Mode & Beauty alle pijlers

Nette, niet truttige zomerschoenen

15-03-2019 20:33 148 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik begin over een paar weken met een nieuwe functie (semi-overheid). Een stap omhoog in de organisatie, functie waarbij ik met externen te maken ga krijgen. Mijn directe collega's zijn een stuk ouder (zo'n 30 jaar...) en van hen kan ik de kledingstijl niet echt afkijken.

Aangezien ik de afgelopen 2,5 jaar bijna onafgebroken zwanger ben geweest ( :mrgreen: ) heb ik eigenlijk geen goede kleding en basics meer en ben ik nu een compleet nieuwe garderobe aan het aanschaffen voor mijn nieuwe baan. Ik ben slank, draag het liefst jurkjes, een beetje stoer/sportief maar wel netjes. Die stijl past ook wel bij mijn nieuwe functie vind ik, maar ik weet echt niet welke schoenen daar nou bij passen! Ik vind sneakers heel leuk, maar vind niet dat ik op sneakers naar mn werk kan. Ik verval al snel in wat truttige enkellaarsjes met een hakje of pumps.

Wie o wie laat me het licht zien of wil meedenken?
lonkaa wijzigde dit bericht op 15-03-2019 21:24
2.05% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Lonkaa schreef:
15-03-2019 21:21
Misschien is 'representatief' niet het goede woord, aan jullie reacties te lezen. Het is geen advocatenkantoor ofzo. Ik mag gewoon m'n eigen kleren aan en mn eigen stijl houden. Maar die ben ik dus even aan het herontdekken ;-)
Omschrijf je stijl eens dan?
Is wat makkelijker meedenken.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dit soort zomerschoenen leuk onder een jurkje. Maar ja, ik ben ook nogal van de enkellaarsjes en waarschijnlijk qua leeftijd dichter bij je collega's dan bij jou. Dus misschien vind je dit juist heel tuttig allemaal?

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Alle reacties Link kopieren
COtweepuntnul schreef:
15-03-2019 21:27
Nee, zakelijk draag je wat past bij de bedrijfscultuur.
Ik ken geen enkele bedrijfscultuur waarin blote voeten en blote bloesjes echt gewaardeerd worden. Ja vrouwen zélf denken vaak dat ze overal wel mee kunnen wegkomen en inderdaad wordt er dan vanuit de leiding zelden commentaar op gegeven, maar als je mannelijke collega's wel netjes in een lange broek en overhemd of polo rondlopen, met dichte schoenen, dan is er geen enkele noodzaak om te denken dat jij op teenslippers of blote sandaaltjes en een hemdje met spaghettibandjes gekleed genoeg bent.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
COtweepuntnul schreef:
15-03-2019 21:27
Nee, zakelijk draag je wat past bij de bedrijfscultuur.
Thanks. Als ik in een mantelpakje op m'n werk kom sturen ze me terug denk ik. En er is een middenweg tussen blote schouders met slippers en mantelpak. En die zoek ik nu :-)
Alle reacties Link kopieren
Oh ja als laatste, enkellaarsjes met tunieken of slecht zittende jurkjes of de hollandsche “hippe” veterschoenen of nette gympen is naar mijn mening ook zo vreselijk.. vaak dan in combi met chino broeken in allerlei kleuren met slecht zittende hesjes/bloesjes enzo...vreselijk
pejeka schreef:
15-03-2019 21:31
Ik ken geen enkele bedrijfscultuur waarin blote voeten en blote bloesjes echt gewaardeerd worden. Ja vrouwen zélf denken vaak dat ze overal wel mee kunnen wegkomen en inderdaad wordt er dan vanuit de leiding zelden commentaar op gegeven, maar als je mannelijke collega's wel netjes in een lange broek en overhemd of polo rondlopen, met dichte schoenen, dan is er geen enkele noodzaak om te denken dat jij op teenslippers of blote sandaaltjes en een hemdje met spaghettibandjes gekleed genoeg bent.
Dat zegt toch niemand? Je trekt het weer vreselijk in het absurde.

En er zijn heus kantoren waar mannen met sandalen lopen hoor. Of in korte broek.
Alle reacties Link kopieren
Representatief is echt zakelijke kleding als je het over werk hebt. Denk dat je meer zoekt naar net-casual?
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding

Teighaaaa
Waren mijn tanden maar zo wit als mijn benen
Alle reacties Link kopieren
Chickeletta schreef:
15-03-2019 21:28
Omschrijf je stijl eens dan?
Is wat makkelijker meedenken.
Sportief, stoer, tikje retro, kleurrijk.
Alle reacties Link kopieren
COtweepuntnul schreef:
15-03-2019 21:35
Dat zegt toch niemand? Je trekt het weer vreselijk in het absurde.

En er zijn heus kantoren waar mannen met sandalen lopen hoor. Of in korte broek.
Nou, heel simpel dan. Lopen je collega's rond in korte broeken en met mouwloze hemdjes (mannen en vrouwen) en blote voeten in sandalen, schaam je dan vooral niet het voorbeeld te volgen.

Zo niet, zoek dan iets stijlvollers.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Haantje79 schreef:
15-03-2019 21:36
Afbeelding

Teighaaaa
My god, wat vreselijk :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
COtweepuntnul schreef:
15-03-2019 21:35
Dat zegt toch niemand? Je trekt het weer vreselijk in het absurde.

En er zijn heus kantoren waar mannen met sandalen lopen hoor. Of in korte broek.
Inderdaad. Gelukkig wel. Ook in de grote steden (voor we dat gehakketak over boers of stads weer krijgen), weet ik uit eigen ervaring.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Alle reacties Link kopieren
Vrolijkezomer schreef:
15-03-2019 21:36
Representatief is echt zakelijke kleding als je het over werk hebt. Denk dat je meer zoekt naar net-casual?
Ik heb het uit m'n OP gehaald :-) Ik denk ook dat ik meer zoek naar net-casual...
Alle reacties Link kopieren
Vrolijkezomer schreef:
15-03-2019 21:35
Oh ja als laatste, enkellaarsjes met tunieken of slecht zittende jurkjes of de hollandsche “hippe” veterschoenen of nette gympen is naar mijn mening ook zo vreselijk.. vaak dan in combi met chino broeken in allerlei kleuren met slecht zittende hesjes/bloesjes enzo...vreselijk
Eens!!!
Nouschi schreef:
15-03-2019 21:01
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Die zijn mooi zeg!
Dana schreef:
15-03-2019 21:38
Inderdaad. Gelukkig wel. Ook in de grote steden (voor we dat gehakketak over boers of stads weer krijgen), weet ik uit eigen ervaring.
Haha ja dat weet ik wel zeker, ik werk in de randstad. Brr. Genoeg korte broeken, fleecetruien, sandalen, leggings met luipaardprint en "is het je riem of je rokje" gezien.
Ik houd er zelf niet van, maar ieder zn ding dan maar.
Alle reacties Link kopieren
[quote=
My god, wat vreselijk :mrgreen:
[/quote]

Haha ik vind ze leuk :puh:
Waren mijn tanden maar zo wit als mijn benen
Alle reacties Link kopieren
Lonkaa schreef:
15-03-2019 21:41
Eens!!!
Oh dan hoef ik niet meer te posten waarschijnlijk, want I love that. ;-D
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
pejeka schreef:
15-03-2019 21:37
Nou, heel simpel dan. Lopen je collega's rond in korte broeken en met mouwloze hemdjes (mannen en vrouwen) en blote voeten in sandalen, schaam je dan vooral niet het voorbeeld te volgen.

Zo niet, zoek dan iets stijlvollers.
He he, je snapt het.
Alle reacties Link kopieren
Ja, kijk dan eens naar Scandinavische merken. Hebben vaak hippe (semi-sportieve) jurkjes, effen en mooie prints, goed te combineren met allerlei soorten schoenen. Als het dan echt moet, de nettere gymp, leuke langere laarzen (geen enkel)et plateauzolen van suède oid. Denk dat dit je meer zal aanstaan.
Haantje79 schreef:
15-03-2019 21:42

Haha ik vind ze leuk :puh:
Ik zal bewonderend naar je kijken als ik je tegenkom ;-D
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding
Waren mijn tanden maar zo wit als mijn benen
Tip trouwens, niet per se qua schoenen: de stylist van Zalando (www.zalon.nl). Die van mij heeft mijn halve kledingkast bedacht. Heerlijk.
Alle reacties Link kopieren
Espadrilles? Ballerina’s? Pumps zijn meteen zo truttig en zo niet dan lopen ze vast verschrikkelijk.
Alle reacties Link kopieren
Vrolijkezomer schreef:
15-03-2019 21:16
Mooi hip goed getailleerd maatkostuum met broek (betaalbaar bij Zara/Mango), donkerblauw/ zwart/ linnen / met mooie witte blouse eronder met Mocassin achtige schoenen. Tip: merk Dune (Bijenkorf). Pumps met lagere hakjes van suède in frisse kleur eronder. Zakelijk, gekleed en altijd erg mooi in combi met bovengenoemde kleding. Of mooie kokerrok (tegenwoordig heel veel te vinden in dessins en effen kleuren) met getailleerd bloesje of truitje met driekwart mouwtjes, ook mooi met lage pumps. Succes met je nieuwe baan!
Een maatkostuum bij de Zara? Zara verkoopt massaproductie, geen maatpakken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven