Mode & Beauty alle pijlers

Oogleden een ‘struikelblok’

04-04-2021 17:41 157 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is zover. Ik ben best blij met mijn uiterlijk. Prima huid, nog geen rimpels op een frons rimpel na, een kop vol haar, slank. Kortom, voor mijn 48ste best goed geconserveerd. Maar een ding zit me dwars. Of hangt me dwars. Mijn oogleden. Ik struikel er nog net niet over. Als ik nee schud schudden mijn oogleden nog een half uur na, als ik opsta en naar de douche loop liggen ze nog op het kussen as ik bij de deur ben. Nou ja wat overdreven, maar jullie begrijpen wat ik bedoel en ik zie er moe uit daardoor. En ik vind het gewoon lelijk dus ga ik de stap nemen. Stukkie eruit snijden, dichtnaaien en weer een open frisse blik. Hoop ik dan.

Ik wil geen adviezen over welke kliniek wel of niet want dat mag niet en ik ben er wel uit waar ik het wil laten doen, maar ik hoor graag jullie ervaringen. Hoe ervaarden jullie de ingreep, hoe lang ben je thuisgebleven, kreeg je van die mooie zwarte panda ogen en hoe lang duurde dat? Ben je blij met het resultaat? Etc etc.
Jufjoke schreef:
04-04-2021 18:20
Ook hooded eyes worden niet echt als sexy ervaren. Dat zijn meer de bedroom eyes, met juist veel zichtbaar bewegend ooglid. Zoiets als dit:

https://www.google.com/search?q=bedroom ... 3Rdd6pq65M
Voor mij gelukkig dan ;) ( want ik had dat als kind tot de puberteit )

Dat ze voor volwassen vrouwen niet sexy zijn ben ik het niet mee eens, Renee Zelweger en Fay Dunaway hadden ze.

Afbeelding
anoniem_210941 wijzigde dit bericht op 04-04-2021 18:25
21.09% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Brighteyed schreef:
04-04-2021 18:13
Hier vorig jaar laten corrigeren omdat ik er (fysiek) moe van was en hoofdpijn kreeg omdat ik onbewust de hele dag aan het corrigeren was. Ik vond het ook niet mooi trouwens. Het was een ingreep van niks: paar minuten en klaar. Week van te voren heb ik arnica genomen en ik had zo’n gel brilletje gekocht dat je in de koeling/ vriezer kan leggen. Ik heb amper zwelling gehad en het is niet blauw geworden. Ik was na de controle (na een week dacht ik?) en het verwijderen van de hechtingen weer volledig aan het werk.
Het was 1 van de beste keuzes die ik gemaakt heb. :)
Fijne tips! Dank
Henk-en-Roelie schreef:
04-04-2021 18:22
Voor mij gelukkig dan ;)
Worden niet als sexy ervaren door Juf Joke. ;-)
Ik heb het een jaar of 5 geleden laten doen.
Geen seconde spijt van gehad.

Ik vond de ingreep wel heel eng. Dat gesnij en gestink (dichtbranden) zo direct bij mijn oogbollen.

Ik heb goed gekoeld en mijn blauwe plekken zakten naar beneden. Verlieten via mijn kaaklijn mijn hoofd 😄
Na één week gingen de hechtingen eruit en zag het er echt mooi uit.

En ik zag veel meer en ook minder hoofdpijn.
Als het over een aantal jaren weer nodig is ga ik zo weer.
Alle reacties Link kopieren
Denk dat je weinig hebt aan mijn bijdrage maar goed wie weet. Ik ben een filler fan. Diepe rimpels in m’n voorhoofd, kraaien pootjes en hangende oogleden.door de filler in m’n voorhoofd gaat mijn gezicht al anders zitten , aan de zijkant bij mijn ogen filler erin en ik kijk totaal anders😁
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik reed botox voor de frons
Alle reacties Link kopieren
Zijn het alleen je oogleden of is het de huid van je voorhoofd? Daardoor zakken ook je oogleden.
Met een voorhoofdslift ben je ook zakkende wenkbrauwen en een fronsrimpel kwijt.
Ik ken 1 vrouw en 1 man (beiden begin 50) die er enorm van zijn opgeknapt.
Alle reacties Link kopieren
PoezzinBoots schreef:
04-04-2021 18:24
Ik heb het een jaar of 5 geleden laten doen.
Geen seconde spijt van gehad.

Ik vond de ingreep wel heel eng. Dat gesnij en gestink (dichtbranden) zo direct bij mijn oogbollen.

Ik heb goed gekoeld en mijn blauwe plekken zakten naar beneden. Verlieten via mijn kaaklijn mijn hoofd 😄
Na één week gingen de hechtingen eruit en zag het er echt mooi uit.

En ik zag veel meer en ook minder hoofdpijn.
Als het over een aantal jaren weer nodig is ga ik zo weer.
Bang ben ik niet. Ik heb lensimplantaten en dan snijden ze zelfs in je oog natuurlijk. Ik zie meer op tegen het na traject. Kon je meteen werken of moest je echt wel wat dagen vrij nemen?
Alle reacties Link kopieren
Ik overweeg het ook. Ik zie op tegen de verdoving. De spuiten schijnen behoorlijk pijnlijk te zijn.

Wat zeggen degene hier daarvan, die het al achter de rug hebben?
Alle reacties Link kopieren
Henk-en-Roelie schreef:
04-04-2021 18:22
Voor mij gelukkig dan ;) ( want ik had dat als kind tot de puberteit )

Dat ze voor volwassen vrouwen niet sexy zijn ben ik het niet mee eens, Renee Zelweger en Fay Dunaway hadden ze.

Afbeelding
Ik heb ze zelf ook, ik weet wat hooded eyes zijn. Ik zie het niet als lelijk, sterker nog, ik vind mijn ogen mooi, maar hooded eyes wordt eerder als een 'flaw' dan als een schoonheid gezien. Natuurlijk, mensen kunnen mooi zijn ook met hooded eyes, maar het is niet zo dat hooded eyes een schoonheidsideaal zijn, integendeel.

Renée Zelweger vind ik zelf nou niet bepaald een voorbeeld van een sexy vrouw, maar dat zullen veel mensen niet met me eens zijn. Faye Dunaway dan weer wel, al had zij na diverse ingrepen geen hooded eyes meer, maar in haar jonge jaren wel.
BuzzieBee schreef:
04-04-2021 18:31
Bang ben ik niet. Ik heb lensimplantaten en dan snijden ze zelfs in je oog natuurlijk. Ik zie meer op tegen het na traject. Kon je meteen werken of moest je echt wel wat dagen vrij nemen?

Ik had een week vrij genomen maar achteraf had dat niet gehoeven.
De ingreep was op een donderdag en ik had maandag weer prima naar kantoor gekund.

Ligt natuurlijk wel aan wat voor werk je doet.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
04-04-2021 18:23
Worden niet als sexy ervaren door Juf Joke. ;-)
Hooded eyes worden echt gewoon niet beschouwd als een sexy schoonheidsideaal. In het algemeen. Dat jij het wél sexy vindt, dat is fantastisch, maar erg veel mensen met hooded eyes willen er vanaf en ik betwijfel eigenlijk of je misschien niet iets heel anders bedoelt.
Ik kan me namelijk moeilijk voorstellen dat je het oprecht zo vindt. Dat je tegen to zegt: joh, die overhangende lap is juist sexy joh! Ik denk echt niet dat ik de enige ben als ik zeg: echte hooded eyes en of overhangende oogleden worden over het algemeen niet als sexy ervaren.
Dat neemt niet weg dat mensen zelf sexy kunnen zijn, ook met overhangende oogleden, maar dat is niet hetzelfde als: overhangende oogleden zijn sexy.
@Juf Joke, ik vind ze reuze sexy juist omdat ze vaak een indringender look hebben.
Wat betreft Renee Zelweger heb je wel gelijk, ze was een beetje sexy in de musical Chicago maar ik wist zo 123 geen andere actrice met hooded eyes.
Jennifer Lawrence?
Titanic40 schreef:
04-04-2021 18:31
Ik overweeg het ook. Ik zie op tegen de verdoving. De spuiten schijnen behoorlijk pijnlijk te zijn.

Wat zeggen degene hier daarvan, die het al achter de rug hebben?

Ik heb weinig/geen herinnering aan de verdovingsspuiten. Maakte geen indruk dus.
Ik neem aan dat door vrouwen zo wordt gevonden?

Ik had het ook niet over een schoonheidsideaal, maar over sexy en zwoel.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
04-04-2021 18:39
Ik neem aan dat door vrouwen zo wordt gevonden?

Ik had het ook niet over een schoonheidsideaal, maar over sexy en zwoel.
In dat geval hebben we het over smaak en daar valt niet over te twisten. Ik vind overhangende oogleden allesbehalve sexy en zwoel. Hooded eyes hangt af van het verdere sexappeal van de bezitter ervan, maar ook dat an sich niet.
Alle reacties Link kopieren
Henk-en-Roelie schreef:
04-04-2021 18:37
@Juf Joke, ik vind ze reuze sexy juist omdat ze vaak een indringender look hebben.
Wat betreft Renee Zelweger heb je wel gelijk, ze was een beetje sexy in de musical Chicago maar ik wist zo 123 geen andere actrice met hooded eyes.
Jennifer Lawrence?
Ja, klopt, Jennifer Lawrence heeft echte hooded eyes, meer nog dan ik. Ik weet vrij veel van make up technieken, en hooded eyes kunnen met bepaalde technieken echt heel mooi zijn, zie Jennifer Lawrence. Maar als je de make up weg laat, zijn dit soort ogen gewoon van zichzelf niet echt sprekend (mening natuurlijk, maar dat vind ik en ik zie het ook bij mezelf. Mijn ogen zijn echt wel blikvangers, maar zonder make-up zijn het gewoon twee grote bovenoogleden)
Ogen met duidelijk zichtbare bewegende oogleden hebben wat minder nodig om te spreken.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees even mee. Ik sta zelf ook al voor de spiegel aan mn huid te trekken. Heb hooded eyes (aziatische genen) en 1 kant is het sterker sinds ik een zware operatie heb gehad en door de morfine tussen mn schouderbladen het syndroom van Horner kreeg. Het is wel wat weggetrokken,maar je ziet nog steeds verschil.

Ben nog geen 40 en las dat wanneer ik het te jong laat doen,het litteken zichtbaar blijft.
...
Alle reacties Link kopieren
Ik ga het as donderdag laten doen TO. Heb dus nog geen ervaring. Ik ben afgelopen donderdag begonnen met het slikken van arnica pilletjes tegen dr blauwe plekken, hopelijk helpt dat. Ik zie het meest op tegen de verdovingsspuiten.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het ook wel willen laten doen, dus ik volg.
Alle reacties Link kopieren
Quaintrelle schreef:
04-04-2021 19:00
[Knip]

Ben nog geen 40 en las dat wanneer ik het te jong laat doen,het litteken zichtbaar blijft.
Wat heeft je leeftijd te maken met de zichtbaarheid van een litteken? Dit heb ik nog nooit gehoord.
Wat wel zo kan zijn is dat je over 10 á 15 jaar nogmaals dezelfde operatie moet ondergaan. Maar goed, persoonlijk heb ik dat er wel voor over.
Alle reacties Link kopieren
Ook gedaan, geen moment spijt van. Ingreep meer vervelend even dan pijnlijk, wel nog blauwe wangen aan overgehouden tijdelijk maar niks wat niet te verbergen viel achter een zonnebril ;) na een week mag je weer make up gebruiken dus kan je wat verdoezelen indien nodig.
Wat ik wel gedaan heb is vantevoren zo’n nekkussen aanschaffen voor s nachts, tegen het draaien en ook een slaapmasker was wat mij betreft onmisbaar omdat je ogen niet altijd direct weer helemaal dicht gaan.
chrisjoh schreef:
04-04-2021 18:22
Als het werkelijk zo erg is als jij zegt ga je naar de huisarts vraagt n verwijskaart en en gaan ze kijken en meten of het echt nodig is.
Je krijgt dan toestemming en het is binnen korte tijd gepiept.
Zo was het tenminste bij mijn man nu ongeveer twee jaar geleden. Zorgverzekering vergoed als het werkelijk nodig is .
Daar zijn ze steeds strenger mee geworden. Het moet nu wel heel erg zijn wil de verzekering vergoeden:

De medische indicatie wordt alleen verstrekt als wordt voldaan aan één van de volgende twee voorwaarden:

Er is sprake van verslapte of verlamde bovenoogleden door een geboorteafwijking of chronische ziekte die vanaf de geboorte al wordt meegedragen
Er is sprake van een ernstige gezichtsveldbeperking. Concreet betekent dit dat de onderrand van het bovenste ooglid (of huidplooi) bij ontspannen, recht vooruitkijken minimaal 1 mm boven het centrum van de pupil hangt.
Ik begin inmiddels ook aardig richting de voor- en nafoto te gaan dus het zal er hier ook wel een keer van komen. Wat ik me alleen afvraag: hoe lang blijf je een mooi resultaat houden? Want als binnen 5 jaar de boel weer over je ogen hangt blijf je natuurlijk aan de gang.
Alle reacties Link kopieren
BuzzieBee schreef:
04-04-2021 18:29
Ik gebruik reed botox voor de frons
Ik ben ooit voor botox op mijn voorhoofd naar een cosmetische arts gegaan. Die vertelde mij dat mijn rimpels daar kwamen omdat ik voortdurend met mijn wenkbrauwen opgetrokken liep. Hij wilde wel prikken maar het probleem zat elders.
Beste tip ooit. Ik kan me eigenlijk niet herinneren of ik er last van heb gehad, volgens mij alleen slapen omdat je niet op je zij mag liggen (als ik het me goed herinner)
Geen moment spijt, wel gewoon zelf betaald

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven