Mode & Beauty alle pijlers

(niche) parfums, parfumfreaks..(pas op: verslavingsgevaar!)

08-12-2010 09:16 628 berichten
Alle reacties Link kopieren
bij deze nog een keer: lekker uitgebreid doorleuteren over niche parfums, moeilijk te vinden parfums, geurnoten, ruiken tot je er bij neervalt, samen parfumshoppen etcetera!!



Je kan je geur van de dag ook hier plaatsen:

Welke geur draag jij vandaag?



Als je meer over een bepaalde geur wil weten:

www.fragrantica.com

www.osmoz.com

www.perfumeintelligence.co.uk



Internationale forums vol parfumgekken (oftewel parfumista's, fraghags, fumeheads etc.)

www.makeupalley.com

www.perfumeoflife.org

www.basenotes.net

www.beautyboard.de

www.beautyjunkies.de



En voor wie er ook nog meer over wil lezen:

een pagina vol met links naar blogs

http://thedrydown.com

Nederlandstalig:

http://geurengoeroe.web-log.nl/

http://hetparfum.blogspot.com/

Je zou er bijna parfum moe van worden



Toevoeging Viva Angel3 op 08-12-2010 10:58u; belangrijk!

Aanvullende regels/ afspraken

* Alle off-topic posts, persoonlijke aanvallen, verwijzingen naar zaken die spelen búiten het forum, etc. worden beschouwd als provocatie en een schending van de forumregels en worden direct opgevolgd door een ban conform banbeleid.

Let op: het banbeleid is gewijzigd. De eerste ban is 24 uur, de tweede 48 en de derde is permanent.

*Let wel: het off-topic reageren op off-topic berichten (dus: je laten provoceren) is eveneens off-topic en wordt op dezelfde wijze bestraft.

* Posts die tegen deze regels en/of de gewone forumregels ingaan, kunnen worden getoverstaft waarnaar gepaste actie zal worden ondernomen.

* Het posten vanachter een proxyserver leidt tot directe permanente blokkade, waarover niet wordt gemaild.

* In dit topic is iedereen welkom. Het uitsluiten van mensen wordt niet getolereerd.

* Een 'welke geur draag jij vandaag' topic is toegestaan, onder exact dezelfde regels. Meerdere algemene parfumtopics zijn niet toegestaan.



Het is prima dat jullie over parfum posten. Parfum is leuk en (veelal) lekker en daarom een prima onderwerp om lekker over te schrijven. Wat niet zo prima is, is dat oude vetes blijkbaar nog steeds onderhuids doorspelen. Het maakt me niet uit wáár jullie dat uitvechten, maar op het Viva forum wordt het uitvechten daarvan niet getolereerd.



Voor de nieuwe parfumschrijvers:

Ik kan me voorstellen dat deze openingspost jullie afschrikt. Laat je er niet door weerhouden om lekker over geuren te schrijven. Degenen die langer meeschrijven, weten waar deze regels vandaan komen.
Alle reacties Link kopieren
O wat leuk weer !

En ook nog als eerste. Gefeliciteerd Marnie dat hij weer in de lucht is!



Vandaag in Laura Tonatto Oropuro.

Heerlijke warme geur met vleugje civet wat de geur een dierlijk tintje geeft.



Fijne dag !
Alle reacties Link kopieren
Laura Tonatto heeft mooie geuren, ook Amir vind ik amber/wierokerig, en Re, donkere amber/patchouli...

Vandaag ga ik in Boadicea the Victorious, ik heb hier nog een aantal proefjes van, even zoeken welke ik over me heen ga kiepen
Alle reacties Link kopieren
Hm, het proefje van Boadicea the Victorious: Divine dan maar..het schijnt dat Michele Obama deze gekocht heeft in Londen (staat ergens op Luckyscent ofzo)
Alle reacties Link kopieren
Marnie Divine is erg lekker. beetje zepig aldehyde maar het is een ontzettend lekkere geur vind ik .
Alle reacties Link kopieren
Er is overigens een strakke actie bij Serge Lutens in Parijs:

http://www.sergelutens.com/purchase/
Alle reacties Link kopieren
Leuk Marnie dit niche parfum !!!

De actie van serge duurt tot 12 december.

Ik word er zo hebberig van hebben jullie daar geen last van.

Vandaag in Ambre Sultan.
Alle reacties Link kopieren
Jaaa, daar zijn we weer dames

Ben in Aomassai en zo op mijn hand even proefje van Boadicea the Victorious uitproberen.
Alle reacties Link kopieren
De OP wordt bekend verondersteld bij iedere meelezer.



De ellenlange lijst webshops heb ik verwijderd omdat het over kan komen als reclame én omdat de OP veel te lang wordt.

Waarom het over kan komen als reclame? Waarom wel díe webshops en niet die van de 1000en andere sites?

Ik vind het prima dat jullie in je post zo nu en dan de naam van een shop laten vallen als het ter sprake komt, zolang dit niet bedoeld is als reclame. Maar in de OP vind ik het niet ok en hele lijsten alleen maar om 't op te noemen vind ik ook niet ok.
Alle reacties Link kopieren
quote:Viva Angel3 schreef op 08 december 2010 @ 11:04:

De OP wordt bekend verondersteld bij iedere meelezer.



De ellenlange lijst webshops heb ik verwijderd omdat het over kan komen als reclame én omdat de OP veel te lang wordt.

Waarom het over kan komen als reclame? Waarom wel díe webshops en niet die van de 1000en andere sites?

Ik vind het prima dat jullie in je post zo nu en dan de naam van een shop laten vallen als het ter sprake komt, zolang dit niet bedoeld is als reclame. Maar in de OP vind ik het niet ok en hele lijsten alleen maar om 't op te noemen vind ik ook niet ok.Bedankt voor de duidelijkheid
Alle reacties Link kopieren
quote:skiffy schreef op 08 december 2010 @ 10:51:

Leuk Marnie dit niche parfum !!!

De actie van serge duurt tot 12 december.

Ik word er zo hebberig van hebben jullie daar geen last van.

Vandaag in Ambre Sultan.Geen last van hoor....*zit met hand boven "bestel" knop*
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!



Vandaag gekozen voor Patchouli van Reminiscence.

Heb ook eens de Eau en de Elixer geprobeerd,maar vond het verschil niet zo groot dat ik die er perse bij moet hebben,wat vinden jullie daar van?



Fijne dag en leuk dat dit forum weer bestaat!
Alle reacties Link kopieren
vandaag in Ballade Verte v Manuel Canovas.



Last van hebberigheid, ja! Heel erg... Ik droom van de loterij winnen en dan helemaal los gaan, ff n bestellinkje plaatsen van een fles of 10 bij ALZD
Alle reacties Link kopieren
Middag dames,



Vandaag in Anne Pliska (decant).

Zou ik wel een fles van willen



Marnie, ik ben ook al zo hebberig van de SL aanbieding aan het worden. Misschien een vervroegd Kerstcadeau

Maar welke.........
Alle reacties Link kopieren
Inkie echt vreselijke koopjeuk van dit soort strakke Sergeacties. Ik heb de pagina al sinds vanochtend openstaan grrrr. Om gek van te worden zeg.

Anne Pliska lijkt me ook zo lekker maar volgens mij bijna nergens meer te koop /



Kiekie de Patch van Reminiscence is echt top!



Angel 3 bedankt trouwens !
Alle reacties Link kopieren
Smelly, Anne Pliska is te koop op Luckyscent! Mij lijkt hij ook heel lekker.



ikmagnietkijkenopdesergesiteikmagnietkijkenopdesergesite....
Alle reacties Link kopieren
Suus, als je van Obsession houdt, vind je Anne Pliska vast ook heel lekker...

ikmagooknietmeerkijkenopdesergesite moetopdeleteknopdrukken
Alle reacties Link kopieren
Ik ga Smelly als onze grote Serge Lutens kenner eens raadplegen hierover want ikmageigenlijkookhelemaalnietsbestellenmaarsomszomoeilijkhe
Alle reacties Link kopieren
Vandaag in Bel Ami van Hermes.
Alle reacties Link kopieren
Wie wil mij uitleggen wat de lol is van dit topic?? Gaat het over welk luchtje je wanneer draagt?? Er zit vast wat meer achter maar ik snap het niet zo... Hellup.. De Viva angel maakt me wel benieuwd..
Alle reacties Link kopieren
Vandaag Tabacco Toscane,ruikt naar zoetige tabak
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen .



Vandaag in Habanita Molinard.



Habanita by Molinard is a oriental fragrance for women. Habanita was launched in 1924. Top notes are orange blossom, raspberry, peach and bergamot; middle notes are lilac, orris root, jasmine, heliotrope, ylang-ylang and rose; base notes are leather, amber, musk, benzoin, vanilla, oakmoss and cedar.



Fijne dag .
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,



Vandaag Memoir, van Amouage.

Fascinerende geur, een leer achtige chypre zeggen ze, maar ik vind 'm ook warm en aromatisch. Comfortabel. Alsof je op zo'n leren bankstel bij een haardvuur zit, met een warme winterdrank, gluhwein of grog ofzo



Fragrantica:

"The perfume arrives on the market in September 2010 and belongs to leather-animalistic-chypre fragrances. Perfumers Daniel Maurel, Dorothee Piot and Dorothée Piot built it around central note of absynth. Top notes are cardamom, mandarin orange, pink pepper and wormwood; middle notes are clove, incense, pepper, woodsy notes, jasmine, rose and white flowers; base notes are musk, french labdanum, oak moss, styrax and leather"
Alle reacties Link kopieren
goed dat dit topic er weer is, ik had het al gemist !
Alle reacties Link kopieren
Zoefie welkom. ja dit topic is fijn! Ben er ook heel blij om.



Marnie, Memoir is alweer zo n magische Amouagegeur!

Trusten straks en tot morgen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven