Mode & Beauty alle pijlers

Met mijn handen in het (statisch)haar

01-12-2021 15:50 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nog iemand met vreselijk statisch haar momenteel?

Ik word er KNeTTERgek🤪 van.

Wie heeft voor mij de gouden tip?
Het zit helemaal snor!
Alle reacties Link kopieren
Valt gelukkig nog mee, maar dode punten bijwerken, geen synthetische kleding aan, goede crèmespoeling, luchtbevochtiger.

Soms kunnen je schoenen of bijvoorbeeld de stoel waar je op zit ook bijdragen aan het statisch maken van je haar.
Nee, alleen bij vorst
Alle reacties Link kopieren
Ik lees even mee.
Tot nu toe helpt niets.
Van alles geprobeerd van dure shampoo tot aan borstel speciaal tegen statisch haar,kleding in vriezer etc..

Ik kan op dit moment zelfs de kraan niet vast pakken zonder schok :O
Jaja weet het..maak soms taalfouten..hè maar ik ben ..ik !
Een punaise in je schoenzool steken, dan wordt de statische elektriciteit afgevoerd.


Ergens in het midden van de zool, waar het je voet niet raakt.
Droogshampoo sprayen, hoef maar een hele klein spraytje.
Alle reacties Link kopieren
Ja haha, hier precies zo…..er helpt niks. Idd goede conditioner, vaak een masker, houten borstel met echt haar aangeschaft… maar ik kom er niet van af
Ik*ben*ik schreef:
01-12-2021 15:59
Ik lees even mee.
Tot nu toe helpt niets.
Van alles geprobeerd van dure shampoo tot aan borstel speciaal tegen statisch haar,kleding in vriezer etc..

Ik kan op dit moment zelfs de kraan niet vast pakken zonder schok :O
Het zit helemaal snor!
Alle reacties Link kopieren
Houten kam. Vooral niet borstelen. Niet met echt haar, niet met synthetisch haar, niet met rubberen ‘tanden’ gewoon helemaal niet borstelen.

Op de houten kam een beetje hairspray of de al genoemde droogshampoo sprayen en dan pas kammen.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Af en toe met natte handen door je haar strijken.
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel voor de tips!
Houten kam ga ik proberen. Beetje droogshampoo sprayen kan ik ook proberen.
Het zit helemaal snor!
Alle reacties Link kopieren
Klein beetje haarlak op je kam
Alle reacties Link kopieren
Na het haarwassen een klein beetje kokosvet in je haar.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik las laatst ergens dat het te maken kan hebben met glycerine in je haar producten.
Maar of dat echt zo is, zou ik niet weten. Het was iets wat ik vluchtig las
Alle reacties Link kopieren
Minder vaak je haar wassen, en als je je haar wast slechts met shampoo zonder sulfaten en parabenen. Ow ja, en vooral geen synthetische mutsen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Hier heb ik ook altijd last van. Het helpt niet dat de luchtvochtigheid minimaal is in mijn huis. Wat helpt is een goed hydraterende shampoo en/of conditioner, iets van product in mijn haar na het douchen, bijvoorbeeld leave in conditioner (ik gebruik ook krullencrème want golvend haar) en dan inderdaad niet meer kammen of borstelen. Als ik ‘s ochtends per ongeluk wakker word met poedelhaar, of het later in de dag weer statisch wordt dan verdeel ik er soms een beetje (verdunde) extra leave-in doorheen. En niet met droge handen door je haar heen gaan, alleen als je ze goed hebt ingesmeerd.
Alle reacties Link kopieren
Drogerdoekjes, echt geen grap! Ik neem er twee en ga dan langs de plukken van mijn haar, dat is vrij lang dus dat gaat makkelijk.

En ik heb nu ook sinds kort leave in conditioner van het merk Yari, die is ook geweldig
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dit jaar en vorig jaar helemaal geen last meer.
Ik gebruik:
Osis hairbody spray
Garnier loving blends herstellend masker.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
dat komt door droge lucht in ruimtes, dus meer luchten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb eigenlijk alles wel geprobeerd wat hier voorbij komt maar nog niet de houten kam,gebruik altijd een plastic grove voor kroeshaar.

*Gaat nu Googlen op houten kam * :thumbsup:
Jaja weet het..maak soms taalfouten..hè maar ik ben ..ik !
Alle reacties Link kopieren
https://images.app.goo.gl/Pkbzwnb3eQnB2yUU8

Dit werkt voor mij. Liefst in nog handdoekdroog haar. Echt maar klein beetje gebruiken anders krijg je vet haar.
Alle reacties Link kopieren
daenerys79 schreef:
01-12-2021 18:18
Drogerdoekjes, echt geen grap! Ik neem er twee en ga dan langs de plukken van mijn haar, dat is vrij lang dus dat gaat makkelijk.

En ik heb nu ook sinds kort leave in conditioner van het merk Yari, die is ook geweldig
Drogerdoekjes is echt een goede tip!
Ik duw de pinnetjes van mijn borstel erdoorheen zodat ik mijn haar kan borstelen zonder dat het direct recht overeind staat
Alle reacties Link kopieren
Drogerdoekjes, interessant! Ga ik proberen😊. Bedankt voor de tip.
Het zit helemaal snor!
Alle reacties Link kopieren
Sinds ik shampoo zonder sulfaten gebruik is mijn haar nauwelijks nog statisch.
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, praat me er niet van. Gek werd ik ( het hele jaar door eigenlijk ) van dat statische haar en die constante schokken.
Tot ik hier op het forum de tip kreeg zo'n microvezel handdoek te kopen en daar mijn haar mee te drogen. Ik heb er een van het Kruidvat, eigen merk, die uitloopt in zo'n punt met een knoop zodat ik hem na het douchen als tulband om mijn hoofd kan doen. Dat laat ik zo een uur of wat zitten en dan droog ik mijn haar met ermee af. Sindsdien nooit meer een schok gehad. Ik gebruikte al shampoo zonder rommel maar dat hielp hier niks. De handdoek is het enige dat echt geholpen heeft. Ben er zo blij mee.
Al gruwel ik van dat stofje op mijn handen, brrr. Sowieso heb ik een hekel aan microvezel in alle vormen en maten.
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven