Mode & Beauty alle pijlers

Pony knippen, of niet?

09-09-2019 22:16 37 berichten
De laatste keer dat ik een pony had was rond mijn tiende, zo'n 25 jaar geleden. De laatste tijd denk ik steeds vaker om een pony te knippen, maar het zou vreselijk zijn om het weer te moeten laten groeien. Dus ik durf het steeds niet.

Mijn haar is niet te dun of te dik, donker, slag tot stijl, met wat eigenwijze plukjes (stijltang pak ik er dus regelmatig bij).

Binnenkort ga ik naar een goede kapper, en heb wat plaatjes verzameld van wat ik mooi vind en zal me laten adviseren. Maar goed, wat dan uiteindelijk er af is is er af en dan is het weer uitzitten....

Iemand ooit overwogen en uiteindelijk wel/niet gedaan? Waarom wel/niet?
anoniem_63c7b2baa592d wijzigde dit bericht op 09-09-2019 22:33
0.71% gewijzigd
Ik heb ook een kruin, gewoon al in pony model laten drogen en misschien de eerste paar keer een stijltang erbij en daarna geen last meer van.
Alleen even bij de kapper aangeven, ze horen het zelf uiteraard door te hebben, maar sommige knippen daardoor scheef omdat ze er geen rekening mee houden.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind een pony niks. Nooit. Bij niemand. Ik vind het kinderlijk staan. Maar goed, dat is mijn mening. Je moet doen wat je zelf leuk vind! Haar groeit altijd weer aan dus daarvoor hoef je het niet te laten.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind een pony vaak wel leuk, maar het moet bij je passen.
Ik heb zelf een paar jaar geleden een pony laten knippen. Ik moet hem wel met de stijltang bewerken want ik heb vrij kroezig haar.

Ik zou zo'n nepding kopen bij Ali, dan kun je een beetje zien of het je staat.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het doen, maar ik ben dan ook al een jaar of 10 een zeer tevreden pony aanhanger ;-) ik heb heel veel haar dat snel in mijn gezicht hangen, een pony is voor mij dé oplossing daartegen. En ik vind het ook nog een leuke stijl, dus voor mij alleen maar voordelen.
Alle reacties Link kopieren
Een pony. Ja, hartstikke leuk, maar niet met die eeuwige klote wind in Nederland. Ook zo enig met een flinke bui regen of van die miezerige mist in de ochtend. Gegarandeerd een weerbarstige pluisbom met vleugels aan de zijkant. En oh ja, in de zomer plakt ‘ie zo heerlijk op je voorhoofd.

#heefteenponytrauma
Alle reacties Link kopieren
Je zou kunnen vragen aan de kapper om eerst (dunne) kortere lokken te knippen i.p.v. een echte pony (zgn. schuine lok).
Als dat goed bevalt, kun je de volgende keer "meer" pony laten knippen.

Het hangt ook erg af van de dikte van je haar en de vorm van je gezicht.
Hier twee voorbeelden van een lok/pony:

https://www.google.com/imgres?imgurl=ht ... t=c&ictx=1

https://www.google.com/search?q=hele+du ... gXmAKnBNPM:
Zoveel werk is een goed geknipte pony niet. Je mag bij de meeste kappers tussentijds je pony gratis een keer laten bijknippen.
Ik heb zeker 25 jaar pony ervaring.
Of een pony staat ligt deels aan je gezichtsvorm. Een breed gezicht zal er nog breder van worden omdat je optisch de verticale lengte (kin tot voorhoofd) verkort. Een smal gezicht, een lang gezicht of iemand met een hoog voorhoofd kan het zeker meestal mooi hebben. Staat vaak goed.
In principe zijn er geen vaste regels in, want als je trots bent op je brede kaken, accentueer je ze toch leuk ermee.
Verder moet je rekening houden met je haarstructuur. Je zegt dat je slag tot steil hebt. Doe dan géén, ik herhaal, géén rechte pony, maar iets wat een beetje schuin en met slag kan vallen, bijvoorbeeld een pony die aan beide zijden overloopt in langere plukken die je gezicht 'framen'. Een rechte pony alleen doen als je bereid bent veel stijlingsproducten te gebruiken. Als ik een rechte pony laat knippen, hoef ik maar één keer mijn haar te schudden en de pony lijkt alweer scheef. Voor mensen met krullen schijnt een pony ook een lastig te onderhouden zaakje zijn. Als je normaliter weinig last hebt van pluis zal het met pony ook wel meevallen.

Qua aangroeien heb ik me afgelopen half jaar veel geërgerd, maar ik moet zeggen... er zijn best veel opties om met clips je haarlok mooi weg te werken of een extra twist aan je kapsel te geven (lok vlechten, twisten, opbollen en vastzetten, strak vastzetten, etc.).
Ik heb ooit een pony laten knippen en ik kon wel huilen.
Duurde lang voordat het weer gelijk was met de rest van mijn haar.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het laatst nog laten doen en ik heb spijt dat ik het niet eerder heb gedaan.
Iedereen vind het me een stuk jonger maken en dat is mooi mee genomen.

Ik heb niet een hele dikke pony laten knippen en ook niet recht.
Ik heb een pony die je in het midden recht zou kunnen dragen en dan langer uitloopt aan de zijkanten.
Leuk als het haar ook opgestoken is.
En ik draag hem meestal schuin als een schuine ook.
Kan dus 2 kanten op.
Blijf in jezelf geloven !
Hier ook regelmatig een pony en dan weer een lange lok altijd met (half)lang haar.
Tot mijn 25e ofzo altijd een pony gedragen.
Vind het leuk maar ik heb bij mijn voorhoofd zeg maar baby haar en met een pony zie je dat minder want vind dat babyhaar niet zo geweldig.
Alle reacties Link kopieren
Heb je het aangedurfd TO?
chocolol schreef:
22-09-2019 12:42
Heb je het aangedurfd TO?
Vandaag naar de kapper geweest. Voor mij een nieuwe kapper, maar erg goede reviews, vandaar dat ik daarheen ging.

Toen ik daar aankwam was de kapster aan het afronden met een klant en toen ik het resultaat zag besloot ik meteen dat ik de pony op dit moment nog niet aandurf. Dus vandaag bij mijn "normale" kapsel gehouden waar ik nu achteraf niet helemaal wild van ben. De pony bewaar ik voor het moment dat ik vertrouwd en tevreden genoeg ben met de kapster.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven