Mode & Beauty alle pijlers

Nette, niet truttige zomerschoenen

15-03-2019 20:33 148 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik begin over een paar weken met een nieuwe functie (semi-overheid). Een stap omhoog in de organisatie, functie waarbij ik met externen te maken ga krijgen. Mijn directe collega's zijn een stuk ouder (zo'n 30 jaar...) en van hen kan ik de kledingstijl niet echt afkijken.

Aangezien ik de afgelopen 2,5 jaar bijna onafgebroken zwanger ben geweest ( :mrgreen: ) heb ik eigenlijk geen goede kleding en basics meer en ben ik nu een compleet nieuwe garderobe aan het aanschaffen voor mijn nieuwe baan. Ik ben slank, draag het liefst jurkjes, een beetje stoer/sportief maar wel netjes. Die stijl past ook wel bij mijn nieuwe functie vind ik, maar ik weet echt niet welke schoenen daar nou bij passen! Ik vind sneakers heel leuk, maar vind niet dat ik op sneakers naar mn werk kan. Ik verval al snel in wat truttige enkellaarsjes met een hakje of pumps.

Wie o wie laat me het licht zien of wil meedenken?
lonkaa wijzigde dit bericht op 15-03-2019 21:24
2.05% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Maar on topic, TO, heb je wat ideetjes opgedaan?
Ik vind zomerschoenen sowieso vaak tuttig. Ik kan niet op (hoge) hakken lopen en vind sandalen en open hielen niet prettig. Ik draag dus toch vaak de tuttige variant (en ok, sneakers, maar dat kan op mijn werk) en probeer met kleding (kleurrijke prints bijvoorbeeld) meer een eigen stijl te laten zien.
Alle reacties Link kopieren
wiezel schreef:
15-03-2019 22:27
Dankje. Ik ging aan mezelf twijfelen vanwege de stelligheid van vrolijkezomer en de combinatie van Zara/ mango en maatpak.

Die groene klompjes zijn leuk inderdaad!! Ik kan daar niet op lopen, zo'n houten zool. Maar leuk zeker! En kan best tegen de 50!!
Ik zou ze zelfs mijn moeder zien dragen en die is 68.
Je moeder heeft ze waarschijnlijk gedragen! :-)
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Alle reacties Link kopieren
lilguinea schreef:
16-03-2019 10:58
Ik vind zomerschoenen sowieso vaak tuttig. Ik kan niet op (hoge) hakken lopen en vind sandalen en open hielen niet prettig. Ik draag dus toch vaak de tuttige variant (en ok, sneakers, maar dat kan op mijn werk) en probeer met kleding (kleurrijke prints bijvoorbeeld) meer een eigen stijl te laten zien.
Je zit niet op je werk om je eigen stijl uit te dragen (dat doe je privé) maar om de uitstraling die het bedrijf wil hebben als zakelijke onderneming te ondersteunen door je eigen outfit. Net zo goed als dat je de telefoon niet opneemt met "Yoh, gast" als er een zakelijke relatie belt. Ook niet als dat je "eigen stijl" is...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
pejeka schreef:
16-03-2019 17:27
Je zit niet op je werk om je eigen stijl uit te dragen (dat doe je privé) maar om de uitstraling die het bedrijf wil hebben als zakelijke onderneming te ondersteunen door je eigen outfit. Net zo goed als dat je de telefoon niet opneemt met "Yoh, gast" als er een zakelijke relatie belt. Ook niet als dat je "eigen stijl" is...
Weet jij bij wat voor type bedrijf ik werk en wat daar al dan niet de dresscode is? Niet? Bemoei je dan met je eigen zaken.
Alle reacties Link kopieren
lilguinea schreef:
16-03-2019 17:34
Weet jij bij wat voor type bedrijf ik werk en wat daar al dan niet de dresscode is? Niet? Bemoei je dan met je eigen zaken.
Aan je reactie te zien bij een bedrijf dat niet erg respectvol met relaties omgaat en nogal een rommeltje is.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
pejeka schreef:
16-03-2019 17:37
Aan je reactie te zien bij een bedrijf dat niet erg respectvol met relaties omgaat en nogal een rommeltje is.
Ik zit hier als privé-persoon, niet als vertegenwoordiger van mijn bedrijf. Bovendien is mij al vaker opgevallen dat jij hele strakke regels hanteert over wat hoort en niet hoort qua kleding. Terwijl je vast niet bekend bent met de bedrijfscultuur.
Bovendien weet jij ook niet wat ik draag. Als ik bijvoorbeeld een nette rok draag tot op de knie, met een top met een kleurige print en bijvoorbeeld brogues, lijkt me daar, vanuit zakelijk oogpunt weinig mis mee. Het is nou werkelijk niet zo dat ik in een minirok en een decolleté tot aan mijn navel op mijn werk verschijn.

En ja, ik vind best dat je mag dragen wat bij je past. Niet iedereen hoeft in een grijs mantelpak met witte blouse en zwarte pumps aan het werk.
Alle reacties Link kopieren
lilguinea schreef:
16-03-2019 17:39
Ik zit hier als privé-persoon, niet als vertegenwoordiger van mijn bedrijf. Bovendien is mij al vaker opgevallen dat jij hele strakke regels hanteert over wat hoort en niet hoort qua kleding. Terwijl je vast niet bekend bent met de bedrijfscultuur.
Bovendien weet jij ook niet wat ik draag. Als ik bijvoorbeeld een nette rok draag tot op de knie, met een top met een kleurige print en bijvoorbeeld brogues, lijkt me daar, vanuit zakelijk oogpunt weinig mis mee. Het is nou werkelijk niet zo dat ik in een minirok en een decolleté tot aan mijn navel op mijn werk verschijn.

En ja, ik vind best dat je mag dragen wat bij je past. Niet iedereen hoeft in een grijs mantelpak met witte blouse en zwarte pumps aan het werk.
Qua kleding ben ik het met je eens. Maar wat me met name in Nederland vaak opvalt, is dat veel mensen in feite lak hebben aan de bedrijfscultuur en vinden dat ze gewoon in elk kledingstuk dat schoon en heel is, "representatief" zijn. Maar niet elk kledingstuk dat schoon en heel is, is per definitie geschikt voor zakelijk gebruik. En dus nee, ik hoef aan de receptie geen dame te zien die in een niemendalletje met spaghhettibandjes zit (met de BH-banden daarnaast duidelijk zichtbaar) en blote voeten in campingslippers. Dat bedoelde ik.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Haantje79 schreef:
15-03-2019 21:36
Afbeelding

Teighaaaa

Ik hou niet van dierenprints, maar verder vind ik dit nu superleuke schoenen. Ik vind eigenlijk alle pumps òf ordinair (megahak) òf truttig (middelhoog hakje) òf vreselijk oncomfortabel.
pejeka schreef:
16-03-2019 17:48
Qua kleding ben ik het met je eens. Maar wat me met name in Nederland vaak opvalt, is dat veel mensen in feite lak hebben aan de bedrijfscultuur en vinden dat ze gewoon in elk kledingstuk dat schoon en heel is, "representatief" zijn. Maar niet elk kledingstuk dat schoon en heel is, is per definitie geschikt voor zakelijk gebruik. En dus nee, ik hoef aan de receptie geen dame te zien die in een niemendalletje met spaghhettibandjes zit (met de BH-banden daarnaast duidelijk zichtbaar) en blote voeten in campingslippers. Dat bedoelde ik.
Volgens mij zijn wij het eigenlijk ontzettend eens, maar verwoorden we het anders.
Tickel schreef:
15-03-2019 22:07
Deze vind ik wel geinig en jeugdig voor de zomer. Ben er zelf te oud voor. :biggrin:

Afbeelding
https://www.zalando.nl/sanita-tinja-clo ... 8-k11.html
:heart:
herfstappeltaart schreef:
16-03-2019 17:53
Ik hou niet van dierenprints, maar verder vind ik dit nu superleuke schoenen. Ik vind eigenlijk alle pumps òf ordinair (megahak) òf truttig (middelhoog hakje) òf vreselijk oncomfortabel.
Ook leuk.
Alle reacties Link kopieren
Misschien een suède loafer:

https://m2.hm.com/m/nl_nl/productpage.0717445002.html

In de zomer komen er vaak meer kleuren beschikbaar waardoor ze wat minder tuttig ogen dan in de standaard kleuren.
.
Alle reacties Link kopieren
sam1968 schreef:
16-03-2019 18:05
:heart:
Ziet eruit als enorm goedkope schoenen, als je goed kijkt, zie je dat het nep-leer (nep-suède) met nietjes aan de houten zool is vastgemaakt en dat de randen van het bovenmateriaal niet zijn afgewerkt. Typisch het soort schoenen dat je voor 20 euro bij de Bristol koopt en dat er na twee keer dragen niet meer uit ziet.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Of deze suède ballerina’s die in heel wat hippe kleuren beschikbaar zijn zoals in okergeel:

https://m2.hm.com/m/nl_nl/productpage.0578311011.html
.
Liliane13 schreef:
16-03-2019 18:12
Of deze suède ballerina’s die in heel wat hippe kleuren beschikbaar zijn zoals in okergeel:

https://m2.hm.com/m/nl_nl/productpage.0578311011.html

je linkjes doen het bij mij niet.....
Alle reacties Link kopieren
Liliane13 schreef:
16-03-2019 18:12
Of deze suède ballerina’s die in heel wat hippe kleuren beschikbaar zijn zoals in okergeel:

https://m2.hm.com/m/nl_nl/productpage.0578311011.html
Die zij inderdaad leuk!
Die vorige blauwe met houten hak vind ik juist enorm oubollig. Die zijn echt niet modern... En inderdaad ogen ze goedkoop zoals pjk al aangeeft.
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
16-03-2019 18:10
Ziet eruit als enorm goedkope schoenen, als je goed kijkt, zie je dat het nep-leer (nep-suède) met nietjes aan de houten zool is vastgemaakt en dat de randen van het bovenmateriaal niet zijn afgewerkt. Typisch het soort schoenen dat je voor 20 euro bij de Bristol koopt en dat er na twee keer dragen niet meer uit ziet.
Suede, tegengevoerd met leer. Met een prijs van €99 zijn ze te duur voor Bristol.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Alle reacties Link kopieren
snoepzak schreef:
16-03-2019 19:19
Die zij inderdaad leuk!
Die vorige blauwe met houten hak vind ik juist enorm oubollig. Die zijn echt niet modern... En inderdaad ogen ze goedkoop zoals pjk al aangeeft.
Die zijn - weer - modern.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Alle reacties Link kopieren
simbalabimba schreef:
16-03-2019 19:25
Suede, tegengevoerd met leer. Met een prijs van €99 zijn ze te duur voor Bristol.
Dan word je alsnog genept. Ten eerste koop je geen schoenen van échte suède gevoerd met leer voor 99 euro, dus ergens klopt er iets niet. Ten tweede is het leer aan de kant van de zool niet afgewerkt en gewoon tegen de zool aan geniet, de nietjes zijn duidelijk te zien op de foto. Ten derde zitten die nietjes vrijwel direct tegen de onafgewerkte kant van het leer aan, waardoor de kans van uitscheuren en losraken enorm is. Dus hoe dan ook, er klopt iets niet.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
viewtopic.php?t=218735&start=25

Hier een paar ervaringen van dragers ( zal denk ik niet de hippe klompjes collectie van Sanita zijn). :)
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
16-03-2019 18:13
je linkjes doen het bij mij niet.....
Oh jammer, ‘t zijn smartphone linkjes.
Misschien als je op hm.com kijkt en zoekt op artikelnummer: 0578311011 (okergele ballerina’s) en 0717445002 (vintageroze loafers).

Ook leuk: suède ballerina’s met donkergrijze luipaardprint artnr. 0748291001 https://m2.hm.com/m/nl_nl/productpage.0748291001.html
En voor de liefhebber bruine suède mocassins, artnr. 0674002003
https://m2.hm.com/m/nl_nl/productpage.0674002003.html
.
Alle reacties Link kopieren
Ken je Chie Mihara?

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ze lopen lekker, alleen je portemonnee wordt er niet blij van.
Alle reacties Link kopieren
Die bovenste zijn leuk!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding

Met de gesloten schoen ben ik het ook wel eens. Blote tenen vind ik niet kunnen op kantoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven