Mode & Beauty alle pijlers

Nette sandalen voor naar kantoor?

21-05-2023 16:21 128 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Net een andere topic uitgespit over welk type jurken goed naar kantoor te dragen is erg leerzaam!

Nu vraag ik me af, welke sandalen? Ik draag in de zomer graag sandalen onder een jurk of rok. Maar eigenlijk altijd met open teen. Ik las dat dat eigenlijk niet geschikt is. Maar wat dan wel?

Specifiek zoek ik comfortabele sandalen waar ik goed op kan lopen, die ook elegant zijn, met max een hak van 3cm. En in schoenmaat 42/43 (bij bredere leest gaat 42 ook).

Alvast bedankt voor de inspiratie!
Alle reacties Link kopieren Quote
Blote tenen vind ik ongepast op het werk
Misschien een pump?
Sneakertje,?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind persoonlijk dat sandalen wel kunnen (itt blote schouders) mits je prima verzorgde appetijtelijke voeten hebt. Maar dan liever geen teva's of zo, of van die ibiza boho dingen met heel smalle bandjes. Iets wat er nog wel echt uitziet als een schoen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Sandalen zijn niet voor naar kantoor.
Ja wat!? Pannekoek! Doei! ©
Alle reacties Link kopieren Quote
Alleen met zeer verzorgde voeten, nagels mooi gelakt en dan ook een nette sandaal.
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh en mooie ballerina's kan ook natuurlijk!
Alle reacties Link kopieren Quote
Zoiets als dit zou bij ons wel kunnen. Hoeft ook niet per se met hoge hak
Afbeelding

Maar van die dingen die bestaan uit een petieterig touwtje met een kraaltje vind ik niet voor op het werk.

En in een corporate omgeving is het ook weer anders.
Alle reacties Link kopieren Quote
https://www.zalando.nl/tamaris-ballerin ... NIQAvD_BwE

Zoiets?

Ik draag eigenlijk niet iets met een peeptoe naar t werk. Te informeel.
Maar sowieso wel altijd naar pedicure.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ballerina of een pump met een bandje om de hiel. Tenen vind ik inderdaad echt niet om te showen op kantoor. Ook niet als ze netjes zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb nog nooit op kantoor gewerkt, en ik vraag me echt af waarom blote tenen daar niet kunnen. Daar heeft niemand toch last van, mits geen plakken eelt en kalknagels en meer van dat engs?
Iedereen heeft recht op mijn mening.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik snap die heftige reactie op tenen ook al niet. Het is toch geen bijzonder lichaamsdeel?
Alle reacties Link kopieren Quote
Bij ons op kantoor kan dat gewoon hoor.
Denk dat het misschien uitmaakt wát voor kantoor; een advocaat is wellicht iets anders dan Marietje die gewoon de boekhouding doet bij een bedrijf.
Alle reacties Link kopieren Quote
Sjulia schreef:
21-05-2023 16:42
Ik snap die heftige reactie op tenen ook al niet. Het is toch geen bijzonder lichaamsdeel?
Worden vaak verwaarloosd. Ik zie in de zomer echt maar weinig verzorgde voeten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik denk dan aan van die espadrilles met dichte neus, met lage hak, zoals deze https://www.omoda.nl/dames/espadrilles/ ... lsrc=aw.ds.

Zou zelf ook geen sandalen dragen naar werk, maar als ik op kantoor zou werken zonder contact met klanten oid zou ik daar minder moeite mee hebben (dan wel nette natuurlijk). Maar eerlijk gezegd… ik vind het altijd maar een zweterige bedoening met warm weer in schoenen zonder sok/dichte neus. Heb dan toch het liefst gewoon een nette sneaker met katoenen sok aan.
charlie591 wijzigde dit bericht op 21-05-2023 16:55
28.18% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Ginevra schreef:
21-05-2023 16:33
Zoiets als dit zou bij ons wel kunnen. Hoeft ook niet per se met hoge hak
Afbeelding

Maar van die dingen die bestaan uit een petieterig touwtje met een kraaltje vind ik niet voor op het werk.

En in een corporate omgeving is het ook weer anders.
Maar dan wel in de juiste maat; deze zijn dus te klein (hak hangt er over.....)

Overigens draag ik dus wél Teva's, de rest is gewoon niet geschikt voor mijn voeten. Wel helemaal zwart, en met meer bandjes dan de standaard Teva's (ik draag Tirra's).

Ik snap dat dat op een fancy (advocaten)kantoor of zo niet zo kunnen, maar daar zou je ook niet in je dagelijkse kleding kunnen werken waarschijnlijk, en ik doe dat werk toch niet, haha. Zorg/onderwijs hier, en dus redelijk informeel. Werkbaar is belangrijker dan heel netjes.
Alle reacties Link kopieren Quote
Spring_time schreef:
21-05-2023 16:49
Worden vaak verwaarloosd. Ik zie in de zomer echt maar weinig verzorgde voeten.
Maar dat geldt ook voor veel gezichten. Lelijk vet haar, onverzorgde huid, lelijke brokkelige lippenstift.

Als je op kantoor werkt ga ik er meteen vanuit dat die voeten dus wel verzorgd zijn, wanneer je een sandaaltje draagt. Net zoals de rest er verzorgd uitziet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lady*Voldemort schreef:
21-05-2023 16:40
Ik heb nog nooit op kantoor gewerkt, en ik vraag me echt af waarom blote tenen daar niet kunnen. Daar heeft niemand toch last van, mits geen plakken eelt en kalknagels en meer van dat engs?
Omdat er altijd discussie ontstaat wat dan wel en niet kan, dus daarom bij ons heel duidelijk geen korte broeken, rokken/jurken niet boven de knie, geen spaghettibandjes, geen blote tenen, geen kleding met provocerende teksten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ligt helemaal aan he werk lijkt mij zo. Bij twijfel, nee.
I'll be back..forumfossiel.
Alle reacties Link kopieren Quote
Star⁴ schreef:
21-05-2023 17:00
Omdat er altijd discussie ontstaat wat dan wel en niet kan, dus daarom bij ons heel duidelijk geen korte broeken, rokken/jurken niet boven de knie, geen spaghettibandjes, geen blote tenen, geen kleding met provocerende teksten.
Gewoon kledingvoorschriften dus bij jullie. Dat snap ik wel.
Iedereen heeft recht op mijn mening.
Alle reacties Link kopieren Quote
Star⁴ schreef:
21-05-2023 17:00
Omdat er altijd discussie ontstaat wat dan wel en niet kan, dus daarom bij ons heel duidelijk geen korte broeken, rokken/jurken niet boven de knie, geen spaghettibandjes, geen blote tenen, geen kleding met provocerende teksten.
Netjes en respectvol.🤗
I'll be back..forumfossiel.
Alle reacties Link kopieren Quote
Star⁴ schreef:
21-05-2023 17:00
Omdat er altijd discussie ontstaat wat dan wel en niet kan, dus daarom bij ons heel duidelijk geen korte broeken, rokken/jurken niet boven de knie, geen spaghettibandjes, geen blote tenen, geen kleding met provocerende teksten.
Die van ons zijn vergelijkbaar
Geloof dat shirts van voetbalclub ook niet mogen
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind het meer dan prima kunnen om gewoon met open sandalen naar kantoor te gaan. Ik ken ook eigenlijk geen organisaties waar nog steeds stijve dresscodes zijn. Ik vind het bovendien ouderwets, alsof het iets zegt over hoe goed iemand zijn werk doet. Zo lang het schoon en heel is, you be you.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lila-Linda schreef:
21-05-2023 17:07
Die van ons zijn vergelijkbaar
Geloof dat shirts van voetbalclub ook niet mogen
Die vallen onder provocerende teksten :proud:
Iedereen heeft recht op mijn mening.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lorrelies schreef:
21-05-2023 16:27
Sandalen zijn niet voor naar kantoor.
Helemaal met je eens: nette sandalen voor naar kantoor? Die bestaan niet.
_2Nice2B_ schreef:
21-05-2023 17:01
Ligt helemaal aan he werk lijkt mij zo. Bij twijfel, nee.
Het ligt niet aan je werk, het ligt aan hoe jij jezelf profileert als professional. Als je 0 ambities hebt en je werk een soort dagopvang is, snap ik dat het je niet boeit hoe je overkomt. Als je door collega’s en het bestuur gezien wil worden als iemand met potentie, dan kleed je je als iemand die zo kan aanschuiven in de boardroom. Niet alsof je naar het strand gaat.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven