Mode & Beauty alle pijlers

Oksels waxen voor bruiloft

08-03-2021 13:54 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Na een korte zoektocht ben ik al snel geslaagd voor een outfit voor de bruiloft van mijn zus. Het is een mouwloze jumpsuit dus ik zit eraan te denken mijn oksels te waxen, evenals mijn wenkbrauwen. Nu vraag ik me af hoeveel dagen ik dit van tevoren zal doen i.v.m. mogelijke irritatie van de huid nadien.
Wenkbrauwen trekt met een half uurtje wel weg, als het niet minder is. Moet je wel zorgen dat je niet allergisch bent!! Zou dat eerst gaan uittesten. Geen ervaring met oksels, volgens mij is die plek wat gevoeliger.
Alle reacties Link kopieren
je hebt het nooit eerder gedaan? geen ervaring?

als ik mijn gezicht (ze beginnen altijd met wenkbrauwen en pakken dan steeds meer mee, vraag me wel eens of, ik als Yeti de stoel in ging) laat waxen, houdt de roodheid twee dagen aan.
Alle reacties Link kopieren
Hoe lang heb je nog? Als je genoeg tijd hebt, kun je het even testen. Is het over 2 weken, dan zou ik er niet aan beginnen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf geen ervaring, maar heb wel gehoord dat de irritatie mn onder je oksel heel lang kan duren. Persoonlijk zou ik dat risico niet nemen, of in ieder geval een keertje proefdraaien, zodat je weet hoe je huid reageert.
Wil je het trouwens zelf doen of laten doen? Ik laat het altijd doen. Dat gepruts als je het zelf doet.. ik vind het altijd tegenvallen. + gevaarlijk mocht je per ongeluk je halve wenkbrauw eraf trekken, dan zit je zonder wenkbrauw op de bruiloft.
Alle reacties Link kopieren
Mijn zus gaat in juli trouwen, dus ik heb nog een tijd. Ik heb het inderdaad nog niet eerder gedaan, maar ik merk dat ik met scheren nooit helemaal mooi haarvrij ben in mijn oksels dus vandaar ik het wil laten waxen. Dus jullie adviseren om het voor de tijd eerst eens te proberen?
Alle reacties Link kopieren
Schatkaart schreef:
08-03-2021 14:07
Mijn zus gaat in juli trouwen, dus ik heb nog een tijd. Ik heb het inderdaad nog niet eerder gedaan, maar ik merk dat ik met scheren nooit helemaal mooi haarvrij ben in mijn oksels dus vandaar ik het wil laten waxen. Dus jullie adviseren om het voor de tijd eerst eens te proberen?
ohja, 100%!
en laat het doen, ga niet zelf prutsen, dat wordt een geklooi en heel pijnlijk
Alle reacties Link kopieren
Nee, ik was al niet van plan het zelf te proberen, maar dat is misschien een goed idee. Hoe lang moet mijn okselhaar daar voor zijn?
Alle reacties Link kopieren
Zéker eerst proberen. Bij mij verschenen er enorm pijnlijke rode pukkels die nog anderhalve weer bleven.
Maar goed, mijn huidje is nou ook niet echt geweldig :)
Sowieso eerst proberen.
Hoe je huid erop reageert lijkt zo persoonlijk te zijn.

Mijn huid/ haar is niet geschikt voor waxen. Na een week of 6-8 krijg ik last van ingegroeide haren en de bijbehorende rode pijnlijke bultjes / puistjes.

Waarom ben je met scheren niet haarvrij? Bedoel je dat je te snel een 5 o`clock shadow hebt?
Of blijft er altijd een donkere waas achter omdat je het haar niet met de wortel verwijderd? Als het om dit laatste gaat dan zou je ontharingscreme kunnen proberen.

Zelf laser ik trouwens. Daar is mijn witte huid met donkere haar juiste uitermate geschikt voor.
Alle reacties Link kopieren
Als ik mijn snor haar wax is het na een half uur niet meer rood maar mijn oksels wel zeker een week. Voor mij zou dus de optie zijn een dag van te voren mijn oksels scheren en snor waxen.

Bikini lijn heb ik ook wel eens laten waxen, daar viel de roodheid wel mee.
Alle reacties Link kopieren
Niet alleen eerst proberen, maar ook ruim voor de bruiloft starten en bijhouden. Je wil echt niet dat je met rode geïrriteerde oksels loopt op die bruiloft.

Ik epileer mijn oksels gewoon trouwens, dat kun je gewoon thuis doen en bijhouden.
Proefdraaien. Ik heb het 1x gedaan en zat onder de blauwe plekken. Mijn huid vindt het blijkbaar te heftig.
Alle reacties Link kopieren
Zeker eerst testen.
Ik kon een maand geen deo gebruiken...
Alle reacties Link kopieren
Als je nog nooit geharst hebt, zeker laten doen door een professional en niet zelf gaan prutsen, en zeker meerdere dagen van tevoren laten doen want je huid kan er zomaar eentje blijken te zijn die een week geïrriteerd blijft. Oksels zijn trouwens ook prima met de hand zelf te epileren, het is even een klusje maar het geeft bij mij veel minder irritatie dan harsen.
Alle reacties Link kopieren
Blablablaatschaap schreef:
08-03-2021 14:37
Als je nog nooit geharst hebt, zeker laten doen door een professional en niet zelf gaan prutsen, en zeker meerdere dagen van tevoren laten doen want je huid kan er zomaar eentje blijken te zijn die een week geïrriteerd blijft. Oksels zijn trouwens ook prima met de hand zelf te epileren, het is even een klusje maar het geeft bij mij veel minder irritatie dan harsen.

Ik doe het met een epilady, gaat prima.
Alle reacties Link kopieren
S-Groot schreef:
08-03-2021 14:39
Ik doe het met een epilady, gaat prima.
Ja eens, doe ik ook al jaren. Ben er mee begonnen omdat ik altijd een zwarte waas bleef houden als het geschoren was.

Verder uitproberen en kijken hoe het bevalt. Scheelt per persoon hoe lang het duurt voordat de roodheid weg is. Ik doe mijn wenkbrauwen altijd als ik het huis niet meer uit hoef, na het slapen is het dan wel weg. Maar duurt zeker een paar uur (dus geen half uur zoals bij één van de schrijfsters hierboven wel het geval is).
S-Groot schreef:
08-03-2021 14:39
Ik doe het met een epilady, gaat prima.
Lijkt me ideaal als dat voor je werkt.

Bij mij helaas de slechtste van alle opties: pijnlijke rode huid direct na het epileren- en vanaf 6-8 weken rode bultjes en puistjes door ingegroeide haren. Nog erger dan bij waxen.
Wat een hel!
Hier alleen ervaring met bikinilijn. Roodheid na een halve dag weg en een babyhuidje. Mijn vriend ging eens mee voor onze vakantie, voor zijn rug. Hij zat de hele vakantie van twee weken en daarna nog onder de rode bultjes: ingegroeide haartjes.

Ik zou het echt bij scheren houden voor de zekerheid. Of tijdig een proefrondje draaien.

Hier heel goede ervaringen met Delete.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb alleen ervaring met het laten harsen van mijn benen. Jaren geleden twee keer laten doen. Eerste keer ging goed, mooi glad resultaat, niets aan de hand. Tweede keer waren niet alle haren perfect weg, mijn huid was beschadigd en op sommige plekken zelfs blauw, het heeft nog lang daarna verschrikkelijk gejeukt en mijn huid was ontzettend geïrriteerd. Daarna nooit meer gedaan. Ik zou dus zeker minimaal een paar keer 'proefwaxen'
Alle reacties Link kopieren
Maledive schreef:
08-03-2021 14:57
Lijkt me ideaal als dat voor je werkt.

Bij mij helaas de slechtste van alle opties: pijnlijke rode huid direct na het epileren- en vanaf 6-8 weken rode bultjes en puistjes door ingegroeide haren. Nog erger dan bij waxen.
Wat een hel!
Precies dit heb ik ook. Bij alle plekken die ik epileer, benen zagen er op een gegeven moment uit alsof ik een of andere ziekte had. Ik laser nu thuis met zo’n ding van Philips en dat gaat prima
Een zebra is geen paard met strepen
Alle reacties Link kopieren
S-Groot schreef:
08-03-2021 14:39
Ik doe het met een epilady, gaat prima.

Kan ook, als je die hebt. Maar ik schatte de kans dat TO een losse pincet heeft liggen (al is het maar in de EBHO-doos voor splinters) groter in dan dat ze een specifiek apparaat had liggen ;)
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het zelf laten laseren. Bij veel klinieken kan je een gratis proef/eerste behandeling krijgen. Dit geeft namelijk helemaal geen irritatie, de haartjes groeien/vallen wel uit, daarna ben je ongeveer een maand haarloos. Dus als je dat een week of 2 voor de bruiloft doet zit je helemaal glad in je vel daaro. Waxen epileren beginnen bij mij na 1,5 week de eerst haren al weer terug te groeien, dus dat is de pijn niet waard.
Zola123 schreef:
08-03-2021 15:55
Ik zou het zelf laten laseren. Bij veel klinieken kan je een gratis proef/eerste behandeling krijgen. Dit geeft namelijk helemaal geen irritatie, de haartjes groeien/vallen wel uit, daarna ben je ongeveer een maand haarloos. Dus als je dat een week of 2 voor de bruiloft doet zit je helemaal glad in je vel daaro. Waxen epileren beginnen bij mij na 1,5 week de eerst haren al weer terug te groeien, dus dat is de pijn niet waard.
Laseren is niet iets voor 1 keer maar een aantal sessies zodat het daarna helemaal weg blijft. Of voor het grootste deel dan. IPL is weer heel anders.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven