Mode & Beauty alle pijlers

Nieuwe shampoo gezocht: Petroleum-, SLS- en parabeenvrij

17-04-2019 12:46 453 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn favoriete shampoo 'Yes to Carrots' is nu echt definitief nergens meer verkrijgbaar :"-(
Ik ben nu op zoek naar een goede vervanger, maar tot nu toe wil het nog niet echt lukken.
Mijn haar is fijn en heeft voeding nodig, maar ook weer niet teveel want dan gaat het plat zitten.
Hoor ook veel over Lush, maar dat heb ik zelf nog niet geprobeerd.
Iemand tips?
anoniem_370190 wijzigde dit bericht op 14-05-2019 20:36
8.06% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
kopjechino schreef:
22-04-2019 18:50
Heb je CG vriendelijke shampoos geprobeerd?
Ik was nog steeds met Yes to Carrots shampoo + conditoner, deze is petroleum- sls- en parabeenvrij.
Dan zou je zeggen dat ik al goed bezig ben :-)
anoniem_370190 wijzigde dit bericht op 14-05-2019 20:42
52.23% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Delila- schreef:
22-04-2019 18:46
Ok. En was jij nog wel je haar met shampoo of gebruik je alleen conditioner?
Haarzeep van HelemaalShea.
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
22-04-2019 19:34
Haarzeep van HelemaalShea.
Ok, dat is een 'bar?'
anoniem_370190 wijzigde dit bericht op 14-05-2019 20:40
37.88% gewijzigd
Ik ben tevreden over Faith in Nature coconut.
Alle reacties Link kopieren
NYC schreef:
22-04-2019 21:05
Ik ben tevreden over Faith in Nature coconut.
Ff gegoogled, goeie prijs en zonder troep. Lijkt me het proberen waard!
Alle reacties Link kopieren
Hier ben ik weer even hoor, to spoil the fun. Ik weet niet hoe jullie tot die conclusie komen dat er geen troep zit in die shampoo. Even Googelen leert mij nl. totaal wat anders. "Nature" of " vegan" zeggen blijkbaar niks, want de ingrediëntenlijst zegt dat er ammonium laureth sulfaat in zit, een agressieve reiniger.
Ingrediënten van bovengenoemde shampoo zijn:
Aqua, Ammonium laureth sulfate *, Cocamidopropyl betaïne *, Maris sal, Polysorbate 20 *, Glyceryl laurate *, Cocos nucifera oil **, Glycerine *, Tocopherol *, Helianthus annuus zaadolie *, Parfum *, Steareth-4 *, Glycoldistearaat *, Natriumbenzoaat, kaliumsorbaat, citroenzuur *, benzylalcohol.

Er zijn apps en sites in omloop waarin je ingredienten kan copy pasten en die je dan precies vertellen wat de schadelijke/ uitdrogende ingredienten zijn, en ook de ingredienten (zoals wax, minerale olien etc) die je er alleen uit krijgt met schadelijke reinigers.
Een app heet bijv Curlsbot, en een site heet Isitcg (is it curlygirl).
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Very__Cherry schreef:
23-04-2019 22:58
Hier ben ik weer even hoor, to spoil the fun. Ik weet niet hoe jullie tot die conclusie komen dat er geen troep zit in die shampoo. Even Googelen leert mij nl. totaal wat anders. "Nature" of " vegan" zeggen blijkbaar niks, want de ingrediëntenlijst zegt dat er ammonium laureth sulfaat in zit, een agressieve reiniger.
Ingrediënten van bovengenoemde shampoo zijn:
Aqua, Ammonium laureth sulfate *, Cocamidopropyl betaïne *, Maris sal, Polysorbate 20 *, Glyceryl laurate *, Cocos nucifera oil **, Glycerine *, Tocopherol *, Helianthus annuus zaadolie *, Parfum *, Steareth-4 *, Glycoldistearaat *, Natriumbenzoaat, kaliumsorbaat, citroenzuur *, benzylalcohol.

Er zijn apps en sites in omloop waarin je ingredienten kan copy pasten en die je dan precies vertellen wat de schadelijke/ uitdrogende ingredienten zijn, en ook de ingredienten (zoals wax, minerale olien etc) die je er alleen uit krijgt met schadelijke reinigers.
Een app heet bijv Curlsbot, en een site heet Isitcg (is it curlygirl).
Thanks, net even geprobeerd en mijn Yes to Carrots doorstaat deze test ook niet o_o
Ik begrijp dat het geen zin heeft om alleen een shampoo en conditioner zonder troep te gebruiken terwijl je haarproducten gebruikt waar wel troep in zit (even kort gezegd).
Gebruiken jullie bij deze CG methode trouwens helemaal geen verstevigende producten?
En ik lees graag je adviezen/kennis hier hoor, dus no spoiling at al :-D
anoniem_370190 wijzigde dit bericht op 14-05-2019 20:38
9.33% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik ben niet zo bekend met de lijn Yes To, maar het kan heel goed zijn dat de ene shampoo wel approved is en de andere niet. Of de conditioners niet en de shampoo wel. Zo zit het wel bij meer merken.
De Botanicals lijn van Kruidvat is wel geschikt.
Gelukkig zijn er wel veel stylingprodukten approved! Je gaat merken dat in het overgrote deel siliconen zitten. Logisch. Die zorgen ervoor dat je haar lekker voelt en zit. Op internet, en zeker op fb, circuleren lijsten met approved produkten. Ik ben lid van 3 facebookgroepen (zoekterm curly girl) en daar vind je bij Bestanden hele lijsten. Gelukkig staan daar ook gels en mousses op van Taft, Studio Line, Syoss etc.
Zelf gebruik ik graag produkten van the Mane Choice (ook fijne mousse), Giovanni, Shea Moisture, As I Am (fijne wasconditioner!) en Boucleme. Die koop je bij grote "tropische" winkels zoals Me Gorgeous, of online, bij bijv Myhairshop.
Haarlak zonder zooi is n lastige omdat in 99% alcohol zit, wat uitdrogend werkt. Er is er 1 waar mensen heel blij mee zijn en dat is de spray van Bouncecurl. Ook de texure spray van Syoss is approved en geeft grip en stevigheid.
very__cherry wijzigde dit bericht op 24-04-2019 09:30
2.25% gewijzigd
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Een goede (Nederlandse, dus met hier verkrijgbare produkten) facebookgroep is Curly Forever / haarverzorging volgens CG methode. In de Bestanden vind je voorgekauwde informatie, lijsten, ervaringen etc. Hoef je niet voor de tweede keer het wiel uit te vinden.
Nogmaals, laatje niet misleiden door het" Curly" aspect, het gaat om een basisprincipe. Wat wel zo is, is dat vrouwen die denken dat ze geen krullen hebben, dit ineens toch blijken te hebben. Vooral de voor en na foto's zijn wat dit betreft grappig.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Thanks voor de bruikbare tips Very_Cherry. Ik had me paar dagen geleden al aangemeld bij die Facebookgroep, maar ze accepteren me nog steeds niet, ook al heb ik de vraag wel beantwoord.
Ik hoop echt dat afknippen me nog even bespaard blijft door over te gaan op deze methode.
Alle reacties Link kopieren
Die kans is aanwezig hoor, tenzij het stuk waar je het over hebt echt definitief beschadigd is door bijv hitte/ stijlen, bleken etc.
Oh en je verzoek wordt vanzelf ingewilligd hoor, komt goed!
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Wat een fijn topic, heel interessant. Ik ga me ook maar eens aanmelden bij die FB-groep denk ik. Toen ik kort haar, had ik een slag, maar nu het halverwege mijn rug komt is het stijl. Ik gebruik alleen shampoo en conditioner, en bijna dagelijks wat haarlak op de voorkant, en soms droogshampoo (eens in de 2-3 weken). Ik was het maximaal 2x per week.

Mijn haar is dun en beschadigd snel, vind ik. Ik style of föhn het dan ook nooit. Hoe weten jullie of je haar proteïnearm is?
Kammen/borstelen jullie je haar dagelijks? Hoe vaak was je het?
Alle reacties Link kopieren
Je haar is proteïnearm als het niet terugveert als je er aan trekt. Het voelt vaak ook wat plakkerig en slap/zacht.

Ik was mijn haar 2x per week en tussendoor nog wel vaak een keer 'wassen' met water en dan wel wat conditioner in de punten.

Mijn haar was lang maar het zat als een dweil. Ik heb het mediumlengte laten knippen en het zit nu echt vele malen beter. Niet elk haar is ervoor gemaakt om mooi lang te laten groeien.
Alle reacties Link kopieren
Marana-- schreef:
25-04-2019 08:13
Wat een fijn topic, heel interessant. Ik ga me ook maar eens aanmelden bij die FB-groep denk ik. Toen ik kort haar, had ik een slag, maar nu het halverwege mijn rug komt is het stijl. Ik gebruik alleen shampoo en conditioner, en bijna dagelijks wat haarlak op de voorkant, en soms droogshampoo (eens in de 2-3 weken). Ik was het maximaal 2x per week.

Mijn haar is dun en beschadigd snel, vind ik. Ik style of föhn het dan ook nooit. Hoe weten jullie of je haar proteïnearm is?
Kammen/borstelen jullie je haar dagelijks? Hoe vaak was je het?
Ik was om de twee dagen met co wash (As I Am is fijn) en eens per week met een clarifying shampoo, momenteel van Shea Moisture (Black Castor Growth & Strength).
Ik kam met een grove kam als ik er conditioner in heb gedaan. Daarna niet meer.
Via die facebookgroep ben ik achter de Denman brush gekomen. Een betaalbare borstel waarmee je produkt door kletsnat haar verdeelt. Je krijgt hier goede clumps ( krulbundels) van en zelfs spiralen.
Even googelen cq op Youtube kijken!
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik de Moroccan Miracle Shampoo van Maybeauty en de daarbij horende conditioner. Werkt erg goed!
Dank voor de tips dames, ik ga eens kijken
Alle reacties Link kopieren
Julia1001 schreef:
25-04-2019 10:53
Ik gebruik de Moroccan Miracle Shampoo van Maybeauty en de daarbij horende conditioner. Werkt erg goed!y
Was even nieuwsgierig en heb ze door de ingrediëntencheck gehaald.
De conditioner bevat twee soorten zware siliconen en de shampoo bevat (daarom ws) twee agressieve sulfaten.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Very__Cherry schreef:
25-04-2019 00:31
Die kans is aanwezig hoor, tenzij het stuk waar je het over hebt echt definitief beschadigd is door bijv hitte/ stijlen, bleken etc.
Oh en je verzoek wordt vanzelf ingewilligd hoor, komt goed!
Ben nog steeds niet geaccepteerd :cry:
Alle reacties Link kopieren
Marana-- schreef:
25-04-2019 08:13
Wat een fijn topic, heel interessant. Ik ga me ook maar eens aanmelden bij die FB-groep denk ik. Toen ik kort haar, had ik een slag, maar nu het halverwege mijn rug komt is het stijl. Ik gebruik alleen shampoo en conditioner, en bijna dagelijks wat haarlak op de voorkant, en soms droogshampoo (eens in de 2-3 weken). Ik was het maximaal 2x per week.

Mijn haar is dun en beschadigd snel, vind ik. Ik style of föhn het dan ook nooit. Hoe weten jullie of je haar proteïnearm is?
Kammen/borstelen jullie je haar dagelijks? Hoe vaak was je het?
Ik probeer mijn haar om de 3 a 4 dagen te wassen, heb dan wel droogshampoo nodig.
Borstelen doe ik alleen voor het wassen, tussendoor nooit.
anoniem_370190 wijzigde dit bericht op 14-05-2019 20:39
13.39% gewijzigd
Ik ook niet Delila, heb me na jou aangemeld.
Very__Cherry: thanks! Fijne informatie.
*gaat fantaseren over een grote bos krullen een beetje slag in mijn stijle bosje.
Alle reacties Link kopieren
Very__Cherry schreef:
25-04-2019 10:42
Ik was om de twee dagen met co wash (As I Am is fijn) en eens per week met een clarifying shampoo, momenteel van Shea Moisture (Black Castor Growth & Strength).
Ik kam met een grove kam als ik er conditioner in heb gedaan. Daarna niet meer.
Via die facebookgroep ben ik achter de Denman brush gekomen. Een betaalbare borstel waarmee je produkt door kletsnat haar verdeelt. Je krijgt hier goede clumps ( krulbundels) van en zelfs spiralen.
Even googelen cq op Youtube kijken!
Mag ik vragen waarom je om de twee dagen co wash doet? Dat is toch met gebruik van een hele reingende shampoo zonder verzorging e.d? Ik zou dan geen borstel of kam meer door mijn lange haar kunnen krijgen.. De Denman brush heb ik volgens mij ooit gehad, geen idee waar die is gebleven, toch maar weer eens zoeken.
Ik dacht dat cowash wassen met conditioner is?
Alle reacties Link kopieren
Delila- schreef:
28-04-2019 10:57
Mag ik vragen waarom je om de twee dagen co wash doet? Dat is toch met gebruik van een hele reingende shampoo zonder verzorging e.d? Ik zou dan geen borstel of kam meer door mijn lange haar kunnen krijgen.. De Denman brush heb ik volgens mij ooit gehad, geen idee waar die is gebleven, toch maar weer eens zoeken.
Je bent denk ik in de war met de final wash.
Co wash betekent wassen met een verzorgende, milde, reinigende conditioner, en is dus zo'n beetje het tegenovergestelde :)
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Delila- schreef:
28-04-2019 10:32
Ben nog steeds niet geaccepteerd :cry:
Voor welke groep(en) heb je je aangemeld?
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven