Mode & Beauty alle pijlers

Merkkleding.... Waarom?

21-12-2007 10:31 490 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Ik verbaas me steeds weer over de prijs van veel merkkleding. Maar nog meer verbaas ik me over de kopers daarvan. Volgens mij zijn dat namelijk niet alleen rijken, maar ook truus modaal en consorten.

Ik begrijp werkelijk niet wat er zo bijzonder is aan een truitje van ¤ 400, terwijl je bij zara of H&M een soortgelijk truitje kunt kopen voor ¤ 30!

Ik ben daarom ook zeer benieuwd wie hier uitsluitend merkkleding koopt en dan vooral naar de reden daarachter.



Is het omdat merkkleding een betere kwaliteit heeft? (volgens mij is dat namelijk helemaal niet zo)

Doe je het vooral voor de buitenwereld?



of... nou ja, vul zelf maar in!
Alle reacties Link kopieren
Het maakt wel een verschil uit welke lijn van een bepaald merk je iets koopt.



Bijv:



Giorgio Armani is exclusief, mooie stoffen, super kwaliteit en originele ontwerpen.



Emporio Armani is al wat betaalbaarder, goede kwaliteit, meer casual



Armani Exchange is de goedkoopste lijn en richt zich op de massa, flutkwaliteit en je betaald puur voor de naam.
quote:Geraldine schreef op 08 januari 2012 @ 17:48:

[...]





Ik heb afgelopen maand een hoop dingen weggedaan die ik ook echt

niet meer draag.Heb dan bij deze plaats gemaakt voor iets nieuws.

C&A heeft trouwens zijn 100e verjaardag gevierd toen ik afgelopen

week in Duitland was.Overal hadden ze oude reclameborden van de

jaren '20 t/m '80 hangen,erg mooi en je kreeg op iedere aankoop die

week 25% korting.



Ik heb ook geen vaste stijl,een dag ben ik casual of sportief gekleed en morgen kan ik dan opeens sjiek of elegant de deur uitgaan.Dat ligt

dan ook aan mijn stemming of gelegenheid zoals etentjes,theater etc...



Ik hou ook van combineren.Zo kan ik iets duurs met iets goedkoops

combineren of gewoon geheel iets anders proberen wat ik nog nooit

heb gedragen.En ik heb ook weer precies wat jij hebt:Helemaal niets kopen of iets laten hangen en soms achteraf gaan twijfelen want het

was misschien toch een mooi kledingstuk.Soms slaap ik er ook een

nachtje over.



Ik heb geen favoriet merk,er zijn er veel die ik leuk vind.Burberry vind

ik mooi omdat het elegant is en Lacoste b.v. vind ik mooi sportief.

Sommige dingen ervan kan ik dan ook gewoon dragen met mijn hoed

van C&A.Ben er toch trots op.



Ja en ik ben het ook ermee eens dat het niet altijd duur hoeft te zijn wat je koopt.Maar dat neemt voor mij niet weg dat er een paar designs zijn die ik erg mooi vind.Daar haal ik ook alleen die aparte

dingen en vaak ook tijdlose die ik dan weer met alles kan dragen.



Ik heb de laatste tijd veel ideen opgedaan alleen door te lezen en te

vergelijken...eigenlijk erg jammer dat ik geen kleding kan naaien of zelf maken.Ik heb daar zulke bewondering voor.Mijn moeder naaide soms kleding vroeger voor mijn barbies of maakte poppen,nu nog steeds trouwens.Een knoop aanaaien dat kan ik nog wel.



Okie-dokie,nu is mijn spreekbeurt eindelijk af en ik gezegd wat ik wilde zeggen. Heb niets meer toe te voegen nu.



Ik hoop dat er niet teveel spelfouten inzitten.(Nederlands is niet mijn moedertaal,maar ik ben de laatste tijd veel beter geworden,al is het nog niet perfect).



WE vind ik zelf wel fijn meestal. Didi soms ook wel, maar dat is verschillend. Heb daar de laatste jaren weinig van gekocht.

Maar als ik iets heb wat ik lang goed wil houden dan ben ik er wel extra zuinig op en blijft het langer mooi.

Heb van H&M wel bepaalde kleding gehad die ik erg mooi vond. Zoiets kan ik niet zo snel elders vinden. Het ligt er ook maar aan hoe voorzichtig je ermee bent. Dan gaat het vanzelf wat langer mee.

Koop geen merkkleding als er ongeveer hetzelfde elders veel goedkoper hangt. Het moet wel bijzonder zijn.



O dat zelf kleding naaien. Zit zelf vaak tussen 2 maten in.

Heb ooit zelf een rok die onmisbaar was in mijn garderobe vervangen door die voorzichtig uit elkaar te halen en die na te maken. In twee kleuren en net even een betere pasvorm dan het origineel. Dat kan door eerst af te spelden, in elkaar te rijgen en pas daarna in elkaar te naaien met een machine. Dat rijgen en spelden doe je dan een aantal keren tot je de goede pasvorm hebt. Misschien een tip? Vanuit zo'n basismodel kan je dan misschien na een paar keer wel zelf wat naaien.

Ik kon in de winkel niets vinden en zodoende. Heb later ook gewoon een paar broeken die iets te ruim waren wat ingenomen. Toen stonden ze opeens prachtig. Maar ik heb ooit handwerken van een gefrustreerde en uitgetreden non gehad. Die haatte ons pubers en liet ons voor straf iedere week 2 uur eerst papier en daarna stof naaien. Was daar toen wel blij mee. Kon dat goed gebruiken voor die rok. (Brugklas Havo/vwo..... heb ik naaien geleerd. Verder dan hoe het naaimachine werkt, ben ik dat jaar niet gekomen. Deed het niet zo goed volgens die vrouw.) Die rokken vond iedereen prachtig!



Ik wens je veel plezier in de uitverkoop. In Duitsland heb ik een paar keer echt mooie kleding gekocht. Toevallig ook die rok die ik heb nagemaakt.

Ik heb me voorgenomen om heel veel te minderen op dit forum.
Ik snap Fairy's bericht niet voor 100%.Maar Fairy koop jij soms

ook dingen die je niet kunt veroorloven?Ik weet namelijk zelf dat ik

nooit boven mijn stand heb geleeft,dat niet doe en nooit zal doen,

simpelweg omdat ik dan niet zou kunnen genieten van mijn aankopen.



Ik vind het belangrijk om iedere maand iets te sparen anders heb ik daar niets aan.Ik koop graag en zeker ook soms designkleding,heb een paar favodesigns,maar als precies hetzelfde bij Vero Moda hangt

voor 20 Euro en het ziet er meer of min hetzelfde eruit dan koop ik

het bij Vero Moda of kies voor geheel iets anders.Ik koop nooit iets

vanwege zijn naam maar omdat het mooi is.



Ik koop ook vaak mooie tweedehandskleding tijdens de snuffelmarkt.Ik stond versteld van de prijsen.Het was wel van mensen die kleding en al gedragen maar als het er nog goed eruitziet,dan doe je het een keer in de was en klaar is Kees.En ze verkopen daar zelf vaak ook merkkleding.Zo heb ik b.v. een colbertje van Escada gekocht,je zag er niets aan.Het was een echte en slechts 10 Euro.Ik liep met het jasje over een arm toen een andere kraamverkoopster mij ermee zag en zei dat haar moeder dit jasje voor precies 600 Euro in de winkel had gekocht.Nog daarbij kocht ik een shirtje van hetzelfde

design voor 1 Euro.



Kijk,soms kom je natuurlijk niet op dat idee of er zijn mensen die niet van tweedehandskleding houden,dat is verder persoonlijk en moet je zelf weten uiteraard,maar als ik iets voor minder kan krijgen en het ziet er nog goed eruit dan zal ik wel gek zijn om er meer voor uit te geven.Dan ben ik een dief van mijn eigen portemonnaie.



In de PC-Hoofdstraat ben ik tot nu toe maar een keer geweest,ben

met mijn vriend er doorheengelopen.Het viel me toen op dat er geen prijsen bij de kledingstukken vermeld stonden in de etalages.
quote:khemam schreef op 09 januari 2012 @ 17:33:

Het maakt wel een verschil uit welke lijn van een bepaald merk je iets koopt.



Bijv:



Giorgio Armani is exclusief, mooie stoffen, super kwaliteit en originele ontwerpen.



Emporio Armani is al wat betaalbaarder, goede kwaliteit, meer casual



Armani Exchange is de goedkoopste lijn en richt zich op de massa, flutkwaliteit en je betaald puur voor de naam.



Je hebt toch ook Armani Jeans Couture en Armani Haute Couture?

Als ik iets haal dan is het toch altijd Armani Jeans Couture.Tot nu toe

nog geen problemen met de kwaliteit gehad.Van Emporio heb ik 2

kledingstukken in de kast hangen.Burberry heeft nu ook 2 lijnen,Burberry zelf en Thomas Burberry.(Om maar eens een voorbeeld te geven).



Maar ik heb ook een paar jurken van Only die ik al 3 of 4 jaar heb en er nog goed eruitzien.Ik sluit me dus nogmaals erbij aan wat er al werd gezegd,ook kleding die niet veel kost kan lang meegaan.

En vooral belangrijk dat jij je kleding goed behandelt!
quote:Pumps_italiaans schreef op 09 januari 2012 @ 20:13:

[...]





WE vind ik zelf wel fijn meestal. Didi soms ook wel, maar dat is verschillend. Heb daar de laatste jaren weinig van gekocht.

Maar als ik iets heb wat ik lang goed wil houden dan ben ik er wel extra zuinig op en blijft het langer mooi.

Heb van H&M wel bepaalde kleding gehad die ik erg mooi vond. Zoiets kan ik niet zo snel elders vinden. Het ligt er ook maar aan hoe voorzichtig je ermee bent. Dan gaat het vanzelf wat langer mee.

Koop geen merkkleding als er ongeveer hetzelfde elders veel goedkoper hangt. Het moet wel bijzonder zijn.



O dat zelf kleding naaien. Zit zelf vaak tussen 2 maten in.

Heb ooit zelf een rok die onmisbaar was in mijn garderobe vervangen door die voorzichtig uit elkaar te halen en die na te maken. In twee kleuren en net even een betere pasvorm dan het origineel. Dat kan door eerst af te spelden, in elkaar te rijgen en pas daarna in elkaar te naaien met een machine. Dat rijgen en spelden doe je dan een aantal keren tot je de goede pasvorm hebt. Misschien een tip? Vanuit zo'n basismodel kan je dan misschien na een paar keer wel zelf wat naaien.

Ik kon in de winkel niets vinden en zodoende. Heb later ook gewoon een paar broeken die iets te ruim waren wat ingenomen. Toen stonden ze opeens prachtig. Maar ik heb ooit handwerken van een gefrustreerde en uitgetreden non gehad. Die haatte ons pubers en liet ons voor straf iedere week 2 uur eerst papier en daarna stof naaien. Was daar toen wel blij mee. Kon dat goed gebruiken voor die rok. (Brugklas Havo/vwo..... heb ik naaien geleerd. Verder dan hoe het naaimachine werkt, ben ik dat jaar niet gekomen. Deed het niet zo goed volgens die vrouw.) Die rokken vond iedereen prachtig!



Ik wens je veel plezier in de uitverkoop. In Duitsland heb ik een paar keer echt mooie kleding gekocht. Toevallig ook die rok die ik heb nagemaakt.

Ik heb me voorgenomen om heel veel te minderen op dit forum.



WE kom ik nooit.Er zijn natuurlijk ook veel winkels waar ik nooit kom,

maar heeft ook met voorkeur te maken.PC-Hoofdstraat kom ik nooit.

Dat kan mijn portemonnais waarschijnlijk niet aan,maar dat geeft niets.Maar aan de andere kant ben ik ook af en toe ervoor om een

nieuwe winkel te proberen.



Didi en SPS kom ik af en toe,aparte kleding.En ik heb het hier ook net als jij:Als ik hetzelfde truitje of wat dan ook voor minder bij Vero

Moda,Only enzo zie hangen dan koop ik het daar.Dingen van een

design moeten bijzonder zijn en lang meegaan.Het liefst natuurlijk

afgeprijst of tijdens de snuffelmarkt en als ik er toch het geld voor heb

dan ben ik ook best bereid om de volle prijs te betalen maar dat moet het me dan ook waard zijn.Ben wat dat betrefft natuurlijk ook een

beetje kritisch en denk er goed over na.



Ik heb ook tussenmaten,van boven maat 38/40 en van onderen maat

40/42 bij 1.75.Maar dat geeft verder niets.Knap dat je zo goed kunt

naaien!Ik moet ook eerst een naaimachine aanschaffen.Kom op dit

moment tijd tekort.Maar daar schiet me even te binnen dat ik al wat

shirts met lange mouwen heb laten beprinten in een winkel,toch wel ff

creatief geweest.2 shirtjes van 20 Euros,de een beprint met een text

van een liedje uit de jaren '80 met een text:''Last night a dj saved my

life'' en het andere met een foto uit een modeboek met een model uit

de jaren '20 en de text:''Best friends forever''.Niemand die verder zulke shirts heeft.Kan je prima op alles dragen en gewoon met de hand wassen.Broeken laat ik soms ook innemen of inkorten,zonde om het weg te doen.



Ik ga dan in loop van deze maand nog een keer winkelen.Heb een

budget van maximum 300-350 Euro voor deze maand en mijn pajse

laat ik thuis.Zet voor mezelf of deze manier de grens.Volgende keer

geef ik dan weer minder uit.



Het topic is toch weer erg leuk geworden en interessant om al die

meningen en ook ideen te lezen.Zo kan je toch weer iets toevoegen.
Bij WE heb ik toevallig een lekker warm vest en een chino gekocht. Beide flink afgeprijsd, maar o zo lekker voor thuis.

Heb er online wat koopjes gezien en die bestel ik dan als ik dat in de winkel waar ik soms kom niet heb gezien. Daar hangt niet alles en om een druk winkelcentrum in te gaan dat kost net even te veel tijd. Bovendien kom ik op de route er heen zo wat alle schoenenketens van Nederland voorbij (en even bij allemaal naar binnen.) H&M (2x), Bandolera, Didi, Vila, V&D, C&A (de uitgebreide) ..... Nee, dat is mij te druk en kan maar net in een dag. Pfffff.... dat is veel te veel voor een dag. De leuke boetiekjes moeten ook nog. Van Didi zit niet zo ver weg en die vind ik vooral vanwege de kleuren vaak leuk. Heb er wel net een jurk van gekocht. Had er toevallig al een in bijna gelijke kleurstelling, maar de tregging en de legging die ik ook had gekocht passen dus bij allebei.

Tot nu heb ik retour gedaan wat ik in december gekocht had en de vervanging is veel goedkoper. Maar het zijn vooral kleine dingen die ik nodig heb of waar ik bijna niets van heb.



Veel plezier met winkelen!

Ik ga zelf wel een lijstje maken van wat ik dit jaar gekocht heb en weer retour heb gegeven.
P.S.: Goed naaien dat valt wel mee. Was een prima rok. Heel voorzichtig uit elkaar halen. Op papier tekenen en dan zitten de vouwen waar je moet naaien er al in. Verder zijn er boekjes met uitleg. Ik heb een zus die heel goed kan naaien en die kon ik vragen stellen. Zonder dat had ik het niet gered.

O en rijgen is naaien met de hand om een kledingstuk aan elkaar te zetten, maar is maar een draad die er heel makkelijk uit kan. Dat is dan in een kleur en een stippellijn. Zou je het ook nog weg kunnen brengen om het een ander te laten afmaken.



Misschien tot over een paar weken. Dan kijk ik wel weer of er leuke ontwikkelingen zijn. Maar als er niets wordt gekocht.....

Ik heb besloten om dit forum even niet meer te gebruiken of in lek geval niet meer dan 1x per maand.
Pumps_Italiaans,om nog maar even terug te komen op dit topic,

ik ben laatste week bij Vögele geweest en heb daar 2 sjieke

broeken gekocht.Van de week ben ik naar Rotterdam geweest en

heb daar in de uitverkoop 2 truien,1 broekriem en 1 jurkje van diverse designers gekocht...alles tot 75 % afgeprijst en dat waren

super koopjes,ontzettend ervan genoten.Nu heb ik ff alles wat ik

nodig heb.



Wat is een chino eigenlijk?Een soort poncho?



De Didi vind ik eigenlijk ook erg leuk en ja,die kleine boutiques

die hebben vaak de leukste dingen.Er zit daar ook eentje een

beetje verstoppt,achter het winkelcentrum bij ons.Daar moet je

eerst op komen.Heel aparte dingen hebben ze daar vaak.Zo kan

ik gelijk weer nieuwe ideen opdoen.Dan blijft het ook leuk.Er zijn

ook veel dingen van vroeger die terugkomen.Zo is er een winkel

in Rotterdam die Very Cherry heet en kleding in de stijl van de jaren '50 en '60 verkoopt.



Wel jammer dat je zoveel retour moest sturen!Maar dat kan

natuurlijk gebeuren.



Bedankt voor je tips betreffende naaien!Ik heb het met veel

belangstelling gelezen.
Een chino wordt op dit forum ook wel luierbroek genoemd.

Dat zit tussen een worker en een harembroek in. Heeft een laag hangend kruis. Soms zit er eentje bij die niet zo laag hangt en zo eentje heb ik dus gekocht. En staat ook leuker met een mooie riem die ik nog had liggen.

Terug sturen heb ik gedaan omdat ik het gewoon leuk vond om wat kleding te proberen. Ik heb uiteindelijk toch 3 paar leren handschoenen, 4 leren riemen en 1 warm vest gehouden. En toch een handtas....

Ik heb nog 3 ongedragen jurken hangen en 2 ongedragen vesten, 2 ongedragen tunieken, Die jurken heb ik dus aangevuld met een paar treggings en nu ook wat warme vesten die erover kunnen.

Een aantal van dat ongedragen is dus wat ik niet retour heb gestuurd tegen beter weten in. Nu doe ik dat gewoon anders.

Het is gewoon leuker om steeds iets nieuws te kopen, maar nog leuker is het om dat wat er hangt uit te breiden zodat er meer combinaties van gemaakt kunnen worden.

Het is een soort van koopjesjacht. Lekker voor erbij, maar heb ik het niet echt nodig.

WE had vorig weekeinde bijvoorbeeld alles wat in de sale was nog eens met 50% extra. Zodoende heb ik handschoenen gewoon opnieuw besteld..... en nog wat hebbe-dingetjes. Die extra afprijzing was 2 dagen na een bestelling.

Maar uiteindelijk heb ik uit elke zak toch wat gehouden.

Ik heb nu dus ook een punt bereikt dat ik zelfs geen zin meer had om iets te passen. Ik ga nu pas weer naar de winkels als ik echt wat nodig heb. Het is toch vaak weer bijna hetzelfde als ervoor. Heb ik de neiging om iets te kopen wat ik nog heb hangen en wat ik heb hangen is zelfs nog mooier dan wat ik wil kopen. Heb ook een speciaal plekje gemaakt om ongedragen kleding op te hangen zodat ik niet vergeet wat ik nog heb.

Ik heb dus echt alleen maar broeken nodig. De meesten zijn te laag. Zal ook eens wat van de winkels in lopen voor broeken die jij noemt. Het zijn toch meestal toevalstreffers. Hier zaten eerst meer winkels zoals P&C, maar die zijn allemaal weg. Daar kon ik vaak wel slagen voor een redelijke prijs.



Ik heb te weinig kleerhangers nu en dus zeker genoeg gekocht voorlopig.
Hoi Pumps_italiaans,ik antwoord nogal laat maar soms heb ik geen tijd om te forummen en schiet het erbij in.Ik heb nu de afgelopen weeken ook niet meer zoveel gekocht behalve een poloshirt en een jeanslegging.Die kan ik weer goed onder een jurk of rok dragen.Via internet heb ik een winkel in Amsterdam ondekt waar je jaren '70 en jaren '80 kleding kunt kopen,vintage oftewel tweedehands.Dus volgende keer ga ik daar kijken.



Voor de rest heb ik nu de laatste 2 of 3 weken niet meer veel gekocht.Heb ook nogal wat kleding.Maar ik vind het ook gewoon leuk.



Maar omdat het op dit moment zo koud is heb ik minder keuze kwa kleding.Dus geen rokken met legging of panty op dit moment,brrrrr!!!Maar spijkerbroeken of pantalons met een legging eronder.Dat heb je wel nodig op dit moment.



Bedankt voor je uitleg betreffende een chino!Ik heb thuis 2 nette harembroeken.Waren die niet in de jaren '90 zo hot?



Over combinaties gesproken:Als het weer warmer wordt dan ga ik nog eens kijken wat er nog voor combinaties mogelijk zijn met de kleding uit mijn kast.



Ik wil nog wel een paar schoenen kopen maar dat stel ik ff uit.Dus dat heeft niet zo een haast.



Zitten de treggings lekker?En dan heerlijk een rokje of warm vest eroverheen.
Ik ben gek op mooie kleding, niet op merkkleding. Esprit koop ik nooit meer omdat ik de kwaliteit niet goed vindt. Zara is het aller ergst wat een bagger. Vroege was de H&M heel goed te doen maar de laatste jaren is de kwaliteit echt super slecht, ik koop er af en toe nog wel dingen omdat de prijs er ook naar is. Ik ben gek op kasjmier en dat koop ik vaak online bij de M&S daar hebben ze ook mooie merino wollen jurkjes voor een normale prijs. Ook sinds de Gap online verzend naar Nederland ben ik fan.
Ik heb met deze kou alleen de chino's gedragen, omdat daar thermisch ondergoed onder kan. Het is trouwens geen harembroek, maar een broek met een iets lager kruis. Maar met een lekker warm vest of een kort jasje erover valt dat niet zo op. En met een mooie riem in de juiste kleur krijgt het ook een beter uiterlijk.



Ik loer nog steeds iedere dag naar een bepaalde site waar een warm vest op staat of er nog niets retour is gekomen. Er staan er 2 op en die zou ik zo graag hebben, maar het is bijna onmogelijk om daar iets te bestellen. Ik was net iets te laat de laatste keer. Dan staat de maat er weer, maar voordat ik ze in het winkelmandje heb zijn ze toch weer uitverkocht. Maar misschien dat er uit de winkels nog wat terug komt of van klanten die het 2 weken op zicht hebben gehad.

Heb veel basics gekocht en dat kan overal bij. Ik blijf toch vooral de warme kleding gebruiken op dit moment. De treggings zijn vooral bedoeld voor onder een paar jurken. Daarvoor vind ik nog net even te koud. Dan ga ik twijfelen of ik mijn onderbroek niet vergeten ben.

Tot een week geleden kon ik ze nog terug geven en heb er 2 gehouden en een legging. Ik heb nu wel even genoeg voor een paar maanden om regelmatig een nieuwe combinatie te kunnen maken.



Maar als ik kleding zie staan die heel sterk is afgeprijsd dan koop ik die toch. Zeker als het kwalitatief goede kleding is waarvoor ik anders zeker het dubbele of meer moet betalen.
Pumps_italiaans,reageer ik nu toch ff.Ik heb ook gekeken naar chinobroeken,maar nog geen een gekocht.Ik hou dan ook het meest van sjiek of elegant,maar dat geldt ook voor

harembroeken.Ik heb er 2 in de mijn kast hangen in het zwart en ze

zijn best elegant.



Hoe zit het met die site?Heb je nog iets kunnen bestellen daar en heb jij ook de vestjes kunnen bestellen?



Op dit moment is het ook best fris.Korte rokjes draag ik nu voornamelijk op een legging.Met een panty alleen vind ik het nogal koud.



Ongeveer 2 weken geleden was ik bij de Snuffelmarkt in Schiedam...een hoop mooie tweedehandskleding,tassen etc...Ik heb kritisch rondgekeken en echt alleen maar mooie dingen uitgepikt,deels nog helemaal nieuw en amper gedragen zoals b.v. een Hugo Boss overhemd voor 5 Euro of een Pradabloes voor 3 Euro,gek wat mensen zo weggeven!Dan nog 2 sjieke avondtasjes!!!Ik heb 9 kledingstukken,2 broekriemen,1 sjaaltje,2 avondtasjes voor een kleine 34 Euro gekocht en het ziet er nog helemaal goed eruit.Krijg daar ook complimentjes over,heerlijk!



Ben net zoals jij.Goede kleding voor weinig geld!Uiteraard komt

het wel eens voor dat als ik het voor iets over heb ik dan ook de volle prijs betaal.Leef natuurlijk niet boven mijn stand anders is de lol er snel vanaf.
Ik zie toevallig dat je gereageerd hebt.



Bij mij is het vooral in de sale kopen ontstaan nadat ik een paar keer kleding had hangen. Nog niet gedragen en al afgeprijsd. Dat is echt balen.

Ondertussen heb ik er kijk op gekregen welke kleding - voor mij tenminste - de meeste kans daarop heeft.

Verder weet ik ook wanneer ongeveer de speciale acties zijn. Vaak is het ook zo dat ik soms even moet wennen aan bepaalde stijlen. Heb een paar keer kleding gehad die pas na een paar jaar in de mode kwam.



Nou hier zijn er weinig van dat soort plaatsen waar ik zulke kleding kan vinden. Ik weet wel welke winkels af en toe wat goedkope restanten - ook heel prettig - heeft. Maar is leuk om zo een garderobe bij elkaar te krijgen zonder zo verschrikkelijk veel uit te moeten geven.



Een van de leggings is gedegradeerd tot pyjamabroek, maar die had ik ook een nodig. Verder heb ik gelukkig geen warme vesten meer bij kunnen kopen. De winter was te kort.

Ze hebben ondertussen alweer een nieuwe actie en heb met de post alweer de aankondiging van een andere site gekregen waar ik wat items had zien staan. (Een sjaal en bijpassende handschoenen in mijn favoriete kleur. Heb ze al gepast en dan ga ik mijn winterjas waarschijnlijk met meer plezier dragen. Niet nodig, maar wel zo fijn om erbij te hebben. Verandert saai in een eigen stijl waarin ik mezelf prettig voel.)



Hema en C&A hebben nu ook wat vaker heel leuke jurken. Maar de Piet van de Hema is van een model waar ik iets teveel heup voor heb. Anders had ik die ook geprobeerd.



Ja, zo houd je nog wat over om incidenteel gedeeltelijk boven je stand te kopen en dan alleen als het echt mooi is.
Alle reacties Link kopieren
Mijn redenen om merk te kopen: kwaliteit is beter (weet ik uit ondervinding), mooier afgewerkt en pasvorm is beter. Staat gewoon mooier. Leg een h
Alle reacties Link kopieren
Ik koop eigenlijk nooit merkkleding. Voel me er niet thuis in.

Heb een jaar of 10 geleden wel eens wat gehad van Donaldson, voelde me er helemaal niet goed in. (weet niet of het nog bestaat)

En het bleef maar goed.. :(

Heb wel een jas van Desigual, maar dacht van de week al weer 'is dit niet too much voor mij'?

Ik geloof dat ik liever veel en goedkoop insla.

En zelf maken vind ik ook leuk.
quote:Pumps_italiaans schreef op 13 april 2012 @ 23:13:

Ik zie toevallig dat je gereageerd hebt.



Bij mij is het vooral in de sale kopen ontstaan nadat ik een paar keer kleding had hangen. Nog niet gedragen en al afgeprijsd. Dat is echt balen.

Ondertussen heb ik er kijk op gekregen welke kleding - voor mij tenminste - de meeste kans daarop heeft.

Verder weet ik ook wanneer ongeveer de speciale acties zijn. Vaak is het ook zo dat ik soms even moet wennen aan bepaalde stijlen. Heb een paar keer kleding gehad die pas na een paar jaar in de mode kwam.



Nou hier zijn er weinig van dat soort plaatsen waar ik zulke kleding kan vinden. Ik weet wel welke winkels af en toe wat goedkope restanten - ook heel prettig - heeft. Maar is leuk om zo een garderobe bij elkaar te krijgen zonder zo verschrikkelijk veel uit te moeten geven.



Een van de leggings is gedegradeerd tot pyjamabroek, maar die had ik ook een nodig. Verder heb ik gelukkig geen warme vesten meer bij kunnen kopen. De winter was te kort.

Ze hebben ondertussen alweer een nieuwe actie en heb met de post alweer de aankondiging van een andere site gekregen waar ik wat items had zien staan. (Een sjaal en bijpassende handschoenen in mijn favoriete kleur. Heb ze al gepast en dan ga ik mijn winterjas waarschijnlijk met meer plezier dragen. Niet nodig, maar wel zo fijn om erbij te hebben. Verandert saai in een eigen stijl waarin ik mezelf prettig voel.)



Hema en C&A hebben nu ook wat vaker heel leuke jurken. Maar de Piet van de Hema is van een model waar ik iets teveel heup voor heb. Anders had ik die ook geprobeerd.



Ja, zo houd je nog wat over om incidenteel gedeeltelijk boven je stand te kopen en dan alleen als het echt mooi is.



Ik kwoot je reactie even.Dat vind ik makkelijker anders moet ik de hele tijd bladeren.



Het is bij mij ook wel eens voorgekomen dat ik iets misschien 1 keer gedragen heb en er verder geen raad me wist.Dat gaat dan naar de Kringloop of een van de armere landen.Het ziet er altijd nog goed eruit en zo hebben de mensen toch fatsoenlijke kleding.Ja,zoals ik al

zei,in de sale kopen is gewoon ook superleuk.In juni ga ik weer voor 2

weken naar Denemarken.In Kopenhagen hebben ze veel'st te gekke tweedehandskledingwinkels waar ik afgelopen jaar ook wat kledingstukken heb gekocht.Het is een winkel geinspireerd door de jaren 40 t/m 80.Ik heb daar afgelopen jaar een jurk in jaren '50 stijl gehaald,een bloes uit die tijd,een rok uit die tijd en een jaren '80 broek.Dan was er een winkel met designkleding waar ik ook 5 afgeprijste kledingstukken heb gekocht.Dat wil ik dit jaar weer gaan doen.



Over kleding die niet altijd meteen in de mode is:Ik draag het toch altijd en of het nou mode is of niet en dan draag je toch weer iets dat

anderen niet dragen.Dat vind ik dan ook weer speciaal.Zou zonde zijn

als het in de kast bleef hangen daardoor tenzij ik het kledingstuk toch

niets vind voor mezelf.



In de herfst willen mijn vriend en ik eens naar de Outlet Roermond.Ben

je daar wel eens geweest?Ik nog nooit!



Heb een tegoedbon voor the Stone,maar daar wacht ik ff mee.Heb toch een paar maanden de tijd.Dat is een van mijn favoriete winkels en die hebben vaak ook acties.Maar ik koop niet voor iedere kortingsbon iets.De laatste 2 heb ik niet gebruikt en weggegooid anders wordt het toch wat teveel.



Bij de Hema heb ik de afgelopen maanden een leuk setje,rok met sjieke vest,een lange streepjesrok gekocht.Verder ook de Piet Mondriaanjurk in maat 40 en de rok ervan in maat 38.Heb het snel gepast over mijn legging in de winkel en zat lekker.Ben er heel blij mee.



Ja ik hou soms ook iets over of krijg een extra centje,een deel spaar ik en het andere gedeelte geef ik uit.
Ja, ik vind het altijd jammer als kleding die ik heb in de mode komt, want dan gaat iedereen er mee lopen. Dan moet het weer voldoen aan lengte, breedte en kleine details.

Ik had ooit een jas (best wel duur) en dat heeft 6 jaar geduurd voordat er goedkope versies van kwamen. Toen was ik er ook op uit gekeken. Nee, ik geef niet zoveel meer weg.

Mijn skipak nog wel, maar dat kwam omdat ik niet zo goed had nagedacht.... Ik geloof dat arme mensen daar niet zoveel aan hebben. Bij mij in de buurt is veel tweede hands, maar de prijzen zijn hoger dan in de sale. Misschien ga ik over een tijdej met een zus naar zo'n outlet waar ze 2e hands hebben. Roermond daar was ik nog nooit, maar geloof (weet niet zeker) dat het daar niet echt goedkoop is. Het is meer de kick van het winkelen.

Ik heb trouwens de afgelopen week heel veel oud met nieuw gecombineerd en dat stond best wel leuk.

Ik ben wel ooit in Duitsland geweest op een markt buiten en daar heb ik toen wel wat aparte kanten kleding gekocht. Maar dat is meestal tijdens een kerstvakantie en heb eigenlijk vooral vakanties gehad in de middle of nowhere. Waar het al moeilijk was om onderweg een broodje te kopen....
Alle reacties Link kopieren
Meestal koop ik merkkleding in de uitverkoop. Vooral omdat het betere kwaliteit is. Neem een paar schoenen... Bij de H&M voor 30 euro, als je een duurder paar neemt van tommy hilfiger bijvoorbeeld betaal je 100 euro denk ik. Maar die gaan wel een stuk langer mee! Die van H&M kan je na 2 maanden dragen weg gooien.
Pumps_italiaans schreef op 16 april 2012 @ 17:00:

Ja, ik vind het altijd jammer als kleding die ik heb in de mode komt, want dan gaat iedereen er mee lopen. Dan moet het weer voldoen aan lengte, breedte en kleine details.

Ik had ooit een jas (best wel duur) en dat heeft 6 jaar geduurd voordat er goedkope versies van kwamen. Toen was ik er ook op uit gekeken. Nee, ik geef niet zoveel meer weg.

Mijn skipak nog wel, maar dat kwam omdat ik niet zo goed had nagedacht.... Ik geloof dat arme mensen daar niet zoveel aan hebben. Bij mij in de buurt is veel tweede hands, maar de prijzen zijn hoger dan in de sale. Misschien ga ik over een tijdej met een zus naar zo'n outlet waar ze 2e hands hebben. Roermond daar was ik nog nooit, maar geloof (weet niet zeker) dat het daar niet echt goedkoop is. Het is meer de kick van het winkelen.

Ik heb trouwens de afgelopen week heel veel oud met nieuw gecombineerd en dat stond best wel leuk.

Ik ben wel ooit in Duitsland geweest op een markt buiten en daar heb ik toen wel wat aparte kanten kleding gekocht. Maar dat is meestal tijdens een kerstvakantie en heb eigenlijk vooral vakanties gehad in de middle of nowhere. Waar het al moeilijk was om onderweg een broodje te kopen.... :)




Kwam ik je toch ff tegen.Ga morgen naar Denemarken en zal daar

dan ook weer een hoop mooie dingen in de uitverkoop halen.De

afgelopen 2 maanden heb ik geen kleding gekocht en ook wat dingen weggedaan waarvan ik vond dat ze niet meer zo mooi waren.Ik weet niet in hoe verre Roermond af is geprijst.Ik ga maar eens op de website kijken.Als het dan toch slechts 20-30% is dan

kan ik evengoed naar de uitverkoop gaan.Een skipak heb ik niet

want skieen durf ik niet.Heb wel een hoop sportkleding en daar

nog eens wat t-shirts daarbij gedaan.



Ga jij nog de uitverkoop in?Hoe ziet kantenkleding er precies eruit?
Willekeurig voorbeelden van kleding met kant:

http://www.didiwebshop.nl/pictures/1/300x450/DS128031208_LaceyJeanTee_DenimBlue.jpg

Maar er zijn heel veel variaties.

http://www.didiwebshop.nl/pictures/1/300x450/DS128028207_BlueFrock_Blue.jpg



Ik wacht nog even met de uitverkoop. Heb nog teveel ongedragen kleding van die van de zomer 2011. Alleen voor heel erg mooi of koopjes ga ik zwichten. Er zijn wel een paar basic die ik moet aanvullen of vervangen. Zelfs een paar van 2010... Heb een paar sjaals gekocht en wat lingerie.



Veel plezier in DK. Toen ik er was heb ik niet gewinkeld, maar wel genoten van de rust en de natuur.
Pumps_italiaans,erg lief dat je altijd terugschrijft!Ff uit nieuwsgier,hoe kwam je op je nick?Bedankt voor het plaatsen

van de plaatjes,erg mooi!Ik moet ook nog eens erachterkomen

hoe dat moet.Ja,we zullen absoluut ook van de natuur genieten,

van de rust,naar musea gaan,vrienden en familie bezoeken en

winkelen.(Ben halve Deense,halve Duitse).Waar in Denemarken

ben jij geweest?



Ik spreek je weer.Mijn tas is al gepakt,jippie!
Hoewel mijn goede voornemen was om zo weinig mogelijk op dit forum te zitten toch even antwoord. (Het is de laatste tijd erg traag door de vele bewegende reclame en scripts die foutmeldingen geven. Het kost ook teveel tijd.)



Mijn nick is gekozen doordat ik vooral interesse heb voor kleding tips en schoenen. Heb een smalle voet en Italiaanse pumps hebben de grootste kans dat een beetje passen en ze waren in het verleden erg befaamd om hun mooie ontwerpen. Vooral de laarzen. Vandaar ook vaak het grapje over de laarsvorm van het land.

Ben lang geleden onderweg naar Noorwegen gestrand in Duitsland door auto-pech en zijn vervolgens Denemarken rond getrokken. Vooral het Oostelijk deel vond ik heel bijzonder met de keienstranden. De kant van de Noordzee vond ik erg veel op Nederland lijken en erg druk ook vanwege de zandstranden. We hadden de boot gemist. We zijn bij de toerist-bureaus (zo heten ze toen) wat folders gaan halen en toeristische bezienswaardigheden gaan bezoeken. Hebben nogal wat luchtkastelen (paar stenen in een weiland) en nagebouwde hutjes en heel veel campings gezien. Op dat moment was er ook een hittegolf en bijna alleen daklozen op straat.... Had wel het voordeel dat we ook van de kleinere plaatsen de bijzondere en kleurrijke bouwstijl hebben kunnen bekijken. Zelfs ooievaarsnest op een dak midden in een dorp gezien. Vakantie was net voorbij voor de Denen. Wel leuk dat er mannen zijn en hele gezinnen die even naar een strand rijden om in het water te springen. Vooral die man was leuk. Hij deed zijn maat-kostuum en dure schoenen uit en nam even een snelle duik. De zon was zijn handdoek. :-]

Na 1 dag Noordzeekust met bijna alleen maar surfers op een camping zijn we verder gereden naar Duitsland en vervolgens België. X-D Wel eerst even thuis de post bekeken.



Over hoe de plaatjes te plakken zijn al meerdere topics over. Als je via de zoekfunctie van dit forum zoekt op "plaatjes plakken" dan kom je vast wel eentje tegen.



Fijne vakantie.
Hoi Pumps_italiaans,Geraldine komt laat antwoorden, maar ze komt.



Ik had een fijne vakantie en de tweede is ook weer in aantocht.

Ik heb een hoop leuke spullen in de uitverkoop gehaald waaronder ook designkleding.Helaas gaat mijn favoriete winkel in Denemarken weg.Moet dan dus op zoek naar een andere winkel.Dat komt wel goed.Verder heb ik ook een paar tweedehands kledingstukken gekocht in Kopenhagen.Daar

hebben ze de gekste winkels.Heb ook een leuk sierradensetje

in Duitsland gekocht (zaten vlakbij de Duitse grens want daar

woont mijn moeder,in Denemarken).Verder ook dvd's en boeken

gekocht.



Bedankt voor je uitleg over je nick!Interessent te lezen wat je

mee hebt gemaakt in Denemarken,leuk!Ik kijk uit naar Beieren

in augustus.Dan gaan we natuurlijk wandelen,musea's bezoeken en natuurlijk ook winkelen.



2 weken geleden mijn pakket binnengehad met 1 shirt en 1

kanten jurkje (zoals in een van je plaatjes).Dan nog de

pareloorbellen.Heb nu ff niets nodig en veel dingen waren

koopjes.Daarom heb ik ook zoveel gekocht in Denemarken.
Alle reacties Link kopieren
Ik koop wat ik mooi vind. Vaak zijn dat wel merken, je ziet het er echt wel aan af. Maar ik kan ook heel goed iets van een tientje kopen als ik dat mooi vind. Voor een broek of mooi colbertje geef ik zo 200 euro uit, maar de echt dure merken kan ik niet betalen.



Voor de kinderen hetzelfde. Ik ben gek op merken als Bengh en geef zo 150 euro uit voor een jas, maar ze hebben ook shirtjes van Zeeman van 2 euro. Net wat ik mooi vind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven