Mode & Beauty alle pijlers

Puntkomma tattoo

05-12-2018 12:20 165 berichten
Binnenkort laat ik een puntkomma tatoeage zetten op m'n pols.
Deze tattoo heeft voor de mensen die hem hebben, grote symbolische waarde. Het betekent dat je ervoor kiest dat voor jou het leven doorgaat, na een zelfmoordpoging of depressie. Dat je voor het leven kiest, als het ware. Daarom heeft het lang geduurd voordat ik deze tattoo "durf" te laten zetten.
Wie hier heeft ook zo'n tatoeage? Of een andere tattoo met (voor jou) grote symbolische betekenis?
anoniem_370992 wijzigde dit bericht op 05-12-2018 12:35
2.86% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
GenieInABottle schreef:
06-12-2018 12:22
Nee hoor, het is niet het probleem van degene met de tattoo. De ander heeft er moeite mee, omdat deze uitgaat van aannames. Zoals je nl. al leest zijn er ook mensen die hem zetten om anderen te steunen. En er zullen heel veel gelijke tattoos zijn die met een andere idee gezet zijn, door mensen die mss niet eens weten dat dit teken nu hiervoor als symbool wordt gebruikt.

Dat je 'last' kunt hebben van zichtbare tattoos, dat kan. Maar daar hebben ze vast over nagedacht voordat ze hem lieten zetten.

Sommigen hier lezen voor mij als: "als je kaal bent door behandelingen wil ik je alleen met een pruik zien, want anders zie ik dat het niet goed met je gaat. En je moet je beseffen dat je anderen confronteert met jouw ziekte als je geen pruik op zet, en dat is heel

Stomme vergelijking want kaal zijn is niet iets waar je voor kiest.
.
Alle reacties Link kopieren
Anoniem262821034 schreef:
06-12-2018 12:30
Stomme vergelijking want kaal zijn is niet iets waar je voor kiest.
maar het principe is wel hetzelfde, mensen worden ongemakkelijk van uiterlijke kenmerken van een ziekte. En dan maakt het niet uit of het zelfgekozen is of niet. Degene die het ziet, voelt zich er ongemakkelijk door en dat is niet het probleem van degene die ziek is/was
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Anoniem262821034 schreef:
06-12-2018 12:30
Stomme vergelijking want kaal zijn is niet iets waar je voor kiest.
Ik snap je wel. Maar voor bijvoorbeeld een depressie kies je ook niet en is ook een ziekte.
Alle reacties Link kopieren
rosanna08 schreef:
06-12-2018 12:57
maar het principe is wel hetzelfde, mensen worden ongemakkelijk van uiterlijke kenmerken van een ziekte. En dan maakt het niet uit of het zelfgekozen is of niet. Degene die het ziet, voelt zich er ongemakkelijk door en dat is niet het probleem van degene die ziek is/was
Tuurlijk maakt het uit dat het zelfgekozen is. Dat maakt alles uit en is nou juist het onbegrijpelijke: waarom zou je daar met een tattoo de aandacht op gaan vestigen. Waarom jezelf zo etiketteren? En wat moet je er als ontvanger mee, van deze boodschap.
.
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
06-12-2018 13:01
Tuurlijk maakt het uit dat het zelfgekozen is. Dat maakt alles uit en is nou juist het onbegrijpelijke: waarom zou je daar met een tattoo de aandacht op gaan vestigen. Waarom jezelf zo etiketteren? En wat moet je er als ontvanger mee, van deze boodschap.
dat is het mooie nou juist, je hoeft er helemaal niks mee en zoals je hebt kunnen lezen, wordt een tattoo over het algemeen gezet voor degene zelf, niet voor de omgeving
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
GenieInABottle schreef:
06-12-2018 12:22
Nee hoor, het is niet het probleem van degene met de tattoo. De ander heeft er moeite mee, omdat deze uitgaat van aannames. Zoals je nl. al leest zijn er ook mensen die hem zetten om anderen te steunen. En er zullen heel veel gelijke tattoos zijn die met een andere idee gezet zijn, door mensen die mss niet eens weten dat dit teken nu hiervoor als symbool wordt gebruikt.

Dat je 'last' kunt hebben van zichtbare tattoos, dat kan. Maar daar hebben ze vast over nagedacht voordat ze hem lieten zetten.

Sommigen hier lezen voor mij als: "als je kaal bent door behandelingen wil ik je alleen met een pruik zien, want anders zie ik dat het niet goed met je gaat. En je moet je beseffen dat je anderen confronteert met jouw ziekte als je geen pruik op zet, en dat is heel ongewenst..."
Zoals is gezegd is kaalheid geen eigen keuze en de keuze van wel of geen pruik kun je ook nog per dag maken.
De tattoo is voor de rest van je leven, ook als je er misschien geen zin meer in hebt. Omdat het bijvoorbeeld al heel ver achter je ligt, of omdat het juist weer heel dichtbij is gekomen. En zoals uit dit topic blijkt kun je jezelf heel wat oordelen/vragen/aannames met op je hals halen.

Toch snap ik ook de kracht wel die er vanuit kan gaan en ik hou wel van tattoo's met een diepere betekenis. Als TO de tattoo zet hoop ik dat ze er geen seconde spijt van heeft en er heel veel kracht uithaalt.
Iemand een blokje kaas bij de mosterd?
Alle reacties Link kopieren
rosanna08 schreef:
06-12-2018 13:06
dat is het mooie nou juist, je hoeft er helemaal niks mee en zoals je hebt kunnen lezen, wordt een tattoo over het algemeen gezet voor degene zelf, niet voor de omgeving
Dat geloof ik niet. Een tattoo op een zichtbare plek zendt een boodschap uit. Als je een klassiek symbool kiest, wil ook dat de boodschap wordt begrepen.
Het is m.i. vragen om aandacht. Ik las over de dochter van Dreamer, dat zij ook vaak gevraagd werd naar het hoe en waarom van haar tattoo. Logisch.
.
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
06-12-2018 13:19
Dat geloof ik niet. Een tattoo op een zichtbare plek zendt een boodschap uit. Als je een klassiek symbool kiest, wil ook dat de boodschap wordt begrepen.
Het is m.i. vragen om aandacht. Ik las over de dochter van Dreamer, dat zij ook vaak gevraagd werd naar het hoe en waarom van haar tattoo. Logisch.
en wat is daar mis mee? Waarom zou je verborgen moeten houden dat je met bepaalde dingen worstelt of dat je bepaalde dingen hebt meegemaakt?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
rosanna08 schreef:
06-12-2018 13:29
en wat is daar mis mee? Waarom zou je verborgen moeten houden dat je met bepaalde dingen worstelt of dat je bepaalde dingen hebt meegemaakt?
Je ontneemt jezelf en de ander de mogelijkheid om jou zonder die bagage te ontmoeten.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind tattoo's vaak erg mooi, er zijn schitterende tatoeages. Maar zo'n puntkomma? Ik ben het met impala eens dat het aandacht vragen is. Als het echt voor jezelf zou zijn, zou een papiertje in je portomonee, een kettinkje, armbandje etc voldoende zijn. Mooi is ie al helemaal niet.
Dit is een hype. Eentje met een nare achtergrond, maar nog steeds een hype. Met als gevolg dat er straks inderdaad een halve generatie met een puntkomma loopt. Dus ook de voormalige pubermeisjes die een keer een half jaar liefdesverdriet hebben gehad. Dan kan het voor jou nog zoveel betekenis hebben TO, maar je kan er donder op zeggen dat er straks allemaal no-no's aan de haal gaan met die betekenis. En ben je er dan nog steeds zo blij mee en trots op? Dan loop je daar met je universele suïcideteken.
Ik zou echt iets laten ontwerpen. Je bent uniek, laat je tatoeage dan ook uniek zijn. :hug:
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
06-12-2018 13:19
Dat geloof ik niet. Een tattoo op een zichtbare plek zendt een boodschap uit. Als je een klassiek symbool kiest, wil ook dat de boodschap wordt begrepen.
Het is m.i. vragen om aandacht. Ik las over de dochter van Dreamer, dat zij ook vaak gevraagd werd naar het hoe en waarom van haar tattoo. Logisch.
En toch zette ze de tattoo voor zichzelf en niet omdat mensen dan naar het hoe en waarom kunnen vragen. Ik heb 2 tattoos en ze zijn allebei voor mij gezet. Niet omdat jij er dan vragen over zou kunnen gaan stellen of omdat de buurvrouw me dan stoer of juist zwak zou vinden. IK vond ze mooi en IK wilde ze hebben. En dan zal het me een worst zijn dat mijn moeder ze afschuwelijk vindt en m'n collega's ze juist mooi vinden. Het gaat hierin om mij, wat ik wil en mooi vind. Net zoals ik zelf bepaal of ik m'n haar kleur en wel of niet naar de kapper ga.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Coconuts12 schreef:
06-12-2018 13:01
Ik snap je wel. Maar voor bijvoorbeeld een depressie kies je ook niet en is ook een ziekte.

Nee natuurlijk kies je daar niet voor. Maar het zichtbaar máken door een tattoo vind ik raar.
.
Alle reacties Link kopieren
kindrebel schreef:
06-12-2018 13:32
Je ontneemt jezelf en de ander de mogelijkheid om jou zonder die bagage te ontmoeten.
niemand is zonder bagage en die bagage maakt wie je nu bent
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
rosanna08 schreef:
06-12-2018 12:57
maar het principe is wel hetzelfde, mensen worden ongemakkelijk van uiterlijke kenmerken van een ziekte. En dan maakt het niet uit of het zelfgekozen is of niet. Degene die het ziet, voelt zich er ongemakkelijk door en dat is niet het probleem van degene die ziek is/was

Dat vind ik zeer zeker wel uitmaken.
.
Alle reacties Link kopieren
nessemeisje schreef:
06-12-2018 13:33
Ik vind tattoo's vaak erg mooi, er zijn schitterende tatoeages. Maar zo'n puntkomma? Ik ben het met impala eens dat het aandacht vragen is. Als het echt voor jezelf zou zijn, zou een papiertje in je portomonee, een kettinkje, armbandje etc voldoende zijn. Mooi is ie al helemaal niet.
Dit is een hype. Eentje met een nare achtergrond, maar nog steeds een hype. Met als gevolg dat er straks inderdaad een halve generatie met een puntkomma loopt. Dus ook de voormalige pubermeisjes die een keer een half jaar liefdesverdriet hebben gehad. Dan kan het voor jou nog zoveel betekenis hebben TO, maar je kan er donder op zeggen dat er straks allemaal no-no's aan de haal gaan met die betekenis. En ben je er dan nog steeds zo blij mee en trots op? Dan loop je daar met je universele suïcideteken.
Ik zou echt iets laten ontwerpen. Je bent uniek, laat je tatoeage dan ook uniek zijn. :hug:
Als het een symbool is dat jouwzelf kracht geeft en dat je voor jezelf zet, dan maakt het niet zoveel uit dat pubermeisjes met een half jaar liefdesverdriet 'm om een andere reden zetten. TO haalt hier kracht uit. En over 20 jaar hoort het tot haar geschiedenis.

En ik vind het eigenlijk heel triest dat een tattoo, die mensen voor zichzelf zetten en waar mensen voor zichzelf een bepaalde kracht uit halen (en die dus op een zichtbare plek zit, omdat ze er zélf graag naar kijken) gelijk weer als 'aandachtvragerij' weggezet wordt.
Dan is er ineens voor mij wél een correlatie met kaal en ziek. Want deze zieke kiest er ook voor om geen pruik op te zetten en jou te confronteren met zijn/haar ziekte. Toch?
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Anoniem262821034 schreef:
06-12-2018 13:36
Nee natuurlijk kies je daar niet voor. Maar het zichtbaar máken door een tattoo vind ik raar.
dat mag


en een ander hoeft daar geen rekening mee te houden
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Anoniem262821034 schreef:
06-12-2018 13:37
Dat vind ik zeer zeker wel uitmaken.
ik niet
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Anoniem262821034 schreef:
06-12-2018 13:36
Nee natuurlijk kies je daar niet voor. Maar het zichtbaar máken door een tattoo vind ik raar.
Hoe sta je tegenover tatoeages met diepere betekenissen, zoals depressie, suïcide pogingen, enz, maar dan niet in de vorm van een puntkomma? Maakt het dat voor jou anders? (niet onvriendelijk bedoelt, dit).
FadeToBlack schreef:
05-12-2018 12:39
Dank, dat wilde ik net schrijven. Voor mij is het een reminder. Hoe diep ik ook zit, ik wil ervoor kiezen er geen punt achter te zetten. Mijn leven mag doorgaan.
Heel mooi!
Ik snap heel goed waarom dat bij jou past :heart:
Alle reacties Link kopieren
Coconuts12 schreef:
06-12-2018 13:38
Hoe sta je tegenover tatoeages met diepere betekenissen, zoals depressie, suïcide pogingen, enz, maar dan niet in de vorm van een puntkomma? Maakt het dat voor jou anders? (niet onvriendelijk bedoelt, dit).
Voor mij wel. Dan is het geen etiket. Er is dan geen boodschap.
impala wijzigde dit bericht op 06-12-2018 13:44
3.89% gewijzigd
.
kindrebel schreef:
06-12-2018 13:32
Je ontneemt jezelf en de ander de mogelijkheid om jou zonder die bagage te ontmoeten.
Of het is een opening tot een mooi en waardevol gesprek. Het is maar net wat je prefereert. Ik hou ervan om de echte mens te leren kennen achter het sociaal geaccepteerde plaatje.

Er lijkt me trouwens niks makkelijker dan Niet vragen naar de betekenis van een tatoo.
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
06-12-2018 13:42
Voor mij wel. Dan is het geen etiket.
omdat je nu weet waar de puntkomma voor staat, kun je je ogen er niet meer voor sluiten en wel als je niet weet waar de tattoo voor staat? Het blijft dezelfde persoon
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Coconuts12 schreef:
06-12-2018 13:38
Hoe sta je tegenover tatoeages met diepere betekenissen, zoals depressie, suïcide pogingen, enz, maar dan niet in de vorm van een puntkomma? Maakt het dat voor jou anders? (niet onvriendelijk bedoelt, dit).

Ja dat maakt het voor mij heel erg anders. Dan is het echt iets voor jezelf, niet dat je meteen ook de buitenwereld er mee confronteert.
Een ; verwerkt in iets anders waardoor het niet direct opvalt als je er vluchtig naar kijkt, vind ik ook al een groot verschil maken.
En laten we wel wezen, een ; is op zich nou niet een heel mooi plaatje ofzo (al kan je er wel mooie dingen van maken), het is gewoon een leesteken.
.
Alle reacties Link kopieren
rosanna08 schreef:
06-12-2018 13:43
omdat je nu weet waar de puntkomma voor staat, kun je je ogen er niet meer voor sluiten en wel als je niet weet waar de tattoo voor staat? Het blijft dezelfde persoon
Voor mij niet..
Ik weet nu iets van deze persoon dat ik eerder niet wist. En dan bedoel ik niet eens dat ze een kennelijk met zelfmoord bezig is, maar vooral óók het feit dat ze daarmee te koop wil open.
impala wijzigde dit bericht op 06-12-2018 13:46
0.79% gewijzigd
.
impala schreef:
06-12-2018 13:42
Voor mij wel. Dan is het geen etiket. Er is dan geen boodschap.
Maar het is jouw tatoeage niet, dus hoe kun jij bepalen of er een definitie van een boodschap in zit of niet?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven