Mode & Beauty alle pijlers

Nette kleding voor bedrijfsgala vrouw?

08-11-2018 20:53 78 berichten
Alle reacties Link kopieren
Momenteel ben ik stagiair bij een bedrijf dat o.a. honden- en kattenvoer maakt. Nu is er maandag een conferentie waar ik graag heen wilde en het bedrijf had nog een ticket over, superleuk!

Maar ik zit een beetje met de dresscode. Overdag zijn er lezingen, maar in de avond is het een award gala: https://dutchpetconference.nl/

Nu ben ik een beetje een tomboy omdat jeans, met een trui en sneakers gewoon lekker zitten. Natuurlijk is dat voor zo'n gala niet gepast. Mijn begeleider zei vandaag nog, wij gaan in smoking dus kleed je wel een beetje netjes. De enige jurk die ik heb is deze: https://www.large.nl/p/ladies-rib-dress ... tion=false

Als ik dit aankleed met een panty, leuke ketting en pumps, ben ik dan netjes genoeg? Ik heb niet het budget om een galajurk aan te schaffen en ik wil ook niet overdressed zijn of me kleden zoals ik totaal niet ben. Het gaat me er meer om dat het niet super opvalt, wat ik in een trui en sneakers wel zou doen, haha.
Alle reacties Link kopieren
Neemt iedereen dan extra galakleding mee om zich om te kleden voor de avond? Ik kan het me niet voorstellen.
Tessa44- schreef:
09-11-2018 13:49
Misschien is deze foto van overdag, en hebben ze andere kleding aangehad op het feest in de avond. Als mijn baas in een smoking gaat zou ik niet in een grijs gebreid truijurkje ernaast gaan staan, dat is echt underdressed. Als de jurk zwart was, zou ik er alweer anders over denken.... dan kun je met pimpen een heleboel opleuken, overigens kost dat ook geld, de stad hangt vol met kerstkleding voor hele schappelijke prijzen.
Denk niet dat dit overdag was. Ik ben naar veel gala’s geweest en het hangt echt van de sector af in hoeverre mensen zich aan de dresscode houden. Als je al dagelijks in pak loopt, voelt het niet feestelijk om datzelfde pak ook weer naar een feest aan te doen. Maar als je nooit in pak loopt wel. In de advocatuur is zo’n dresscode strenger dan in de IT-wereld. En ik kan me zo voorstellen dat de diervoedingsindustrie ook niet zo precies is met gala’s.
Alle reacties Link kopieren
De H&M of de Zara heeft vaak wel nette jurken. En ook helemaal niet duur.
Nitflex schreef:
09-11-2018 14:31
Denk niet dat dit overdag was. Ik ben naar veel gala’s geweest en het hangt echt van de sector af in hoeverre mensen zich aan de dresscode houden. Als je al dagelijks in pak loopt, voelt het niet feestelijk om datzelfde pak ook weer naar een feest aan te doen. Maar als je nooit in pak loopt wel. In de advocatuur is zo’n dresscode strenger dan in de IT-wereld. En ik kan me zo voorstellen dat de diervoedingsindustrie ook niet zo precies is met gala’s.
Er is een conferentie en een award gedeelte in de avond, kijk maar op de link. er zullen mensen naar het daggedeelte gaan en andere naar avond gedeelte. Als mijn baas in smoking gaat, durf ik te wedden dat áls hij ook naar de conferentie gaat, hij dán iets anders aan heeft. Ze gaan iig naar het gala of TO ook overdag gaat weet ik niet, maar als ík naar beide zou gaan zou ík me zeker omkleden.
Alle reacties Link kopieren
vivapimpelmees schreef:
08-11-2018 21:02
Dus niet hè. In deze kleding slaat ze de plank volledig mis.
Echt niet. Mooi, strak.....
Tessa44- schreef:
09-11-2018 19:34
Er is een conferentie en een award gedeelte in de avond, kijk maar op de link. er zullen mensen naar het daggedeelte gaan en andere naar avond gedeelte. Als mijn baas in smoking gaat, durf ik te wedden dat áls hij ook naar de conferentie gaat, hij dán iets anders aan heeft. Ze gaan iig naar het gala of TO ook overdag gaat weet ik niet, maar als ík naar beide zou gaan zou ík me zeker omkleden.
Nou, de foto van de mensen die een award hebben gewonnen is ook bepaald geen gala. Neem aan dat de awards ‘s avonds zijn uitgereikt.
Alle reacties Link kopieren
als je je zou aanpassen aan die smokings dan zou dat dus betekenen een lange jurk met schoenen en iets wat glittert
ik denk dat jullie dan allemaal overdressed zijn, maar dat dat bij die mannen veel minder op gaan vallen dan bij jou
en dan loop je daar dubbel ongemakkelijk want in een jurk die je nooit draagt en ook nog eens te sjiek gekleed voor de gelegenheid

ik zou voor een leuke cocktailjurk gaan, of voor een pantsuit of een mooie jumpsuit..dat laatste past wellicht beter bij je?
een gebreide jurk vind ik wel echt underdressed

bij de h&m of de zara kun je wel leuk slagen hoor.
Nitflex schreef:
09-11-2018 20:25
Nou, de foto van de mensen die een award hebben gewonnen is ook bepaald geen gala. Neem aan dat de awards ‘s avonds zijn uitgereikt.
Zo te zien is de dresscode black tie. Dat is voor de dames lange jurk of cocktail.

[edit]Tips: https://www.dresscode.nl/dresscodes/black-tie/
Alle reacties Link kopieren
Nou vandaag Zwolle in geweest. De winkels die ik in m'n hoofd had vielen toch tegen, H&M, Zara, WE, C&A, Vero Moda; het had allemaal of weinig keuze en gewoon niet wat ik zocht. Als laatste redmiddel naar de Expresso gegaan, waar ik heel vriendelijk werd geholpen!

Het is deze jurk geworden, met zwarte pumps eronder, moet nog even kijken naar de sieraden die ik heb. Helaas wat buiten budget, maar m'n ouders zijn zo aardig om een deel te sponsoren: https://www.expresso.nl/collectie/jurke ... zwart.html

Ik vind hem zelf erg leuk, stoer jurkje, niet te opvallend maar oogt ook niet goedkoop en slobberig. Bedankt voor jullie hulp in ieder geval!
Alle reacties Link kopieren
Oh en de jurk heeft zakken, hoe cool is dat. ;)
Alle reacties Link kopieren
Prima hoor, dit jurkje heb je altijd wat aan! Veel plezier :)
if we all light up, we can scare away the dark...
Tof jurkje! En professioneel van je, dat je ondanks dat het niet je eigen stijl is qua kleding, je je toch aanpast!
Alle reacties Link kopieren
Heel leuk jurkje. Denk dat je het veel en graag draagt .👍
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
leuk jurkje! kan je vervolgens nog jaren voor allerlei gelegenheden uit de kast trekken, deze kan je op heel veel manieren dragen
leuk!
Prima jurk, ga je vaker plezier van hebben.
Alle reacties Link kopieren
Leuke jurk, die kan je vast nog vaak aan.
Heel goed geslaagd! En lief van je ouders om mee te helpen.
Super leuke jurk, veel plezier maandag!
Alle reacties Link kopieren
Leuk jurkje, kan je voor veel gelegenheden aan.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Leuk jurkje, en met 100D panty en DocMartens eronder kan je hem ook goed casual dragen.
Alle reacties Link kopieren
Super vondst TO.
Veel plezier.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel allemaal!

Ik heb een gave avond gehad en de jurk was precies goed. Kreeg leuke complimenten van mijn collega's. Ik zag een mix van lange galajurken, jurken tot op de knie zoals die van mij en een paar vrouwen die een gebreide jurk aanhadden zoals ik eerst linkte en dat kon inderdaad echt niet, haha.
De link van het nieuwe jurkje doet het helaas niet bij mij maar goed om te lezen dat het goed is gegaan! Zelf had ik waarschijnlijk wel het jurkje uit je beginpost aangedaan :O blijkbaar heb ik niet zo veel verstand van dresscodes.
Alle reacties Link kopieren
Lizzy75 schreef:
09-11-2018 13:33
Afbeelding

Ik zie iemand met een spijkerbroek, iemand met een spijkerjasje, mannen met een trui of pak. Maar echt niemand in smoking of een lange jurk.
Jouw jurk past volgens mij echt prima in dit gezelschap.
Daar gaat het helemaal niet om. De begeleider van TO gaat in smoking en verzoekt haar om iets 'bijpassend' te dragen. Dus wel richting gala.

Ah mosterd.
Goede keuze TO en wat fijn dat je je op je gemak voelde tijdens het gala!
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat je t komt vertellen TO.
Ik word blij van een topic als dit.
Been there, done that, got the T-shirt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven