Mode & Beauty alle pijlers

Originele Michael Kors tassen voor 175 euro

29-09-2014 16:45 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi iedereen,



Ik woon in een land waar ze authentieke Michael Kors tassen soms wel voor 175 euro verkopen. Dit is niet in de winkel (alleen tijdens de sales), maar de website in dit land zelf verkoopt het voor een zeer lage prijs en vaak ook nog met kortingen. Vaak is het tussen de 250 en 175 euro terwijl dezelfde tas in de bijenkorf 350 euros kost.

Vette winst dus als je besluit hierin te gaan handelen. Dit land is streng met merken en vervalsing en de website is hier eigenlijk de bekendste site en waarbergt de authenticiteit. Het is dus 100000 procent geen vervalsing. Neem het van mij aan en hierover is dus geen discussie mogelijk.

Alleen het volgende: ik heb geen idee hoe handelen te werk gaat. Allereerst, is het legaal? Waar moet ik rekening meehouden, vooral omdat ik niet in Nederland woon. Ik kan wel vrienden aan het werk zetten of een online webshop beginnen, maar ik wil graag de regels in Nederland weten en ook in dit land. Qua belasting en toestemming.



Kan dat zomaar. Ik denk zelf dat een heleboel mensen het fantastisch gaan vinden als zo een tas voor 250 te koop gaat ipv 350



Ik koop ze hier voor 175. Alles is hier goedkoper qua merk.....
Wat wil je dan verhandelen? Met wie? En welk land is "dit land"?
Alle reacties Link kopieren
Die tassen wil ik gaan verhandelen. Ik wil het aan het Nederlandse publiek verkopen. Het is een rijke Arabische golfstaat.
Alle reacties Link kopieren
Een Hamilton Michael Kors tas kost hier 175 euro

Bij de bijenkorf 350
Alle reacties Link kopieren
Ook zijn de Iphones, laptops en camera's stukken goedkoper dan in Nederland. De prijzen zijn veel lager dan Nederland
Alle reacties Link kopieren
Voor mijn man heb ik een michael kors horloge voor ongeveer 120 euro gekocht
Tja, als je wil handelen zal je invoerrechten en btw moeten en je zal die dingen hierheen moeten krijgen: kortom, d'r zit geen brood in.
Alle reacties Link kopieren
Informeer bij de douane in NL wat het kost om ze te importeren en wat de voorwaarden zijn.

Zit er een officiële verklaring bij dat het het echte merk is?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik koop namelijk heel veel liever een Kors tas voor 350 met garantie dan een van 300 zonder.
Alle reacties Link kopieren
quote:shikshakshook schreef op maandag 29 september 2014 16:54 Die tassen wil ik gaan verhandelen. Ik wil het aan het Nederlandse publiek verkopen. Het is een rijke Arabische golfstaat.Waarom niet aan de hele wereld?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
En ze zijn dan tweedehands. Want jij bent een particulier.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Waarom zouden wij het niet bij die winkel gaan kopen? Of we het nou bij die winkel of bij jou kopen, het moet toch langs de douane om in te voeren.
quote:Suze02 schreef op 29 september 2014 @ 17:01:

Tja, als je wil handelen zal je invoerrechten en btw moeten en je zal die dingen hierheen moeten krijgen: kortom, d'r zit geen brood in.Dan kost zo´n tas ipv 250 toch al gauw tegen de 350 euro.
@Exces: daarom kosten ze 350 bij de Bijenkorf
Alle reacties Link kopieren
Bij de outlet zijn ze ook véél goedkoper. Heb je wel oudere modellen. Maar wat maakt mij dat uit.
Alle reacties Link kopieren
Oeh oeh oeh!!! Ik wil er een hebben!!!!!!!
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
Geintje.

Ik vind het persoonlijk onzin om er meer dan 50 euro voor uit te geven.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
quote:shikshakshook schreef op 29 september 2014 @ 16:54:

Een Hamilton Michael Kors tas kost hier 175 euro

Bij de bijenkorf 350Goed dat je het zegt. Negen van de tien webshops verscheept naar het buitenland, dus zal eens gaan bestellen
Alle reacties Link kopieren
Op de beverwijkse bazaar kun je ook echte authentieke 1000000 % echte Michael Kors tassen kopen..... En daar loopt het inderdaad storm. Door meisjes van een jaar 16. Dus nuh, ik koop ze wel gewoon bij de Bijenkorf.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Lelijk spul trouwens, met die gouwe sluitingen.
Alle reacties Link kopieren
quote:sweetfirefly, 32 minuten geleden

Op de beverwijkse bazaar kun je ook echte authentieke 1000000 % echte Michael Kors tassen kopen..... En daar loopt het inderdaad storm. Door meisjes van een jaar 16.

En dan voor 30,- in plaats van 300...
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Eerlijk gezegd: ik denk niet dat er veel mee te verdienen valt. Mensen die ieder seizoen 350,- over hebben voor het nieuwe model zullen ook vast vaker op verre reizen gaan (taxfree shoppen)/mensen kennen die wel eens ergens komen waar het goedkoper is. Het zal een hele kleine groep zijn die er het geld voor heeft en niemand kent die het voor hen kan meenemen.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Je moet even uitzoeken hoeveel douanerecht van toepassing is, ik schat tussen de 3 en 8%. Dat bereken je vervolgens over de factuurprijs plus de vrachtkosten naar Nederland. Bovenop dat alles komt 21% btw.

Edit: Ik heb het even opgezocht en als het lederen handtassen zijn, al dan niet handgemaakt, is het douanerecht 3%. Ik was ook nog de kosten voor het doen van je douane-aangifte vergeten te noemen (paar tientjes, schat ik), plus dat je eventueel te maken krijgt met licentiekosten. Al met al zit je al richting de 300 euro kostprijs, en dan heb ik nog geen binnenlandse kosten ingecalculeerd.
quote:lichtpuntjes schreef op 29 september 2014 @ 17:56:

Bij de outlet zijn ze ook véél goedkoper. Heb je wel oudere modellen. Maar wat maakt mij dat uit.Bij een outlet koop je een model dat speciaal voor die outlet is gemaakt. Zie deze link Outlet
Alle reacties Link kopieren
Naast douanerechten ( importbelasting) en Btw moet je ook de verzendkosten betalen. Voor kleding (maar ook tassen) kan de importbelasting al 12%. Daarnaast moet je nog 21% btw betalen. Tel daarbij je verzendkosten en marketingkosten bij op, want mensen komen niet uit zichzelf naar je webshopje toe en weg is je winst.
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven