Mode & Beauty alle pijlers

Parfum tips?

27-02-2021 13:53 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een nieuw parfum, na mijn 2e zwangerschap lijkt het of mijn geur is veranderd, heel gek. Ik vind parfums die ik eerst heel lekker vond ruiken nu ineens heel vies als ik ze opgespoten heb?

Mijn lievelingsgeuren nu zijn: zoetig en Bloemig en fris.

-bruno banani- Made for women
-guess- seductive

Ben op zoek naar iets in die geurnoten.

Hebben jullie tips voor mij?
You don't have to change a thing, the world can change his heart! Don't judge if you don't know the story!
Alle reacties Link kopieren
Wat raar dat Black opium zo snel weg is bij jou, ik ruik hem de volgende dag nog bij mezelf. De geur veranderd wel heel erg, van overheersende in your face oranjebloesem bij het opspuiten naar hele zachte vanille in de drydown. is het dat ms wat je bedoeld?
Girl of now heb ik een proefje van, die lijkt heel erg op poison girl vind ik. Lekker dus maar heb ik al ;-) van Cloud heb ik ook een proefje gehad, die vond ik echt niet lekker. Kreeg ik hoofdpijn van..
Alle reacties Link kopieren
Ik lees vergelijkingen met baccarat rouge, die vergelijking zou ik zelf nooit maken en begrijp ik echt niet want baccarat rouge is wel lekker (ja, ook daar heb ik een proefje van :-$ )
Nou, ik ruik dus helemaal niks meer, alsof mijn huid het opeet. Op kleding blijft het wel hangen. Toch gaat ‘ie naar mijn zusje, die is er gek van en nu vind ik het bij haar passen.

De gelijkenis tussen GON en Poison Girl zie ik ook, beiden heul zoet alsof je naar een cupcake ruikt. Blijf maar aan mijn pols snuffelen.

Cloud is wat typisch ja. Van REM had ik een proefje maar daar had ik een Abercrombie & Fitch gevoel bij. Geur is zo subjectief, zo lopen veel mensen weg met Mon Guerlain of Coco Mademoiselle, beiden werken bij mij niet. Net als Scandal, bij een ander lekker maar bij mij echt vulgair.
anoniem_372700 wijzigde dit bericht op 03-03-2021 15:59
0.33% gewijzigd
lizenlotte schreef:
03-03-2021 15:51
Ik lees vergelijkingen met baccarat rouge, die vergelijking zou ik zelf nooit maken en begrijp ik echt niet want baccarat rouge is wel lekker (ja, ook daar heb ik een proefje van :-$ )
Die vergelijking lees ik vaak, toch maar eens een proefje scoren. Cloud is bij mij heel zacht maar bij anderen weer niet. Grappig hoe dat werkt.

Ooit werd ook Flowerbomb veel vergeleken met LVEB, die snap ik echt niet. Zulke verschillende geuren.
Alle reacties Link kopieren
Flowerbomb en la vie est belle hetzelfde?? Nee dat zie ik ook totaal niet..
Alle reacties Link kopieren
En daarom is zoiets als thuispartum of parfumado zo fijn, omdat er zoveel meningen, zoveel verschillende reacties op de huid van een geur. Ik weet inmiddels steeds beter wat ik wel en niet lekker vind. En ik heb parfums voor elk jaargetijde (al varieer ik graag...) en gelegenheid. Ik vind het een heerlijk concept en echt elke maand een cadeautje!
Alle reacties Link kopieren
StardustZiggy schreef:
28-02-2021 09:48
Dat zijn vrij sterke geuren. Viktor en Rolf is nog het meest bloemig en heeft iets optimistisch.

Scandal vind ik echt mega zwaar. In ieder geval weinig kantoor vriendelijk, meer een avondje uit geur en je wil opvallen. Ik weet nog steeds niet wat ik van de geur vind. Soms is het te.
Ik snap je bij mij vallen ze niet zwaar uit eigenlijk maar dat is voor iedereen anders
Alle reacties Link kopieren
StardustZiggy schreef:
03-03-2021 15:00


Wel leuk om jullie voorkeuren te lezen. Er liep hier ooit een parfum topic. Jammer dat dat er niet meer is.
Wat draagt iedereen? Vandaag heb ik Llichit van Jimmy Choo op, een energieke en toch subtiele geur. Redelijk veilig, tikkeltje flirtigerig. Blijft helaas niet lang hangen.
Ik ben dol op nieuwe geuren proberen en kan dan ook totaal verliefd worden op een geur, om als de flacon leeg is weer iets totaal anders te kopen.

Een paar favorieten:
- angel van Thierry Mugler
- Casmir van Chopard
- this is her van Zadig & Voltaire
- Chai van Baruti
- Fawn van Ellis Brooklyn
- tea tonique van Harris Miller (frisse theegeur, die zou voor To geschikt kunnen zijn)
- black orchid van Tom Ford
- Tomato van Library of Fragrance (niet erg lang aanwezig, maar zo bijzonder dat ik het ervoor over heb om het vaak op te brengen)

Niet echt geschikt voor de liefhebber van bloemig en fris, behalve misschien de tea tonique.
Ik hou ook van Black Opium, maar ook bij mij blijft het niet lang hangen. En dan bedoel ik ook echt niet langer dan een uurtje of anderhalf. Bij mijn man ook, die vond hem ook heerlijk, maar blijft niet zitten. Chai van Baruti is de meest lang aanhoudende geur die ik ooit heb gedragen. Één klein spaytje in de ochtend, en ik ruik het in de avond nog. Stevige geur, ik ben er gek op, zoon vindt hem om te kotsen, geen allemansvriendje.

Ontopic vind ik veel geuren van Dolce en Gabbana fris en bloemig, net als de veelgenoemde Daisy van Marc Jacobs. Die laatste vind ik lekker, maar ruikt bij mij niet lang.
Alle reacties Link kopieren
Supersas09 schreef:
03-03-2021 20:00
En daarom is zoiets als thuispartum of parfumado zo fijn, omdat er zoveel meningen, zoveel verschillende reacties op de huid van een geur. Ik weet inmiddels steeds beter wat ik wel en niet lekker vind. En ik heb parfums voor elk jaargetijde (al varieer ik graag...) en gelegenheid. Ik vind het een heerlijk concept en echt elke maand een cadeautje!
Heb ik ook een tijdje gedaan. Echte aanrader! Ik heb mijn abonnement nu even stop gezet, maar ik ga er vroeg of laat zeker weer mee beginnen.
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,
Mag ik ook om advies vragen waar te beginnen met een nieuwe geur?
Dikke kans dat de geur vervolgens uit de handel gaat ;-)
Voorheen droeg ik graag Honey van Marc Jacobs en Jour van Hugo Boss.
Beiden worden niet meer gemaakt helaas.
Alle reacties Link kopieren
selle schreef:
16-03-2021 20:34
Hallo allemaal,
Mag ik ook om advies vragen waar te beginnen met een nieuwe geur?
Dikke kans dat de geur vervolgens uit de handel gaat ;-)
Voorheen droeg ik graag Honey van Marc Jacobs en Jour van Hugo Boss.
Beiden worden niet meer gemaakt helaas.
Ik ken Honey niet, maar ik vind wel dat veel geuren van Marc Jacobs best wel veel op elkaar lijken. Je zou dus verwachten dat Marc Jacobs meer heeft wat je lekker zal vinden.
Vonden jullie het ook zo lastig om parfumado op te zeggen?
Alle reacties Link kopieren
Nee? Ging juist heel makkelijk.
Alle reacties Link kopieren
selle schreef:
16-03-2021 20:34
Hallo allemaal,
Mag ik ook om advies vragen waar te beginnen met een nieuwe geur?
Dikke kans dat de geur vervolgens uit de handel gaat ;-)
Voorheen droeg ik graag Honey van Marc Jacobs en Jour van Hugo Boss.
Beiden worden niet meer gemaakt helaas.
Wat vervelend, heb je net een fijne geur gevonden kan je weer opnieuw gaan zoeken... lastig he?
You don't have to change a thing, the world can change his heart! Don't judge if you don't know the story!
Alle reacties Link kopieren
noorkuiper schreef:
19-03-2021 14:39
Vonden jullie het ook zo lastig om parfumado op te zeggen?
Nee, gewoon inloggen op je account en een knopje omzetten.
Ik vond het wel lastig om te beslissen! Zal ik het wel.... zal ik het niet.... Maar niet lastig om te doen.
Alle reacties Link kopieren
Versace Bright Crystal is fris bloemig en een vleugje musk. Erg lekker, blijft ook goed zitten. De Eau de toilette is al vrij sterk.

En

Lanvin Eclat d'Arpège, die is zalig maar blijft wel minder goed zitten dan de Versace.
Maison Francis Kurkdjian, Baccarat Rouge 540. Helaas een beetje aan de prijs.
Alle reacties Link kopieren
Mijn favoriet: Euphoria van Calvin Klein.
...
Alle reacties Link kopieren
novaviva schreef:
25-03-2021 23:08
Maison Francis Kurkdjian, Baccarat Rouge 540. Helaas een beetje aan de prijs.
Ben ik ook dol op. Ik vind dat Cloud van Arianne Grande er best veel op lijkt, maar met een heel ander prijskaartje.
Jufjoke schreef:
26-03-2021 07:58
Ben ik ook dol op. Ik vind dat Cloud van Arianne Grande er best veel op lijkt, maar met een heel ander prijskaartje.
Ik zal niet snel een geurtje van Ariane Grande kopen, toch het idee dat ik niet de doelgroep ben. Maar ik geloof ook nooit dat het vergelijkbaar zal zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ha fijn, een parfumtopic. Mijn probleem met parfum is dat ik het al snel naar ‘hout’ (maar dat is het niet echt) of naar kattenpies vind ruiken.

Vol goede moed ben ik eens een parfumerie ingestapt, in een ver verleden, voor corona. Met de vraag of ze ook iets hadden zonder die geuren erin. Ze kwam met opties, maar ik vond het ‘wc-verfrisser-lucht’ en ehm, ik denk dat ze daarna beledigd was.

Ik heb nog nooit een echt lekkere parfum gehad. Het doet op mijn huid ook altijd iets anders. Ik vraag wel eens als iemand een lekker geurtje heeft wat het is. Maar bij mij ruikt het dan afschuwelijk en dat beaamt de ander dan vol afgrijzen en verbazing.

Ik heb geen idee wat er aan de hand is. Iemand een idee in welke richting ik moet denken?
Alle reacties Link kopieren
Kattenpies lucht ken ik dat heeft metde zuurgraad van je huid te maken. Chanel, dior geven dat bij mij ook. Calvin klein en lanvin gaan altijd goed!
Alle reacties Link kopieren
poeder schreef:
26-03-2021 08:40
Kattenpies lucht ken ik dat heeft metde zuurgraad van je huid te maken. Chanel, dior geven dat bij mij ook. Calvin klein en lanvin gaan altijd goed!
Bedankt voor het meedenken. Ik heb geprobeerd: Lanvin Eclat d’arpege en dat rook alleen maar naar ‘hout’ bij mij. Zo jammer!
mermedina wijzigde dit bericht op 26-03-2021 08:57
0.14% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
novaviva schreef:
26-03-2021 08:13
Ik zal niet snel een geurtje van Ariane Grande kopen, toch het idee dat ik niet de doelgroep ben. Maar ik geloof ook nooit dat het vergelijkbaar zal zijn.
Dat dacht ik eerst ook.
Alle reacties Link kopieren
baccarat rouge vind ik erg lekker, cloud daarentegen zum kotzen. ik snap niet dat die 2 geuren met elkaar vergeleken worden, ze hebben ook totaal andere geurnoten als je op fragrantica kijkt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven