Mode & Beauty alle pijlers

Petten en hoeden? Waar te koop en waar moet ik op letten?

14-04-2021 10:39 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ben gezegend met fijn dun blond haar, maar daardoor ben ik in de zomer vaak verbrand op mn hoofd. :facepalm: Ik ben een lange dame (180cm) waardoor sommige hoeden mij 'too much' staan.

Nou ben ik opzoek naar leuke (trendy) petten (of hoedjes) voor in de zomer voor mijn niet-pettenhoofd. :blond: Ook gewoon voor alledaags dus niet alleen voor aan het strand.

Wat zijn leuke petten/hoeden? Waar kan ik ze kopen en moet ik nog op iets letten bij het passen? Ik wil best een collectie opbouwen om te kunnen matchen met kleding.

Alvast bedankt voor het meedenken.
Ik ga sterrenlopen!
Alle reacties Link kopieren
Ik haal de mijne overal vandaan. Ooit één gevonden bij het kruidvat, maar ook kleding, assecoirewinkels en een hoedenwinkel.

Online zou ik alleen doen als je je maar weet of weet dat de standaard maten je passen. Als je hoeden bij reguliere winkels koopt staat er meestal "one size". Heb je een gemiddeld hoofd, zullen die vaak wel passen, maar ook die kunnen soms klein of juist groot vallen.
Ik zelf heb een groot hoofd, dus moet echt geluk hebben willen die passen. Daarom zal ik zelf niet snel online bestellen.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
ik heb aantal hoeden gekocht bij https://www.hoedshop.nl/
Heel veel keuze, webshop komt uit Duitsland dus bezorging duurt een paar dagen. Ruilen gaat ook goed

Het hoedje dat ik vorig jaar het meest gebruikt heb was een 2e hands van eBay
Alle reacties Link kopieren
Let op de afwerking aan de binnenkant, een hoed van betere kwaliteit zal daar een soort van satijnachtig lint hebben zodat de pasvorm goed blijft. Sowieso moet de afwerking zo zijn dat je haar niet beschadigt. Daarom oppassen met een rieten hoed als deze geen afwerking aan de binnenkant heeft. Bewaar een goede hoed op de juiste manier, dat verlengt de levensduur. Koop een hoed niet te strak met de gedacht, die loopt nog wel uit, want dan krijg je een valse bolling.
sweetfirefly wijzigde dit bericht op 14-04-2021 11:46
0.11% gewijzigd
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet waar je woont, maar in Den Bosch zit een super goede zaak waar ik heel erg goed ben geholpen (hoedzo)
Alle reacties Link kopieren
Ik volg even. Zou heel graag eens een leuke hoed aanschaffen, maar heb geen idee waar te beginnen of wat goed zou staan.
Leuk topic!
Alle reacties Link kopieren
viamia schreef:
14-04-2021 11:45
Ik weet niet waar je woont, maar in Den Bosch zit een super goede zaak waar ik heel erg goed ben geholpen (hoedzo)
Ohhh ja. Ook heel betaalbaar.

Jos van Dijck in Utrecht daarentegen. Kwam daar binnen, hele zaak leeg, maar werd totaal niet aangekeken. Toen ik iets vroeg over een hoed, leek het alsof ik de verkoopster stoorde in haar veel belangrijkere werk.
Kom ik nooit meer terug.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
lollypopje schreef:
14-04-2021 11:50
Ohhh ja. Ook heel betaalbaar.

Jos van Dijck in Utrecht daarentegen. Kwam daar binnen, hele zaak leeg, maar werd totaal niet aangekeken. Toen ik iets vroeg over een hoed, leek het alsof ik de verkoopster stoorde in haar veel belangrijkere werk.
Kom ik nooit meer terug.
Ughh daar heb ik zo'n broertje dood aan. Dan ben je een waardeloze verkoper wat mij betreft.
Alle reacties Link kopieren
viamia schreef:
14-04-2021 12:46
Ughh daar heb ik zo'n broertje dood aan. Dan ben je een waardeloze verkoper wat mij betreft.
Ik zag er waarschijnlijk niet uit alsof ik hun hoeden kon betalen ofzo :facepalm:

Terwijl ik mijzelf juist eens op iets moois wilde trakteren, juist omdat ik met mijn hoofd moeite heb goede hoeden te vinden.
Helaas viel hun aanbod qua maten ook nog eens tegen.

Den Bosch was echt een wereld van verschil. Daar ben ik zo goed geholpen. Halve winkel op mijn hoofd gehad :P
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de tips tot zo ver. :)

Ik heb ook een beetje een groot hoofd...

Welke merk petten zijn er goede kwaliteit?

Ik zoek van alles wat dus alles is welkom. :)
Ik ga sterrenlopen!
smulrol schreef:
14-04-2021 10:51
ik heb aantal hoeden gekocht bij https://www.hoedshop.nl/
Heel veel keuze, webshop komt uit Duitsland dus bezorging duurt een paar dagen. Ruilen gaat ook goed
Deze!
In Amsterdam ga ik naar Hoeden m/v op de Herengracht. Veel keuze maar over het algemeen niet heel goedkoop.

In Utrecht zit ook een hoedenwinkel in het centrum maar ik weet de naam niet. Vond de sfeer niet zo.

Mijn hoeden koop ik meestal in Berlijn vanwege het grotere aanbod.
Alle reacties Link kopieren
StardustZiggy schreef:
14-04-2021 15:41
In Amsterdam ga ik naar Hoeden m/v op de Herengracht. Veel keuze maar over het algemeen niet heel goedkoop.

In Utrecht zit ook een hoedenwinkel in het centrum maar ik weet de naam niet. Vond de sfeer niet zo.

Mijn hoeden koop ik meestal in Berlijn vanwege het grotere aanbod.
Waarschijnlijk dezelfde als waar ik ben geweest.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
lollypopje schreef:
14-04-2021 15:43
Waarschijnlijk dezelfde als waar ik ben geweest.
Zou goed kunnen, ook maar 1 hoed van. Als ik ergens de sfeer niet fijn vind, kom ik er niet meer.

Het is -zeker in het begin- ook goed passen wat voor hoed je het meest bij je past en flatteert. Bij mij staat trilby mooi maar bij de ander past een pork pie beter, bijvoorbeeld. Dan heb ik het echt over hoeden. Stetson is dan wel relatief betaalbaar. Wil ooit nog een mooie Borsalino als ik geld over heb.

Petjes zijn ook leuk, een baret doet het vaak wel goed. Die kun je zowat in elke kledingzaak kopen, zoals &other stories of juist vintage.
Alle reacties Link kopieren
Leuk filmpje over welke verschillende soorten hoeden er zijn en hoe ze heten:
https://www.youtube.com/watch?v=0A572pTcC4w
Alle reacties Link kopieren
Daveotion schreef:
14-04-2021 17:34
Leuk filmpje over welke verschillende soorten hoeden er zijn en hoe ze heten:
https://www.youtube.com/watch?v=0A572pTcC4w
Leuk filmpje.

De cloche is mijn absolute favoriet :heart:
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
O ja, de cloche. Supervrouwelijk:
Afbeelding
:heart:

Dit vind ik ook mooi:
Afbeelding

Geen idee hoe ik dit zou stylen, maar ik word helemaal enthousiast. :cheer:
Alle reacties Link kopieren
Uiteraard de maat, de kleur en het model. Niet elk model staat mooi op elk hoofd. Ik heb een kleine hoedenmaat en een cloche staat mij erg goed. Of een hele grote ‘floppy’ hoed voor het strand.

Als je eenmaal weet welk model flatteert, kun je makkelijker zoeken. Ik vind nogal eens leuke hoeden in de kringloopwinkel. Vooral in gebieden waar traditioneel wordt getrouwd of veel kerkgangers zijn, vind je ze in de kringloop.
Alle reacties Link kopieren
Bijenkorf? Kijk ook eens op de mannenafdeling! Daar heb je vaak ook leuke tussen.
Alle reacties Link kopieren
Old Habits Die Hard hebben mooie hoeden.
Alle reacties Link kopieren
Oooo ben ik helemaal verdwaald in Etsy!

Afbeelding

Afbeelding

:flirting:
Een cloche lijkt me nou niet echt een hoed die je in de zomer op zet om niet te verbranden, het is een vrij winters hoedje.
Alle reacties Link kopieren
novaviva schreef:
15-04-2021 01:48
Een cloche lijkt me nou niet echt een hoed die je in de zomer op zet om niet te verbranden, het is een vrij winters hoedje.
Er bestaan ook zomerse varianten van.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Wat een leuke hoedjes komen er voor bij! Ik kan je niet aan tips helpen want zit mij te bedenken dat ik volgens mij amper dames met een hoed op tegenkom, heb ze zelf ook niet terwijl het zo leuk kan staan en ook nog eens functioneel kan zijn. Succes met de zoektocht!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven