Mode & Beauty alle pijlers

Permanente make-up wenkbrauwen

21-04-2021 22:13 20 berichten
Goedenavond,
Ik heb 2 weken terug microblading laten doen voor mijn wenkbrauwen (de eerste behandeling), en nu is het wel mooi maar ik vind het toch nog wat te licht, voor mijn doen😊. De behandelaar zei dat het niet te donker kon omdat dan de lichte haartjes er bovenop komen te liggen en dat lijkt dan niet mooi, dan zou ik de wenkbrauwen moeten verven. Mijn eigen kleur is lichtbruin en ik tekende ze voorheen bij met een wenkbrauwpotlood naar donkerbruin. Nu vraag ik mij af aan degenen met lichte wenkbrauwen die microblading of een andere manier van permanente make-up hebben laten doen, hoe houden jullie de wenkbrauwen zo donker? Verven jullie dan de wenkbrauwen bij?
Groetjes!
Alle reacties Link kopieren
Yes ik laat mijn wenkbrauwen verven of verf ze zelf.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb powderbrows maar doe niks aan m’n eigen haartjes. Als mensen kunnen zien dat die lichter zijn dan staan ze te dichtbij.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook powderbrows en doe ook niks aan de haartjes.
Bij degene waar ik geweest ben is het trouwens standaard dat je na een aantal weken terugkomt om het bij te laten werken.
Cum non tum age
Dus je hebt licht bruine wenkbrauwen en de behandelaar heeft dus lichtbruine microblading pmu toegepast, maar je wilt ze nu donkerbruin?

Waarom heb je microblading toegepast ipv powderbrows? Bij microblading moet je dicht bij je eigen haarkleur zitten, vanwege de haartjes techniek. Bij powderbrows kan je donkerder gaan.

Heb je je wel goed laten informeren?
anoniem_64b9896d19796 wijzigde dit bericht op 21-04-2021 22:48
Reden: .
5.45% gewijzigd
vivagirl2013 schreef:
21-04-2021 22:47
Dus je hebt licht bruine wenkbrauwen en de behandelaar heeft dus lichtbruine microblading pmu toegepast, maar je wilt ze nu donkerbruin?

Waarom heb je microblading toegepast ipv powderbrows? Bij microblading moet je dicht bij je eigen haarkleur zitten, vanwege de haartjes techniek. Bij powderbrows kan je donkerder gaan.

Heb je je wel goed laten informeren?
Ze heeft me verteld dat microblading beter bij mij zou staan omdat het natuurlijker zou lijken. Dat van de powderbrows dat dat donkerder zou kunnen dat wist ik niet, daar heeft ze het ook niet over gehad. Ik ga volgende week weer heen en zal dan eens vragen of dat wat uitmaakt.
Alle reacties Link kopieren
vivagirl2013 schreef:
21-04-2021 22:47
Dus je hebt licht bruine wenkbrauwen en de behandelaar heeft dus lichtbruine microblading pmu toegepast, maar je wilt ze nu donkerbruin?

Waarom heb je microblading toegepast ipv powderbrows? Bij microblading moet je dicht bij je eigen haarkleur zitten, vanwege de haartjes techniek. Bij powderbrows kan je donkerder gaan.

Heb je je wel goed laten informeren?
Bij powderbrows zie je toch net zo goed de lichte haartjes "op" de permanent make-up liggen?
mem79 schreef:
21-04-2021 23:40
Ze heeft me verteld dat microblading beter bij mij zou staan omdat het natuurlijker zou lijken. Dat van de powderbrows dat dat donkerder zou kunnen dat wist ik niet, daar heeft ze het ook niet over gehad. Ik ga volgende week weer heen en zal dan eens vragen of dat wat uitmaakt.
Met microblading ziet het er inderdaad natuurlijker uit door de haartjes na te bootsen. Bij powderbrows vul je de wenkbrauw op. Ik zou wel nadenken of je wel donkerder wilt en kan. Het geeft namelijk een harde uitstraling.
anoniem_64b9896d19796 wijzigde dit bericht op 22-04-2021 00:09
Reden: .
0.35% gewijzigd
Zanahoria schreef:
21-04-2021 23:47
Bij powderbrows zie je toch net zo goed de lichte haartjes "op" de permanent make-up liggen?
Je eigen haar zie je altijd wel op PMU. Alleen bij powderbrows valt het iets minder op dan bij microblading door de gehele opvulling. Je moet natuurlijk wel in je kleuren spectrum blijven. Dus geen blond haar en donker bruine PMU.

Kijk eens voor de grap op Acazia Beauty. Hier zie je beide technieken. En nee ik heb geen aandelen hierin.
Ik kan jouw wenkbrauwen natuurlijk niet zien, maar ik zou denk ik even wachten voor ik ze weer donkerder zou maken. Je zegt dat het nog te licht is en misschien is dat ook zo hoor. Maar wat ik ook veel te vaak zie is dat mensen zelf hun wenkbrauwen te licht vinden, terwijl ze heel goed bij het gezicht passen. Vervolgens maken ze het maar donkerder en donkerder, tot er echt een rare donkere steep boven hun oog staat. Zelf zijn ze dan tevreden, maar ze zien niet meer echt dat het helemaal uit verhouding is.

Geen idee of dit bij jou zo is en ik wil je nergens van beschuldigen, maar zorg dat je hiervoor uitkijkt. Ga eens gewoon een paar weken met je nieuwe wenkbrauwen door het leven en vraag aan eerlijke mensen om een mening. Uiteraard moet je niet alleen doen wat anderen vinden, maar soms kan een second opinion geen kwaad. (Dit geldt ook voor mensen met wimperextensions, lipfillers en zelfbruiner trouwens, je hebt het vast wel eens gezien)
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zelf al wat ouder, dus heb al heel wat meegemaakt op het gebied van wenkbrauwtrends. In de jaren 70 waren ze heel erg dun, in de jaren tachtig rechter en dikker. Maar de permanente wenkbrauwen zijn van deze tijd. Ik hou meer van natuurlijk wenkbrauwen. Ik vind de enorm donkere wenkbrauwen en ook de vorm van nu verschrikkelijk. Sorry.
vivamensje wijzigde dit bericht op 22-04-2021 08:08
Reden: Typefout
0.15% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Vivamensje schreef:
22-04-2021 08:07
Ik ben zelf al wat ouder, dus heb al heel wat meegemaakt op het gebied van wenkbrauwtrends. In de jaren 70 waren ze heel erg dun, in de jaren tachtig rechter en dikker. Maar de permanente wenkbrauwen zijn van deze tijd. Ik hou meer van natuurlijk wenkbrauwen. Ik vind de enorm donkere wenkbrauwen en ook de vorm van nu verschrikkelijk. Sorry.
Wat heeft TO aan deze post? Ze heeft immers al microblading laten doen, ze kan het niet meer terug draaien.


@TO: ik heb powderbrows maar verf mn wenkbrauwen nog wel bij.
Alle reacties Link kopieren
Vivamensje schreef:
22-04-2021 08:07
Ik ben zelf al wat ouder, dus heb al heel wat meegemaakt op het gebied van wenkbrauwtrends. In de jaren 70 waren ze heel erg dun, in de jaren tachtig rechter en dikker. Maar de permanente wenkbrauwen zijn van deze tijd. Ik hou meer van natuurlijk wenkbrauwen. Ik vind de enorm donkere wenkbrauwen en ook de vorm van nu verschrikkelijk. Sorry.
En dan aan het einde sorry zeggen :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook powderbrows en verf inderdaad zelf nog de haartjes donker.
Moet je trouwens niet nog een nabehandeling hebben? Ik weet niet hoe dat zit bij microblading, maar met pmu heb je altijd een nabehandeling nodig.
Alle reacties Link kopieren
meisje22 schreef:
22-04-2021 08:32
Ik heb ook powderbrows en verf inderdaad zelf nog de haartjes donker.
Moet je trouwens niet nog een nabehandeling hebben? Ik weet niet hoe dat zit bij microblading, maar met pmu heb je altijd een nabehandeling nodig.
Ik denk dat ze die nog krijgt, aangezien ze in de OP schrijft dat dit de eerste behandeling was. Ik had er ook overheen gelezen
Cum non tum age
Vivamensje schreef:
22-04-2021 08:07
Ik ben zelf al wat ouder, dus heb al heel wat meegemaakt op het gebied van wenkbrauwtrends. In de jaren 70 waren ze heel erg dun, in de jaren tachtig rechter en dikker. Maar de permanente wenkbrauwen zijn van deze tijd. Ik hou meer van natuurlijk wenkbrauwen. Ik vind de enorm donkere wenkbrauwen en ook de vorm van nu verschrikkelijk. Sorry.
Ben ik met je eens hoor, ik hou ook meer van de natuurlijke look 😊 maar dat moet ieder voor zich zelf uitmaken.
meisje22 schreef:
22-04-2021 08:32
Ik heb ook powderbrows en verf inderdaad zelf nog de haartjes donker.
Moet je trouwens niet nog een nabehandeling hebben? Ik weet niet hoe dat zit bij microblading, maar met pmu heb je altijd een nabehandeling nodig.
Ik moet ook nog 2x terugkomen hoor. Maar was even benieuwd hoe andere vrouwen dat doen als ze het toch iets donkerder hebben gedaan dan hun eigen natuurlijke kleur.
Alle reacties Link kopieren
mem79 schreef:
22-04-2021 08:58
Ik moet ook nog 2x terugkomen hoor. Maar was even benieuwd hoe andere vrouwen dat doen als ze het toch iets donkerder hebben gedaan dan hun eigen natuurlijke kleur.
Ah vandaar. Ik verf ze maandelijks zo ongeveer. Het is wel mooier dan wanneer ik dat niet doe.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zo weinig haartjes dat het niet opvalt.
Ik vind van die donkere rupsen boven je ogen ook heel lelijk.
Ik heb middenbruin en niet zo dik. Staat ook natuurlijker.
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
Ik zou natuurlijk een totaal verkeerd beeld van mezelf kunnen hebben, maar denk het niet en durf wel te zeggen dat je bij mij niet ziet dat ik semi-permanente wenkbrauw make up heb. Dus zeker geen brede onnatuurlijk strepen. Dat kán dus ook...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven