Mode & Beauty alle pijlers

Nieuwe kleding wassen

16-02-2020 13:39 75 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vd week een artikel gelezen dat het beter is om je nieuwe aankopen van kleding eerst te wassen, Doe jij dat?
Alle reacties Link kopieren
Nee, ik heb er ook niet zo veel moeite mee dat iemand anders de kleding al heeft gepast.

Vermoed ik dat de kleding gaat afgeven in de was, dan spoel ik eerst met azijn, eventueel colorcatch doekje erbij en met kleding in ongeveer dezelfde kleur.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Ja, altijd. Met de gewone was mee of met een snel programma op lage temperatuur.
Ja natuurlijk was ik mijn nieuwe kleding eerst. Het is wellicht al naar iemand anders gestuurd geweest om te passen en buiten dat vind ik dat nieuwe kleding vaak stinkt naar iets chemisch.
Alle reacties Link kopieren
Neu

Maar als je nou een colbertje koopt, doe je dat dan ook eerst naar de stomerij?
Of een lastig te wassen wollen trui?
lilalinda schreef:
16-02-2020 14:38
Neu

Maar als je nou een colbertje koopt, doe je dat dan ook eerst naar de stomerij?
Of een lastig te wassen wollen trui?
Zelfs een lastig te wassen kledingstuk kan op het wolprogramma op 30 graden.
Alle reacties Link kopieren
pepexx schreef:
16-02-2020 13:49
Denk jij nou echt dat de stof die gebruikt wordt om kleding te maken, nog niet is gewassen?
Er zijn uitzonderingen , dan staat het op het etiket of verpakking, dat je het eerst moet wassen.
Na het chemische verfbad een kort spoelbadje. Daarna gedroogd en de boel wordt geknipt/gesneden en genaaid. Minimaal 20 mensen zitten eraan voor het verscheept gaat worden. Niet perse de meest hygiënische landen waar het gemaakt wordt.
De boel wordt verscheept met een lading chemicaliën in de containers tegen ongedierte. En daarna niet gewassen. 300 mensen zitten eraan in de winkel. Vers in genieste handen, niet gewassen na het toilet, even passen overdekt in zweet. En dan kom ik het kopen en neem het mee naar huis. Ik kom binnen leg aankopen op het aanrecht in de bijkeuken, knip kaartjes eruit doe ze in de wasmachine en laat die draaien. Ga zelf douchen of iig hadden goed wassen.

Ik denk niet dat kleding uit de winkel erg schoon is nee.
Eerder kleding die je van een bekende krijgt. Die wast het waarschijnlijk voor het weggegeven wordt.
Ik was kleding die ik op mijn huid draag wel eerst (ondergoed, basisshirtjes e.d.).
Een vest bijvoorbeeld niet.
Alle reacties Link kopieren
Nee.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Ik wil. Heb gedurende m’n studie bij een kledingzaak gewerkt en soms haalde een van ons een shirtje uit de winkel om tijdens de werkdag te dragen en ging het na de dienst weer terug de winkel in...
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
16-02-2020 14:40
Zelfs een lastig te wassen kledingstuk kan op het wolprogramma op 30 graden.
ik was zelf, mijn wollen truien al amper, mij te veel gedoe. Ik hang ze veel uit.

en stomerij-stukken? laat jij jasjes eerst een keer stomen?
Alle reacties Link kopieren
Ja, altijd. Niet alleen omdat je niet weet wie je kleding al heeft gepast (zelfs online besteld, de meeste kleding is al minstens 1 keer verkocht geweest) maar vooral om de chemische troep uit de fabriek weg te wassen. Al eens geroken aan nieuwe kleding?
lilalinda schreef:
16-02-2020 16:02
ik was zelf, mijn wollen truien al amper, mij te veel gedoe. Ik hang ze veel uit.

en stomerij-stukken? laat jij jasjes eerst een keer stomen?
Ik heb geen stomerijkleding. Dat lijkt mij veel te veel gedoe.
Alle reacties Link kopieren
Ja. Vind het best ranzig om niet te weten wie het voor mij heeft aangehad. Ongewassen types die 3 x in het jaar douchen ... prima natuurlijk als je dat graag wil Maareh ik vind t een ranzig idee. Mensen die geen onderbroek dragen of juist wel maar dan wel een week lang.

Van vrienden dan weer niet daar krijg ik het altijd gewassen van terug .
Alle reacties Link kopieren
staafmixer schreef:
16-02-2020 16:09
Ja. Vind het best ranzig om niet te weten wie het voor mij heeft aangehad. Ongewassen types die 3 x in het jaar douchen ... prima natuurlijk als je dat graag wil Maareh ik vind t een ranzig idee. Mensen die geen onderbroek dragen of juist wel maar dan wel een week lang.

Van vrienden dan weer niet daar krijg ik het altijd gewassen van terug .
oh, maar dat ruik je toch?
als ik iets uit het rek pak, en het is muf, of parfumluchtje, of er zit make-up aan (kraag vaak), dan hang ik het terug
Emma95 schreef:
16-02-2020 13:54
Ik was alles wel eerst.

https://www.cosmopolitan.com/nl/fashion ... st-wassen/
o_o :sick: Sporen van het norovirus. Normaal geloof ik dat mensen best wat minder klinisch schoon kunnen zijn, maar dit artikel is best ernstig.

Ik heb een gevoelige huid dus was alles eerst met mijn eigen wasmiddel.
lilalinda schreef:
16-02-2020 16:13
oh, maar dat ruik je toch?
als ik iets uit het rek pak, en het is muf, of parfumluchtje, of er zit make-up aan (kraag vaak), dan hang ik het terug
De chemische geur die in postorderkleding zit is niet te missen. Zo zal kleding voor een kledingzaak vast ook uit de verpakking komen, maar met uithangen gaat het ergste qua geur er wellicht al af maar het chemische product zit nog wel in die kleding.
Alle reacties Link kopieren
Hoe doen jullie dat dan met nieuwe schoenen?

Maar hopen dat iemand met zwemmerseczeem of kalknagels de schoenen niet heeft gepast?
There's nothing fair in this world, there's nothing sure in this world, there is nothing pure, so you better look for something left in this world.
Alle reacties Link kopieren
petra123456 schreef:
16-02-2020 14:47
Na het chemische verfbad een kort spoelbadje. Daarna gedroogd en de boel wordt geknipt/gesneden en genaaid. Minimaal 20 mensen zitten eraan voor het verscheept gaat worden. Niet perse de meest hygiënische landen waar het gemaakt wordt.
De boel wordt verscheept met een lading chemicaliën in de containers tegen ongedierte. En daarna niet gewassen. 300 mensen zitten eraan in de winkel. Vers in genieste handen, niet gewassen na het toilet, even passen overdekt in zweet. En dan kom ik het kopen en neem het mee naar huis. Ik kom binnen leg aankopen op het aanrecht in de bijkeuken, knip kaartjes eruit doe ze in de wasmachine en laat die draaien. Ga zelf douchen of iig hadden goed wassen.

Ik denk niet dat kleding uit de winkel erg schoon is nee.
Eerder kleding die je van een bekende krijgt. Die wast het waarschijnlijk voor het weggegeven wordt.
Onzin, echt onzin.
Waar haal je de aantallen vandaan? Slaat echt nergens op.
Je doet net alsof kleding chemisch afval is, dat alle kleding met chemicaliën behandeld worden en er insectenbestrijding op kleding plaatsvindt. Alsof er grote waarschuwingsborden in winkels moeten hangen. Geen idee waar je je kleding koopt. Kan me voorstellen dat je en schrikbeeld hebt als je in primair geweest bent, maar ik denk dat je verbaasd zult zijn hoe schoon ook daar kleding doorgaans is.
Er zijn altijd uitzonderingen natuurlijk, maar is incidenteel

Over chemicaliën in containers tijdens transporten, heb je enig idee wat dat kan doen met spullen onderweg? In gloeiende hitte en snijdende kou?
Ik heb een keer meegemaakt dat een volle container schoenen eerst een week moest staan luchten ergens in een sportzaal vanwege de geur van lijm. Er gaan rare processen inwerking bij transport over zee. De kosten zijn enorm als ergens een luchtje aan zit.

Maar waar heb jij deze wijsheid en aantallen vandaan?
Nope, ik trek het zo aan.

En als het nadien vuil is na een aantal dagen dragen gaat het mee op de hoop.

Nooit ongelukken mee gehad.
Alle reacties Link kopieren
pepexx schreef:
16-02-2020 13:49
Denk jij nou echt dat de stof die gebruikt wordt om kleding te maken, nog niet is gewassen?

Ja.
Alle reacties Link kopieren
Doe ik eigenlijk nooit maar misschien toch maar mee beginnen als ik dit zo lees.
de mooiste bloemen groeien aan de rand van het ravijn
Alle reacties Link kopieren
petra123456 schreef:
16-02-2020 14:47
Na het chemische verfbad een kort spoelbadje. Daarna gedroogd en de boel wordt geknipt/gesneden en genaaid. Minimaal 20 mensen zitten eraan voor het verscheept gaat worden. Niet perse de meest hygiënische landen waar het gemaakt wordt.
De boel wordt verscheept met een lading chemicaliën in de containers tegen ongedierte. En daarna niet gewassen. 300 mensen zitten eraan in de winkel. Vers in genieste handen, niet gewassen na het toilet, even passen overdekt in zweet. En dan kom ik het kopen en neem het mee naar huis. Ik kom binnen leg aankopen op het aanrecht in de bijkeuken, knip kaartjes eruit doe ze in de wasmachine en laat die draaien. Ga zelf douchen of iig hadden goed wassen.

Ik denk niet dat kleding uit de winkel erg schoon is nee.
Eerder kleding die je van een bekende krijgt. Die wast het waarschijnlijk voor het weggegeven wordt.
Goh, dat ik nog kerngezond ben op mn 61e mag een wonder heten! Heb nog nooit nieuw gekochte kleding gewassen voor het dragen....
pepexx schreef:
16-02-2020 17:16
Hoe doen jullie dat dan met nieuwe schoenen?

Maar hopen dat iemand met zwemmerseczeem of kalknagels de schoenen niet heeft gepast?
Als er een verkoper bij is, dan moet je toch altijd passokjes aan?
Ja, altijd. Net als beddengoed.
Hahahahaha.

Wat raar dat zo veel mensen eerst nieuwe kleding wassen. Smetvrees ten top.

Ik doe dat nooit. Meteen aantrekken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven