Mode & Beauty alle pijlers

(niche) parfums, parfumfreaks..(pas op: verslavingsgevaar!)

08-12-2010 09:16 628 berichten
Alle reacties Link kopieren
bij deze nog een keer: lekker uitgebreid doorleuteren over niche parfums, moeilijk te vinden parfums, geurnoten, ruiken tot je er bij neervalt, samen parfumshoppen etcetera!!



Je kan je geur van de dag ook hier plaatsen:

Welke geur draag jij vandaag?



Als je meer over een bepaalde geur wil weten:

www.fragrantica.com

www.osmoz.com

www.perfumeintelligence.co.uk



Internationale forums vol parfumgekken (oftewel parfumista's, fraghags, fumeheads etc.)

www.makeupalley.com

www.perfumeoflife.org

www.basenotes.net

www.beautyboard.de

www.beautyjunkies.de



En voor wie er ook nog meer over wil lezen:

een pagina vol met links naar blogs

http://thedrydown.com

Nederlandstalig:

http://geurengoeroe.web-log.nl/

http://hetparfum.blogspot.com/

Je zou er bijna parfum moe van worden



Toevoeging Viva Angel3 op 08-12-2010 10:58u; belangrijk!

Aanvullende regels/ afspraken

* Alle off-topic posts, persoonlijke aanvallen, verwijzingen naar zaken die spelen búiten het forum, etc. worden beschouwd als provocatie en een schending van de forumregels en worden direct opgevolgd door een ban conform banbeleid.

Let op: het banbeleid is gewijzigd. De eerste ban is 24 uur, de tweede 48 en de derde is permanent.

*Let wel: het off-topic reageren op off-topic berichten (dus: je laten provoceren) is eveneens off-topic en wordt op dezelfde wijze bestraft.

* Posts die tegen deze regels en/of de gewone forumregels ingaan, kunnen worden getoverstaft waarnaar gepaste actie zal worden ondernomen.

* Het posten vanachter een proxyserver leidt tot directe permanente blokkade, waarover niet wordt gemaild.

* In dit topic is iedereen welkom. Het uitsluiten van mensen wordt niet getolereerd.

* Een 'welke geur draag jij vandaag' topic is toegestaan, onder exact dezelfde regels. Meerdere algemene parfumtopics zijn niet toegestaan.



Het is prima dat jullie over parfum posten. Parfum is leuk en (veelal) lekker en daarom een prima onderwerp om lekker over te schrijven. Wat niet zo prima is, is dat oude vetes blijkbaar nog steeds onderhuids doorspelen. Het maakt me niet uit wáár jullie dat uitvechten, maar op het Viva forum wordt het uitvechten daarvan niet getolereerd.



Voor de nieuwe parfumschrijvers:

Ik kan me voorstellen dat deze openingspost jullie afschrikt. Laat je er niet door weerhouden om lekker over geuren te schrijven. Degenen die langer meeschrijven, weten waar deze regels vandaan komen.
Alle reacties Link kopieren
Zwartrood en dulcis, lezen jullie nog af en toe...?



Twijfel een beetje of ik hier nog zal posten over mn ervaringen in niche geuren land





Anyway vandaag gehuld in Costes II



Stukje uit een review op Now Smell This:



"...The opening is spicy and lively, with lots of cinnamon, but it softens rapidly, and from there on in, it’s one of Giacobetti’s paler, airier fragrances.3 It’s clean and smooth, and smells like a lightly decorated clean musk as much as anything. There is orange blossom, and a whisper of rose, and the benzoin is pronounced in the earlier stages. There’s just enough wood to keep it from floating away altogether....."
Alle reacties Link kopieren
Weer een met stevige reviews van bleh dit is echt helemaal nix tot wauw dit is verslavend lekker:



Interlude v Amouage.



Fragrantica classificeert m als "floral chypre".

Had ik mn neus niet in een glazen stolp met daarin de mij tot trance brengende restanten van van deze geur gestoken, was ik compleet voorbij gegaan aan deze geur! (ik ben meer van de woody orientals)



De eerste 30 minuten laat ik m even uitrazen met al zn fruitigheden, en daarna is het urenlang genieten geblazen
Alle reacties Link kopieren
Iets met oude koeien uit de sloot halen...

Ik vind zelf Molecule 01 echt zo ontzettend lekker ruiken -- bij een ander. Als ik het zelf op doe, ruik ik het niet tot nauwelijks. Toch een beetje jammer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven