Mode & Beauty alle pijlers

Mascara op je onderwimpers die niet uitloopt

23-05-2020 11:42 42 berichten
Als ik zonnebrand of crème onder mijn ogen gebruik loopt daarna de mascara van mijn onderwimpers uit, zelfs waterproof of 'sportmascara'. Komt ongetwijfeld door het vet in de crème die de mascara oplost. Dan heb ik altijd van die grijze vegen onder mijn ogen, ziet er niet uit. Alleen mascara op mijn bovenwimpers vind ik minder mooi staan. Als ik lach komen mijn onderwimpers tegen mijn huid aan, dus dan gaat het afgeven, heel irritant. Weet iemand een echt crèmebestendige mascara?
Grote zwarte zonnebril op, mondkapje voor en je hoeft je helemaal niet meer op te maken :puh:
SallySpectra* schreef:
23-05-2020 11:59
Zonnecrème hoor je sowieso niet rond je ogen te smeren.
Oh, dat wist ik niet.
CleopatraVII schreef:
23-05-2020 11:56
Ik gebruik deze zonnebrand voor mijn gezicht:

https://www.farmaline.nl/drogisterij/be ... -spf50-nm/

Die spuit je over je gezicht heen (terwijl je je make-up al op hebt!) en hoef je niet uit te smeren of iets. Gewoon over je gezicht spuiten en klaar. Make-up loopt niet uit.

Andere voordelen zijn: geen glimmend gezicht en geen witte waas.
Dit is echt briljant. Kan je op zonnige dagen tussendoor nog een keer extra opspuiten terwijl je al opgemaakt bent.
Metallover schreef:
23-05-2020 12:01
Wat grappig een mascara speciaal voor ondeeprwimpers, nog nooit van gehoord!
Ja, is deels natuurlijk marketing om weer een extra product te kunnen verkopen, maar het is wel een drogere mascara en doet verder niks van krullen, verlengen en volume wat mensen in reguliere mascara’s zoeken.
Alle reacties Link kopieren
maylina schreef:
23-05-2020 13:36
Grote zwarte zonnebril op, mondkapje voor en je hoeft je helemaal niet meer op te maken :puh:
:idee:
Alle reacties Link kopieren
Als je je gezicht even goed afpoederd na het gebruik van een creme, zal het vette minder je mascara (en andere Make up) aantasten. En dan in dit geval dus vooral onder je ogen.
Internagelaktisch
Alle reacties Link kopieren
SallySpectra* schreef:
23-05-2020 11:59
Zonnecrème hoor je sowieso niet rond je ogen te smeren.
Ik doe dat wel degelijk. Maar wel bij voorkeur met een minerale spf, die is voor mij milder en prikt niet in de ogen.
Maar to, als je crème de oorzaak is vanwege het vettige, dan is dat opgelost met een piepklein veegje poeder onder je ogen voor je je mascara opbrengt.
Alle reacties Link kopieren
rumforviva schreef:
23-05-2020 13:38
Oh, dat wist ik niet.
Ik zou dat wel doen als je de huid rondom je ogen ook wil beschermen. Uiteraard niet ín je ogen, maar er dichtbij lijkt me wel de bedoeling.

Ik ben trouwens wel erg mosterd met mijn vorige opmerking.. dat krijg je als je niet eerst alles leest.
Jufjoke schreef:
23-05-2020 14:06
Ik zou dat wel doen als je de huid rondom je ogen ook wil beschermen. Uiteraard niet ín je ogen, maar er dichtbij lijkt me wel de bedoeling.
Ja, ik doe dat ook hoor. Juist daar zou ik bijna zeggen. Maar ik doe ook maar wat natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
rumforviva schreef:
23-05-2020 14:08
Ja, ik doe dat ook hoor. Juist daar zou ik bijna zeggen. Maar ik doe ook maar wat natuurlijk.
Inderdaad juist daar. Die huid is dun en rimpelt sneller, dus daar kan je huid juist de bescherming goed gebruiken.

To, ik gebruik voor mijn onderste wimperrand het liefst geen aparte mascara, wegens teveel gedoe, maar ik vind een wat drogere mascara wel beter werken qua opbrengen op de onderrand, terwijl ik dat voor de bovenkant weer niet erg fijn vind. Dus mocht ik toevallig een mascara hebben geprobeerd die ik eigenlijk iets te droog vind, dan maak ik die op door hem op de onderrand te gebruiken.
Maar heb ik dat niet, dan gebruik ik mijn vaste mascara en strijk met het borsteltje lichtjes over een tissue. Minder kans op vlekken tijdens het opbrengen.
Alle reacties Link kopieren
maylina schreef:
23-05-2020 13:38
Dit is echt briljant. Kan je op zonnige dagen tussendoor nog een keer extra opspuiten terwijl je al opgemaakt bent.
Inderdaad, dat lijkt me ook wel wat. Pas wel op dat dit echt alleen werkt voor even bijwerken en dat je geen volledige factor 50 bescherming krijgt zoals bij je spf crème in de ochtend. Puur omdat je daarvoor veel te weinig van zo'n product gebruikt. Ik neem aan dat je een waasje over je gezicht sprayt, en ik kan me moeilijk voorstellen dat dat genoeg is. Het is wel (veel) beter dan niet bijwerken.
Alle reacties Link kopieren
Afwasbare mascara van Clinique. Vlekt gegarandeerd niet.
Of het houdt met vettigheid zou je uit moeten proberen.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik poederzonnebrand vanwege het doorlopen in mijn ogen. Mijn ogen gingen altijd prikken door de zonnebrand. Door transpiratie liep de zonnebrand in mijn ogen. Produkt is van Lush. Wordt helaas niet meer gemaakt. Ik heb nog 2 flesjes op de kop kunnen tikken.
Volgens mij is het er nog, of weer, bij Lush: https://nl.lush.com/products/powdered-sunshine. Misschien verkopen ze het alleen in de zomer.
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
23-05-2020 14:16
Inderdaad, dat lijkt me ook wel wat. Pas wel op dat dit echt alleen werkt voor even bijwerken en dat je geen volledige factor 50 bescherming krijgt zoals bij je spf crème in de ochtend. Puur omdat je daarvoor veel te weinig van zo'n product gebruikt. Ik neem aan dat je een waasje over je gezicht sprayt, en ik kan me moeilijk voorstellen dat dat genoeg is. Het is wel (veel) beter dan niet bijwerken.
Nee hoor dit is niet alleen voor 'even bijwerken', het is gewoon volwaardige SPF 50. Ik gebruik dit als enige op mijn gezicht, en juist omdat je make-up niet uitloopt, je geen glimmend hoofd hebt en geen witte waas ziet. Het werkt geweldig. Ik heb een superwitte huid en verbrand nooit met dit op. Als je het op hebt denk je wel 'is dit wel genoeg?!' omdat je het dus niet kunt zien, maar ja, het is dus genoeg, want ik ben nog nooit verbrand. Heb wel eens op mijn lichaam een stukje overgeslagen en op die plek wel verbrand en de rest niet (met de lichaamsspray), dus toen wist ik zeker dat het écht 100% werkt. Alleen de spray op je lichaam is lastiger omdat je dus niet kunt zien of iets al gesprayd is, dus dan heb je kans dat je iets over slaat. Bij je gezicht gebeurt dit niet omdat het een kleiner oppervlak is en als je dus een 'Z'-beweging maakt heb je alles gecoverd.
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF
maylina schreef:
23-05-2020 13:36
Grote zwarte zonnebril op, mondkapje voor en je hoeft je helemaal niet meer op te maken :puh:
:high5:
Alle reacties Link kopieren
CleopatraVII schreef:
23-05-2020 18:19
Nee hoor dit is niet alleen voor 'even bijwerken', het is gewoon volwaardige SPF 50. Ik gebruik dit als enige op mijn gezicht, en juist omdat je make-up niet uitloopt, je geen glimmend hoofd hebt en geen witte waas ziet. Het werkt geweldig. Ik heb een superwitte huid en verbrand nooit met dit op. Als je het op hebt denk je wel 'is dit wel genoeg?!' omdat je het dus niet kunt zien, maar ja, het is dus genoeg, want ik ben nog nooit verbrand. Heb wel eens op mijn lichaam een stukje overgeslagen en op die plek wel verbrand en de rest niet (met de lichaamsspray), dus toen wist ik zeker dat het écht 100% werkt. Alleen de spray op je lichaam is lastiger omdat je dus niet kunt zien of iets al gesprayd is, dus dan heb je kans dat je iets over slaat. Bij je gezicht gebeurt dit niet omdat het een kleiner oppervlak is en als je dus een 'Z'-beweging maakt heb je alles gecoverd.
Oké, ik denk dat ik het ga proberen. Bedankt voor de tip!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven