Mode & Beauty alle pijlers

Man wil niet naar de kapper.

31-05-2020 19:48 169 berichten
Nou de titel zegt het al, dat prijsdier van me wil gewoon niet naar de kapper.

Man heeft alopecia en wordt onzeker als die plekken op zijn hoofd zichtbaar zijn, dit is niet meer te herstellen. Er is inmiddels sprake van littekenweefsel. Dus had hij ruim 1 1/2 jaar geleden bedacht om zijn haar te laten groeien zodat het haar dat hij nog wel heeft de kale plekken bedekt.

Ik hou echt niet van lang haar, maar snap best zijn redenatie. Ik heb toen gezegd dat het wel verzorging nodig heeft en toen was het tuurlijk komt goed. Nu puntje bij paaltje borstelt hij het niet, hij duwt het gelijk in een knotje (of een man bun zoals hij het zelf noemt) en als we mazzel hebben wordt het eens in de zoveel weken gewassen.

Als kers op de taart heeft hij ook nog zijn baard laten staan, wat hij een coole look vindt. En ook dit wordt niet onderhouden. Ik -vind -het -verschrikkelijk. Als ik iets onaantrekkelijk vind is het een baard en lang haar.

Ik ben er nu zo klaar mee. Als ik het bespreekbaar maak om zichzelf weer te verzorgen ongeacht de toon, lief, normaal of boos het antwoord is Nee en hij loopt weg.

Dussss vertel lieve dames hoe krijg ik mijn vent zover om naar de kapper te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Pikstraf. Werkt altijd.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Misschien zelf een knip cursus gaan volgen zodat je hem zelf kan knippen?
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
31-05-2020 19:50
Pikstraf. Werkt altijd.
In dit natuurlijk 😂
Alle reacties Link kopieren
Waarom borstelt en wast hij zijn haar niet? Klinkt toch alsof hij zich plotseling slechter is gaan verzorgen. Zit hij ook minder lekker in zijn vel?

En wat zijn baard betreft: mijn man gaat juist met regelmaat naar de barbier voor zijn baard om het in een verzorgd model te houden.
Alle reacties Link kopieren
Niet zozeer knippen maar gewoon wassen lijkt me wel het minste. Zeg hem gewoon dat hij goor is met dat vette haar en niet in je buurt hoeft te komen zolang hij zich niet als een normaal volwassen persoon kan verzorgen.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Alle reacties Link kopieren
Stel dat hij zou willen dat jij naar de manicure zou gaan en jij wil dat niet? Dan heb je er recht op om niet te gaan.
Hij is volwassen en mag zelf kiezen.
De grens ligt bij ongedierte, want daar heb je echt last van.
Tja, dwingen zal je niet helpen en dat moet je niet willen. Ga eens echt het gesprek aan, en luister naar hem. Is die angst zo groot? Of is het nu een soort machtsstrijd geworden en doet hij dwars omdat jij het zo graag wil?

Als hij echt niet wil, zal je het moeten accepteren, hoe vervelend ook. Ieder mens heeft recht op autonomie, of je het er nou mee eens bent of niet.
Alle reacties Link kopieren
Wachten tot hij slaapt
Volgens mij ben je een van de weinige vrouwen die niet van lang haar houdt. :D

Maar ehh... eens in de zoveel weken wassen? Ieuw!
Alle reacties Link kopieren
parbleumondieu schreef:
31-05-2020 19:53
Stel dat hij zou willen dat jij naar de manicure zou gaan en jij wil dat niet? Dan heb je er recht op om niet te gaan.
Hij is volwassen en mag zelf kiezen.
De grens ligt bij ongedierte, want daar heb je echt last van.

Mwah, hier ben ik het niet helemaal mee eens hoor, als partner mag je best aangeven of je iets wel of niet oké vindt. En haren niet wassen zou voor mij ook een grensgevalletje worden hoor, dat gaat gewoon stinken.
Mijn vent had dat ook.

Bij hem is het goed gekomen, juist ja een jaar of anderhalf begonnen de donshaartjes weer te groeien, en nu nog een jaar later, is het weer op de gewone lengte. CM of 3.

Ik weet niet wat zijn dermatoloog hem heeft verteld, maar dit was ook exact de voorspelling van de dermatoloog. Dus mocht dat bij jou vergelijkbaar zijn, zou ik een jaar nog op mn onderlip bijten.
Alle reacties Link kopieren
Geen werk waarbij hij hierop aangesproken wordt? Verzorgd uiterlijk is bijna overal toch wel een must
don't worry about getting older... you'll still do enough stupid things... only slower...
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
31-05-2020 19:54
Volgens mij ben je een van de weinige vrouwen die niet van lang haar houdt. :D

Maar ehh... eens in de zoveel weken wassen? Ieuw!
Neehoor, ik vind het ook niks en ik ken veel vrouwen die het niet mooi vinden.

Hier is het vergelijkbaar, vriend had een tijd geleden opeens zijn hoofd kaal laten scheren. Vond ik ook niet leuk. Heb toen aangegeven dat ik mijn best doe om er voor hem aantrekkelijk uit te zien en ik het fijn vind als hij dat voor mij ook doet.
Natte tosti..
Laat hem . Mijn man heeft een tondeuse kapsel . Ik zie dat ook niet graag , maar hij voelt zich er goed mee .
Voor jouw man is het voor hem ingrijpend dat hij haarverlies heeft .
Hij zoekt een manier om dat te compenseren.

Moeit hij zich met jouw kapsel ?

Laat hem . Jij vindt het vies , maar het krikt zijn zelfvertrouwen op .
Gun hem dat .

Je kan wel eisen dat hij het meer wast .
Is wel zo netjes .

Voor jou is dat toch iets dat hij kan doen .

Bespreek met hem dat je zijn nieuwe haarstijl aanvaardt , maar dat daar tegenoverstaat dat hij het wel keurig onderhoudt .
anoniem_323253 wijzigde dit bericht op 01-06-2020 16:22
Reden: Tweede dt fout
25.35% gewijzigd
Madeliefjees schreef:
31-05-2020 19:50
Pikstraf. Werkt altijd.
Haha dat was ook het eerste dat in mij op kwam :-D
Tja, ik denk dat er in dit geval meer emotie bij komt kijken omdat de reden voor zijn lange haar gedwongen lijkt. Misschien wil hij het onbewust niet te veel behandelen uit angst dat hij meer haar verliest?

Het komt op mij over dat hij het nog niet verwerkt of geaccepteerd heeft.
Utakar schreef:
31-05-2020 19:56
Mijn vent had dat ook.

Bij hem is het goed gekomen, juist ja een jaar of anderhalf begonnen de donshaartjes weer te groeien, en nu nog een jaar later, is het weer op de gewone lengte. CM of 3.

Ik weet niet wat zijn dermatoloog hem heeft verteld, maar dit was ook exact de voorspelling van de dermatoloog. Dus mocht dat bij jou vergelijkbaar zijn, zou ik een jaar nog op mn onderlip bijten.
Dermatoloog zei dat er niets aan te doen is ivm littekenweefsel. Op die plekken zitten ook geen haarzakjes meer. Die plekken zijn als het ware samengesmolten.
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
31-05-2020 19:50
Pikstraf. Werkt altijd.
Daar heb je jezelf ook mee. :lightbulb:
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day
Roseaux schreef:
31-05-2020 19:52
Waarom borstelt en wast hij zijn haar niet? Klinkt toch alsof hij zich plotseling slechter is gaan verzorgen. Zit hij ook minder lekker in zijn vel?

En wat zijn baard betreft: mijn man gaat juist met regelmaat naar de barbier voor zijn baard om het in een verzorgd model te houden.
Hier is het pure luiheid. Hij is eens gaan kijken bij een barbier en dat vond hij te duur dus dan doen we er niets aan. Heel zwart wit.
Alle reacties Link kopieren
Gatekeeper* schreef:
31-05-2020 20:06
Dermatoloog zei dat er niets aan te doen is ivm littekenweefsel. Op die plekken zitten ook geen haarzakjes meer. Die plekken zijn als het ware samengesmolten.
Wat sneu voor je man. Dit lijkt me best heftig voor hem. Besef je dat ook?
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day
parbleumondieu schreef:
31-05-2020 19:53
Stel dat hij zou willen dat jij naar de manicure zou gaan en jij wil dat niet? Dan heb je er recht op om niet te gaan.
Hij is volwassen en mag zelf kiezen.
De grens ligt bij ongedierte, want daar heb je echt last van.
Het oog wil ook wat. Ik vind dat je gewoon aantrekkelijk moet blijven voor je partner. Ik verzorg mezelf ook goed, dat leer ik ook mijn kinderen en dat mag ik ook verwachten van mijn partner. Ook omdat hij het waardeert als ik er zo verzorgd bij loop. Het moet twee kanten op.
Blijenvrij schreef:
31-05-2020 19:53
Tja, dwingen zal je niet helpen en dat moet je niet willen. Ga eens echt het gesprek aan, en luister naar hem. Is die angst zo groot? Of is het nu een soort machtsstrijd geworden en doet hij dwars omdat jij het zo graag wil?

Als hij echt niet wil, zal je het moeten accepteren, hoe vervelend ook. Ieder mens heeft recht op autonomie, of je het er nou mee eens bent of niet.
Ik wil best het gesprek aan gaan maar dan moet iemand wel willen praten. Ik krijg standaard een “ja maar jij”. Hij gaat gelijk in de aanval.
Alle reacties Link kopieren
Gatekeeper* schreef:
31-05-2020 20:07
Hier is het pure luiheid. Hij is eens gaan kijken bij een barbier en dat vond hij te duur dus dan doen we er niets aan. Heel zwart wit.
Hoezo denk je dat het luiheid is? Is hij niet gewoon een beetje wanhopig of angstig geworden wat zijn haar betreft.
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day
Alle reacties Link kopieren
Gatekeeper* schreef:
31-05-2020 20:11
Ik wil best het gesprek aan gaan maar dan moet iemand wel willen praten. Ik krijg standaard een “ja maar jij”. Hij gaat gelijk in de aanval.
Hoe draag jij je haar?
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven