Mode & Beauty alle pijlers

Oogleden een ‘struikelblok’

04-04-2021 17:41 157 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is zover. Ik ben best blij met mijn uiterlijk. Prima huid, nog geen rimpels op een frons rimpel na, een kop vol haar, slank. Kortom, voor mijn 48ste best goed geconserveerd. Maar een ding zit me dwars. Of hangt me dwars. Mijn oogleden. Ik struikel er nog net niet over. Als ik nee schud schudden mijn oogleden nog een half uur na, als ik opsta en naar de douche loop liggen ze nog op het kussen as ik bij de deur ben. Nou ja wat overdreven, maar jullie begrijpen wat ik bedoel en ik zie er moe uit daardoor. En ik vind het gewoon lelijk dus ga ik de stap nemen. Stukkie eruit snijden, dichtnaaien en weer een open frisse blik. Hoop ik dan.

Ik wil geen adviezen over welke kliniek wel of niet want dat mag niet en ik ben er wel uit waar ik het wil laten doen, maar ik hoor graag jullie ervaringen. Hoe ervaarden jullie de ingreep, hoe lang ben je thuisgebleven, kreeg je van die mooie zwarte panda ogen en hoe lang duurde dat? Ben je blij met het resultaat? Etc etc.
TheeMetChocolade schreef:
04-04-2021 21:20
En wat moeten de wel voorstanders daar precies mee, met die wetenschap? Dat Cato er een mening over heeft?
Die hoeven daar niks mee. Maar het was nou ook niet zo dat TO vreselijk werd aangevallen toch? In topics over een zonnebank of nose job of nephaar of -wimpers zijn er altijd wel een paar mensen die zeggen dat ze het afschuwelijk of onnodig vinden, hoort een beetje bij het kippenhok.
TheeMetChocolade schreef:
04-04-2021 21:25
Ik ben je meid niet.
Je gedraagt je wel zo.
Ik heb een beetje moeite met een jaknikkersfestival, daar komt maar zelden iets goeds uit voort.
Alle reacties Link kopieren
Ik ken twee vrouwen die het hebben gedaan. Kregen dat ook op medische indicatie.

Ze vonden het beiden een ingreep van niets en ook bij beiden erg mooi geworden. Zou het zeker laten doen, helemaal als je er fysiek ook last van hebt.
Alle reacties Link kopieren
Mumper schreef:
04-04-2021 21:26
hoort een beetje bij het kippenhok.
Je hebt een punt.
Chocolade, altijd goed!
Alle reacties Link kopieren
Mumper schreef:
04-04-2021 21:16
Altijd van je af zeiken.

Wat bedoeld wordt met 'snij maar raak' lijkt me toch best duidelijk? Dat je voor elk wissewasje naar de chirurg gaat. Iemand die dat zegt is geen voorstander van esthetische chirurgie.
Mijns inziens is er een groot verschil tussen het wissewasje en geen voorstander zijn. Vind dat eigenlijk echt 2 verschillende zaken
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
04-04-2021 21:27
Ik heb een beetje moeite met een jaknikkersfestival, daar komt maar zelden iets goeds uit voort.
Nou ja, dan zit je hier eigenlijk niet helemaal goed. To vraagt niet om advies over of ze het zal laten doen, dat besluit heeft ze al genomen. Ze vraagt naar ervaringen.
Jufjoke schreef:
04-04-2021 21:39
Nou ja, dan zit je hier eigenlijk niet helemaal goed. To vraagt niet om advies over of ze het zal laten doen, dat besluit heeft ze al genomen. Ze vraagt naar ervaringen.
Ik heb niets dwingends geschreven, alleen maar geprobeerd te relativeren en te nuanceren.
Kan nooit kwaad.
Cateautje schreef:
04-04-2021 21:20
De enige die plasjes doet en wel heel onsympathiek, dat ben jij meid.
Hou je gewoon bij je uitzonderlijk goede bijdragen in dit topic en laat mij gewoon lullen. Dat is de volwassen manier toch?

Nou....
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder met enorme naaldenangst, heeft het onder lichte narcose laten doen. Jaar of 7 geleden. Ziet er nog steeds heel goed uit en ze is er enorm van opgeknapt. Ze heeft heel snel blauwe plekken maar dit viel echt reuze mee.

Ik wil ook maar heb besloten eerst maar eens veel af te vallen en dan de boel te laten fixen.
-
anoniem_63c432eff37cd wijzigde dit bericht op 04-04-2021 22:24
0.00% gewijzigd
TO moet dit gekissebis allemaal met lede ogen aanzien
wolkje75 schreef:
04-04-2021 22:21
Heb het 3 jaar geleden laten doen, en echt geen seconde spijt van gehad.
Ik had geen medische indicatie, maar oogschaduw op bovenste oogleden of mascara opdoen was een ramp en niet zichtbaar. Ik leek ook altijd kwaad te kijken door die hangende oogleden. Het viel voor mij ontzettend mee, paar pijnlijke prikjes maar voor de rest na de operatie compleet geen pijn gehad. Ik heb wel veel gekoeld en 1e nacht rechtop geslapen maar voor de rest nergens last van gehad. Ben na een kleine week weer aan het werk gegaan. Als ik nu terug kijk naar foto's voor de operatie en na de operatie dan zie ik duidelijk verschil en echt superblij dat ik het heb gedaan! Zou het dus zeker aanraden om te doen!

Groeten,
Wolkje
Alle reacties Link kopieren
Ik heb t ook gedaan samen met een wenkbrauwlift. Wat is het mooi geworden! Zo geen spijt van. Een week met hechtingen gelopen, en daarna zag je er niks meer van.
De ingreep ging onder plaatselijke verdoving. En de eerste dag heel goed gekoeld.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
bluewaterrr schreef:
04-04-2021 19:38
Ik begin inmiddels ook aardig richting de voor- en nafoto te gaan dus het zal er hier ook wel een keer van komen. Wat ik me alleen afvraag: hoe lang blijf je een mooi resultaat houden? Want als binnen 5 jaar de boel weer over je ogen hangt blijf je natuurlijk aan de gang.
10-15 jaar.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
De verdovingsprikken vond ik niet fijn. Niet zozeer pijnlijk, maar vooral erg ongemakkelijk. Je voelt de verdoving in je hele oogkas, rondom je oogbol.

Ik ben een enorme angsthaas, en dat was voor mij het meest vervelende moment. De chirurg en de assistent hebben me daar goed doorheen gekletst.

Na twee weken was ik weer toonbaar voor werk, met was verdoezelende make up onder de ogen.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
04-04-2021 21:27
Ik heb een beetje moeite met een jaknikkersfestival, daar komt maar zelden iets goeds uit voort.

En dus schop je gewoon overal tegenaan, ook als mensen zeggen dat het soms gewoon nodig en een uitkomst is? Lekker bezig wel.
Later is nu
Dreamer schreef:
05-04-2021 11:57
En dus schop je gewoon overal tegenaan, ook als mensen zeggen dat het soms gewoon nodig en een uitkomst is? Lekker bezig wel.
Jij ziet mij schoppen? @(

Dan zou ik toch eens langs een opticien gaan.
Alle reacties Link kopieren
Zalmsnipper schreef:
04-04-2021 21:20
Oh dit jaar laten doen.

Ben nu 42. Ik heb altijd al hangende oogleden gehad maar nadat ik mijn eerste spuit botox in mijn voorhoofd liet zetten, kon ik niet meer compenseren door mijn wenbrauwen op te trekken :facepalm:

Vergoeding kan je vergeten behalve als je oogleden voor je pupil hangt. Ik heb 950 euro betaald, ik ben een weekje blauw en groen geweest en daarna: 10 jaar jonger. Ook mensen die niet wisten wat ik had laten doen riepen: wat is er met jou gebeurd?! Je ziet er zo goed uit!

Doen.

Dat had ik dus :)
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
05-04-2021 11:59
Jij ziet mij schoppen? @(

Dan zou ik toch eens langs een opticien gaan.

Nee, je bent echt heel aardig in dit topic. Gewoon, vol goed advies, zonder vooringenomen reacties.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de ingreep ook ongeveer op de leeftijd van TO laten doen. Ik vond de oogliftoperatie een stuk minder erg dan een wortelkanaalbehandeling of flinke vulling. Jammer genoeg gaan naar verloop van jaren je oogleden weer zakken. Bij mij is het resultaat nu helaas niet meer te zien en ik ben daarom van plan om komend jaar opnieuw mijn oogleden te laten liften.
Dreamer schreef:
05-04-2021 12:00
Nee, je bent echt heel aardig in dit topic. Gewoon, vol goed advies, zonder vooringenomen reacties.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 05-04-2021 17:41
Reden: op de man
14.29% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
04-04-2021 23:12
Ik heb t ook gedaan samen met een wenkbrauwlift. Wat is het mooi geworden! Zo geen spijt van. Een week met hechtingen gelopen, en daarna zag je er niks meer van.
De ingreep ging onder plaatselijke verdoving. En de eerste dag heel goed gekoeld.
Wat fijn om te horen!
Mag ik vragen waar je dat hebt laten doen en wat de kosten waren?
Mag in een PB!
Alle reacties Link kopieren
Mijn ogen hangen ook al langer en ik ben er wel aan toe ze te laten liften, maar hoe kom je aan een goede en betrouwbare kliniek hiervoor? Iemand tips voor de regio Randstad?
Zowel mijn moeder als mijn beste vriendin hebben het laten doen, mijn moeder op haar 65e en mijn vriendin recent. Het is een ingreep van niks met fantastisch resultaat. Beiden zien er veel frisser uit en voelen zich veel beter.
Mijn moeder had het achteraf ook liever wat jonger willen laten doen, het is zo zonde dat ze er zo lang mee heeft gelopen toen ze nog jonger was. Ze zag er tegenop. Onterecht achteraf.

Laat Cateautje maar lullen. Die heeft er geen verstand van.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven