Mode & Beauty alle pijlers

Nette, niet truttige zomerschoenen

15-03-2019 20:33 148 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik begin over een paar weken met een nieuwe functie (semi-overheid). Een stap omhoog in de organisatie, functie waarbij ik met externen te maken ga krijgen. Mijn directe collega's zijn een stuk ouder (zo'n 30 jaar...) en van hen kan ik de kledingstijl niet echt afkijken.

Aangezien ik de afgelopen 2,5 jaar bijna onafgebroken zwanger ben geweest ( :mrgreen: ) heb ik eigenlijk geen goede kleding en basics meer en ben ik nu een compleet nieuwe garderobe aan het aanschaffen voor mijn nieuwe baan. Ik ben slank, draag het liefst jurkjes, een beetje stoer/sportief maar wel netjes. Die stijl past ook wel bij mijn nieuwe functie vind ik, maar ik weet echt niet welke schoenen daar nou bij passen! Ik vind sneakers heel leuk, maar vind niet dat ik op sneakers naar mn werk kan. Ik verval al snel in wat truttige enkellaarsjes met een hakje of pumps.

Wie o wie laat me het licht zien of wil meedenken?
lonkaa wijzigde dit bericht op 15-03-2019 21:24
2.05% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Vrolijkezomer schreef:
15-03-2019 21:16
Mooi hip goed getailleerd maatkostuum met broek (betaalbaar bij Zara/Mango), donkerblauw/ zwart/ linnen / met mooie witte blouse eronder met Mocassin achtige schoenen. Tip: merk Dune (Bijenkorf). Pumps met lagere hakjes van suède in frisse kleur eronder. Zakelijk, gekleed en altijd erg mooi in combi met bovengenoemde kleding. Of mooie kokerrok (tegenwoordig heel veel te vinden in dessins en effen kleuren) met getailleerd bloesje of truitje met driekwart mouwtjes, ook mooi met lage pumps. Succes met je nieuwe baan!
Een maatpak is toch een op maat gemaakt pak/ kostuum? Of ben ik nou abuis?
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Alle reacties Link kopieren
Moire schreef:
15-03-2019 22:13
Ik net voorbij 40. Kan het dan nog?
Als jij vindt van wel, dan kan het.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Vrolijkezomer schreef:
15-03-2019 22:13
Voor mij staan de King Louie jurken, enkellaarsjes, tunieken voor “ik heb het opgegeven”. Zie zo vaak leuke vrouwen in deze kleding en denk dan, “ waarom”? Voor ieder lijf zijn en er zoveel mooiere en ook betaalbare opties. Maar nogmaals, smaken verschillen. Ieder mag dragen waar je je prettig in voelt!
Inderdaad, smaken verschillen. Zeurneus.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Alle reacties Link kopieren
Dank je!
Alle reacties Link kopieren
winkelfanaat schreef:
15-03-2019 22:16
Oké dan zou ik wel eerst de vlakschuurmachine langs je hielen halen voor je ze aandoet :biggrin:
Ach, mijn inlegzolen passen er niet in. Anders had ik ze misschien tóch gekocht :$
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
wiezel schreef:
15-03-2019 22:18
Een maatpak is toch een op maat gemaakt pak/ kostuum? Of ben ik nou abuis?
Klopt. Vandaar ‘maat’. Niet als in vriend dus.
Tickel schreef:
15-03-2019 22:18
Als jij vindt van wel, dan kan het.
Ik an er vast ook lekker hard mee schoppen. Ze worden steeds leuker!
winkelfanaat schreef:
15-03-2019 22:16
Oké dan zou ik wel eerst de vlakschuurmachine langs je hielen halen voor je ze aandoet :biggrin:
Dit is zo waar! Zo vaak zie je vrouwen in een rok of jurk met mooie hakken en dan zit je tegen zo’n olifantenpoot aan te kijken. Doe wat aan je voeten!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou gewoon naar een winkel gaan, Bijenkorf bijv lekker veel keuze, en dan allerlei stijlen die je wel aanspreken gaan passen. Kijken waar je, je lekker in voelt. Vervolgens dat passend bij je werk maken, indien nodig.

Op de accountantskantoren waar ik voorheen werkte kreeg je bij iets gekleder dan casual altijd de vraag of je een sollicitatiegesprek had. ;-D
Momenteel ziet mijn pyama er gekleder uit dan mijn werkkleding :rofl:

Wat stoerdere (enkel) laarzen kunnen toch ook gewoon prima? Waar je tenminste normale voeten en kuiten aan overhoudt i.p.v. pumps ed.
Alle reacties Link kopieren
Moire schreef:
15-03-2019 22:20
Klopt. Vandaar ‘maat’. Niet als in vriend dus.
Dankje. Ik ging aan mezelf twijfelen vanwege de stelligheid van vrolijkezomer en de combinatie van Zara/ mango en maatpak.

Die groene klompjes zijn leuk inderdaad!! Ik kan daar niet op lopen, zo'n houten zool. Maar leuk zeker! En kan best tegen de 50!!
Ik zou ze zelfs mijn moeder zien dragen en die is 68.
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Alle reacties Link kopieren
:$ Als kind schepte ik op over de voeten van mijn moeder.
Ik dacht/vond eeltvoeten stoer. Die lieten zien dat je lééfde!
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren
feow schreef:
15-03-2019 22:33
:$ Als kind schepte ik op over de voeten van mijn moeder.
Ik dacht/vond eeltvoeten stoer. Die lieten zien dat je lééfde!
Lief :love:

Veel mooiere manier van naar mensen kijken ook dan al die eeuwige ge- en verboden.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
feow schreef:
15-03-2019 22:33
:$ Als kind schepte ik op over de voeten van mijn moeder.
Ik dacht/vond eeltvoeten stoer. Die lieten zien dat je lééfde!
Haha, dat vond ik als kind ook! Wat deed ik mijn best om eelt te krijgen, dan kon je zo zonder pijn over de hete stenen lopen!

Maar jeetje, als volwassen vrouw haal je er toch even wat schuurpapier langs. En het ergste, dan is het gebarsten en hangt het in flapjes achter over de hak van de schoen. Brrrr.
Alle reacties Link kopieren
feow schreef:
15-03-2019 22:33
:$ Als kind schepte ik op over de voeten van mijn moeder.
Ik dacht/vond eeltvoeten stoer. Die lieten zien dat je lééfde!
Ik heb nauwelijks eelt op mijn hielen in de winter. In de zomer wordt het pas vervelend, dan loop ik, zodra het kan, op sandalen en slippers. Daar drogen je hielen enorm van uit.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Tickel schreef:
15-03-2019 22:20
Ach, mijn inlegzolen passen er niet in. Anders had ik ze misschien tóch gekocht :$
Fuck die inlegzolen :puh:
Oké oke, je zal ze wel nodig hebben :bonk:
winkelfanaat wijzigde dit bericht op 15-03-2019 22:57
0.22% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Moire schreef:
15-03-2019 22:22
Dit is zo waar! Zo vaak zie je vrouwen in een rok of jurk met mooie hakken en dan zit je tegen zo’n olifantenpoot aan te kijken. Doe wat aan je voeten!
:cheers:
Alle reacties Link kopieren
COtweepuntnul schreef:
15-03-2019 21:35
Dat zegt toch niemand? Je trekt het weer vreselijk in het absurde.

En er zijn heus kantoren waar mannen met sandalen lopen hoor. Of in korte broek.
De horror, ik ben blij dat ik nooit op dat soort kantoren heb hoeven werken dan. ik hoef echt niet geconfronteerd te worden met de harige onderbenen en hamertenen met kalknagels van mijn collega’s. bewaar dat maar lekker voor thuis. op kantoor de boel gewoon inpakken aub.
Man of vrouw trouwens. sandalen en mouwloze kleding zijn in mijn ogen echt een no-go op kantoor.
Don't cry, buy a bag and move on.
Ik vind dat Mango vaak leuke en zeker betaalbare schoenen heeft. Vaak aparte designs, beetje met een edge en daardoor minder klassiek-tuttig.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Ik werk bij semi overheid, als ik hier zie wat op een hoger niveau gedragen wordt dan is dat gewoon normale kleding. Spijkerbroek trui, jurkje met laarzen. In de zomer zie ik ook gewoon nette sneakers of sandalen. Alles kan in feite.
Is wel een onderwijsinstelling dat maakt misschien verschil uit
[quote=Hillegonda1 post_id=29706260 time=1552722465 user_id=356031]
Ik vind dat Mango vaak leuke en zeker betaalbare schoenen heeft. Vaak aparte designs, beetje met een edge en daardoor minder klassiek-tuttig.

Alle reacties Link kopieren
daenerys79 schreef:
16-03-2019 06:24
De horror, ik ben blij dat ik nooit op dat soort kantoren heb hoeven werken dan. ik hoef echt niet geconfronteerd te worden met de harige onderbenen en hamertenen met kalknagels van mijn collega’s. bewaar dat maar lekker voor thuis. op kantoor de boel gewoon inpakken aub.
Man of vrouw trouwens. sandalen en mouwloze kleding zijn in mijn ogen echt een no-go op kantoor.
Dit dus. Ik zit noch te wachten op de blote benen, voeten en blote armen van mannelijke collega's, noch op die van vrouwelijke collega's. Maar de eerlijkheid gebiedt te zeggen dat de vrouwelijke collega's soms (waarom weet ik niet) denken dat kledingfatsoen niet voor hen geldt, dus sommigen komen in de zomer gewoon naar kantoor met blote voeten in sandalen, blote benen en mouwloze topjes. Terwijl de mannen dan gewoon rondlopen in een lange katoenen broek, een polo en dichte schoenen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
wiezel schreef:
15-03-2019 22:18
Een maatpak is toch een op maat gemaakt pak/ kostuum? Of ben ik nou abuis?
Nee, je hebt helemaal gelijk. Echter, het woord "maatpak" wordt vaak gebruikt/misbruikt voor een pak dat gewoon de juiste maat heeft terwijl het confectie is. Ik heb 1 keer een jasje op maat laten maken, en dan voel je wat een echt maatpak is :-) Het is dat het niet goedkoop is, anders zou ik niet anders meer willen.
Zeg je dat ook wel eens hardop tegen die collega's. Pejeka?
Alle reacties Link kopieren
Hillegonda1 schreef:
16-03-2019 09:58
Zeg je dat ook wel eens hardop tegen die collega's. Pejeka?
Ik heb wel ooit een receptionist gevraagd iets behoorlijks aan te trekken toen ze in de zomer naar kantoor kwam in een niemendalletje met spaghettibandjes en een paar slippers aan de blote voeten ja. Leuk voor op de camping, niet leuk als je als gastvrouw van een serieus bedrijf moet functioneren.

En wat dat betreft zie ik om me heen dat vrouwen zich veel meer vrijheden veroorloven dan mannen. Ik zie eigenlijk nooit mannen naar kantoor gaan in mouwloze kleding (laat staan in een soort onderhemden à la Onslow), maar vrouwen doen dat gerust. Ook blote voeten in sandalen met een korte broek zie ik bij mannen niet tot zelden, maar vrouwen doen het gewoon. Ik snap niet waarom. Een mooie katoenen blouse met korte mouwen is echt niet warmer om te dragen, of een mooie linnen broek of rok in plaats van een niemendalletje.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Pffff wat een gedoe om een woordje...maatkostuum, pak...niet te geloven... ik bedoelde een representatief pak, en ja, een maatpak laat je maken, jullie hebben gelijk! Amen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven