Mode & Beauty alle pijlers

Oogleden een ‘struikelblok’

04-04-2021 17:41 157 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is zover. Ik ben best blij met mijn uiterlijk. Prima huid, nog geen rimpels op een frons rimpel na, een kop vol haar, slank. Kortom, voor mijn 48ste best goed geconserveerd. Maar een ding zit me dwars. Of hangt me dwars. Mijn oogleden. Ik struikel er nog net niet over. Als ik nee schud schudden mijn oogleden nog een half uur na, als ik opsta en naar de douche loop liggen ze nog op het kussen as ik bij de deur ben. Nou ja wat overdreven, maar jullie begrijpen wat ik bedoel en ik zie er moe uit daardoor. En ik vind het gewoon lelijk dus ga ik de stap nemen. Stukkie eruit snijden, dichtnaaien en weer een open frisse blik. Hoop ik dan.

Ik wil geen adviezen over welke kliniek wel of niet want dat mag niet en ik ben er wel uit waar ik het wil laten doen, maar ik hoor graag jullie ervaringen. Hoe ervaarden jullie de ingreep, hoe lang ben je thuisgebleven, kreeg je van die mooie zwarte panda ogen en hoe lang duurde dat? Ben je blij met het resultaat? Etc etc.
Parella schreef:
05-04-2021 13:49
Zowel mijn moeder als mijn beste vriendin hebben het laten doen, mijn moeder op haar 65e en mijn vriendin recent. Het is een ingreep van niks met fantastisch resultaat. Beiden zien er veel frisser uit en voelen zich veel beter.
Mijn moeder had het achteraf ook liever wat jonger willen laten doen, het is zo zonde dat ze er zo lang mee heeft gelopen toen ze nog jonger was. Ze zag er tegenop. Onterecht achteraf.

Laat Cateautje maar lullen. Die heeft er geen verstand van.
Wat moet je van mij joh? Laat me!

Ik heb op helemaal niemand gereageerd, behalve op de TO die het wil laten doen vanwege cosmetische redenen en daarin ben ik heel genuanceerd geweest en heb haar zelfs een veer in de togus gestoken, dus waar gaat dit gezeik over.
Alle reacties Link kopieren
amarna schreef:
05-04-2021 12:10
Wat fijn om te horen!
Mag ik vragen waar je dat hebt laten doen en wat de kosten waren?
Mag in een PB!
Ik pm je even op Facebook.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
05-04-2021 13:53
Wat moet je van mij joh? Laat me!

Ik heb op helemaal niemand gereageerd, behalve op de TO die het wil laten doen vanwege cosmetische redenen en daarin ben ik heel genuanceerd geweest en heb haar zelfs een veer in de togus gestoken, dus waar gaat dit gezeik over.
Veer in wat???
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
sprokkelientje schreef:
04-04-2021 20:03
Wat verstaat men eigenlijk onder: snij maar raak ?
Zag deze term hier al een paar keer voorbij komen.
Waarschijnlijk vinden ze dat bij iemand zoals ik, die vindt dat als je je ergens aan stoort je er iets aan moet laten doen.
Waarom voor eeuwig rond blijven lopen met een cup AA, of kromme neus, of overhangende oogleden, als er zo makkelijk iets aan te doen is? Als je er blijer van wordt is het het toch waard? Ik ben vooralsnog tevreden, maar als ik straks na mijn zwangerschap met hangtieten en hangbuik achterblijf, dan komt er gewoon een mommy makeover hoor. Ik ga me niet rot laten voelen over iets wat ik kan veranderen.
Ik vind dat super moralistisch, en daarnaast veroordelend en onnodig.
-
Alle reacties Link kopieren
Phloxx schreef:
05-04-2021 14:22
Waarschijnlijk vinden ze dat bij iemand zoals ik, die vindt dat als je je ergens aan stoort je er iets aan moet laten doen.
Waarom voor eeuwig rond blijven lopen met een cup AA, of kromme neus, of overhangende oogleden, als er zo makkelijk iets aan te doen is? Als je er blijer van wordt is het het toch waard? Ik ben vooralsnog tevreden, maar als ik straks na mijn zwangerschap met hangtieten en hangbuik achterblijf, dan komt er gewoon een mommy makeover hoor. Ik ga me niet rot laten voelen over iets wat ik kan veranderen.
Ik vind dat super moralistisch, en daarnaast veroordelend en onnodig.
Ja daarom was dat mijn vraag ook.
Juist omdat er tussen "snij maar raak" en bepaalde ingrepen laten doen een heeeeeeeeeeeel groot tussenstuk zit, vol grijstinten en nuances.

Ik versta zelf onder "snij maar raak" de doorgeschoten mensen die niet van ophouden weten, zich verminken en elk flapje, deukje, putje en rimpeltje laten wegspuiten/zuigen en snijden. En dan nog......is dat lekker aan jou wat je doet met jouw geld en jouw lijf.

Qua mening betreft zitten wij wel op 1 lijn, ik heb zelf ook e.e.a. laten doen door de jaren heen en gelukkig hebben ze altijd raak gesneden dus ik ben erg tevreden met de resultaten :proud

Ik zeg altijd maar zo: als je in een huis woont met een badkamer van 40 jaar oud, ga je die op een gegeven moment ook opknappen. Zo is het ook met lijf/gezicht/haar en gebit.
En ja dat is een keuze en in de meeste gevallen geen medische noodzaak.
Maar nou en.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
05-04-2021 13:53
Wat moet je van mij joh? Laat me!

Ik heb op helemaal niemand gereageerd, behalve op de TO die het wil laten doen vanwege cosmetische redenen en daarin ben ik heel genuanceerd geweest en heb haar zelfs een veer in de togus gestoken, dus waar gaat dit gezeik over.
Vindt je dit zelf niet een beetje bommetje droppen en vervolgens verontwaardigd zijn als je daar op aangesproken wordt en het dan over veren steken gaan hebben?
Jij bent jij, ik ben ik en TO is TO en die heeft een besluit genomen over een ingreep.
Dan is het toch volstrekt zinloos om 10 stappen terug te gaan in het proces en een discussie te starten over het sexy zijn van hooded eyes of hoe die dingen ook mogen heten.
Wat is je doel?
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
Nou precies. Ik ergerde me kapot aan mijn oogleden dus hoppa, laten doen. Ik zie er veel helderder uit nu. En heerlijk experimenteren met nieuwe kleurtjes oogschaduw.

Verder heb ik cup A. Maar niet misschien dat ik daar iets aan laat doen. Ik ben petit en smal dus dat past gewoon bij mij.
Alles komt goed, alleen de rest niet
sprokkelientje schreef:
05-04-2021 15:14
Vindt je dit zelf niet een beetje bommetje droppen en vervolgens verontwaardigd zijn als je daar op aangesproken wordt en het dan over veren steken gaan hebben?
Jij bent jij, ik ben ik en TO is TO en die heeft een besluit genomen over een ingreep.
Dan is het toch volstrekt zinloos om 10 stappen terug te gaan in het proces en een discussie te starten over het sexy zijn van hooded eyes of hoe die dingen ook mogen heten.
Wat is je doel?
Ik ben geen discussie gestart, het is verworden tot een discussie omdat Viva nu eenmaal een kippenhok is, zoals al werd aangegeven. Mijn posts, zeer genuanceerd, waren uitsluitend en alleen gericht naar de TO. Mijn doel? Om de TO beter over zichzelf te laten voelen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er ook aan toe. Die hangdingen zitten bij mij in de genen en nu ben ik op het punt aangekomen dat ik het ook vermoeiend ga vinden. Maar ik rook. Ja, heel slecht en erg en ik weet dat ik zou moeten stoppen maar dat is niet zo makkelijk. Is er hier een roker die het heeft laten doen?
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
05-04-2021 15:24
Ik ben geen discussie gestart, het is verworden tot een discussie omdat Viva nu eenmaal een kippenhok is, zoals al werd aangegeven. Mijn posts, zeer genuanceerd, waren uitsluitend en alleen gericht naar de TO. Mijn doel? Om de TO beter over zichzelf te laten voelen.
Denk je werkelijk dat je daarin bij machte bent?
Werkelijk?
Zo van, jij steekt ergens een veer en TO zegt: "nou je hebt gelijk joh, ik zeg mijn afspraak af, ik lijk wel gek, dank je wel Cateautje voor dit inzicht, ik had er werkelijk zelf nooit opgekomen.

Heeft ook verder niets met een kippenhok te maken o.i.d.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
sprokkelientje schreef:
05-04-2021 17:34
Denk je werkelijk dat je daarin bij machte bent?
Werkelijk?
Zo van, jij steekt ergens een veer en TO zegt: "nou je hebt gelijk joh, ik zeg mijn afspraak af, ik lijk wel gek, dank je wel Cateautje voor dit inzicht, ik had er werkelijk zelf nooit opgekomen.

Heeft ook verder niets met een kippenhok te maken o.i.d.
Goh meid, je maakt er wel een dagtaak van. :zzz:


Misschien ben ik niet bij machte, misschien wel omdat de TO zichzelf in de spiegel van alles wijsmaakt waar ze nog nooit een genuanceerde mening heeft gekregen van de mensen om haar heen. Ze zal de eerste niet zijn.
Alle reacties Link kopieren
*Moxxie* schreef:
05-04-2021 16:16
Ik ben er ook aan toe. Die hangdingen zitten bij mij in de genen en nu ben ik op het punt aangekomen dat ik het ook vermoeiend ga vinden. Maar ik rook. Ja, heel slecht en erg en ik weet dat ik zou moeten stoppen maar dat is niet zo makkelijk. Is er hier een roker die het heeft laten doen?
Vaak zijn dat soort zaken wel genetisch bepaald ja. Bij mijn man zit het ook in de familie, zijn moeder en zus en hijzelf hebben het, bij zijn zoon zie ik nu ook al de aanleg.
Mijn man laat er pas iets aan doen als hij er lichamelijke ongemakken van krijgt. Nou prima, ieder zijn ding.

Roken is idd wel van invloed ja, zo ook de zon.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
sprokkelientje schreef:
05-04-2021 17:38
Vaak zijn dat soort zaken wel genetisch bepaald ja. Bij mijn man zit het ook in de familie, zijn moeder en zus en hijzelf hebben het, bij zijn zoon zie ik nu ook al de aanleg.
Mijn man laat er pas iets aan doen als hij er lichamelijke ongemakken van krijgt. Nou prima, ieder zijn ding.

Roken is idd wel van invloed ja, zo ook de zon.
Roken is vooral een probleem voor de wondgenezing.
Ik mocht in de dagen voor de ingreep niet eens een glaasje wijn , ivm leverfunctie en bloedstolling
Mumper schreef:
04-04-2021 22:22
TO moet dit gekissebis allemaal met lede ogen aanzien
:-D
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
05-04-2021 17:37
Goh meid, je maakt er wel een dagtaak van. :zzz:


Misschien ben ik niet bij machte, misschien wel omdat de TO zichzelf in de spiegel van alles wijsmaakt waar ze nog nooit een genuanceerde mening heeft gekregen van de mensen om haar heen. Ze zal de eerste niet zijn.
Anti esthetische chirurgie zijn staat gelijk aan het hebben van een genuanceerde mening? :facepalm:
Verder hoef je je niet druk te maken om mijn dagindeling of taken hoor.

Je bent op dit gebied erg hautain en vooringenomen en denkt de wijsheid in pacht te hebben met je: "ik heb mezelf omarmd met mijn ouderdomsproces en ik gun een ieder ander dit ook dus breng ik het evangelie op dit gebied en bombardeer ik anders denkenden of twijfelaars onheroepelijk tot "snij maar raak freak" want vrouwen zouden beter moeten weten etc..etc.
Ik quote je, omdat deze posting ook weer doorspekt is van waarde oordelen en het zogenaamd op voorhand weten wat er mis zou zijn met TO, want ze zal de laatste niet zijn EN ze maakt zichzelf in de spiegel van alles wijs.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Cateautje schreef:
05-04-2021 17:37
Goh meid, je maakt er wel een dagtaak van. :zzz:


Misschien ben ik niet bij machte, misschien wel omdat de TO zichzelf in de spiegel van alles wijsmaakt waar ze nog nooit een genuanceerde mening heeft gekregen van de mensen om haar heen. Ze zal de eerste niet zijn.
Jij wil gewoon altijd overal vooraan staan om je mening te geven op te dringen.
Gut dames het was 1 opmerking en we zijn vijf pagina's verder, laat het gaaaaaaan
Mumper schreef:
05-04-2021 18:48
Gut dames het was 1 opmerking en we zijn vijf pagina's verder, laat het gaaaaaaan
Dit zijn er nog maar 5 op 1 opmerking. De laatste keer waren het er 25.
Ik ben nog eens gestaft ook, want het is mij niet toegestaan mezelf staande te houden in al die ruis.
Cateautje schreef:
05-04-2021 18:55
Dit zijn er nog maar 5 op 1 opmerking. De laatste keer waren het er 25.
Ik ben nog eens gestaft ook, want het is mij niet toegestaan mezelf staande te houden in al die ruis.
Tijd voor wat soulseaching dan maar? Het ligt vast niet aan jou.
Alle reacties Link kopieren
TO, gewoon doen hoor. Het is een ingreep van niets en je zult zeker blij worden van het resultaat.
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
04-04-2021 23:12
Ik heb t ook gedaan samen met een wenkbrauwlift. Wat is het mooi geworden! Zo geen spijt van. Een week met hechtingen gelopen, en daarna zag je er niks meer van.
De ingreep ging onder plaatselijke verdoving. En de eerste dag heel goed gekoeld.
Die wenkbrauwlift durfde ik niet aan en ik heb het bij het liften van de oogleden gehouden. Ik ben een beetje bang voor van die Sigrid Kaagwenkbrauwen. Volgens mij heeft zij ook een wenkbrauwlift gehad en ik vind het bij haar echt niet mooi. Als je oudere foto’s van haar ziet dan vond ik de lagere wenkbrauwen bij haar een vriendelijker uitdrukking geven.
*Moxxie* schreef:
05-04-2021 16:16
Ik ben er ook aan toe. Die hangdingen zitten bij mij in de genen en nu ben ik op het punt aangekomen dat ik het ook vermoeiend ga vinden. Maar ik rook. Ja, heel slecht en erg en ik weet dat ik zou moeten stoppen maar dat is niet zo makkelijk. Is er hier een roker die het heeft laten doen?
Ik ken iemand die rookt, die het heeft laten doen. Ze is heel blij met het resultaat.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil het ook laten doen, maar wacht nog even tot er weer normaal gereisd kan worden.
Ik zie er niet tegenop, alleen de eerste dagen na de ingreep.
Kun je dan wel gewoon lezen en tv kijken of zit je dan vnl. met je ogen dicht?
Cum non tum age
8 jaar geleden alweer, blij mee maar vond het niet niks...
Die verdoving was akelig en de pleisters zaten te laag, waardoor ik (bijna) niets zag. Kon alleen naar beneden kijken, en zat met mijn hoofd achterover om iets te zien. Daardoor was het onmogelijk om naar mijn werk te gaan, en ben ik thuis gebleven tot de pleisters eraf mochten. Ondanks arnica en koelen, blauw en gezwollen tot onder aan mijn wangen.

Heb het vergoed gekregen van de zorgverzekering, erfelijk iets....mijn hele familie heeft er last van.

Alvast succes!
Alle reacties Link kopieren
noa schreef:
05-04-2021 23:52
Ik wil het ook laten doen, maar wacht nog even tot er weer normaal gereisd kan worden.
Ik zie er niet tegenop, alleen de eerste dagen na de ingreep.
Kun je dan wel gewoon lezen en tv kijken of zit je dan vnl. met je ogen dicht?
Kan normaal gesproken gewoon hoor, lezen enzo. Alleen tijdens koelen (bv met doperwten) natuurlijk niet.
Chocolade, altijd goed!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven