelf geen overhemd hebt en je het alleen voor het boordje doet én je de overhemden van je vader past (no way hier :-p), sja...

Het was juist de bedoeling dat zo'n overhemd niet paste ; je moest je mouwen er ook bij oprollen ( toen waren mouwophouders en bretels ook hip :) ) . Er is écht een tijd geweest dat we er zo goed als allemaal bijliepen in oversized ......en nee ; da's niet hetzelfde als FUBU ofzo .
O jeempie... hoe oud ben jij :-p
Arthemis ; ik vind Johnny Depp eigenlijk alleen leuk mét make-up en dit soort kleding .
-xxx- schreef op 22 augustus 2008 @ 11:53:

O jeempie... hoe oud ben jij :-p
Raad eens
blijfgewoonbianca schreef op 22 augustus 2008 @ 11:52:

[quote]-xxx- schreef op 22 augustus 2008 @ 11:47:

[...]

Sja dat stropdassen voor vrouwen opeens mode worden, daar kan ik ook niks aan doen. En als je zelf geen overhemd hebt en je het alleen voor het boordje doet én je de overhemden van je vader past (no way hier :-p), sja...

Het was juist de bedoeling dat zo'n overhemd niet paste ; je moest je mouwen er ook bij oprollen ( toen waren mouwophouders en bretels ook hip :) ) . Er is écht een tijd geweest dat we er zo goed als allemaal bijliepen in oversized ......en nee ; da's niet hetzelfde als FUBU ofzo .
Ik vrees dat wij van dezelfde generatie zijn, ik kan me ook mouwophouders, en stropdassen herinneren, maar dan wel in mijn eigen oversized tuinbroek! hahaha
Haha jaartje of 40?

Handig zo'n profiel :-p

40 :-p
princessetamtam schreef op 22 augustus 2008 @ 11:46:

[...]

de blouse die mijn ex had gekozen zag er niet armoedig uit, het was echt een mooi gemaakt doorzichtig hemd. die op de foto van bgb kan ik niet zo goed zien maar wat ik ervan zie is niet mis vind ik.
Was ook een geintje: die goedkope overhemden die ik een aantal van mijn managers zie dragen vind ik vreselijk. Dit (als je het juiste lijf hebt en het op de juiste manier draagt) kan best mooi zijn. Maar die afgrijselijke overhemden... slechte kwaliteit staat niemand!
Hoe zouden we ooit dezelfde maat kunnen hebben? Al hebben we allebei M (ik roep maar wat) dan heb ik alsnog een vrouwenlichaam en hij een mannenlichaam....

Maar los daarvan, het lijkt me een raar idee als mensen mij zien in een kledingstuk en de week erna mijn vriend.
runner84 schreef op 22 augustus 2008 @ 12:08:

Hoe zouden we ooit dezelfde maat kunnen hebben? Al hebben we allebei M (ik roep maar wat) dan heb ik alsnog een vrouwenlichaam en hij een mannenlichaam....

Maar los daarvan, het lijkt me een raar idee als mensen mij zien in een kledingstuk en de week erna mijn vriend.
Eens :worship:
-xxx- schreef op 22 augustus 2008 @ 12:02:

Haha jaartje of 40?

Handig zo'n profiel :-p

40 :-p
Ahhhhhhhh , da's vals spelen !
runner84 schreef op 22 augustus 2008 @ 12:08:

.
Ik bedoelde ook niet zozeer jouw kledingkast plunderen ; mag hij in jouw lievelingsmodezaak shoppen ? Vero Moda bijvoorbeeld ?
Er is zo'n prachtige foto van Jim Carey (sowieso al niet mijn favoriet) in het badpak van zijn vriendin, samen op het strand... helaas weet ik even niet hoe ik die plaats. Maar believe me: errug aantrekkelijk.
blijfgewoonbianca schreef op 22 augustus 2008 @ 12:12:

[...]

Ik bedoelde ook niet zozeer jouw kledingkast plunderen ; mag hij in jouw lievelingsmodezaak shoppen ? Vero Moda bijvoorbeeld ?
Oohh....nouja...hij leeft zich maar uit ;-)
niza schreef op 22 augustus 2008 @ 12:26:

Er is zo'n prachtige foto van Jim Carey (sowieso al niet mijn favoriet) in het badpak van zijn vriendin, samen op het strand... helaas weet ik even niet hoe ik die plaats. Maar believe me: errug aantrekkelijk.
http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2008/07/05/article-0-01DB0A2200000578-810_468x568.jpg

Maar ik zie hem dan toch liever zo

http://www.celebrific.com/wp-content/uploads/2007/06/jim-carrey-jenny-mccarthy-fat-6-6-007.jpg
Ik wil geen man in een skinny-jeans of tuniek
lieve1981 schreef op 22 augustus 2008 @ 12:56:

Ik wil geen man in een skinny-jeans of tuniek
is hip hoor ; zelfs doorkijktunieken X-D

http://images.google.nl/i...wKRmJ6mJgu_J8oT26fXVR-z74=&tbnid=GS0uI2EqGN9P-M:&tbnh=104&tbnw=78&prev=/images%3Fq%3Dman%2Btuniek%26gbv%3D2%26hl%3Dnl
blijfgewoonbianca schreef op 22 augustus 2008 @ 11:53:

Arthemis ; ik vind Johnny Depp eigenlijk alleen leuk mét make-up en dit soort kleding .
Ik kan me er wel wat bij voorstellen. Vroeger vond ik er sowieso niks aan, toen vond ik hem juist een te glad jongetje 8-P
Viva naar de knoppen.
Hij trekt maar aan wat hij wil, voor mijn part een rokje aan, al wil ie straal voor lul lopen, ik loop er evenzo wel naast, maakt me niks uit.

Zou me niet plaatsvervangend gaan schamen of opgelaten door voelen o.i.d, laat die jongen lekker zichzelf zijn.

Maar ik heb dus zo eentje die niet van fratsen houdt.

Die alleen maar witte sportsokken draagt en geen enkele interesse in kleding heeft, liefst stuurt ie mij er op uit om kleren te halen voor hem.

Ha ha dat doe ik dus niet want ik hou ook niet van shoppen maar die witte sokken koop ik wel gerust voor hem, als hij dat nou graag draagt, prima hoor.

Zijn smaak, zijn stijl, ik vind het allemaal dikke prima.
Wat hangt het allemaal eigenlijk van de tijdgeest af he. Vroeger waren make-up en maillots voorbehouden aan de heren.

En nu krijgen we dit op de catwalk:

http://images.nymag.com/fashion/fashionshows/2007/spring/main/milan/menrunway/calvinklein/images/40.jpg
Viva naar de knoppen.
Hahaha hou dan je gezicht nog maar eens in de plooi als je kerel daar mee het pashokje uitkomt
Mijn kerel mág alles (behalve witte sportsokken onder een korte broek, daar ligt de grens) dus als mijn spijkerbroek of bloesje hem lekker zou zitten (gaat niet meevallen gezien mijn e-cupje, bijpassende billen en tja.. die dertig cm korter) mag ie het aan, als het maar niet hetgene is wat ik net aan wil.

Mijn winkels? ook prima. Maar ik heb een zwarte t-shirts en spijkerbroeken man. Die wil geen roze bloes, geen hippe wassing in zijn broek en al helemaal niets van de vrouwenafdeling. Mijn kledingkast is veilig. Hooguit pikt ie eens wat creme van me als ie een pukkel/ droog plekje heeft. Zie het verder ook niet zo gebeuren trouwens.

/ vriend zegt net dat ie niet weet waarom ie dat zou willen.
Ik vond dit trouwens in Project runway wel meevallen, maar zo op de foto ziet het er minder uit, die paarsige blouse:

http://i36.tinypic.com/261nqrb.jpg
kleur van het hemd is best mooi, vind ik, snit kan me minder bekoren, ook niet van de rest van de outfit. ik ben gek op oscar wilde en dat soort dandyeske schrijvers en die droegen in de negentiende eeuw paars fluwelen pakken en dergelijke. dat was toen geen teken van verwijfdheid maar van innerlijke verfijning. nu ik erover nadenk, mijn vader draagt ook vaak een lichtroze trui en ook lila hemden, ik vind niet dat een bepaalde kleur kleding per definitie onmannelijk maakt.

het is een combinatie van snit en kleur die dat effect veroorzaakt.
blijfgewoonbianca schreef op 22 augustus 2008 @ 09:53:

Origineel én creatief

Nik Brown (28) is al helemaal verkocht. "Ik zwem in de meeste mannenkledij. Daarom kies ik voor mannelijke vrouwenkledij, dat is ook origineler. Bijna geen enkele andere man draagt dat nu."

Mijn ex was ook een klein, slank manneke en koos vaak voor de dames S-jes omdat de heren-S te groot was. En regelmatig naar Milaan om te sjoppen zat er budgettair ook niet zo in.

Ik moest trouwens wel altijd mee het pashokje in, met de kleding in mijn hand, om te doen of het truitje voor mij was, want hij schaamde zich nog wel eens dat hij vrouwenkleding moest dragen. Als ie t droeg zag je het weer niet. Gewoon een goed geklede man.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven