Mode & Beauty alle pijlers

Nette, niet truttige zomerschoenen

15-03-2019 20:33 148 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik begin over een paar weken met een nieuwe functie (semi-overheid). Een stap omhoog in de organisatie, functie waarbij ik met externen te maken ga krijgen. Mijn directe collega's zijn een stuk ouder (zo'n 30 jaar...) en van hen kan ik de kledingstijl niet echt afkijken.

Aangezien ik de afgelopen 2,5 jaar bijna onafgebroken zwanger ben geweest ( :mrgreen: ) heb ik eigenlijk geen goede kleding en basics meer en ben ik nu een compleet nieuwe garderobe aan het aanschaffen voor mijn nieuwe baan. Ik ben slank, draag het liefst jurkjes, een beetje stoer/sportief maar wel netjes. Die stijl past ook wel bij mijn nieuwe functie vind ik, maar ik weet echt niet welke schoenen daar nou bij passen! Ik vind sneakers heel leuk, maar vind niet dat ik op sneakers naar mn werk kan. Ik verval al snel in wat truttige enkellaarsjes met een hakje of pumps.

Wie o wie laat me het licht zien of wil meedenken?
lonkaa wijzigde dit bericht op 15-03-2019 21:24
2.05% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
16-03-2019 19:31
Dan word je alsnog genept. Ten eerste koop je geen schoenen van échte suède gevoerd met leer voor 99 euro, dus ergens klopt er iets niet.
Voor minder zelfs nog hoor, check Zalando maar (https://m.zalando.nl/damesschoenen/?occ ... erial=leer) en schoenen van H&M uit de premium quality lijn:
https://m2.hm.com/m/nl_nl/dames/shop-op ... ge-size=36
.
Alle reacties Link kopieren
To, hopelijk werkt deze link bij je (anders via smartphone proberen) maar als je zoekt op Zalando en de filters aanpast en op gelegenheid ‘zakelijk’ zoekt, kom je ook veel leuke en geschikte schoenen tegen. Je kunt de prijs bijvoorbeeld op maximaal 100 euro zetten en bij materiaal kiezen voor ‘leer’ (of juist niet natuurlijk):
https://m.zalando.nl/damesschoenen/?occ ... erial=leer

Er zit veel leuks tussen!
.
Alle reacties Link kopieren
Bij Zalando hebben alle schoenen die onder de gelegenheid zakelijk staan een dichte neus. Wat dat betreft heeft Pejeka dus sowieso een punt! (Toegevoegd: en niet omdat Zalando het zo classificeert, maar dus wel omdat het nou eenmaal de etiquette is voor zakelijk schoeisel)
liliane13 wijzigde dit bericht op 16-03-2019 20:35
32.20% gewijzigd
.
Alle reacties Link kopieren
TO nog ergens aanwezig?
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
16-03-2019 18:10
Ziet eruit als enorm goedkope schoenen, als je goed kijkt, zie je dat het nep-leer (nep-suède) met nietjes aan de houten zool is vastgemaakt en dat de randen van het bovenmateriaal niet zijn afgewerkt. Typisch het soort schoenen dat je voor 20 euro bij de Bristol koopt en dat er na twee keer dragen niet meer uit ziet.
Sanita is een klompenmerk. Bij klompen wordt het leer altijd geniet.
Heb jij ooit wel eens iets positiefs te melden of kom je hier alleen om je frustraties te uiten?
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelfs trouwens deze instappers, maar die zijn vooral geschikt voor de tussenseizoenen en ze zijn eigenlijk wel een beetje tuttig ook, maar wel geschikt voor mijn werk en ze lopen lekker soepel:

https://m.zalando.nl/pier-one-instapper ... 5-q11.html
.
snoepzak schreef:
16-03-2019 19:19
Die zij inderdaad leuk!
Die vorige blauwe met houten hak vind ik juist enorm oubollig. Die zijn echt niet modern... En inderdaad ogen ze goedkoop zoals pjk al aangeeft.
Ik ben een beetje een goeiekope :)
Zoiets vind ik passen bij wat je omschrijft. Flatje met een punt in een beetje kek printje/ kleurtje.
Afbeelding
Afbeelding

Zoiets, beetje nonchalant pak, thirt en gympen kan ook
Afbeelding
RegretteRien schreef:
16-03-2019 21:46
Zoiets vind ik passen bij wat je omschrijft. Flatje met een punt in een beetje kek printje/ kleurtje.
Afbeelding
Afbeelding

Zoiets, beetje nonchalant pak, thirt en gympen kan ook
Afbeelding
Dit soort schoentjes vind ik echt heel leuk. Veel leuker dan pumps.
Alle reacties Link kopieren
snoepzak schreef:
16-03-2019 19:19
Die vorige blauwe met houten hak vind ik juist enorm oubollig. Die zijn echt niet modern... En inderdaad ogen ze goedkoop zoals pjk al aangeeft.
Ik vind ze ook niet mooi, het zijn net ziekenhuis klompen..
Alle reacties Link kopieren
Liliane13 schreef:
16-03-2019 20:27
To, hopelijk werkt deze link bij je (anders via smartphone proberen) maar als je zoekt op Zalando en de filters aanpast en op gelegenheid ‘zakelijk’ zoekt, kom je ook veel leuke en geschikte schoenen tegen. Je kunt de prijs bijvoorbeeld op maximaal 100 euro zetten en bij materiaal kiezen voor ‘leer’ (of juist niet natuurlijk):
https://m.zalando.nl/damesschoenen/?occ ... erial=leer

Er zit veel leuks tussen!
Mmm nee de link werkt niet. Ik ga even kijken!
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
17-03-2019 07:39
Dit soort schoentjes vind ik echt heel leuk. Veel leuker dan pumps.
Ja dit komt wel in de buurt! Al vind ik een hakje wel mooier staan bij mezelf.
Alle reacties Link kopieren
Tickel schreef:
16-03-2019 20:44
Sanita is een klompenmerk. Bij klompen wordt het leer altijd geniet.
Heb jij ooit wel eens iets positiefs te melden of kom je hier alleen om je frustraties te uiten?
Bij goede klompen wordt het leer gezoomd en vastgezet met taatsen, niet met nietjes.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
17-03-2019 10:30
Bij goede klompen wordt het leer gezoomd en vastgezet met taatsen, niet met nietjes.
https://www.google.com/search?q=leren+k ... 80&bih=578
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
17-03-2019 10:30
Bij goede klompen wordt het leer gezoomd en vastgezet met taatsen, niet met nietjes.
Ja. Jammer dat je die alleen nog in musea kunt vinden.
Alle reacties Link kopieren
SjaanRoeispaan schreef:
20-03-2019 10:33
Ja. Jammer dat je die alleen nog in musea kunt vinden.
Dan draag je ze niet. Het leven gaat ook door zonder goedkope klompen. Maar zoals op dat plaatje, met nietjes vlakbij de niet afgewerkte rand van het bovenleer (en dan "leer" nog tussen aanhalingstekens) zijn het gewoon goedkope slecht afgewerkte schoenen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Als jij die d’Orsay flats mooi vindt maar liever iets met hak hebt, Google dan gewoon eens op d ‘Orsay pump + Max. hakhoogte. Ik loop standaard op d’Orsay ballerina’s of met een queeniehakje. Een beetje frisse kleur of leuke print haalt zelfs de meest saaie basic zwarte kokerrok/pantalon wat op.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
20-03-2019 19:19
Dan draag je ze niet. Het leven gaat ook door zonder goedkope klompen. Maar zoals op dat plaatje, met nietjes vlakbij de niet afgewerkte rand van het bovenleer (en dan "leer" nog tussen aanhalingstekens) zijn het gewoon goedkope slecht afgewerkte schoenen.
Het is wel echt leer of suède en de afwerking van deze klompen is nu eenmaal zo. Altijd al geweest en zeker bij dit merk. (en nog meer merken)
Zou het kunnen zijn dat je ongelijk hebt? Of dat het slechts jouw mening is en daarom niet de absolute waarheid?
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
17-03-2019 07:39
Dit soort schoentjes vind ik echt heel leuk. Veel leuker dan pumps.


ik vind ze ook leuk! maar waar vind ik de bron. waar kan ik ze kopen?
die puntjes met dierenprint met hakje?
Alle reacties Link kopieren
https://i.pinimg.com/564x/f4/e9/5f/f4e9 ... 6e9d8b.jpg

deze dus?
als mensen afbeeldingen posten... zet dan ajb ook de bron erbij zodat we ze kunnen kopen :-)
Alle reacties Link kopieren
Tickel schreef:
21-03-2019 11:05
Het is wel echt leer of suède en de afwerking van deze klompen is nu eenmaal zo. Altijd al geweest en zeker bij dit merk. (en nog meer merken)
Zou het kunnen zijn dat je ongelijk hebt? Of dat het slechts jouw mening is en daarom niet de absolute waarheid?
Ik denk dat teveel mensen aan goedkope schoenen gewend zijn geraakt en daardoor denken dat die goed gemaakt zijn.

Schoenen met hoge hak bijvoorbeeld: een goede hoge hak is gemaakt van een metalen kern, waar omheen laagjes leer zijn opgebouwd. Een goede hoge hak is dus niet hol (van gegoten plastic bijvoorbeeld). Je hoort het ook bij het lopen, het verschil. Zo holle plastic hak maakt een enorm kabaal bij het lopen, terwijl je met een professioneel gemaakte opgebouwde hak vrijwel niks hoort, want er zit geen holle ruimte in.

En zo ook bij die getoonde klompen. De nietjes zijn dicht bij de onafwerkte rand van het leer geplaatst, en je kan er op wachten tot ze loslaten of het leer uitscheurt.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
keuteltje schreef:
21-03-2019 14:20
https://i.pinimg.com/564x/f4/e9/5f/f4e9 ... 6e9d8b.jpg

deze dus?
als mensen afbeeldingen posten... zet dan ajb ook de bron erbij zodat we ze kunnen kopen :-)
Dit is een pinterestplaatje, bedoeld om een totaalplaatje te schetsen. Geen idee welk merk ze zijn. Maar H&M heeft dit model (misschien niet deze print) in de collectie en via Zalando heb ik ook meerdere exemplaren gezien.
Alle reacties Link kopieren
hier zit vast wel iets tussen

https://www.zara.com/nl/nl/dames-schoen ... v1=1180338

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven