Mode & Beauty alle pijlers

Pony knippen, of niet?

09-09-2019 22:16 37 berichten
De laatste keer dat ik een pony had was rond mijn tiende, zo'n 25 jaar geleden. De laatste tijd denk ik steeds vaker om een pony te knippen, maar het zou vreselijk zijn om het weer te moeten laten groeien. Dus ik durf het steeds niet.

Mijn haar is niet te dun of te dik, donker, slag tot stijl, met wat eigenwijze plukjes (stijltang pak ik er dus regelmatig bij).

Binnenkort ga ik naar een goede kapper, en heb wat plaatjes verzameld van wat ik mooi vind en zal me laten adviseren. Maar goed, wat dan uiteindelijk er af is is er af en dan is het weer uitzitten....

Iemand ooit overwogen en uiteindelijk wel/niet gedaan? Waarom wel/niet?
anoniem_63c7b2baa592d wijzigde dit bericht op 09-09-2019 22:33
0.71% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat maar bij zeer weinig vrouwen (en mannen? :P ) mooi. Of je moet zo'n hoog voorhoofd hebben als Dakota Johnson.

Wil je echt zo'n dikke rechte pony of meer in langere plukjes. Dat laatste vind ik wel weer leuk.
Ik heb een lang gezicht, daarom wel een pony. Maar die valt in plukken, niet recht.
Alle reacties Link kopieren
Helaas kan ik geen plaatjes plakken.
Ik hou niet van te strak dus wordt het inderdaad van dat rommelige plukjes (en dus geen dikke pony).

Mijn gezicht is ovaal en in verhouding. En het staat inderdaad bij weinig mensen echt goed.

Twijfel, twijfel..
Alle reacties Link kopieren
Backpack10 schreef:
09-09-2019 22:27
Helaas kan ik geen plaatjes plakken.
Nog 3 berichtjes, dan kan het ;-D
¡Apagando las luces!
SombraOnline schreef:
09-09-2019 22:39
Nog 3 berichtjes, dan kan het ;-D
:lol:

Je kan dit topic hiervoor gebruiken (plak anders wat links met plaatjes!). Ben wel benieuwd.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het gewoon doen. Is het niks, dan weet je dat ook weer en laat je het weer groeien. Soms moet je gewoon de gok durven wagen. Misschien is het wel heel naar je zin.
chocolol schreef:
09-09-2019 23:04
Ik zou het gewoon doen. Is het niks, dan weet je dat ook weer en laat je het weer groeien. Soms moet je gewoon de gok durven wagen. Misschien is het wel heel naar je zin.
Daarom heb ik voor de volgende keer gekeken naar een goede kapper; mocht ik de gok wagen, dan moet ik bij een goede zitten. Het is wel een ding hoor. Het is zeg maar letterlijk in your face natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Koop anders zo’n goedkope clip-in pony. Als dat goed zit (of goed zit nadat je ‘m zelf hebt getrimd) kun je zo de kapper laten zien welk resultaat je voor ogen hebt.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Ik heb nog altijd nachtmerries van dat ding.

Verplicht een pony gehad tot mijn 14 à 15.
Toen ik hem eindelijk mocht laten groeien van mijn ouders heeft het jaren (een jaar of 2 à 3) geduurd eer ie op de juiste lengte zat.


We zijn intussen 20 jaar verder, maar van mijn leven niet meer dat ik ooit nog zo'n kort ding heb.

Ik zou dus ook iets hebben met "wat als het niet staat" en "dan duurt het weer jaren".

Behalve bij kleine kinderen vind ik het zelden leuk bovendien.


Je kan hem ook "half" laten knippen. Of gradee.
Wel een stukje korter dan je gewone haar (eventueel zelfs in laagjes), maar geen rechte lijn bovenaan.
Alle reacties Link kopieren
En een schuine lok?
Meerdere keren een pony gehad. Met een boblijn en met lang haar. Het is vrij makkelijk te checken of het staat. Lijkt het wat? Gewoon doen!

Bijgroeien heeft maar 1 vervelende fase, van pony naar lok. Dat is 2 maanden rot en daarna ben je de pony weer kwijt.
Alle reacties Link kopieren
SombraOnline schreef:
09-09-2019 22:39
Nog 3 berichtjes, dan kan het ;-D
Echt? Of is dit een grapje? Had je mijn topic gezien? :-D
Maar ik zit al hartstikke lang op dit forum. Maar ik reageer idd niet heel vaak. Dus als dat sinds kort de regel is...zit ook wel wat in.
Alle reacties Link kopieren
Bij sommige mensen staat een pony echt heel goed. Maar ik vind het vaak jammer dat je het gezicht minder goed ziet.

https://www.google.nl/url?sa=i&rct=j&q= ... x=3&uact=3

Heb je zo'n mooi koppie, al dat haar ervoor.

Een wat lossere pony is wel weer mooi vind ik. Ik heb zelf ook een pony gehad, ik vond het niet mooi. Gauw dat haar weer uit mijn gezicht. Mijn dochters hebben ook een pony gehad (soms zelf geknipt :P ) ook geen succes.
Maar als je het gezicht ervoor hebt, gewoon doen. Ik denk niet bij een te rond gezicht.
Alle reacties Link kopieren
Backpack10 schreef:
10-09-2019 08:57
Echt? Of is dit een grapje? Had je mijn topic gezien? :-D
Maar ik zit al hartstikke lang op dit forum. Maar ik reageer idd niet heel vaak. Dus als dat sinds kort de regel is...zit ook wel wat in.
Je zou nu moeten kunnen plakken :D Die regel van 200 berichten is volgens mij ooit ingesteld omdat er ranzige plaatjes werden gepost door een nieuwe forummer. Geen idee precies, ik was daar niet bij.
¡Apagando las luces!
Ik vind pony’s geweldig! Maar heb die fout nu een aantal keer in mijn leven gemaakt. Als je niet supersteil haar hebt en regelmatig met tegenwind op de fiets zit, bereid je dan wel voor op Coupe Champignon.

Pony’s zijn ontzettend veel werk en met mijn haar is de steiltang je vriend in bange dagen. Ik mag het niet meer doen van mezelf. Maar ik twijfel weer.

Dit is mijn droom: Afbeelding
Marnamai schreef:
09-09-2019 23:26
Ik heb nog altijd nachtmerries van dat ding.

Verplicht een pony gehad tot mijn 14 à 15.
Toen ik hem eindelijk mocht laten groeien van mijn ouders heeft het jaren (een jaar of 2 à 3) geduurd eer ie op de juiste lengte zat.
Maar bij veel mensen groeit hun haar echt wel sneller hoor. Mijn ervaring met pony’s is juist dat je ze voortdurend moet laten bijknippen, omdat het zo snel uitgroeit.
Voor mij is een pony echt het kapsel. Maar het is veel werk, met het Nederlandse weer blijft het ook zelden zitten zoals je bedacht had. Vaak bijknippen, weinig kappers zijn daar goed in. En met mijn werk helemaal onhandig.

Omdat het echter beter staat dan welk ander kapsel, ga ik heen en weer van pony tot weer laten groeien, wanneer ik het onderhoud weer zat ben. Momenteel weer aan het twijfelen om de schaar er in te zetten :proud:
Een pony is gewoon tof, als het bij je gezicht past.
En, het hangt ook erg af van het soort haar, als het steil is, dan is het makkelijker te stijlen. Let ook op op kruinen langs je haargrens; die kunnen de lijn van je pony aardig verstieren.
Als je haar niet te dun is, steil, zonder kruinen en je hebt de juiste gezichtsvorm: ga ervoor.
En weer inderdaad voorbereid om geregeld onderhoud, dat is echt t enige minpunt.
Alle reacties Link kopieren
[https://www.kapperskorting.com/media/bl ... r-kort.jpg][/img]

Dit is wel mooi vind ik.
Die foto van de Breaking Bad dame is ook mooi, zij heeft er ook echt een gezicht voor. En er blijft nog genoeg te zien van haarzelf.
Alle reacties Link kopieren
[img][https://www.kapperskorting.com/media/bl ... rt.jpg/img]
Nitflex schreef:
10-09-2019 12:40
Maar bij veel mensen groeit hun haar echt wel sneller hoor. Mijn ervaring met pony’s is juist dat je ze voortdurend moet laten bijknippen, omdat het zo snel uitgroeit.
Ik had op mijn 15de haar tot een eind over mijn schouders.

Eer dat mijn korte pony gelijk gegroeid was met dat haar ... dat duurde dus écht eeuwen.
Ik heb er 2 jaar als een paasei bij gelopen. Met die halflange pony omhoog gestoken bovenop, want anders hing hij in mijn ogen.
(Omdat ie dus te lang was als pony maar te kort en in de weg voor mijn gewone haar.)

Tot mijn 14de mocht ik maandelijks op de kapperstoel van mijn vader gaan zitten om dat onding bij te knippen.


Nooit meer.
Ik sterf met pony-loos haar :-).


(Ik heb intussen ook haar tot bijna aan mijn achterste, dus dan ben ik waarschijnlijk 7 jaar bezig met sparen om hem terug gelijk te krijgen :-D.)
Piratesse schreef:
10-09-2019 19:08
Een pony is gewoon tof, als het bij je gezicht past.
En, het hangt ook erg af van het soort haar, als het steil is, dan is het makkelijker te stijlen. Let ook op op kruinen langs je haargrens; die kunnen de lijn van je pony aardig verstieren.
Als je haar niet te dun is, steil, zonder kruinen en je hebt de juiste gezichtsvorm: ga ervoor.
En weer inderdaad voorbereid om geregeld onderhoud, dat is echt t enige minpunt.
Dat is nou echt iets waar ik totaal niet bij stil heb gestaan. Ik heb een kruin precies voor in het midden.

Mijn lef en enthousiasme gaat echt op en neer door de reacties. Ik denk dat het me wel staat, maar door het onderhoud raak ik weer gedemotiveerd.
Everything you need to know before getting a fringe
The definitive guide


[...]

Cowlicks (kruinen) are an issue, but not unmanageable

You’ll never get rid of a true cowlick – especially if it’s been there since childhood – but that doesn’t mean you can’t train it.


https://www.harpersbazaar.com/uk/beauty ... inge-tips/

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven