Mode & Beauty alle pijlers

Papberbagbroek en poptrashbroek. Welke schoenen inwinter?

03-09-2019 21:27 76 berichten
Welke schoenen dragen jullie er onder in de winter?
Ik draag in het voorjaar en najaar graag poptrashbroeken met lage sneakers of slippers of sandalen. Skinny jeans draag ik steeds minder en je ziet overal deze nieuwe broeken die ik erg leuk vind. :)

Maar in de winter, met laarsjes?

Hoe dragen jullie het in de winter?
lemoos2 schreef:
03-09-2019 22:50
Even voor de duidelijkheid:

Die poptrashbroeken van de Only zijn toch de joggingstof-met-stretch-chino’s? En paperbagbroeken die dingen met een high waist die zo’n vijf centimer van het einde bijeen gesnoerd worden met een tailleriem?

Dat is toch niet hetzelfde? Of ben ik gewoon te oud om het te begrijpen?

OT: de twintignogwat collega’s met paperbagbroeken (zie omschrijving hierboven) dragen daar dr.Martens onder of brogues/Oxfords in lakleer.
De dertignogwat collega’s dragen met name de poptrashvariant (zie omschrijving hierboven) en daar gaan zomer en winter witte gympen onder. Ik zie Adidas en Veja gympen.

Ikzelf ben inmiddels tot de veertigers toegetreden en drentel conform leeftijdsgenoten op mijn werk in skinny, degelijke doch nette enkellaarzen, suf shirt of bloesje met een blazer.
De joggingbroek-in-netter-model van de Only (ze zullen ze vast ook bij andere merken hebben) vond ik erg leuk op de hanger, maar de cellulitis (en die is echt niet zo erg!) scheen er doorheen, die is dus mooi blijven hangen.

Paperbag draag ik wel graag, met een t-shirtje en sneakers (onzichtbaar sokje voor de blote enkels)/ pump. In de winter ook nog wel eens met een enkellaarsje, maar dat is eigenlijk minder charmant. Als je durft/ ermee weg komt is een neutrale outfit met lage sneakers en hysterische sokken ook een optie.
Dit zijn twee totaal verschillende broeken.

Ik heb een paperbagbroek (hoewel ik niet wist dat ze zo genoemd worden) en daar draag ik in de zomer en in de winter een pump met hoge hak bij. Sneakers zou ik niet snel doen bij zo’n broek, maar goed, ik ben in de 40.
Alle reacties Link kopieren
RegretteRien schreef:
03-09-2019 23:56
De joggingbroek-in-netter-model van de Only (ze zullen ze vast ook bij andere merken hebben) vond ik erg leuk op de hanger, maar de cellulitis (en die is echt niet zo erg!) scheen er doorheen, die is dus mooi blijven hangen.

Paperbag draag ik wel graag, met een t-shirtje en sneakers (onzichtbaar sokje voor de blote enkels)/ pump. In de winter ook nog wel eens met een enkellaarsje, maar dat is eigenlijk minder charmant. Als je durft/ ermee weg komt is een neutrale outfit met lage sneakers en hysterische sokken ook een optie.
Categorie happy socks?
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Poppy_del_Rio schreef:
04-09-2019 00:14
Dit zijn twee totaal verschillende broeken.

Ik heb een paperbagbroek (hoewel ik niet wist dat ze zo genoemd worden) en daar draag ik in de zomer en in de winter een pump met hoge hak bij. Sneakers zou ik niet snel doen bij zo’n broek, maar goed, ik ben in de 40.
Ik wist het. Ik ben toch nog niet helemaal dood. Ik heb opgelet tijdens mijn wachttijd bij de kapper en al die fashionblaadjes :-D
Nee heb je, ja kun je krijgen
lemoos2 schreef:
04-09-2019 00:22
Ik wist het. Ik ben toch nog niet helemaal dood. Ik heb opgelet tijdens mijn wachttijd bij de kapper en al die fashionblaadjes :-D

Haha, ik ben geen expert hoor! Moest beide termen googlen en toen bleek ik dus een van die modellen in de kast te hebben hangen.

Maar bij nader inzien/googlen lijkt ook de paperbagbroek een breed begrip. Mij gaat het in ieder geval om een dergelijk model broek: https://images.app.goo.gl/eGf1cyYQjSbYmRgj8
Alle reacties Link kopieren
Ik heb tienerdochters... dat helpt (herken de trends)
Vind hoge jeans echt wel weer leuk, maar sla deze broeken over. Doet echt niks voor mijn figuur

Ze lenen geregeld uit mijn kast. Mama's smaak valt nog reuze mee
:yes:
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
03-09-2019 21:43
Het is gewoon het model van een bepaald populair merk wat overal verkrijgbaar is maar er zijn zoveel andere merken die ook dit soort wat nettere trainingsbroeken hebben (o.a. Penn & Ink, Studio Anneloes).
Ik :love: Studio Anneloes
lilalinda schreef:
04-09-2019 06:20
Ik heb tienerdochters... dat helpt (herken de trends)
Vind hoge jeans echt wel weer leuk, maar sla deze broeken over. Doet echt niks voor mijn figuur

Ze lenen geregeld uit mijn kast. Mama's smaak valt nog reuze mee
:yes:
Ik vind ze juist heel leuk, ik zo ontzettend blij dat er weer high waist-broeken te krijgen zijn na jaren van allemaal dezelfde lowwaist-skinnies.

Skinnies staan mij niet, low waist staat mij niet en ik werd gek vam afzakkende broeken (oncharmant gesjor) en een koude rug.
Alle reacties Link kopieren
Alecta schreef:
04-09-2019 06:50
Ik vind ze juist heel leuk, ik zo ontzettend blij dat er weer high waist-broeken te krijgen zijn na jaren van allemaal dezelfde lowwaist-skinnies.

Skinnies staan mij niet, low waist staat mij niet en ik werd gek vam afzakkende broeken (oncharmant gesjor) en een koude rug.
Ik krijg van wortelbroeken een dikke kont (En ben te oud om op Kim K te willen lijken)
Terwijl ik jeans maat 27-34 draag, dus geen dikke kont heb.

Hoge jeans staan me wel. En inderdaad, een lekkere warme onderrug
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg in wortelbroeken ook een rare, oncharmante kont. Een beetje hetzelfde effect als in jumpsuits. Helaas!

Die nettere trainingsbroeken vind ik juist wel goed zitten. Kunnen met sneakers of met een hak. En ja, je ziet ze van heel veel merken maar er zit wel degelijk verschil in materiaal en afwerking. Studio Anneloes, Woman by Earn, Japan TKY en Penn & Ink maken mooie.
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
04-09-2019 08:20
Ik krijg in wortelbroeken ook een rare, oncharmante kont. Een beetje hetzelfde effect als in jumpsuits. Helaas!

Die nettere trainingsbroeken vind ik juist wel goed zitten. Kunnen met sneakers of met een hak. En ja, je ziet ze van heel veel merken maar er zit wel degelijk verschil in materiaal en afwerking. Studio Anneloes, Woman by Earn, Japan TKY en Penn & Ink maken mooie.
Ik ga er toch eens eentje passen, lijkt me wel erg lekker zitten. Voor het weekend, niet echt geschikt voor werk?
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
04-09-2019 08:24
Ik ga er toch eens eentje passen, lijkt me wel erg lekker zitten. Voor het weekend, niet echt geschikt voor werk?
Ik ga er inderdaad ook eens passen omdat het me lekker lijkt zitten.

Denk voor werk wel geschikt met een pump?
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
04-09-2019 08:24
Ik ga er toch eens eentje passen, lijkt me wel erg lekker zitten. Voor het weekend, niet echt geschikt voor werk?
Hangt van je werk af en hoe je het draagt. Jasje en hakken maakt het anders dan sweatshirt en sneakers. Maar voor een 'gewoon' kantoor kan het heel prima, vind ik.
lemoos2 schreef:
04-09-2019 00:21
Categorie happy socks?
Zoiets. Ik heb polkadots in aardig wat kleuren, of effen fluo exemplaren. Ik vind dat met zo'n soort outfit dus prima kunnen.

Afbeelding
Afbeelding

Maar goed, ik werk op een nogal jeans& t-shirt, mannen in korte broek kantoor.
Gewoon korte laarsjes in het zwart.
Alle reacties Link kopieren
Poppy_del_Rio schreef:
04-09-2019 00:14
Dit zijn twee totaal verschillende broeken.

Ik heb een paperbagbroek (hoewel ik niet wist dat ze zo genoemd worden) en daar draag ik in de zomer en in de winter een pump met hoge hak bij. Sneakers zou ik niet snel doen bij zo’n broek, maar goed, ik ben in de 40.
Jeetje... mag je na je veertigste geen sneakers meer aan? Ik ben in de vijftig en woon in sneakers.
Maar goed, on topic; heerlijke broeken, die poptrashdingen. Ik draag ze in de winter met bikerboots of enkellaarsjes met hak.
Nothing happens for a reason
Alle reacties Link kopieren
juliet64 schreef:
09-09-2019 20:35
Jeetje... mag je na je veertigste geen sneakers meer aan? Ik ben in de vijftig en woon in sneakers.
Nee hoor, Poppy zegt, dat zij het niet doet. Niet dat wij het niet mogen :)

Ik draag alleen sneakers, buiten mijn werk. En enkel als ik een eind moet lopen
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
09-09-2019 21:02
Nee hoor, Poppy zegt, dat zij het niet doet. Niet dat wij het niet mogen :)

Ik draag alleen sneakers, buiten mijn werk. En enkel als ik een eind moet lopen
Ja, ik kan ook lezen. Verbaast me gewoon dat iemand zich blijkbaar vanaf in de veertig te oud vindt voor sneakers.
Nothing happens for a reason
Ik zie hier regelmatig 80+ers op sneakers lopen of gewoon op die hippe sportschoenen. Ja je verwacht het misschien niet maar hey als ze er lekker op kunnen lopen waarom niet? Zie ook ouderen op allstars.
Grappig, ik kan me nog herinneren dat mensen de skinny een belachelijke broek vonden die hooguit door slanke mensen gedragen mocht worden! Voor mij (40) heeft de skinny ook al zijn beste tijd gehad. Ik draag die dingen sinds begin jaren 2000, ik ben er nou een beetje klaar mee.

High-waisted/ribcage straight leg en cropped of flared is wat ik tegenwoordig het liefst draag. En flared. En zo nu en dan nog een skinny omdat ze lekker zitten.

Ik zou het zo dragen. Of met een wat grovere hak.

Afbeelding

Afbeelding [edit: oeps, deze was al geplaatst]
SallySpectra* schreef:
03-09-2019 21:29
Ik word oud...
😂 ik moest het ook 3x lezen... en was te lui om te googelen .
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het echt ouwewijvendingen, niet sexy, maar comfortabel :lol:
Maída schreef:
10-09-2019 12:20
Ik vind het echt ouwewijvendingen, niet sexy, maar comfortabel :lol:
Maar wij (ik) zijn nu de ouwe wijven. Dus de trends draaien om. Jonge meiden dragen mom jeans, terwijl wij er niet dood in gevonden wilden worden. Ik vind het bij jongeren ook heel leuk staan, maar mij maakt het oud en het staat gedateerd.

Maar hoe je het ook wendt of keert, de enige reden dat je het oude wijvenbroeken vindt, is omdat het onze moeders waren die ze droegen. Nu zijn wij moederleeftijd en wil de jeugd wat anders.
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
10-09-2019 12:29
Maar wij (ik) zijn nu de ouwe wijven. Dus de trends draaien om. Jonge meiden dragen mom jeans, terwijl wij er niet dood in gevonden wilden worden. Ik vind het bij jongeren ook heel leuk staan, maar mij maakt het oud en het staat gedateerd.

Maar hoe je het ook wendt of keert, de enige reden dat je het oude wijvenbroeken vindt, is omdat het onze moeders waren die ze droegen. Nu zijn wij moederleeftijd en wil de jeugd wat anders.

Guilty! Ik heb ook een momjeans. Maar die is alleen wat wijd van onderen, dus het is niet een klassieke. Wat zegt trouwens dat ik geen moederleeftijd heb? :) Je kan ook jong moeder zijn hé?

Ontopic ik zou het met dr Martens combineren.
Maída schreef:
10-09-2019 13:12
Guilty! Ik heb ook een momjeans. Maar die is alleen wat wijd van onderen, dus het is niet een klassieke. Wat zegt trouwens dat ik geen moederleeftijd heb? :) Je kan ook jong moeder zijn hé?

Ontopic ik zou het met dr Martens combineren.
Tuurlijk, ik bedoel er alleen mee te zeggen dat er een reden is dat mensen die een trend of mode-item al eerder voorbij hebben zien komen daar anders op reageren dan als je het voor het eerst meemaakt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven