Mode & Beauty alle pijlers

Permanente make-up

02-05-2006 19:33 404 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heeft er iemand ervaring met permanente make-up? Positief? Negatief? Pijnlijk?  Het gaat mij met name om een eyeliner.



Alle reacties zijn welkom!
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Bij mij is net het laatste puntje op de i gezet (in totaal twee behandelingen en een minibehandeling omdat ik net een minuscuul verschil zag tussen de twee ogen, ben nogal heel erg perfectionistich :$).



Kortweg: DOEN. Heb er zelf jaren over lopen twijfelen, maar heb nu spijt dat ik het niet jaren eerder heb gedaan. Heb gekozen voor alleen een bovenlijntje. Zo mooi als dat het nu zit krijg je zelf dus nooit voor elkaar, niet met vloeibare eyeliners en al helemaal niet met potloden, stiften, etc.  Ze heeft het lijntje echt tussen mijn wimpers al gezet wat zo ontzettend mooi is, ik heb echt veel meer oog. Enhet blijft gewoon de hele dag zitten. Loopt nooit uit, vervaagt niet. Heerlijk!



Wat de pijn betreft: het is te doen. Zal niet beweren dat het lekker aanvoelt,  maar zodra ze stopte en er een nat watje/doekje op legde was het meteen weg.



Even wat tipjes: gebruik arnicatabletjes tegen zwellingen. Ik heb dus totaal geen last gehad van opgezette ogen terwijl je er meestal een paar dagen uit schijnt te zien alsof je een flinke huilbui hebt gehad. In plaats van de zalf die ik meekreeg heb ik calendulazalf gebruikt.Dit zorgt voor een mooie en snelle genezing (het zijn tenslotte wondjes op je oogleden!). Ga vooral ook niet eigenwijs doen door toch te snel weer andere oogmakeup te gebruiken. Je loopt gewoon een risico op infecties. Laat gewoon eerst je wimpers verven en zorg ervoor dat je de behandeling een beetje handig in de agenda zet (dus niet vlak voor belangrijke dates).



Ik hoop je hiermee wat verder te hebben geholpen.
Alle reacties Link kopieren
Dat klinkt heel goed!! Kun je me ook zeggen waar je dat hebt laten doen?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook lijntjes boven mijn ogen laten zetten met permanente make-up. Inmiddels al bijna 4 jaar geleden.



Het is wat vager geworden in de loop der jaren (ze zeggen dat je het om de 5 jaar moet laten doen), maar ik zie nog geen witte vlekjes of wat dan ook. Kortom: ik ben nog helemaal happy en heb nooit een 'blote-konten-gezicht'.

Het zetten is wat vervelend (niet pijnlijk, maar wel een beetje vreemd kietelig gevoel zo op het oograndje).



De prijs zal nu wel anders zijn, maar het was toentertijd iets van 285 gulden.

Ik ben in Rumpt geweest bij Lingeview. Geen idee of ze nog bestaan eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
Spannend man!

Ik ga zaterdag een eyeliner lijntje (boven) laten zetten. Nooit meer gepruts met dat spul! Ik laat wel weten hoe het gaat. Het gaat 152,- kosten incl. 2 nabehandelingen, vind ik wel goede deal.

Bye!
Alle reacties Link kopieren
DOEN!!!!!!! ik heb het sinds dec en ben ook razend enthousiast......ik moest ook 2 keer...en het is echt heel mooi!! zelf kunje dat idd niet zo mooi!en smorgen stap je uit je bed...beetje mascara....en klaaaaaaaaar...jippie...en dalijk met het strand of zwemmen...ideaal...ook ik had het jaaaaren eerder moeten doen...
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of de adressen op dit forum gezet mogen worden. Ben erg benieuwd waar jullie dit hebben laten doen. Mail het anders naar maybe_1977@hotmail.com



Alvast fijn weekend!
Alle reacties Link kopieren
Oja, hebben jullie een lijntje boven of onder en boven?
Alle reacties Link kopieren
Dasleuk: Succes morgen. Hoop dat je net zo enthousiast zult zijn als ik ben. Ik heb zelf 150 euro betaald.Is volgens mij  ook een normale prijs. Je hoort wel eens van prijsstunters (rond de 100 euro), maar ik betaalde zelf liever iets meer zodat je zeker weet dat je echt nieuwe naalden krijgt en dat alles er echt goed aan toe gaat. Ach, en als je nagaat dat je de komende paar jaar geen eyeliners, oogpotloden, etc. hoeft te kopen ......



Groetjes,

Lannie
Alle reacties Link kopieren
Dasleuk: Succes morgen.
Thanks!

Ehh...naalden...??? WHAAAA





(haha, heb het niet zo op naalden, dus probeer er maar niet te veel aan te denken... vervolg volgt!)
Alle reacties Link kopieren
ook ik heb permanente eyeliner

6 jaar geleden heb ik het boven laten zetten

naderhand nog 1 keer bijgewerkt en het zit nog steeds perfect

2 weken geleden onder laten zetten

na een paar dagen ging het weg

nu was ik vanmorgen geweest en het is weer bijgewerkt

ik kan zoveel terugkomen als het nodig is

1 jaar garantie

het enigste nadeel als je het laat zetten dan mag je 3 dagen die huid niet wassen

ik kan het iedereen aanraden

sommige verklaren me voor gek die zeggen betaal je daar 125euro voor .

maar ik vind het echt een fantastische uitvinding

ik zou niet meer zonder kunnen
Alle reacties Link kopieren
Waar heb je het laten doen Maartje?
Alle reacties Link kopieren
Jahoor, ben net terug en ook helemaal enthousiast!!! Tis echt mooi geworden en ben heel blij!



Eerst wel een beetje scary, en was wel beetje zenuwachtig, maar... nergens voor nodig! Je krijgt eerst een verdovende creme op je ogen en dan mag je je ogen niet open doen. Dan legt ze alles klaar enzo.

Dan begint ze met tekenen. Maar je voelt geen pijn! Je voelt wel een soort kriebel achtig iets, want inderdaad is ze wel met een naald bezig op je ooglid... Het duurde maar half uurtje, ze moest 4 keer erover voordat ie pakte (had namelijk oogcreme opgedaan > dus niet doen volgende keer!). Nu prikt het een beetje, maar doet verder geen pijn ofzo. Traant ook beetje, maar kan je voorzichtig met tissue droogdeppen.

Moet over 6 weken terug voor nabehandeling en evt. nog een keer daarna.



Inderdaad lastig dat ik nu 3 dagen niet mag douchen (ook damp zou invloed kunnen hebben), maar kan wel gewoon 2 min snel afspoelen onder douche (zonder hoofd nat te maken), of gewoon ouderwets wassen bij de wastafel.



Maar dan ben je wel voor 5 jaar klaar!



En? TO ga je het ook doen???
Alle reacties Link kopieren
Net een afspraak gemaakt, na al jullie positieve reacties. Bij deze salon doen ze het opbrengen in 3 fases (3 afspraken). Prijs is 135 euro in totaal voor een bovenlijntje. Boven en onder kost 250 euro. Wat hebben jullie, alleen boven of allebei? Ik heb nog een week om er over na te denken....afspraak staat 13 mei.
Alle reacties Link kopieren
heb dat laten doen in waalwijk

de schoonheidsspecialste deed het zelf niet maar een goeie kennis van haar die komt daar om de zoveel weken
Alle reacties Link kopieren
Maybe@



Als ik jou was zou ik aanhouden wat je zelf altijd met make-up doet; dus doe je zelf geen onderlijntje zou ik dat ook niet laten doen....



Ik hoor hier veel positieve reacties, terwijl ik vanuit mijn omgeving juist veel negatieve verhalen hoor.....twijfelde nl zelf ook, omdat ik nogal perfectionistisch ben, vind ik vaak als ik het zelf doe mooier dan bij iemand anders die het heeft leten tatoeeren of met make up heeft aangebracht....



Hebben sommige van jullie ook nare ervaringen? de goede ervaringen zijn natuurlijk nog meer welkom!
Alle reacties Link kopieren
@Femme: wat waren die negatieve ervaringen?

Bij mij is het zo gezet als een soort basis. Dus je ziet niet direct dat er een lijntje staat, het is tussen de wimper haartjes gedaan. Ook niet vanaf het begin tot het eind van het ooglid (anders krijg je zo'n naar beneden hangend Droopy face), maar van het begin van de wimperharen tot de laatste wimper haren. Hierdoor kun je er zelf nog van alles mee! Ik kan hem dikker maken (is erg mooi dun lijntje nu), of verder doortrekken of met een andere kleur eens accentueren.



Dus, je ziet het niet direct, maar het is er wel en dus maakt het wel m'n ogen groter!
Alle reacties Link kopieren
Net een afspraak gemaakt, na al jullie positieve reacties. Bij deze salon doen ze het opbrengen in 3 fases (3 afspraken). Prijs is 135 euro in totaal voor een bovenlijntje. Boven en onder kost 250 euro. Wat hebben jullie, alleen boven of allebei? Ik heb nog een week om er over na te denken....afspraak staat 13 mei.
En, Maybe, weet je het al? doe je boven of onder of allebei?
Alle reacties Link kopieren
ik denk alleen boven. Heb nu nooit veel make-up op en anders is het misschien ineens teveel van het goeie. Ik denk sat een lijntje onder het oog ook eerder uit de mode is. Verder heb ik kleine ogen of is dan een onderlijntje juist goed? Voor degene die van het weekend een lijntje heeft laten zetten, hoe is het nu? Last?
Alle reacties Link kopieren
Heb niet echt last ervan, maar het jeukt!! En je mag natuurlijk niet krabben... Ik krab muggebulten ook altijd open, dus is moeilijk van af te blijven :P.

Verder is beetje lastig met douchen, met zwembril (!), maar ja als dat dus alles is??!! Valt alles best mee!

Succes de 13e!
Alle reacties Link kopieren
Heb je alleen boven gedaan? Al reacties gehad?
Alle reacties Link kopieren
Maybe: veel succes morgen. Ben benieuwd of je net zo enthousiast bent als ik (kan eigenlijk niet anders.
Alle reacties Link kopieren
Net thuis. Jeetje wat pijnlijk maar het resultaat mag er zijn. Ik schijn een extreem gevoelige huis te hebben, daardoor meer last van zwellingen en roodheid.



Ik heb een lijntje boven en onder laten doen.
Alle reacties Link kopieren
He Maybe,

Pijnlijk? Shit zeg. Heb je geen verdovende creme gekregen?

Bij mij zijn intussen de korstjes eraf gevallen en het jeukt best wel af en toe, maar heeft er ook mee te maken dat ik een erg droge huid heb. Mijn lijntje is nu wel erg dun en ik hoop dat het na de 2e keer wel iets beter te zien is, maar denk dat het wel goed komt.

Tip: ga lekker naar buiten, beetje fietsen ofzo, want de lucht die langs je gezicht gaat helpt wel verlichten!

Sterkte en ben benieuwd hoe je het over een week vindt!
Alle reacties Link kopieren
Net weer een enthousiaste schoonmoeder gezien. Iedereen vind het erg mooi. Nu is mijn vraag.....nu heb ik een best dikke lijn. Is dat na een aantal dagen een stuk dunner? En hoeveel tijd zit er bij jou/jullie tussen de behandelingen?



Er is wel verdovende vloeistof opgedaan en ik had ook 2 paracetamols ingenomen maar toch was het pijnlijk. Nu van de week ook nog 2 verstandskiezen laten trekken dus het kan wel weer....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven