Mode & Beauty alle pijlers

Mijn gezicht is een woestijn!

10-01-2021 14:31 63 berichten
Oke rare titel, maar dat is wat ik nu denk als ik in een spiegel kijk bij daglicht.

Ik maak me op in de badkamer (zonder daglicht) en daar ziet het er prima uit. Net keek ik naar mezelf in een spiegeltje bij het raam, en dan ben ik op zijn zachtst gezegd niet erg happy met het resultaat.

Ik gebruik een dagcrème, een (hydraterende) primer en breng mijn foundation aan met een beautyblender, maar de make up lijkt op mijn gezicht te liggen als een soort droge woestijn met porieën en rimpels e.d. Nu heb ik wel een droge huid van mezelf met wat oneffenheden (niet echt pukkels en puistjes, maar niet echt glad en egaal zeg maar).

Had net allemaal nieuwe make up-spulletjes gekocht maar op deze manier heb ik er niet zoveel zin meer in als het resultaat toch niet mooi is.

Ligt dit nou aan mijn droge huid? Aan de soort make-up die ik gebruik? Of komt het gewoon omdat ik geen 20 meer ben (ben 32)? Of ben ik teveel gewend aan fotoshop-gezichten?
Herkenbaar voor iemand?
Bedankt voor de tips tot zover! Lastige met dit soort onderwerpen is dat iedereen natuurlijk zijn eigen aanraders heeft, van duur tot juist goedkoop.

Ik zag dat Holland & Barrett de arganolie met 70% korting had, dus dat heb ik sowieso besteld om eens te proberen. Denk dat mijn huid toch nog wel wat extra hydratatie kan gebruiken naast de Nivea crèmes die ik gebruik.
Qua make-up ben ik nu wel even voorzien, net weer nieuwe gekocht, dus dat laat ik maar even zo.
Alle reacties Link kopieren
The ordinary en the inkey list zijn toppers voor als je een goed hyaluronzuur serum wil proberen. Kost maar een paar euro.
Daar moet wel nog een crème overheen, het is, zeker voor een droge huid, geen product wat je op zichzelf staand kan gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
10-01-2021 14:55
Als je 200 ie. vitamine E gaat slikken knapt je huid binnen een week op.

Drink ook een paar glazen water dagelijks.


Dit moet van binnenuit gedaan worden, van alles erop smeren werkt voor geen meter.
Gewoon te koop bij een drogist neem ik aan? Lees even mee. Heb het idee dat winters mijn huid extra droog is ivm de verwarming, luchtvochtigheid etc.
Maar water drinken helpt wel.
Vit E ken ik niet in dit kader
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik zelf geen foundation, dus ik weet niet wat daarin het handigst is..
Maar tegen mijn droge huid met af en toe onzuiverheden kreeg ik de tip om een routine te creëren en niet te vaak te wisselen van producten.
Ik gebruik nu dagelijks een milde toner, dagcrème, en een keer per week een masker of schrubje (liefst Lush of Nivea)
Misschien is dit een optie voor onder je dagcreme: https://theordinary.deciem.com/product/ ... ml?redir=1
Ze verkopen het merk ook o.a. bij Douglas, Bijenkorf, Asos etc. Zelfs bol.com maar die vragen er veel te veel voor.
Alle reacties Link kopieren
Mikiniki schreef:
10-01-2021 15:45
Gewoon te koop bij een drogist neem ik aan? Lees even mee. Heb het idee dat winters mijn huid extra droog is ivm de verwarming, luchtvochtigheid etc.
Maar water drinken helpt wel.
Vit E ken ik niet in dit kader
Gewoon lekker minimaal een keer per week een vette vis op het menu werkt minstens zo goed.
Alle reacties Link kopieren
cemile schreef:
10-01-2021 15:18
Probeer voor de nacht arganolie.Lekker insmeren en de hele nacht laten inwerken.
Voor een droge huid is dit goed.Ik doe dit elke avond.
Dat ja, een paar druppels olie doet veel voor je huid.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Bij mij werkt ook een humidifier of bakjes water op de verwarming zetten als ik een droge huid in de winter heb.
anoniem_401502 wijzigde dit bericht op 10-01-2021 15:54
1.82% gewijzigd
Dubbel
Alle reacties Link kopieren
Nog een tip vergeten:

Je huid wordt gladder door het gebruik van een exfoliant. Dat doet hetzelfde als een scrub, dus overtollige dode huidcellen verwijderen, maar dan milder. Een schrub is voor de droge huid niet aan te raden. Een exfoliant is meestal in gel- of lotion vorm, breng je 's avonds met je vingers op. Daar gaat je gewone nachtcrème en/of olie overheen.
Rustig opbouwen, en vervolgens een keer of vier, vijf per week gebruiken.

Een paar hele goede voor de droge huid zijn melkzuur (lactic acid) en glycolzuur

Goede producten voor een goede prijs met deze zuren zijn:

https://www.beautybay.com/p/the-ordinar ... npEALw_wcB

https://www.boozyshop.nl/the-inkey-list ... fXEALw_wcB

https://www.douglas.nl/Verzorging-Gezic ... 78154.html

Dit soort AHA-zuren zijn heel heilzaam voor een droge huid, maar vooral het exfolierende effect zorgt voor een veel gladdere huid.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad een hyaluronzuur serum aanschaffen. Jufjoke gaf al tips om eens te kijken bij The Ordinary en Inkey list.
Olie aanbrengen na je moisturizer 's avonds.

Daarnaast ook de huid exfolieren zodat niet de dode huidcellen op de huid blijven plakken. Ook dit kun je van The Ordinary en Inkey List aanschaffen. Daarnaast natuurlijk ook veel water drinken. Minstens 10 glazen per dag. Door de verwarming droogt je huid in de winter heel snel uit.
Jufjoke schreef:
10-01-2021 15:57
Nog een tip vergeten:

Je huid wordt gladder door het gebruik van een exfoliant. Dat doet hetzelfde als een scrub, dus overtollige dode huidcellen verwijderen, maar dan milder. Een schrub is voor de droge huid niet aan te raden. Een exfoliant is meestal in gel- of lotion vorm, breng je 's avonds met je vingers op. Daar gaat je gewone nachtcrème en/of olie overheen.
Rustig opbouwen, en vervolgens een keer of vier, vijf per week gebruiken.

Een paar hele goede voor de droge huid zijn melkzuur (lactic acid) en glycolzuur

Goede producten voor een goede prijs met deze zuren zijn:

https://www.beautybay.com/p/the-ordinar ... npEALw_wcB

https://www.boozyshop.nl/the-inkey-list ... fXEALw_wcB

https://www.douglas.nl/Verzorging-Gezic ... 78154.html

Dit soort AHA-zuren zijn heel heilzaam voor een droge huid, maar vooral het exfolierende effect zorgt voor een veel gladdere huid.
Dit gebruik ik ook. Ik gebruik die van de eerste link, de lactic acid 5% eens in de week en m’n huid ziet er een stuk egaler en minder dof uit.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil overigens geen party pooper zijn, maar het is achterhaald dat het drinken van veel water van invloed is op de hoeveelheid water in je huid of op het vermogen van de huid om water vast te houden.
Dus helaas, veel water drinken is wel degelijk goed voor je, maar je droge huid zal er niet van opknappen.
Bakje water op de verwarming zetten helpt wél, omdat je huid het vocht vanuit de lucht kan opnemen. Een hyaluronzuur serum helpt daar enorm bij, omdat hyaluronzuur water uit de lucht aantrekt (mits de lucht wel vochtig genoeg is). Echter, zonder een moisturizer eroverheen om het aangetrokken vocht vast te houden, heeft het weinig zin.
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
10-01-2021 16:05
Ik wil overigens geen party pooper zijn, maar het is achterhaald dat het drinken van veel water van invloed is op de hoeveelheid water in je huid of op het vermogen van de huid om water vast te houden.
Dus helaas, veel water drinken is wel degelijk goed voor je, maar je droge huid zal er niet van opknappen.
Bakje water op de verwarming zetten helpt wél, omdat je huid het vocht vanuit de lucht kan opnemen. Een hyaluronzuur serum helpt daar enorm bij, omdat hyaluronzuur water uit de lucht aantrekt (mits de lucht wel vochtig genoeg is). Echter, zonder een moisturizer eroverheen om het aangetrokken vocht vast te houden, heeft het weinig zin.
Ik merk 's ochtends wel degelijk verschil als ik wakker word met trekkerige huid en ik drink een paar glazen water.
Alle reacties Link kopieren
meisje22 schreef:
10-01-2021 16:07
Ik merk 's ochtends wel degelijk verschil als ik wakker word met trekkerige huid en ik drink een paar glazen water.
Placebo effect. Dat water gaat naar je maag en niet naar je huid. Sorry....
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
10-01-2021 16:08
Placebo effect. Dat water gaat naar je maag en niet naar je huid. Sorry....
Hoef je geen sorry voor te zeggen hoor. Ik drink nog steeds die glazen water liever wel dan niet.
Alle reacties Link kopieren
Zijn er trouwens nog echt mensen die geen bakjes water aan hun radiatoren hebben hangen voor de luchtvochtigheid in huis? Is echt het eerste wat ik doe als de verwarming aan gaat in huis. Ik merk het ook meteen als ze leeg zijn. Niet alleen aan mijn huid maar ook aan mijn keel bijvoorbeeld.
meisje22 wijzigde dit bericht op 10-01-2021 16:21
0.34% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
meisje22 schreef:
10-01-2021 16:10
Hoef je geen sorry voor te zeggen hoor. Ik drink nog steeds die glazen water liever wel dan niet.
Zeker doen. Veel water drinken is wel degelijk goed voor je.
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
10-01-2021 16:17
Zeker doen. Veel water drinken is wel degelijk goed voor je.
Dat weet ik.
Ik heb inmiddels ook hyaluronzuur van The Inkey List besteld. Ben benieuwd!
MidgetBraasland schreef:
10-01-2021 14:49
Doet dat niet zeer ?
Ha ha, lekker laat, maar :proud:
Jufjoke schreef:
10-01-2021 15:57
Nog een tip vergeten:

Je huid wordt gladder door het gebruik van een exfoliant. Dat doet hetzelfde als een scrub, dus overtollige dode huidcellen verwijderen, maar dan milder. Een schrub is voor de droge huid niet aan te raden. Een exfoliant is meestal in gel- of lotion vorm, breng je 's avonds met je vingers op. Daar gaat je gewone nachtcrème en/of olie overheen.
Rustig opbouwen, en vervolgens een keer of vier, vijf per week gebruiken.

Een paar hele goede voor de droge huid zijn melkzuur (lactic acid) en glycolzuur

Goede producten voor een goede prijs met deze zuren zijn:

https://www.beautybay.com/p/the-ordinar ... npEALw_wcB

https://www.boozyshop.nl/the-inkey-list ... fXEALw_wcB

https://www.douglas.nl/Verzorging-Gezic ... 78154.html

Dit soort AHA-zuren zijn heel heilzaam voor een droge huid, maar vooral het exfolierende effect zorgt voor een veel gladdere huid.

Dankje, ik heb die van de bovenste link besteld.

Heb nu dus arganolie, hyaluronzuur en die exfoliant. Wat is de beste routine om die producten te gebruiken? Ik wil uiteraard niet overdrijven dat mijn huid straks alsnog allerlei rare reacties heeft.
Alle reacties Link kopieren
Ano11niem schreef:
11-01-2021 11:02
Dankje, ik heb die van de bovenste link besteld.

Heb nu dus arganolie, hyaluronzuur en die exfoliant. Wat is de beste routine om die producten te gebruiken? Ik wil uiteraard niet overdrijven dat mijn huid straks alsnog allerlei rare reacties heeft.
Ochtend: hyaluronzuur, dagcrème, spf. (Of dagcrème mét spf)

Avond: na het reinigen: exfoliant, eventueel weer hyaluronzuur, nachtcrème, arganolie.
Jufjoke schreef:
11-01-2021 11:55
Ochtend: hyaluronzuur, dagcrème, spf. (Of dagcrème mét spf)

Avond: na het reinigen: exfoliant, eventueel weer hyaluronzuur, nachtcrème, arganolie.
Bedankt!

Ik hoop dat het wat gaat doen voor mijn huid en dat het er dan met make-up ook beter uit gaat zien.
Alle reacties Link kopieren
Voor de meeste mensen heel logisch, maar niet voor iedereen: maak je je beautyblender wel nat voor gebruik?
Een collega deed dat nooit, waardoor zij dus ook altijd zo'n zichtbare laag op haar gezicht had. Daarna werd het veel beter.
...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven